het oog wil best wat, maar een mooie hond waar je vanwege het karakter niet mee uit de voeten kunt, wordt uiteindelijk niks.
en de asiels zitten al vol genoeg
Moderator: moderatorteam

Ik kan me de vraag van Renee best voorstellen eigenlijk.aapnootmies schreef:Uhm daarvoor ben ik toch juist op dit forum? Heb je de rest van me berichten niet gelezen? Ik wil me juist verdiepen in meerdere rassen, om zo tot een goede beslissing te komen, ik geeft het gewoon eventjes aan als ik een belaald soort ras niet zo mooi vind, niks mis mee toch?
ja inderdaadSuske schreef:Ik kan me de vraag van Renee best voorstellen eigenlijk.aapnootmies schreef:Uhm daarvoor ben ik toch juist op dit forum? Heb je de rest van me berichten niet gelezen? Ik wil me juist verdiepen in meerdere rassen, om zo tot een goede beslissing te komen, ik geeft het gewoon eventjes aan als ik een belaald soort ras niet zo mooi vind, niks mis mee toch?
Je vindt Kooikerhondjes mooi, prima, zijn ook best leuk om te zien.
Maar op mijn kanttekening qua karakter komt geen reactie.

Dan kun je je met een Kooikerhondje nog wel eens gaan vergissen.aapnootmies schreef:Je heb gelijk, sorry dat ik daar niet op gereageerd heb, ik heb het uiteraard wel gelezen, en meegenomen. Geen allemans vriend is niet zo erg, zolang hij geen andere mensen aanvalt.
En op de andere vraag of ik er buiten me werk genoeg tijd voor heb; ja ik ben juist van plan er sport(en) mee te gaan doen, en vind het heerlijk om te wandellen met honden.

Dat is ook maar wat je ze aanleert. Als je elke dag 3 uur loopt en dan ineens een dag niet dan zullen ze het daar moeilijk mee hebben. Maar als je iedere dag 1-2 uur loopt en regelmatig een dagje niet dan gaat dat prima hoor.veertje schreef:Mocht het soms een dagje minder zijn dan schikken ze zich daarin en dat is met een border wat lastiger denk ik.
Dan heb ik geen doorsnee kooikers en ken ik ook heel veel niet doorsnee kooikers. Voorbeeldje, een tijdje geleden, bij de show van nederlandse rassen heeft Fusca iets van een uur bij een vreemde op schoot geslapen. Dan is zo'n hondje toch echt heel lief en relaxed, anders doet ze dat niet. Via pb heb ik topicstarter ook al op de kooikerclubmatch gewezen, dat is toch een manier om heel veel van dit ras bij elkaar te zien.renee-uk schreef:ja inderdaadSuske schreef:Ik kan me de vraag van Renee best voorstellen eigenlijk.aapnootmies schreef:Uhm daarvoor ben ik toch juist op dit forum? Heb je de rest van me berichten niet gelezen? Ik wil me juist verdiepen in meerdere rassen, om zo tot een goede beslissing te komen, ik geeft het gewoon eventjes aan als ik een belaald soort ras niet zo mooi vind, niks mis mee toch?
lief zou ik de doorsnee kooiker niet willen noemen
verder zijn de karakters van de rassen die je voorkeur hebben nogal verschillend en daardoor lijkt het toch echt of je voornamelijk op uiterlijk selecteert.
en dat wil nog wel eens erg fout gaan als de hond in kwestie de niet realistische verwachtingen niet waar kan maken
ook goed, het zijn allemansvriendjes en hartstikke makkelijke hondjesRenske schreef:Dan heb ik geen doorsnee kooikers en ken ik ook heel veel niet doorsnee kooikers. Voorbeeldje, een tijdje geleden, bij de show van nederlandse rassen heeft Fusca iets van een uur bij een vreemde op schoot geslapen. Dan is zo'n hondje toch echt heel lief en relaxed, anders doet ze dat niet. Via pb heb ik topicstarter ook al op de kooikerclubmatch gewezen, dat is toch een manier om heel veel van dit ras bij elkaar te zien.renee-uk schreef:ja inderdaadSuske schreef:Ik kan me de vraag van Renee best voorstellen eigenlijk.aapnootmies schreef:Uhm daarvoor ben ik toch juist op dit forum? Heb je de rest van me berichten niet gelezen? Ik wil me juist verdiepen in meerdere rassen, om zo tot een goede beslissing te komen, ik geeft het gewoon eventjes aan als ik een belaald soort ras niet zo mooi vind, niks mis mee toch?
lief zou ik de doorsnee kooiker niet willen noemen
verder zijn de karakters van de rassen die je voorkeur hebben nogal verschillend en daardoor lijkt het toch echt of je voornamelijk op uiterlijk selecteert.
en dat wil nog wel eens erg fout gaan als de hond in kwestie de niet realistische verwachtingen niet waar kan maken

Je mag hier zonder show komen knuffelen*Esther schreef:Nou, precies! Hoe is dat spreekwoord ook alweer "een zwaluw maakt nog geen zomer".
Maar ga jij maar eens lekker Kooikertjes knuffelen op een show!
aapnootmies schreef:En Border collie / Jack russell.
Nog meer optie's?
Jeuj!!Suske schreef:Je mag hier zonder show komen knuffelen*Esther schreef:Nou, precies! Hoe is dat spreekwoord ook alweer "een zwaluw maakt nog geen zomer".
Heb ik bij het EK dogdance nog gedaan. Een geweldig lief en leuk kooikerhondje uit Zweden (bij de 1e helft geeindigd, net geen plaats in top 10 ivm blaffen).*Esther schreef:Nou, precies! Hoe is dat spreekwoord ook alweer "een zwaluw maakt nog geen zomer".
het gaat mij niet om het uiterlijk maar om het karakter!!Renske schreef:Heb ik bij het EK dogdance nog gedaan. Een geweldig lief en leuk kooikerhondje uit Zweden (bij de 1e helft geeindigd, net geen plaats in top 10 ivm blaffen).*Esther schreef:Nou, precies! Hoe is dat spreekwoord ook alweer "een zwaluw maakt nog geen zomer".
Gewone shows doen mij niets, de meeste kooikers die daar komen vind ik geen echte kooikerhondjes. Veel te plomp en dus geen hondjes meer. Maar ja, keurmeesters laten die winnen.

Voor het Suske moet je wel verplicht oorbeschermers dragen*Esther schreef:Jeuj!!Suske schreef:Je mag hier zonder show komen knuffelen*Esther schreef:Nou, precies! Hoe is dat spreekwoord ook alweer "een zwaluw maakt nog geen zomer".
Maar dan kom ik voor het Suske natuurlijk
Gelukkig kun je met een border ook wel meer dan schapendrijvenPaisley schreef: Maar dat 'gebrek' aan fanatisme maakt haar juist zo'n heerlijke hond in de omgang, want ik wil mijn hond probleemloos betrekken bij alles wat ik onderneem maar wil niet perse met een fluitje op een veld staan om de schapen van een ander in een vang te drijven, puur omdat mijn hond dat zo graag wil