4 punten kwijt op apporteren en 2 op plaats zenden. 2 minuten liggen staat niet op filmpje.
Moderator: moderatorteam
Ja, tssssss, tis geen heddah hèInge O schreef:niet gewacht en geen zit-voor.tekkel schreef:Wat ging er fout met apporteren dan? Zag er goed uitvoor mijn lekenoog![]()
maar heel goed gedaan hoor, knappe wolfke.
en laat vallen, hij was onderweg naar zit (bij debutanten moet dat nog geen zitvoor zijn, zit in 180° voor jou mag ook aan de voet, vanaf P1 wel, weer nieuw reglement) en stond ineens op 3 poten en liet het vallen.Inge O schreef:niet gewacht en geen zit-voor.tekkel schreef:Wat ging er fout met apporteren dan? Zag er goed uitvoor mijn lekenoog![]()
maar heel goed gedaan hoor, knappe wolfke.
Voorbarig voorkomen en aan de voet? Hij doet dat op beveldre schreef:Leuk om te zien!
Wel grappig, dat "voorbarig" voorkomen en aan de voet gaan is iets wat ze bij ons in de les niet willen zien, maar daartegen willen ze wel weer dat de hond bij stil gaan staan zonder commando gaat zitten.
Maar ik vind het er echt heel netjes uitzien! Mooie cijfers ook
Sorry, voorbarig was niet zozeer het juiste woord (daarom ook tussen aanhalingstekens).Linsey schreef:Voorbarig voorkomen en aan de voet? Hij doet dat op beveldre schreef:Leuk om te zien!
Wel grappig, dat "voorbarig" voorkomen en aan de voet gaan is iets wat ze bij ons in de les niet willen zien, maar daartegen willen ze wel weer dat de hond bij stil gaan staan zonder commando gaat zitten.
Maar ik vind het er echt heel netjes uitzien! Mooie cijfers ookAls hij dat doet zonder bevel krijg je 'werk voor bevel' en minpunten.
En bij het volgen is het hier juist niet de bedoeling dat de hond bij stilstand zelf gaat zitten zonder bevel, omdat in de hogere klas bij stilstand ook een lig of staan kan worden gevraagd en in nog hogere klas een zitvoor vanuit volg.
Bevel start hier (in België) bij het noemen van de naam, je kan daar extra gebruik van maken. Zo zeg ik bij Dino bij de houdingen zijn naam telkens iets anders, Dino weet al als ik zeg Tinooo dat ik dan zit bedoel, hij zal ook gaan zitten (en ik oefen dat) op alleen Tinoo. Dino beetje zwaarder is dan liggen bv. Zo van die dingen, eigenlijk gebruik je dan 2 bevelen omdat ik mijn honden dus ook leer om op die kleine verschillen ook de oefening uit te voeren, alleen op naam dus weten wat ze moeten doen (ze weten dat niet vooraf, sinds hier elke wedstrijd weer anders is, Belgische gehoorzaamheid is heel verschillend van de G&G).dre schreef:Sorry, voorbarig was niet zozeer het juiste woord (daarom ook tussen aanhalingstekens).Linsey schreef:Voorbarig voorkomen en aan de voet? Hij doet dat op beveldre schreef:Leuk om te zien!
Maar ik vind het er echt heel netjes uitzien! Mooie cijfers ookAls hij dat doet zonder bevel krijg je 'werk voor bevel' en minpunten.
En bij het volgen is het hier juist niet de bedoeling dat de hond bij stilstand zelf gaat zitten zonder bevel, omdat in de hogere klas bij stilstand ook een lig of staan kan worden gevraagd en in nog hogere klas een zitvoor vanuit volg.
Maar viel me op dat hij bij het noemen van zijn naam al begon met het uitvoeren in plaats van wachten op het commando. en het is echt niet aanvallend bedoelt, viel me gewoon op![]()
Ja dat volgen is mij ook raadsel. Gaat er geloof ik om dat ze zonder wat te zeggen altijd gaan zitten, maar af wordt sinds ook gevraagd, ach ik doe het braaf en gelukkig mijn hond ook.
Vind het gewoon leuk om de wat hogere klasse te zien, kan ik beetje spieken wat er straks gevraagd gaat worden
viel mij op, dat die duitse herder zo keek , en wat naar voren kwam , maar heel dapper dat hij dat zo durfde !Linsey schreef: Ik vind vooral zijn slalom erg goed, hij was gebeten geweest in de slalom en had alle vertrouwen kwijt in andere honden in een slalom (in andere situatie geen enkel probleem), de laatste training woensdag ging ook nog altijd niet erg goed, achterblijven en uitwijken. Maar vandaag deed hij het super, alleen bij de laatste hond werd hij even weer onzeker, je ziet zijn staart dan ineens naar beneden gaan, ik had dat op brevet zelf niet gemerkt, maar zag het pas op het filmpje.
Hij is door een witte herder gebeten, zo'n 2 maanden geleden, geen schade ofzo, maar heel erg geschrokken vooral ook omdat het langs achteren kwam. Ik denk dat hij eerder reageerde op de golden retriever.Pakdebal schreef:viel mij op, dat die duitse herder zo keek , en wat naar voren kwam , maar heel dapper dat hij dat zo durfde !Linsey schreef: Ik vind vooral zijn slalom erg goed, hij was gebeten geweest in de slalom en had alle vertrouwen kwijt in andere honden in een slalom (in andere situatie geen enkel probleem), de laatste training woensdag ging ook nog altijd niet erg goed, achterblijven en uitwijken. Maar vandaag deed hij het super, alleen bij de laatste hond werd hij even weer onzeker, je ziet zijn staart dan ineens naar beneden gaan, ik had dat op brevet zelf niet gemerkt, maar zag het pas op het filmpje.
wil niet zeggen dat hij door die herder was gebeten, maar ik doelde op dat hij dat zo durfde , voor een kleine hondje .
En je moet dat zo zie te doen dat het niet opvalt bij de keurders, bv bij de houdingen mag je niet zeggen Wolef zit en dan Wolfie staan. Naam moet normaal altijd hetzelfde blijven, al word daar soms niet erg opgelet.dre schreef:Bedankt voor de uitleg, ja op die manier is het ook handig aanleren van commandos.
Slim om de naam en uitspraak of intonatie te gebruiken om je commando aan te geven.
En nee, misschien is het niet vergelijkbaar met de gg (waar wij nog niet zijn)), maar ik vind het toch erg leuk om te zien!
Linsey schreef:Hij is door een witte herder gebeten, zo'n 2 maanden geleden, geen schade ofzo, maar heel erg geschrokken vooral ook omdat het langs achteren kwam. Ik denk dat hij eerder reageerde op de golden retriever.
In de Belgische gehoorzaamheid heb je de keuze uit lig, staan of zit. Maar de hond moet altijd vooraf eerst een andere houding doen, dus bv bij Wolfke eerst zitten en dan pas liggen. Bij Kai en Dino kan het zijn op wedstrijd dat ze over een toestel moeten springen dat vlak voor hun staat bij het vertrek en dan laat ik ze meestal zitten (eerste houding staan), omdat dat vanuit lig te moeilijk is voor een kleinere hond.Coockie schreef:Mooi om te zien : proficiat bij het behalen van dit brevet . Een vraagje : VOOR jij hem oproept leg je hem in "af" : is dat jouw keuze of moet dat zo in deze oefening ? Een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat men een hond niet meer van uit deze positie mocht oproepen : is dat zo ?
O.k : bedankt voor je uitleg .Linsey schreef:In de Belgische gehoorzaamheid heb je de keuze uit lig, staan of zit. Maar de hond moet altijd vooraf eerst een andere houding doen, dus bv bij Wolfke eerst zitten en dan pas liggen. Bij Kai en Dino kan het zijn op wedstrijd dat ze over een toestel moeten springen dat vlak voor hun staat bij het vertrek en dan laat ik ze meestal zitten (eerste houding staan), omdat dat vanuit lig te moeilijk is voor een kleinere hond.Coockie schreef:Mooi om te zien : proficiat bij het behalen van dit brevet . Een vraagje : VOOR jij hem oproept leg je hem in "af" : is dat jouw keuze of moet dat zo in deze oefening ? Een tijdje geleden hoorde ik iemand zeggen dat men een hond niet meer van uit deze positie mocht oproepen : is dat zo ?
Zaterdag weer terug brevet, ik had hem voor de zekerheid 2 maal ingeschreven, had ik nog een reserve moest hij niet geslaagd zijn. Ben wel eens benieuwd of dat nu beter gaat zijn of slechter, straks is hij niet geslaagd, zou ook nog kunnenMaakt verder niet uit, je mag zoveel brevet doen als je wilt zolang je nog geen wedstrijd hebt gespeeld bij de debutanten (maar je moet wel geslaagd zijn voordat je wedstrijden mag doen)