Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wolfke geslaagd voor brevet gehoorzaamheid

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Wolfke geslaagd voor brevet gehoorzaamheid

Ongelezen bericht door Linsey »

Met 94/100, hoogste score van de dag :cheer: :cheer: :cheer:

4 punten kwijt op apporteren en 2 op plaats zenden. 2 minuten liggen staat niet op filmpje.
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Wolfke geslaagd voor brevet gehoorzaamheid

Ongelezen bericht door mito »

Goed gedaan! :ok:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Mooi, gefeliciteerd :ok:
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder

Ongelezen bericht door Kipper »

Proficiat!
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat ging er fout met apporteren dan? Zag er goed uitvoor mijn lekenoog :ok:
Knap hoor, wat een brave hond :I:

Edit: tikfoutje :U:
Laatst gewijzigd door tekkel op 05 okt 2013 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Gefeliciteerd :cheer:
Knap hoor, goed gedaan :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
tekkel schreef:Wat ging er fout met apporteren dan? Zag er goed uitvoor mijn lekenoog :ok:
niet gewacht en geen zit-voor.

maar heel goed gedaan hoor, knappe wolfke :ok: .
Ja, tssssss, tis geen heddah hè :pffff:
Ze bracht het wel keurig terug. 2 punten mindering vind ik wel genoeg :cool2:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
tekkel schreef:Wat ging er fout met apporteren dan? Zag er goed uitvoor mijn lekenoog :ok:
niet gewacht en geen zit-voor.

maar heel goed gedaan hoor, knappe wolfke :ok: .
en laat vallen, hij was onderweg naar zit (bij debutanten moet dat nog geen zitvoor zijn, zit in 180° voor jou mag ook aan de voet, vanaf P1 wel, weer nieuw reglement) en stond ineens op 3 poten en liet het vallen.

Ik vind vooral zijn slalom erg goed, hij was gebeten geweest in de slalom en had alle vertrouwen kwijt in andere honden in een slalom (in andere situatie geen enkel probleem), de laatste training woensdag ging ook nog altijd niet erg goed, achterblijven en uitwijken. Maar vandaag deed hij het super, alleen bij de laatste hond werd hij even weer onzeker, je ziet zijn staart dan ineens naar beneden gaan, ik had dat op brevet zelf niet gemerkt, maar zag het pas op het filmpje.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Leuk om te zien!

Wel grappig, dat "voorbarig" voorkomen en aan de voet gaan is iets wat ze bij ons in de les niet willen zien, maar daartegen willen ze wel weer dat de hond bij stil gaan staan zonder commando gaat zitten.

Maar ik vind het er echt heel netjes uitzien! Mooie cijfers ook :ok:
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:Leuk om te zien!

Wel grappig, dat "voorbarig" voorkomen en aan de voet gaan is iets wat ze bij ons in de les niet willen zien, maar daartegen willen ze wel weer dat de hond bij stil gaan staan zonder commando gaat zitten.

Voorbarig voorkomen en aan de voet? Hij doet dat op bevel :wink: Als hij dat doet zonder bevel krijg je 'werk voor bevel' en minpunten.
En bij het volgen is het hier juist niet de bedoeling dat de hond bij stilstand zelf gaat zitten zonder bevel, omdat in de hogere klas bij stilstand ook een lig of staan kan worden gevraagd en in nog hogere klas een zitvoor vanuit volg. :wink:
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Nog een mooie foto van brevet: in plaats van synchroonzwemmen: synchroon volgen.
Afbeelding
En wat is het toch echt een ukje tegenover Kai en Dino, valt op foto's nog harder op :Q:
dre
Zeer actief

Linsey schreef:

Voorbarig voorkomen en aan de voet? Hij doet dat op bevel :wink: Als hij dat doet zonder bevel krijg je 'werk voor bevel' en minpunten.
En bij het volgen is het hier juist niet de bedoeling dat de hond bij stilstand zelf gaat zitten zonder bevel, omdat in de hogere klas bij stilstand ook een lig of staan kan worden gevraagd en in nog hogere klas een zitvoor vanuit volg. :wink:
Sorry, voorbarig was niet zozeer het juiste woord (daarom ook tussen aanhalingstekens).
Maar viel me op dat hij bij het noemen van zijn naam al begon met het uitvoeren in plaats van wachten op het commando. en het is echt niet aanvallend bedoelt, viel me gewoon op :wink:

Ja dat volgen is mij ook raadsel. Gaat er geloof ik om dat ze zonder wat te zeggen altijd gaan zitten, maar af wordt sinds ook gevraagd, ach ik doe het braaf en gelukkig mijn hond ook.

Vind het gewoon leuk om de wat hogere klasse te zien, kan ik beetje spieken wat er straks gevraagd gaat worden :wink:
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:
Linsey schreef:

Sorry, voorbarig was niet zozeer het juiste woord (daarom ook tussen aanhalingstekens).
Maar viel me op dat hij bij het noemen van zijn naam al begon met het uitvoeren in plaats van wachten op het commando. en het is echt niet aanvallend bedoelt, viel me gewoon op :wink:

Ja dat volgen is mij ook raadsel. Gaat er geloof ik om dat ze zonder wat te zeggen altijd gaan zitten, maar af wordt sinds ook gevraagd, ach ik doe het braaf en gelukkig mijn hond ook.

Vind het gewoon leuk om de wat hogere klasse te zien, kan ik beetje spieken wat er straks gevraagd gaat worden :wink:
Bevel start hier (in België) bij het noemen van de naam, je kan daar extra gebruik van maken. Zo zeg ik bij Dino bij de houdingen zijn naam telkens iets anders, Dino weet al als ik zeg Tinooo dat ik dan zit bedoel, hij zal ook gaan zitten (en ik oefen dat) op alleen Tinoo. Dino beetje zwaarder is dan liggen bv. Zo van die dingen, eigenlijk gebruik je dan 2 bevelen omdat ik mijn honden dus ook leer om op die kleine verschillen ook de oefening uit te voeren, alleen op naam dus weten wat ze moeten doen (ze weten dat niet vooraf, sinds hier elke wedstrijd weer anders is, Belgische gehoorzaamheid is heel verschillend van de G&G).
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Linsey schreef: Ik vind vooral zijn slalom erg goed, hij was gebeten geweest in de slalom en had alle vertrouwen kwijt in andere honden in een slalom (in andere situatie geen enkel probleem), de laatste training woensdag ging ook nog altijd niet erg goed, achterblijven en uitwijken. Maar vandaag deed hij het super, alleen bij de laatste hond werd hij even weer onzeker, je ziet zijn staart dan ineens naar beneden gaan, ik had dat op brevet zelf niet gemerkt, maar zag het pas op het filmpje.
viel mij op, dat die duitse herder zo keek , en wat naar voren kwam , maar heel dapper dat hij dat zo durfde !

wil niet zeggen dat hij door die herder was gebeten, maar ik doelde op dat hij dat zo durfde , voor een kleine hondje . :ok:
dre
Zeer actief

Bedankt voor de uitleg, ja op die manier is het ook handig aanleren van commandos.
Slim om de naam en uitspraak of intonatie te gebruiken om je commando aan te geven.

En nee, misschien is het niet vergelijkbaar met de gg (waar wij nog niet zijn)), maar ik vind het toch erg leuk om te zien!
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
Linsey schreef: Ik vind vooral zijn slalom erg goed, hij was gebeten geweest in de slalom en had alle vertrouwen kwijt in andere honden in een slalom (in andere situatie geen enkel probleem), de laatste training woensdag ging ook nog altijd niet erg goed, achterblijven en uitwijken. Maar vandaag deed hij het super, alleen bij de laatste hond werd hij even weer onzeker, je ziet zijn staart dan ineens naar beneden gaan, ik had dat op brevet zelf niet gemerkt, maar zag het pas op het filmpje.
viel mij op, dat die duitse herder zo keek , en wat naar voren kwam , maar heel dapper dat hij dat zo durfde !

wil niet zeggen dat hij door die herder was gebeten, maar ik doelde op dat hij dat zo durfde , voor een kleine hondje . :ok:
Hij is door een witte herder gebeten, zo'n 2 maanden geleden, geen schade ofzo, maar heel erg geschrokken vooral ook omdat het langs achteren kwam. Ik denk dat hij eerder reageerde op de golden retriever.
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

dre schreef:Bedankt voor de uitleg, ja op die manier is het ook handig aanleren van commandos.
Slim om de naam en uitspraak of intonatie te gebruiken om je commando aan te geven.

En nee, misschien is het niet vergelijkbaar met de gg (waar wij nog niet zijn)), maar ik vind het toch erg leuk om te zien!
En je moet dat zo zie te doen dat het niet opvalt bij de keurders, bv bij de houdingen mag je niet zeggen Wolef zit en dan Wolfie staan. Naam moet normaal altijd hetzelfde blijven, al word daar soms niet erg opgelet.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Linsey schreef:Hij is door een witte herder gebeten, zo'n 2 maanden geleden, geen schade ofzo, maar heel erg geschrokken vooral ook omdat het langs achteren kwam. Ik denk dat hij eerder reageerde op de golden retriever.

wat rot , mijn hond is ook van achteren zomaar aangevallen door een Duitse herder , ik vond dat heel laf , van achteren

let goed op, het is zo zielig voor die kleine hondjes !
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Mooi om te zien : proficiat bij het behalen van dit brevet . Een vraagje : VOOR jij hem oproept leg je hem in "af" : is dat jouw keuze of moet dat zo in deze oefening ? Een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat men een hond niet meer van uit deze positie mocht oproepen : is dat zo ?
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

Coockie schreef:Mooi om te zien : proficiat bij het behalen van dit brevet . Een vraagje : VOOR jij hem oproept leg je hem in "af" : is dat jouw keuze of moet dat zo in deze oefening ? Een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat men een hond niet meer van uit deze positie mocht oproepen : is dat zo ?
In de Belgische gehoorzaamheid heb je de keuze uit lig, staan of zit. Maar de hond moet altijd vooraf eerst een andere houding doen, dus bv bij Wolfke eerst zitten en dan pas liggen. Bij Kai en Dino kan het zijn op wedstrijd dat ze over een toestel moeten springen dat vlak voor hun staat bij het vertrek en dan laat ik ze meestal zitten (eerste houding staan), omdat dat vanuit lig te moeilijk is voor een kleinere hond.

Zaterdag weer terug brevet, ik had hem voor de zekerheid 2 maal ingeschreven, had ik nog een reserve moest hij niet geslaagd zijn. Ben wel eens benieuwd of dat nu beter gaat zijn of slechter, straks is hij niet geslaagd, zou ook nog kunnen :lol1: Maakt verder niet uit, je mag zoveel brevet doen als je wilt zolang je nog geen wedstrijd hebt gespeeld bij de debutanten (maar je moet wel geslaagd zijn voordat je wedstrijden mag doen) :wink:
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Linsey schreef:
Coockie schreef:Mooi om te zien : proficiat bij het behalen van dit brevet . Een vraagje : VOOR jij hem oproept leg je hem in "af" : is dat jouw keuze of moet dat zo in deze oefening ? Een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat men een hond niet meer van uit deze positie mocht oproepen : is dat zo ?
In de Belgische gehoorzaamheid heb je de keuze uit lig, staan of zit. Maar de hond moet altijd vooraf eerst een andere houding doen, dus bv bij Wolfke eerst zitten en dan pas liggen. Bij Kai en Dino kan het zijn op wedstrijd dat ze over een toestel moeten springen dat vlak voor hun staat bij het vertrek en dan laat ik ze meestal zitten (eerste houding staan), omdat dat vanuit lig te moeilijk is voor een kleinere hond.

Zaterdag weer terug brevet, ik had hem voor de zekerheid 2 maal ingeschreven, had ik nog een reserve moest hij niet geslaagd zijn. Ben wel eens benieuwd of dat nu beter gaat zijn of slechter, straks is hij niet geslaagd, zou ook nog kunnen :lol1: Maakt verder niet uit, je mag zoveel brevet doen als je wilt zolang je nog geen wedstrijd hebt gespeeld bij de debutanten (maar je moet wel geslaagd zijn voordat je wedstrijden mag doen) :wink:
O.k : bedankt voor je uitleg .
Succes zaterdag .
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

En 2de brevet ging nog beter :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
98/100 en wederom hoogste score van de dag.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Knap! :E:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Linsey
Zeer actief
Contacteer:

En eerste wedstrijd al meteen een 'goede' (85 of meer) :cheer: :cheer: :cheer: 90/100. 2de wedstrijd wilde hij nog even laten zien dat hij toch wel een jonge hond/puber is en daar gingen de punten de diepte in 58/100 :Q: Bij de onderbreking wilde hij niet komen, hij bleef lekker liggen. Lokken, in handen klappen, haalde allemaal niets uit, als Wolfke wilt blijven liggen, dan blijft hij ook liggen, 20 punten zomaar weg :hmmm: Verder houdingen alleen beginhouding en plaats zenden was ook niet heel goed, in tegenstelling tot zijn eerste wedstrijd waar hij 7 punten verloor op de volgoefeningen, had hij nu wel op los en vast 15/15. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”