Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe leer ik onze golden - retriever dat af

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

diesel schreef:
vinkje schreef:
mechelaar_fan schreef:ik heb al meer mensen horen zeggen dat eierkoeken niets helpt dan wel. Retrievers zijn echte vreetzakken.
Ten eerste moet je de voedselweigering intensief trainen. een hond mag alleen eten met je toestemming, of het nu brokken zijn, een biefstuk of stront.
Ten tweede geef je je hond meer afleiding tijdens de wandeling, thuis negeer je hem, en speel je niet, en op de wandeling geef je je hond alle aandacht, veel spelen enz... zodat hij de tijd niet krijgt van achter stront te zoeken.
Ten derde hou hem zoveel mogelijk van stront weg, zie dat hij niet aan de kattenbak kan.
Ten vierde geef je hond hoogwaardig en licht verteerbaar voer met alleen dierlijk eiwit.

Daar is mechelaar_fan weer hoor.
Ik heb dan zeker een bijzondere Golden Retriever, want mijn Golden Retriever is BESLISt GEEN vreetzak, er liggen de hele dag brokjes in zijn bak, hij eet bij lange na de porties niet op die hij mag hebben.
Koekjes snacks en andere honden lekkernijen pak hij heel rustig aan en kauwt er goed op, als het een vreetzak zou zijn, zou hij het naar binnen schrokken.
Lariekoek Mechelaar_fan wat je daar verteld. :pffff: :tong:
Je zou er voor kunnen kiezen om berichten op hun inhoud te beoordelen, ipv, het gelijk van tafel te vegen omdat iemand dat schrijft waarmee je ooit een aanvaring hebt gehad.

Retrievers staan er bekend om dat het vreetzakken zijn.
Dat die van jou nou toevallig de hele dag brokjes voor zijn neus heeft staan, vind je het gek dat dat geen vreetzak is, maar dat betekent niet dat jouw hond gelijk maar even een voorbeeld voor de hele retrieverpopulatie is. Eerder een uitzondering.
Maar ja, de hele dag brokjes.... Zou mijn hond ook wel willen.

Niet zo vooringenomen graag.
Gewoon per bericht lezen.
Soms ben je het eens , soms niet.
Onze Beau krijgt gewoon elke dag de hoeveelheid brokken die hij mag hebben.
S'morgens doe ik er brokken bij in zijn bak, hetgeen hij mag hebben, en s'avonds vul ik het weer aan met de hoeveelheid die hij mag hebben, maar zijn bak is nooit leeg, omdat hij lang niet alles opeet.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

vinkje schreef:
diesel schreef:
vinkje schreef:
mechelaar_fan schreef:ik heb al meer mensen horen zeggen dat eierkoeken niets helpt dan wel. Retrievers zijn echte vreetzakken.
Ten eerste moet je de voedselweigering intensief trainen. een hond mag alleen eten met je toestemming, of het nu brokken zijn, een biefstuk of stront.
Ten tweede geef je je hond meer afleiding tijdens de wandeling, thuis negeer je hem, en speel je niet, en op de wandeling geef je je hond alle aandacht, veel spelen enz... zodat hij de tijd niet krijgt van achter stront te zoeken.
Ten derde hou hem zoveel mogelijk van stront weg, zie dat hij niet aan de kattenbak kan.
Ten vierde geef je hond hoogwaardig en licht verteerbaar voer met alleen dierlijk eiwit.

Ik heb dan zeker een bijzondere Golden Retriever, want mijn Golden Retriever is BESLISt GEEN vreetzak, er liggen de hele dag brokjes in zijn bak, hij eet bij lange na de porties niet op die hij mag hebben.
Koekjes snacks en andere honden lekkernijen pak hij heel rustig aan en kauwt er goed op, als het een vreetzak zou zijn, zou hij het naar binnen schrokken.
Je zou er voor kunnen kiezen om berichten op hun inhoud te beoordelen, ipv, het gelijk van tafel te vegen omdat iemand dat schrijft waarmee je ooit een aanvaring hebt gehad.

Dat die van jou nou toevallig de hele dag brokjes voor zijn neus heeft staan, vind je het gek dat dat geen vreetzak is, maar dat betekent niet dat jouw hond gelijk maar even een voorbeeld voor de hele retrieverpopulatie is. Eerder een uitzondering.

S'morgens doe ik er brokken bij in zijn bak, hetgeen hij mag hebben, en s'avonds vul ik het weer aan met de hoeveelheid die hij mag hebben, maar zijn bak is nooit leeg, omdat hij lang niet alles opeet.
dan heb jij dus eigenlijk een a-typische retriever in huis :mrgreen:
Of je geeft hem heel vies eten :mrgreen:
ik bedoel dit allemaal niet ruzie-achtig,,maar ik stoor me alleen aan het 'daar heb je hem weer ' bericht.
Zonder dat je bedenkt dat die persoon ook wel eens wat zinnigs te melden heeft.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

diesel schreef:
vinkje schreef:
diesel schreef:
vinkje schreef:

ik bedoel dit allemaal niet ruzie-achtig,,maar ik stoor me alleen aan het 'daar heb je hem weer ' bericht.
Ik weet niet of dat een a-typische Golden is, maar ik wil wel vertellen welke brokken hij krijgt, ik heb Royal Canin Adult voor hem, eerst heeft hij altijd Bento Kronen gehad totdat hij een jaar werd en zijn Bento niet meer zo lekker vondt, we zijn toen op Royal Canin over gestapt en die vindt hij wel lekker. Nee ik ergerde me aan de uitspraak van Mechelaar_fan omdat hij schreef dat alle Golden Retrievers vreetzakken waren, en ik vind dat, dat beslist niet zo is.
Elke hond is anders, net als de mens.
:-D :ok:
Afbeelding

vinkje
Zeer actief
Boomertje

Wil de hond schreef:
vinkje schreef:
Wil de hond schreef:
Vinkje schreef:Onze Beau krijgt elke avond na de laatste wandeling een eierkoek, ik ben nu van plan om hem er s'morgens ook een te geven, dus twee per dag.
In eierkoek zit toch suiker?

Ik ben bang dat je je hond langzaam vergiftigt als je hem twee eierkoeken per dag geeft. Suiker is nl. heel erg slecht voor honden.

Groetjes, Willy.
Nou Wil mijn vorige hond is 15 jaar geworden,
dus met dat vergiftigen zal het wel mee vallen denk je ook niet.
Mijn vorige hond kreeg namelijk ook elke dag twee eierkoeken, s 'morgens een en s'avonds een, en hij blonk als een spiegeltje, ze vroegen altijd aan mij waar ik mijn hond mee insmeerde omdat hij zo mooi blonk. :-D :ok:
Het kan best zijn dat er helemaal niks mis is met suiker en honden hoor.

Ik persoonlijk waak er angstvallig voor om dat aan mijn honden te geven, simpelweg omdat ik begrepen heb dat suiker niet door een hondelijf verwerkt wordt. Voorzover ik weet hoopt het zich op, en vormt een steeds zwaardere belasting voor het organisme. Ik kan me daar best in vergissen, maar zolang als ik niet overtuigd ben van het tegendeel ga ik voor de zekerheid maar uit van het gegeven dat suiker niet goed is voor een hond.

Dat was alles,

Groetjes, Willy.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt niet weet of suiker slecht voor honden is, we zouden het eens 'n keer aan de DA kunnen vragen. Ik moet met Beau in Januari weer naar de DA voor zijn jaarlijkse prik, en zal het dan eens vragen als ik er aan denk. Ik weet wel dat chocola uit den boze is, en wat die suiker betreft moet er toch ook iets op internet te vinden zijn. :ok:
Afbeelding

Tonia
geregistreerd lid

bedankt

Ongelezen bericht door Tonia »

bedankt allemaal voor jullie reactie,ik ga al die tips eens bij kimber uit proberen.

Gr Tonia
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Heb van iemand gehoord dat zeewier over de brokken ook kan helpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

gr Carel en goldens
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Mijn honden hebben ook altijd poep gegeten en al bestraf ik het het helpt allemaal niet. Als ik niet oplet en Bo kan bij de kattebak dan zijn die drollen ook al aan de beurt. Puppy Fovos uit Griekenland begint er nu ook al mee met drollen eten buiten maar die uit de kattebak smaakt hem niet geloof ik want daar gooit hij alleen maar mee in het rond. Moet dus constant opletten hier in huis dat ze niet naar boven lopen naar de kattebak. Ik heb trouwens vroeger een hond gehad die zijn eigen ontlasting opat 8O brrrrrrr. Maar goed, mijn ervaring is dus dat straffen niet helpt, trek ze wel van de drol af maar de volgende keer doen ze het gewoon weer.
gr. Jacqie
Carel
Actief

vinkje schreef:
diesel schreef:
vinkje schreef:
diesel schreef: Je zou er voor kunnen kiezen om berichten op hun inhoud te beoordelen, ipv, het gelijk van tafel te vegen omdat iemand dat schrijft waarmee je ooit een aanvaring hebt gehad.

Ik weet niet of dat een a-typische Golden is, maar ik wil wel vertellen welke brokken hij krijgt, ik heb Royal Canin Adult voor hem, eerst heeft hij altijd Bento Kronen gehad totdat hij een jaar werd en zijn Bento niet meer zo lekker vondt, we zijn toen op Royal Canin over gestapt en die vindt hij wel lekker. Nee ik ergerde me aan de uitspraak van Mechelaar_fan omdat hij schreef dat alle Golden Retrievers vreetzakken waren, en ik vind dat, dat beslist niet zo is.
Elke hond is anders, net als de mens.
:-D :ok:
Nou, het is helaas maar al te waar dat golden retrievers grote vreetzakken zijn.
Ikzelf heb daar veel ervaring mee. Ze likken bijna de bodem uit hun voerbak. En wat ze dan op straat allemaal niet eten. Poep, zand, stokjes en gras.

gr Carel en Goldens
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Nou niet alleen golden retrievers zijn grote vreetzakken hoor, ik heb een bassetje en die vreet ook alles wat maar los en vast zit, binnen en buiten, als je niet uitkijkt dan vreet ze nog het eten voor je neus weg, dus ik kan nooit heel lang de kamer uit als mijn bord met eten op tafel staat. (heeft trouwens niets met opvoeding te maken voordat daar reacties op komen want ze is gewoon een lieve grote vreetzak) Heeft ze net gegeten en ze krijgt later een koekje van iemand dan blijft ze zeuren om meer en meer en dan zegt zo'n persoon soms van "goh, volgens mij krijgt je hond weinig te eten". Heb dit ook met sommige andere honden meegemaakt die ik heb gehad. En ze krijgen van mij genoeg te eten hoor.
gr. Jacqie
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Nou, het is helaas maar al te waar dat golden retrievers grote vreetzakken zijn.
Ikzelf heb daar veel ervaring mee. Ze likken bijna de bodem uit hun voerbak. En wat ze dan op straat allemaal niet eten. Poep, zand, stokjes en gras.

gr Carel en Goldens ( Quote Carel )

Nou Carel dan heb ik een uitzondering hier rond lopen, want dat is beslist geen vreetzak.
Ik kan ook rustig iets lekkers op tafel laten staan en de kamer uit gaan, als ik de kamer terug inkom, staat het er nog hoor onaangeroerd, Beau jat ook niets weg.
En hij vreet ook niets van de straat.
:ok: :ok: :ok:
Afbeelding

Carel
Actief

:ok:

Dan is jouw golden toch echt een van de weinigen.
Lijkt me geweldig !

gr Carel en goldens
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ja daar ben ik ook heel blij om Carel, aan de andere kant kan hij ook heel ondeugend zijn hoor.
Zo hebben we een klein stukje van de tuin afgemaakt, omdat daar hortensia's en een paar andere vaste planten instaan, we hebben daar een groen hekje omheen gezet met paaltjes, ik ben nogal bloemen en planten gek, en zo heb ik toch nog een klein stukje ongeschonden tuin ( dacht ik ) de rest van de tuin is voor onze Beau en dat is best wel groot waar hij lekker mag graven en draven.
Hij springt konstant over het hekje heen en sloopt de paar planten die ik nog heb, ik krijg hem dat niet afgeleerd, en hij is toch heel slim, andere dingen leert hij heel snel.
Nu denken we er over om hoger gaas neer te gaan zetten, Beau mag van ons alles maar ik zou toch heel graag een klein stukje tuin voor mezelf over willen houden.
Ik snap echt niet dat we hem dat niet afgeleerd krijgen, hij is nu 14 maanden, misschien toch nog aan het puberen. :mrgreen:
Afbeelding

Carel
Actief

:roll:

Hoi Vinkje,

Er is denk ik wel een oplossing voor jouw tuinprobleem.
Misschien vind je het niet de vriendelijkste manier, maar ik zou het toch doen als ik jou was, die zoveel van de tuin houdt.

Je kunt het stukje tuin afschermen met een stuk schrikdraad dat speciaal voor honden is ontworpen. Je kunt het oa kopen bij de Boerenbond.
Er staat zo weinig stroom op, dat het te verwaarlozen is. De hond echter schrikt zich een hoedje als hij er tegenaan loopt. Hij zal het ook nooit meer in zijn kop halen om in de buurt van het draadje te komen.

Lijkt het je iets?
Het is ook bedoeld om reigers uit je vijver te weren.

gr Carel en goldens Boy en Thyra
Daan

Diesel had ik het kuilen graven afgeleerd. Gewoon goed in de gaten houden en voorkomen.
Bitsy heeft Diesel laten herondekken dat graven errug leuk is.
MONSTERS.....
vinkje
Zeer actief
Boomertje

O Carel ik ben zo'n muts wat mijn hond betreft, ik ben ook veel te zacht voor hem volgens mij, maar mijn man zegt al dat jou tip wel het proberen waard is. Ook omdat je schrijft dat het maar heel weinig stroom door geeft. Ik ben er echt al tig weken mee bezig om het hem af te leren, maar het lukt gewoon niet.
Als ik dan zie dat hij weer in het tuintje zit en ik roep hem komt hij niet, ik moet dan eerst zelf over het hekje heen stappen, hij trekt dan eerst nog snel een tak van een hortensia af of een stuk van een lavendelstruik en springt dan pas over het hekje terug. Het is echt een boefje hoor. :mrgreen:
Afbeelding

vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ja Daan er zijn dingen waar een hond zo verdomd hardnekkig in is, en wat je bijna niet af kunt leren, en ja kuilen graven en zich hardstikke vies maken daar is een Golden heel goed in, en dat vind ik ook helemaal niet erg, ze moeten zich lekker uit kunnen leven, maar het kleine stukje tuin wat ik voor mezelf heb wil ik toch wel graag houden, hij kan hier achter lekker uitrazen en graven, die kuilen gooien we wel weer dicht. Dat doen we ook regelmatig want als hij rond aan het racen is in de tuin, ben ik altijd bang dat hij zich in zo'n kuil verstapt.
En bij jou heeft Bitsy, Diesel weer op het slechte pad gebracht :mrgreen: met het kuilen graven. :-D
Afbeelding

Daan

Maar ik ben tegelijkertijd heel streng.
Want ik vind dat en hond en een leuke tuin best samen kan gaan.
Alle kwestbare dingetjes heb ik weggehaald, maar van mijn hortensias blijven ze af.
Ik ben dus type BRUL
Helaas voor mijn nette beschaafde buurtjes.
Maar BRUL werkt het best.
Ik las laats een tip, dat je een drol van de hond in de kuil moest gooien voor je hem dicht gooit.
Die ga ik zeker proberen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

diesel schreef:Ik las laats een tip, dat je een drol van de hond in de kuil moest gooien voor je hem dicht gooit.
Die ga ik zeker proberen.
Ik wilde dit al eerder melden, maar nu jij er zelf over begint...

Het is de bedoeling dat je elke nieuwe kuil zo snel mogelijk weer dichtgooit, en dan in de oppervlakte één of enkele verse drollen van je eigen honden, onder een heel dun laagje aarde, neerlegt.

Honden vinden het over het algemeen genomen niét leuk om met hun neus en poten in hun eigen poep te peuren.

Meestal maakt een hond een kuil, en gaat dan door met het steeds weer verder graven in dezelfde kuil. Of hij houdt er een paar op na. Door nu elke nieuwe kuil zo snel mogelijk na het ontstaan ervan te "beschermen" met een bolus, voer je een soort ontmoedigingsbeleid. Op een gegeven moment ziet de hond de zin er niet meer van in om door te gaan met het aanboren van nieuwe en nutteloze kuilen. Het kan heel afdoende werken, mits je heel konsekwent bent met het dichtgooien. Doe dit wel wanneer je hond je niet ziet, zo voorkom je dat hij evt. denkt dat jij met hem mee gaat doen.

Iemand vertelde me ooit eens dat een grote gieter met water waarin je gedurende een dag of twee een flinke hoeveelheid hondestront laat staan ook kan dienen als zeg maar beveiliging van een bepaald stuk tuin. Je roert na twee dagen de mix goed om, en giet hem uit over het gedeelte grond wat je wilt beschermen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar mijn tipgever verzekerde me dat het heel afdoende werkt. Wel moet om de zoveel tijd de procedure herhaald worden. Ik ben met je eens dat het een smerige tip is, maar het kan geen kwaad om eens een testje te doen. Werkt het, mooi, werkt het niet, dan hoef je dus nooit meer de viespeuk uit te hangen.

Groetjes, Willy.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Plan graaft ook :pffff: Hij graaft kattendrollen op uit de tuin en ik heb pas ontdekt dat hij een recreatiegat heeft gegraven 8O Ik brul ook naar buiten :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Plan graaft ook :pffff: Hij graaft kattendrollen op uit de tuin en ik heb pas ontdekt dat hij een recreatiegat heeft gegraven 8O Ik brul ook naar buiten :mrgreen:
En dan duikt hij weg in zijn rekreatiegat?
Rataplan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Rataplan schreef:Plan graaft ook :pffff: Hij graaft kattendrollen op uit de tuin en ik heb pas ontdekt dat hij een recreatiegat heeft gegraven 8O Ik brul ook naar buiten :mrgreen:
Hij rent eerst een paar keer heen en weer in de tuin daarbij netjes de katten ontwijkend en daarna graaft hij een poosje in zijn recreatiegat. Er staan twee struiken die dit jaar dus ook niet gebloeid hebben 8O Waarschijnlijk door de wortels gewoon zijn uitgegraven :roll:
Junky was erger die was een soort tunnel aan het graven aan de zijkant van het huis om uit de tuin te kunnen ontsnappen wanneer het containertijd is :?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:
Wil de hond schreef:
Hij rent eerst een paar keer heen en weer in de tuin daarbij netjes de katten ontwijkend en daarna graaft hij een poosje in zijn recreatiegat. Er staan twee struiken die dit jaar dus ook niet gebloeid hebben 8O Waarschijnlijk door de wortels gewoon zijn uitgegraven :roll:
Junky was erger die was een soort tunnel aan het graven aan de zijkant van het huis om uit de tuin te kunnen ontsnappen wanneer het containertijd is :?
Zo te lezen mag je blij zijn dus, dat Rataplan minder erg is dan Junky. Wat zonde dat hij niet nóg een beetje minder is, en in elk geval je struiken een eerlijke kans geeft om ook zichzelf te zijn.

Maar jij zit er geloof ik niet echt mee, toch?
Rataplan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Rataplan schreef:
Wil de hond schreef:
Zo te lezen mag je blij zijn dus, dat Rataplan minder erg is dan Junky. Wat zonde dat hij niet nóg een beetje minder is, en in elk geval je struiken een eerlijke kans geeft om ook zichzelf te zijn.
Maar jij zit er geloof ik niet echt mee, toch?
Euh nee dacht het niet. Hij doet het ook op plaatsen waar ik nou niet echt vaak kom :mrgreen:
Hij mag zoveel mogelijk hond zijn van mij binnen de grenzen van de maatschappij danwel.
Ik accepteer geen agressie naar mensen toe en naar andere dieren ook niet een akkefietje moet kunnen maar echt anderen beschadigen dat mag hij niet van mij verder wil ik dat hij zelf initiatieven neemt daar geniet ik het meeste van. Als ik zelf laks ben en iets laat staan op het aanrecht wat heerlijk ruikt voor hem en ik ben even weg ja dan lach ik alleen maar om het feit dat hij dus de kans heeft benut :mrgreen: Zo had hij vanmorgen een uitlekbakje van zijn burgers te pakken en heeft dat dus finaal gesloopt
Ik geniet van die slimheid van de hond. Hij weet wanneer ik druk ben hij via een achteruitgang bij het hondenvoer kan komen en dan steelt hij dus ook. Dat vind ik mooi om te zien :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Jij schreef:
Ikzelf schreef:Maar jij zit er geloof ik niet echt mee, toch?
Euh nee dacht het niet. Ik geniet van die slimheid van de hond. Dat vind ik mooi om te zien.
Wat leuk joh, dat je hem lekker zijn gang kunt laten gaan, en er dan nog van geniet ook.

Geinig hè, om te zien dat zo´n dier echt je bestudeert, zijn konklusies trekt, en op het juiste moment toeslaat. Geinig zolang als hij niet achterlijk vervelende dingen gaat lopen doen natuurlijk. :mrgreen:

Ik probeer mijn honden in dat opzicht gewoon een stapje voor te zijn, als ik echt niet wil dat men iets pikt bvb. zorg ik dat ik daar de kans niet voor geef.

Dag, Willy.
Carel
Actief

Vinkje,

Je moet het echt doen hoor!!
Ik ben ook af en toe een zeikerd wat de honden betreft, maar ik zou dit wel doen.
Hij lijdt er echt niet van. Hij krijgt gewoon een stootje door het lichaam en that's it. Groot succes denk ik. Laat je me het weten als je het getest hebt op je hond?

gr Carel en goldens
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

mechelaar_fan schreef:Ten vierde geef je hond hoogwaardig en licht verteerbaar voer met alleen dierlijk eiwit.
Ik heb juist begrepen dat je hem juist meer plantaardige stoffen dient te geven?????????????
Onze golden eet nooit stront, zelfs geen paardenvijgen!
Hij krijgt voer met rijst en groentes etc(in het voer). Ik denk dat het voer erg veel uitmaakt. Het is mij bekent dat dieren enkel ontlasting eten om een tekort aan voedingsstoffen aan te vullen.......

Succes! en als niets lukt, neem een lekker mondspraytje mee!!!!
Carel
Actief

:p:

De discussie over poep eten is al veel gevoerd.
Het is een tic die gewoon niet af te leren is.
Het schijnt geen tekortkoming in de voeding te zijn.
Ik geef Farmfood. In het weekend is het feest want dan wissel ik het af met Duck uitmuntend de ene dag, en de andere dag pens.
Me dunkt dat ze niets tekort komen.

Carel en dankbare goldens
Ordell

Ongelezen bericht door Ordell »

:sleep:
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ordell schreef::sleep:
Jajaja.... hmmm dat is eens een andere kijk op de zaak! 8O
Als het je niet interesseert kan je ook gewoon NIET reageren!
Carel
Actief

Juist, Senna !
Zo is het!
Ordell was op Doggynet ook al een betweter en niet bepaald vriendelijk.
En hij was niet de enige.
Daarom ben ik overgestapt naar Honden.nl
Maar het begint hier nu een beetje hezelfde te worden.

Carel en Goldens
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”