(Sorry Fafo voor het kapen van je topic)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Situatie Fay
Moderator: moderatorteam
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: Situatie Fay
Hij heeft een aandoenlijk koppie
heeft hij gedragsproblemen dat hij nog niet geplaatst is of zien mensen hem gewoon over het hoofd?
- dagmar88
- Zeer actief
Fafo schreef:Die eerste foto
Ja, arm ding. Heeft maanden niet op de foto gemoeten en nu nét met die puist boven z'n neus...
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha nee joh, maakt mij niets uit hoorluna2906 schreef:Hij heeft een aandoenlijk koppieheeft hij gedragsproblemen dat hij nog niet geplaatst is of zien mensen hem gewoon over het hoofd?
Was mijn eigen schuld
- dagmar88
- Zeer actief
Hij is behoorlijk bang aangelegd en kan dan dreigen/bijten. Heeft daar langere tijd succes mee gehad. Dus nooit los en lastig met bezoek.luna2906 schreef:Hij heeft een aandoenlijk koppieheeft hij gedragsproblemen dat hij nog niet geplaatst is of zien mensen hem gewoon over het hoofd?
Bij de één kruipt hij zo op schoot, maar laatst kwam er iemand binnen met een motorjas en was hij weer doodsbang
Is ook (ongewild) aardig wat mee gesleept, dus denk dat hij met iemand die hem vertrouwen en stabiliteit kan geven een heel eind kan komen.
Hier is het niet ideaal voor hem, maar hij voelt zich best lekker en naast z'n makken is het ook een heel grappig, braaf en knuffelig hondje.
Dus voorlopig zit hij ook niemand in de weg
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ach dan verdient hij ook wel echt een fijn, rustig en stabiel huis. Lijkt me wel lastig het juiste adres te vinden. Gelukkig zit hij bij jou ook prima en niet op de schopstoel. :ok;dagmar88 schreef:Hij is behoorlijk bang aangelegd en kan dan dreigen/bijten. Heeft daar langere tijd succes mee gehad. Dus nooit los en lastig met bezoek.luna2906 schreef:Hij heeft een aandoenlijk koppieheeft hij gedragsproblemen dat hij nog niet geplaatst is of zien mensen hem gewoon over het hoofd?
Bij de één kruipt hij zo op schoot, maar laatst kwam er iemand binnen met een motorjas en was hij weer doodsbang![]()
Is ook (ongewild) aardig wat mee gesleept, dus denk dat hij met iemand die hem vertrouwen en stabiliteit kan geven een heel eind kan komen.
Hier is het niet ideaal voor hem, maar hij voelt zich best lekker en naast z'n makken is het ook een heel grappig, braaf en knuffelig hondje.
Dus voorlopig zit hij ook niemand in de weg
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ken Fay niet, maar iets dergelijks heb ik wel eerder gezien.Fafo schreef:Ik zal eerst even vertellen hoe het normaal verloopt. Fay heeft altijd een balletje vast. Ze is er gek van. Dus ze wil apporteren, zo veel en vaak mogelijk. Het maakt nooit uit welke honden er naast staan ze legt m altijd aan mijn voeten, ik pak 'm op en gooi hem. Zo gaat het altijd. Ze fixeert op de bal, staart is wat lager en stil en ze is in volle concentratie.
Maar eergisteren deed ze in mijn ogen vreemd, en haar 'kwispel' is de kwispel die ze alleen heeft als ze een bal aan het zoeken is. Ik kon er de eerste keren even geen touw aan vast knopen wat het nou precies was waardoor ze opeens zo 'raar' deed. Uiteindelijk wel en op een creatieve manier opgelost.
Maaarr ik vraag me af wat jullie denken dat er aan de hand is in deze situatie: waarom doet ze opeens zo?
http://www.youtube.com/watch?v=uEsOcqwNKrI
Zonder geluid gedaan want anders hoor je mij steeds.
O.a. bij mijn jongste hond.
Die was in zo'n groep totaal niet blij, was niet aan het showen, maar wilde de bal bij mij brengen.
Werd alleen steeds geblokt door andere honden die zich tussen haar en mij opstelden.
En dan ging ze maar weer met die bal, de andere honden weglokkend, in de hoop dat de weg tussen haar en mij daardoor lang genoeg vrij zou zijn om de bal af te leveren.
Of dat bij Fay het zelfde is kan ik niet zeggen want ik ken haar niet.
Bovendien, om het beeeld compleet te maken, zou jij ook in beeld moeten zijn
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ja ik zie ook de interactie tussen Fay en Pjotr. Of Pjotr het echt zo bedoeld, maakt an sich niet uit, hij doet het hier toevallig wel. En Fay reageert daar dus op deze manier op. Misschien heeft Pjotr haar even iets te hard aangeraakt en probeert ze dat nu ook te voorkomen (Fay heeft toch niks medisch waardoor ze sneller last er van heeft?). Kay heeft dat overigens ook wel een beetje hoor, snel gekrenkt zieltje, al weet ik inmiddels ook dat hij snel zijn tenen breekt en het dus ook bescherming van hem zelf dan is.