Machie schreef:Ik wist het wel

Csiva zou ook best goed G&G kunnen lopen, of kunnen frisbeen of dogdancen of of... Csiva vind nl alles leuk

Maar ik agility het leukste dus dat doen we vooral.
Ik zou gewoon kiezen wat jij leuk vind.
Ja maar jij vind GG niks aan

Ik vind beide erg leuk hoor. Maar ik loop liever GG examens dan dat ik het hele land door ga voor behendigheidswedstrijden. Zeker met zo'n sport waarbij je een behoorlijk aantal wedstijden moet lopen als je wil promoveren. Maar het trainen op zich vind ik wel erg leuk.
Sita schreef:Ik zou voor behendigheid kiezen, daar heb je in mijn ogen meer aan als combinatie met jacht dan gg. De basis gg moet er natuurlijk wel in zitten, maar meer hoeven ze echt niet te kunnen voor de jachtproeven. Het volgen is meer mee lopen zonder te trekken, heb wel eens een punt aftrek gekregen met volgen toen ik nog obedience deed met Rowan, omdat hij alleen op mij lette niet op de omgeving, niet wenselijk voor een jachthond. Door de behendigheid heeft Rowan veel meer loop- en springvermogen, wat alleen maar ten gunste is voor de jacht. Ook het op afstand handelen komt bij beide voor. En een hindernisje in de vorm van een boom of hekje is geen probleem, dat is hij ook al uit de behendigheid gewend.
Ik merk aan Rowan dat behendigheid met zijn tweeën lol maken is en jacht is serious business. Met obedience was hij ook zo serieus, maar merkte wel dat hij daar sneller klaar mee was. En ik ben ervan overtuigd dat als je het volgen bij houdt en gaat dirigeren met de jacht, dan kan je altijd het GG programma zo weer oppakken. Dat is in ieder geval mijn bedoeling als hij wat ouder is. Dan gaan we die gg diploma's wel halen, voor nu lekker lol maken met de behendigheid.
Hm, daar zit ook wel wat in ja. Maar hoe zit dat met steadyness en rust? Ik ben heel blij met het feit dat Coda stil werkt. Ze is nog wel wat ongeduldig, beetje een raseigenschap

Maar met GG trainen we ook op die rust en dat vind ik wel prettig. Ik ben een beetje bang dat als ze eenmaal behendigheid doet, waarbij ze zich helemaal kan uitleven natuurlijk, ze ook onrustiger en misschien zelfs luidruchtig wordt bij de jacht. Met Nilo heb ik ook een tijdje obedience en behendigheid gedaan en dat was inderdaad een leuke combinatie van serieus trainen en gewoon plezier hebben. Maar die werkt sowieso niet stil dus we hadden niets te verliezen
Rebble schreef:Als ze het allebei leuk vindt dan zou ik kiezen voor wat jij het leukst en/of het handigst vindt. Zij gaat echt niet zielig in haar mandje liggen bedenken dat zij veel liever behendigheid gedaan zou hebben

Haha, zeker waar. Het is vooral mijn gevoel. Ik wéét dat ze behendigheid nog leuker gaat vinden, misschien zelfs zo leuk dat ze GG dan maar saai gaat vinden
Browny schreef:Ik zou dan beide doen
Hier ook moeite met kiezen, dus daarom doen er een paar meerdere dingen

maar ook omdat onze honden alles leuk vinden

Dat is inderdaad wel erg handig

Ik heb voor mezelf wel een soort regel dat ik per hond niet meer dan twee sporten wil doen. Want dan heb ik het idee dat je zoveel tegelijk doet dat je nergens écht goed in kan worden..ik hoef niet met de top mee te lopen maar als ik ergens aan begin wil ik wel daadwerkelijk iets bereiken zeg maar. Alleen al voor m'n eigen gevoel hoor. Met Nilo doe ik nu gewoon recreatief jacht want vanwege zijn gegil kan hij geen proeven lopen, maar de training doet niet onder voor die van Coda die ik wel wil klaarstomen voor proeven.