Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk, een droogmachine !

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat heb je er in?

Zou niet weten wat er mee kan gebeuren. Het wordt steeds droger en daardoor bij sommige dingen steeds harder of juist erg broos. Mijn droger staat soms 50 uren + aan. En hij kan 150 :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Er zit nu hart, longen, luchtpijp in. Zat me inderdaad af te vragen of het misschien zo droog wordt dat het uit elkaar valt :mrgreen:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

nomo schreef:Er zit nu hart, longen, luchtpijp in. Zat me inderdaad af te vragen of het misschien zo droog wordt dat het uit elkaar valt :mrgreen:
Ach, zelfs dan zal Morris t lekker vinden :mrgreen: Maar af en toe kijken kan geen kwaad, langer dan 2 dagen achtereen zou ik niet doen. Gewoon even kijken hoe t voelt en eruit ziet denk ik...
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

vaak moeten dingen toch wel 12 uur of langer erin hoor... vooral als je niet heel klein spul erin doet... rundvleesreepjes zitten er snel 14/15 uur in.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Beetje rare vraag maar kunnen jullie eens foto's plaatsten van het te drogen en gedroogde vlees? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Lijkt me erg leuk om zon machientje te hebben.
HillieS
Zeer actief

Leonie. schreef:Beetje rare vraag maar kunnen jullie eens foto's plaatsten van het te drogen en gedroogde vlees? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Lijkt me erg leuk om zon machientje te hebben.
Volgens mij heb ik nog wel wat foto's van voor en na. Zal t morgen even posten.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ik heb ook aardig wat foto's.. zal ze morgen plaatsen!
Afbeelding
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Leonie. schreef:Beetje rare vraag maar kunnen jullie eens foto's plaatsten van het te drogen en gedroogde vlees? Ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien. Lijkt me erg leuk om zon machientje te hebben.
Ze kosten maar 30 euro en het is echt heel erg leuk. Als je van koken houdt, is dit gewoon een prachtige gadget, hahaha. Je kunt ook stukjes fruit omwikkelen met vlees en die zo drogen. Ik ga hem wat vaker gebruiken de komende tijd want mijn hond moet wat gewicht kwijt. Kalkoen is erg mager vlees en dat droogt erg mooi. En hij mag ook wel wat meer fruit en groente eten, dat vult ook. Dus dat kan ik daar mooi mee integreren.

Je kunt bij de barf webwinkels ook kalkoenvlees per kilo kopen, ik geloof dat je daar 4 euro voor betaalt. Heb je een hele droger vol vlees van. Rundvlees en paardenvlees blijft het meest van over na het drogen. Wat ik wel eens doe als tractatie, is van die diepvriesbiefstukjes kopen bij de AH, die zijn 3 euro voor 2, dacht ik. Dat kun je héél dun snijden, als je het snijdt als het nog niet helemaal ontdooid is. En daar blijft heel veel van over qua gewicht. Heb je ook een droger vol van, zowat. Nou, en een zakje hondenkoekjes kost ook zoveel en is veel ongezonder. Dus ik ben nog steeds enthousiast over mijn droger.
Saskialappie
Actief
Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola

Ongelezen bericht door Saskialappie »

Woehoeoeoeoe :cheer: ik heb net een Bomann voedseldroger opgehaald! Is maar 1 keer gebruikt dus eigenlijk nog nieuw. Ik weet al wat ik morgen ga doen :W: . Denk dat ik maar ga beginnen met kipfilet en stukjes appel. Ben heel benieuwd wat mijn honden ervan vinden...
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Ik heb gister weer eens hart gesneden en vannacht gedroogd, had ik nog liggen, maar vergat het telkens.
Dus heb meteen maar even foto's gemaakt en er net een collage van gemaakt.

Ik heb maar geen foto van mijn groene gezicht gemaakt. Want 1 tip. Als je wil drogen, en je wil iets wat sterk ruikt zoals hart pens of iets dergelijks doen, en je maag is wat van slag... Niet doen... Gelukkig was het niet veel, want anders was t mis gegaan, haha.

Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
Even wat citroensap (kan gewoon uit zo'n flesje) ruim op je handen doen alsof het zeep is, en een beetje handzeep erbij en dan goed je handen inzepen en afspoelen. De zware bloedlucht was zo van mijn handen af!

Afbeelding

Edit: er staat op t plaatje ongesneden en ziet er al wel gesneden uit, maar dat is van het kraakbeen/vet afgesneden :wink:
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

HillieS schreef: Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
Even wat citroensap (kan gewoon uit zo'n flesje) ruim op je handen doen alsof het zeep is, en een beetje handzeep erbij en dan goed je handen inzepen en afspoelen. De zware bloedlucht was zo van mijn handen af!
Je kan natuurlijk ook van die huishoud-wegwerp-handschoentjes aan doen. Ik heb zo'n doos bij de action gehaald, 2.79 voor 100 stuks dacht ik, echt ideaal. M'n handen stinken tenminste niet zo :ok:
Afbeelding
Marimba
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podengo purtuges medium x labrador x ??

Ongelezen bericht door Marimba »

vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy
HillieS
Zeer actief

P-tt schreef:
HillieS schreef: Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
Je kan natuurlijk ook van die huishoud-wegwerp-handschoentjes aan doen. Ik heb zo'n doos bij de action gehaald, 2.79 voor 100 stuks dacht ik, echt ideaal. M'n handen stinken tenminste niet zo :ok:
Das eigenlijk ook wel handig ja :blont: Maar daar denk ik nooit aan als ik daar ben. Ik ga eraan proberen te denken, dank je voor de tip! Ik vind namelijk met een vork en dan snijden (zoals mijn man het vlees snijdt) echt onmogelijk :Q: :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Marimba schreef:vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy
Slim, zonde als het weggegooid zou worden!!
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Je kunt het beter snijden als het nog deels bevroren is.
Maar dan nog, snijden is vreselijk :Q:
Als ik veel beloningssnoepjes wil maken, kletter ik alles door de molen en smeer het met een lepel uit over de bladen (of evt plukjes maken) gaat duizend keer sneller!

Of een snijmachine kopen :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Hylos schreef:Je kunt het beter snijden als het nog deels bevroren is.
Maar dan nog, snijden is vreselijk :Q:
Als ik veel beloningssnoepjes wil maken, kletter ik alles door de molen en smeer het met een lepel uit over de bladen (of evt plukjes maken) gaat duizend keer sneller!

Of een snijmachine kopen :mrgreen:
Klopt, doe ik ook normaal, maar nu was ik ook bijna vergeten dat het uit de vriezer in de koelkast lag :engel:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
en je plakken zijn allemaal even dik en dus na het drogen allemaal even droog
Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Afgelopen weekend plukjes kvv in de oven gestopt, was een test om te komen of ik die ook voor beloning bij de training kon gebruiken...gisteravond tijdens training goedkeurt, dus komend weekend weer proberen tijd te maken :D

Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

bellabeest schreef:ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
Met dit (hart) ging dat niet omdat ik het dus van het kraakbeen(?) en vet af moest snijden. Normaal doe ik bijvoorbeeld kipfilet ook door de keukenmachine met het plakjes-snijding :mrgreen: En dan met de hand, ehm mes, er 'blokjes' van maken. Scheelt ook enorm.
Afbeelding
P-tt
Zeer actief

HillieS schreef:
bellabeest schreef:ik heb gewoon voor 4 tientjes een snijmachine gekocht, half bevroren snijden, en je hebt geen vieze handen ( al doe ik het wel met handschoentjes aan)
Met dit (hart) ging dat niet omdat ik het dus van het kraakbeen(?) en vet af moest snijden. Normaal doe ik bijvoorbeeld kipfilet ook door de keukenmachine met het plakjes-snijding :mrgreen: En dan met de hand, ehm mes, er 'blokjes' van maken. Scheelt ook enorm.
Ik denk dat je pezen bedoelt ipv kraakbeen :wink:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

P-tt schreef:
HillieS schreef:
Ik denk dat je pezen bedoelt ipv kraakbeen :wink:
Dat zal t inderdaad zijn, was in ieder geval snoeihard. Leek me al sterk dat t kraakbeen was :LOL:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

HillieS schreef:
ik snij hart eerst in plakjes en haal dan heel makkelijk het vet eraf.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ziet er echt leuk uit. Stinkt het ook als je gewoon vlees droogt, dus niet pens ofzo? Ik heb maar een klein huisje en veel buren ;)
bellabeest
Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje

ligt er een klein beetje aan wat je droogt,
ik vind het niet echt stinken je ruikt het wel.
omdat ik altijd vergeet dat ik hem aanzet als hij in de schuur staat.
heb ik hem op de oude slaapkamer van mijn broer staan. raam open en deur dicht en ik merk er niks van.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

HillieS schreef:
Marimba schreef:vanavond gaan er bij mij schapenhartjes in de droger, een vriendin van me werkt op een school waar ze met bio gebruikt werden en dan weggegooid inleveren en vooral niet eerst koken kan ik er weer snacks van maken voor lindy
Daarom heb ik dus ook de droogmachine gekocht. Ik bestel zoveel dingen bij het slachthuis voor school en het meeste verdwijnt in de container. Nu gaat het allemaal mee naar huis. Morris smult ervan.

Moet alleen nog wel iets verzinnen op het snijden. Wat een rotwerkje!
HillieS
Zeer actief

Leonie. schreef:Ziet er echt leuk uit. Stinkt het ook als je gewoon vlees droogt, dus niet pens ofzo? Ik heb maar een klein huisje en veel buren ;)
Ik droog in de schuur, die staat achterin de tuin, maar als ik er binnen kom ruik ik het wel.
Ik zou het persoonlijk niet in huis doen, maar dat is mijn keuze, ik heb er de ruimte voor om het buitenshuis te doen.
Afbeelding
Marimba
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): podengo purtuges medium x labrador x ??

Ongelezen bericht door Marimba »

nomo schreef:
HillieS schreef:
Daarom heb ik dus ook de droogmachine gekocht. Ik bestel zoveel dingen bij het slachthuis voor school en het meeste verdwijnt in de container. Nu gaat het allemaal mee naar huis. Morris smult ervan.

Moet alleen nog wel iets verzinnen op het snijden. Wat een rotwerkje!
en het scheelt een boel geld, anders hadden we alles moeten kopen en nu smullen onze honden er van ;-)
Saskialappie
Actief
Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola

Ongelezen bericht door Saskialappie »

Wat een leuk topic! Sinds zondag heb ik een Bohmann voedseldroger en heb al verschillende dingen gedroogd, kipfilet, runder tataar (gevonden in onze vriezer :wink: ), rundergehakt en schijfjes appel. Het is allemaal gelukt en goedgekeurd door mijn 2 honden en 1 van de katten :cheer: .
Ik heb alleen nog een vraagje. Ik kan van de visboer vishuiden krijgen. Kun je alle soorten vishuiden drogen? En hoe lang moet dat drogen?
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola
Afbeelding
P-tt
Zeer actief

Saskialappie schreef:Wat een leuk topic! Sinds zondag heb ik een Bohmann voedseldroger en heb al verschillende dingen gedroogd, kipfilet, runder tataar (gevonden in onze vriezer :wink: ), rundergehakt en schijfjes appel. Het is allemaal gelukt en goedgekeurd door mijn 2 honden en 1 van de katten :cheer: .
Ik heb alleen nog een vraagje. Ik kan van de visboer vishuiden krijgen. Kun je alle soorten vishuiden drogen? En hoe lang moet dat drogen?
Geen idee, heb nog nooit vishuiden gedroogd. Misschien gewoon maar proberen?
Afbeelding
Noppes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): am.stafford

Ongelezen bericht door Noppes »

ik zou dus ook graag willen weten of je vishuiden kan drogen met scrubben?? iemand een idee??
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”