Zou niet weten wat er mee kan gebeuren. Het wordt steeds droger en daardoor bij sommige dingen steeds harder of juist erg broos. Mijn droger staat soms 50 uren + aan. En hij kan 150
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuk, een droogmachine !
Moderator: moderatorteam
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Leuk, een droogmachine !
Wat heb je er in?
Zou niet weten wat er mee kan gebeuren. Het wordt steeds droger en daardoor bij sommige dingen steeds harder of juist erg broos. Mijn droger staat soms 50 uren + aan. En hij kan 150

-
nomo
- Zeer actief
Er zit nu hart, longen, luchtpijp in. Zat me inderdaad af te vragen of het misschien zo droog wordt dat het uit elkaar valt 
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ach, zelfs dan zal Morris t lekker vindennomo schreef:Er zit nu hart, longen, luchtpijp in. Zat me inderdaad af te vragen of het misschien zo droog wordt dat het uit elkaar valt

-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
vaak moeten dingen toch wel 12 uur of langer erin hoor... vooral als je niet heel klein spul erin doet... rundvleesreepjes zitten er snel 14/15 uur in.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Beetje rare vraag maar kunnen jullie eens foto's plaatsten van het te drogen en gedroogde vlees? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Lijkt me erg leuk om zon machientje te hebben.
- HillieS
- Zeer actief
Volgens mij heb ik nog wel wat foto's van voor en na. Zal t morgen even posten.Leonie. schreef:Beetje rare vraag maar kunnen jullie eens foto's plaatsten van het te drogen en gedroogde vlees? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Lijkt me erg leuk om zon machientje te hebben.

- Hylos
- Zeer actief
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ze kosten maar 30 euro en het is echt heel erg leuk. Als je van koken houdt, is dit gewoon een prachtige gadget, hahaha. Je kunt ook stukjes fruit omwikkelen met vlees en die zo drogen. Ik ga hem wat vaker gebruiken de komende tijd want mijn hond moet wat gewicht kwijt. Kalkoen is erg mager vlees en dat droogt erg mooi. En hij mag ook wel wat meer fruit en groente eten, dat vult ook. Dus dat kan ik daar mooi mee integreren.Leonie. schreef:Beetje rare vraag maar kunnen jullie eens foto's plaatsten van het te drogen en gedroogde vlees? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Lijkt me erg leuk om zon machientje te hebben.
Je kunt bij de barf webwinkels ook kalkoenvlees per kilo kopen, ik geloof dat je daar 4 euro voor betaalt. Heb je een hele droger vol vlees van. Rundvlees en paardenvlees blijft het meest van over na het drogen. Wat ik wel eens doe als tractatie, is van die diepvriesbiefstukjes kopen bij de AH, die zijn 3 euro voor 2, dacht ik. Dat kun je héél dun snijden, als je het snijdt als het nog niet helemaal ontdooid is. En daar blijft heel veel van over qua gewicht. Heb je ook een droger vol van, zowat. Nou, en een zakje hondenkoekjes kost ook zoveel en is veel ongezonder. Dus ik ben nog steeds enthousiast over mijn droger.
- Saskialappie
- Actief
- Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Woehoeoeoeoe
ik heb net een Bomann voedseldroger opgehaald! Is maar 1 keer gebruikt dus eigenlijk nog nieuw. Ik weet al wat ik morgen ga doen
. Denk dat ik maar ga beginnen met kipfilet en stukjes appel. Ben heel benieuwd wat mijn honden ervan vinden...
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola

- HillieS
- Zeer actief
Ik heb gister weer eens hart gesneden en vannacht gedroogd, had ik nog liggen, maar vergat het telkens.
Dus heb meteen maar even foto's gemaakt en er net een collage van gemaakt.
Ik heb maar geen foto van mijn groene gezicht gemaakt. Want 1 tip. Als je wil drogen, en je wil iets wat sterk ruikt zoals hart pens of iets dergelijks doen, en je maag is wat van slag... Niet doen... Gelukkig was het niet veel, want anders was t mis gegaan, haha.
Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
Even wat citroensap (kan gewoon uit zo'n flesje) ruim op je handen doen alsof het zeep is, en een beetje handzeep erbij en dan goed je handen inzepen en afspoelen. De zware bloedlucht was zo van mijn handen af!

Edit: er staat op t plaatje ongesneden en ziet er al wel gesneden uit, maar dat is van het kraakbeen/vet afgesneden
Dus heb meteen maar even foto's gemaakt en er net een collage van gemaakt.
Ik heb maar geen foto van mijn groene gezicht gemaakt. Want 1 tip. Als je wil drogen, en je wil iets wat sterk ruikt zoals hart pens of iets dergelijks doen, en je maag is wat van slag... Niet doen... Gelukkig was het niet veel, want anders was t mis gegaan, haha.
Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
Even wat citroensap (kan gewoon uit zo'n flesje) ruim op je handen doen alsof het zeep is, en een beetje handzeep erbij en dan goed je handen inzepen en afspoelen. De zware bloedlucht was zo van mijn handen af!

Edit: er staat op t plaatje ongesneden en ziet er al wel gesneden uit, maar dat is van het kraakbeen/vet afgesneden

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Je kan natuurlijk ook van die huishoud-wegwerp-handschoentjes aan doen. Ik heb zo'n doos bij de action gehaald, 2.79 voor 100 stuks dacht ik, echt ideaal. M'n handen stinken tenminste niet zoHillieS schreef: Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
- Marimba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): podengo purtuges medium x labrador x ??
vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy
- HillieS
- Zeer actief
Das eigenlijk ook wel handig jaP-tt schreef:Je kan natuurlijk ook van die huishoud-wegwerp-handschoentjes aan doen. Ik heb zo'n doos bij de action gehaald, 2.79 voor 100 stuks dacht ik, echt ideaal. M'n handen stinken tenminste niet zoHillieS schreef: Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.

- HillieS
- Zeer actief
Slim, zonde als het weggegooid zou worden!!Marimba schreef:vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy

- Hylos
- Zeer actief
Je kunt het beter snijden als het nog deels bevroren is.
Maar dan nog, snijden is vreselijk
Als ik veel beloningssnoepjes wil maken, kletter ik alles door de molen en smeer het met een lepel uit over de bladen (of evt plukjes maken) gaat duizend keer sneller!
Of een snijmachine kopen
Maar dan nog, snijden is vreselijk
Als ik veel beloningssnoepjes wil maken, kletter ik alles door de molen en smeer het met een lepel uit over de bladen (of evt plukjes maken) gaat duizend keer sneller!
Of een snijmachine kopen

- HillieS
- Zeer actief
Klopt, doe ik ook normaal, maar nu was ik ook bijna vergeten dat het uit de vriezer in de koelkast lagHylos schreef:Je kunt het beter snijden als het nog deels bevroren is.
Maar dan nog, snijden is vreselijk![]()
Of een snijmachine kopen

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
en je plakken zijn allemaal even dik en dus na het drogen allemaal even droog
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Afgelopen weekend plukjes kvv in de oven gestopt, was een test om te komen of ik die ook voor beloning bij de training kon gebruiken...gisteravond tijdens training goedkeurt, dus komend weekend weer proberen tijd te maken

- HillieS
- Zeer actief
Met dit (hart) ging dat niet omdat ik het dus van het kraakbeen(?) en vet af moest snijden. Normaal doe ik bijvoorbeeld kipfilet ook door de keukenmachine met het plakjes-snijdingbellabeest schreef:ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)

- P-tt
- Zeer actief
Ik denk dat je pezen bedoelt ipv kraakbeenHillieS schreef:Met dit (hart) ging dat niet omdat ik het dus van het kraakbeen(?) en vet af moest snijden. Normaal doe ik bijvoorbeeld kipfilet ook door de keukenmachine met het plakjes-snijdingbellabeest schreef:ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
en je plakken zijn allemaal even dik en dus na het drogen allemaal even droogEn dan met de hand, ehm mes, er 'blokjes' van maken. Scheelt ook enorm.
- HillieS
- Zeer actief
Dat zal t inderdaad zijn, was in ieder geval snoeihard. Leek me al sterk dat t kraakbeen wasP-tt schreef:Ik denk dat je pezen bedoelt ipv kraakbeenHillieS schreef:Met dit (hart) ging dat niet omdat ik het dus van het kraakbeen(?) en vet af moest snijden. Normaal doe ik bijvoorbeeld kipfilet ook door de keukenmachine met het plakjes-snijdingbellabeest schreef:ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
en je plakken zijn allemaal even dik en dus na het drogen allemaal even droogEn dan met de hand, ehm mes, er 'blokjes' van maken. Scheelt ook enorm.

-
bellabeest
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
ik snij hart eerst in plakjes en haal dan heel makkelijk het vet eraf.HillieS schreef:Met dit (hart) ging dat niet omdat ik het dus van het kraakbeen(?) en vet af moest snijden. Normaal doe ik bijvoorbeeld kipfilet ook door de keukenmachine met het plakjes-snijdingbellabeest schreef:ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ziet er echt leuk uit. Stinkt het ook als je gewoon vlees droogt, dus niet pens ofzo? Ik heb maar een klein huisje en veel buren 
-
bellabeest
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
ligt er een klein beetje aan wat je droogt,
ik vind het niet echt stinken je ruikt het wel.
omdat ik altijd vergeet dat ik hem aanzet als hij in de schuur staat.
heb ik hem op de oude slaapkamer van mijn broer staan. raam open en deur dicht en ik merk er niks van.
ik vind het niet echt stinken je ruikt het wel.
omdat ik altijd vergeet dat ik hem aanzet als hij in de schuur staat.
heb ik hem op de oude slaapkamer van mijn broer staan. raam open en deur dicht en ik merk er niks van.
-
nomo
- Zeer actief
Daarom heb ik dus ook de droogmachine gekocht. Ik bestel zoveel dingen bij het slachthuis voor school en het meeste verdwijnt in de container. Nu gaat het allemaal mee naar huis. Morris smult ervan.HillieS schreef:Slim, zonde als het weggegooid zou worden!!Marimba schreef:vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy
Moet alleen nog wel iets verzinnen op het snijden. Wat een rotwerkje!
- HillieS
- Zeer actief
Ik droog in de schuur, die staat achterin de tuin, maar als ik er binnen kom ruik ik het wel.Leonie. schreef:Ziet er echt leuk uit. Stinkt het ook als je gewoon vlees droogt, dus niet pens ofzo? Ik heb maar een klein huisje en veel buren
Ik zou het persoonlijk niet in huis doen, maar dat is mijn keuze, ik heb er de ruimte voor om het buitenshuis te doen.

- Marimba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): podengo purtuges medium x labrador x ??
en het scheelt een boel geld, anders hadden we alles moeten kopen en nu smullen onze honden er vannomo schreef:Daarom heb ik dus ook de droogmachine gekocht. Ik bestel zoveel dingen bij het slachthuis voor school en het meeste verdwijnt in de container. Nu gaat het allemaal mee naar huis. Morris smult ervan.HillieS schreef:Slim, zonde als het weggegooid zou worden!!Marimba schreef:vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy
Moet alleen nog wel iets verzinnen op het snijden. Wat een rotwerkje!
- Saskialappie
- Actief
- Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Wat een leuk topic! Sinds zondag heb ik een Bohmann voedseldroger en heb al verschillende dingen gedroogd, kipfilet, runder tataar (gevonden in onze vriezer
), rundergehakt en schijfjes appel. Het is allemaal gelukt en goedgekeurd door mijn 2 honden en 1 van de katten
.
Ik heb alleen nog een vraagje. Ik kan van de visboer vishuiden krijgen. Kun je alle soorten vishuiden drogen? En hoe lang moet dat drogen?
Ik heb alleen nog een vraagje. Ik kan van de visboer vishuiden krijgen. Kun je alle soorten vishuiden drogen? En hoe lang moet dat drogen?
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola

- P-tt
- Zeer actief
Geen idee, heb nog nooit vishuiden gedroogd. Misschien gewoon maar proberen?Saskialappie schreef:Wat een leuk topic! Sinds zondag heb ik een Bohmann voedseldroger en heb al verschillende dingen gedroogd, kipfilet, runder tataar (gevonden in onze vriezer), rundergehakt en schijfjes appel. Het is allemaal gelukt en goedgekeurd door mijn 2 honden en 1 van de katten
.
-
Noppes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): am.stafford
ik zou dus ook graag willen weten of je vishuiden kan drogen met scrubben?? iemand een idee??