Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een ras dat niet/nauwelijks waakt.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Corneliana
Zeer actief

Re: Een ras dat niet/nauwelijks waakt.

Ongelezen bericht door Corneliana »

Fizgig schreef:Je kunt ook denken aan een dove hond. Schijnt helemaal niet zo moeilijk te zijn die te trainen met gebaren. Soms zie je die wel bij asiels. De labrador van de overkant is totaal niet waaks, maar bezoek wordt wel heel enthousiast begroet, met blaffen en opspringen. Het is een leuk beest hoor, en dan heb je het over drie keer blaffen ofzo. Ook veel kleine hondjes zijn niet waaks, soms worden ze wel territoriaal, als ze niet vaak worden uitgelaten. Dat is mijn opvatting over de keffertjes van de overkant, die blaffen naar iedereen die langs loopt, maar dat krijg je ook als ze de hele dag thuis zitten. Ze worden niet uitgelaten en dan worden ze vervelend daarin. Maar ik hoor regelmatig van eigenaren van maltesers en shitzu's dat ze nooit blaffen. Zijn poedels waaks eigenlijk, dat weet ik eigenlijk niet. Kan me niet voorstellen dat die heel waaks zijn.

En bij asiels weten ze echt wel wie de blafferds zijn natuurlijk. Als je een leuke herplaatser ziet, kun je vragen of ze erg blaffen of niet. Het is nogal persoonlijk, dat blaffen, volgens mij. Bij sommige rassen hoort het er wel standaard bij maar voor de rest is het per hond verschillend. Het maakt ook wel wat uit hoeveel lichaamsbeweging ze krijgen, vind ik zelf, hoe meer energie ze hebben, hoe meer energie ze kunnen steken in blaffen. Een hond die goed moe is, reageert niet meer zo snel en fel op geluiden.

Maar ik vind trouwens waaks zijn en wild/agressief reageren op visite, wel twee verschillende zaken. Waaks zijn zoveel honden maar er zijn er veel minder die niet goed omgaan met visite, volgens mij. Dat kun je ook wel iets meer beïnvloeden dan blafgedrag, vind ik zelf. Maar Sky was ook wel een wilde he. En die kon ook niet tegen al die kinderhandjes, toch. Dat hebben honden wel vaker, dat ze kinderen niet zo kunnen waarderen. Maar daar kijken ze altijd goed naar bij asiels, dat weten ze wel, of ze goed zijn met kinderen. Je had best wel pech met Sky gewoon.

Ik heb mijn honden wel van marktplaats, maar ik ben wel gegaan voor onherleidbare bastaards, die wat herderigs in zich hebben, herders blijven toch wel mijn voorkeur hebben. En Shelly was zo zoet als wat, die kreeg ik met 7 maanden. De mensen hadden gewoon geen tijd voor haar, reden nummer 1 voor herplaatsing. Bruno was wel wat meer werk, maar zeker geen hopeloos geval. Zijn vorige eigenaren hebben spijt dat ze hem hebben weggedaan en we hebben nog steeds contact met ze. Maar ik heb wel veel gemaild en veel gebeld en gevraagd, voor ik erheen ging. Dat heeft wel geholpen, ik heb er zeker geen spijt van gekregen.

Als je een beetje mensen in kunt schatten en je weet waar je naar moet vragen, is het eigenlijk net zoveel risico als met een asielhond. De asielhond kun je dan wel terugbrengen maar dat lijkt me toch niet de opzet, om alvast rekening ermee te houden dat het niet zal lukken. De honden op marktplaats eindigen uiteindelijk wel in het asiel als ze daar niet kunnen worden verkocht, dus ja, echt veel verschil vind ik het niet. Het personeel in een asiel hebben wel meer verstand van hondengedrag maar een hond gedraagt zich in een asiel vaak onnatuurlijk, en in een gezin zijn ze nog wel wat meer zichzelf.

Veel plezier toegewenst met zoeken, ik heb er ook bijna een jaar over gedaan en dat was niet eens zo erg omdat ik de eerste keer ook een verkeerde keuze had gemaakt en dat niet nog eens wilde meemaken. Die mislukking stond nog erg vers in het geheugen dus over één nacht ijs, ging ik toch niet. En jij hebt ook alle tijd, toch. Hebben je kids nog wensen over het soort hondje?
nee kids hebben geen wensen. we hebben ze ook duidelijk gemaakt dat wij een hond kiezen (nou ja eh, ik denk ik).
heel flauw maar wij zorgen er ook voor.
iets herderigs en met een gezin lopen blijkt lastig te zijn. hangt van de mate van drijfdrang af maar omg als er toch eentje de bocht omging en dat had niks met corrigeren te maken of belonen of wat dan ook, hij is gewoon zo. en lekker vocaal waar ik ook geen moeite mee heb. alleen die tandjes he? dat was het probleem. qua energie konden we hem wel aardig aan maar door de hondagressie kon hij niet/nauwelijks los. dan zit je al lastig. en dan ga je dus leuk picknicken maar ga je eerder naar huis omdat je hond niet mee is, die zit alleen thuis te koekeloeren. dat is gewoon rot. als die hond mee had gekund dan was ie meteen uitgelaten. het enige waar ik echt naar gekeken had was of hij aan de lijn trok, nou dat viel wel mee. andere probleempjes kwamen niet in me op :19: ik zie hier veel gezinnen met iets herderigs waarvan de hond bijna nooit uitgelaten word. dat vind ik ook zo sneu.
Corneliana
Zeer actief

Nanna schreef:
Corneliana schreef:
Nanna schreef:Windhonden zijn over het algemeen bar slechte waakhonden, met uitzondering van de Azawakh die je probleemloos in je flikker bijt ;-)
die kunnen wel ongelooflijk joelen toch?
heb er weleens een paar aan het eind van een flex zien lopen die een paar katten zagen.
Ja, dan is het krijsen :engel: Maar goed, wááks zijn ze niet en dat was je vraag :pffff:
:LOL: :LOL: :LOL:

klopt. ik hoef ook geen kattenknuffelaar
en hoe zit het met agressie naar andere honden enne mijn nijntjes? :denken:
Corneliana
Zeer actief

Paisley schreef:
en met waaks bedoel ik: bezoek angst aanjagen en/of opvreten.
Ik denk dat je het 'waken' een beetje overschat. Veel honden die waken zijn gewoon vriendelijk voor bezoek. Ik heb een stabij en die worden beschreven als goede wakers, maar het blijft bij aanslaan. Mijn bezoek wordt altijd vriendelijk begroet.
ja schat dat zei de gedragstherapeut ook.
hij slaat aan. :mrgreen: grommen betekent niks joh...
ik heb hem zelden aan horen slaan.
1 of 2 x en dat was heel anders dan het blaffen bij binnenkomst van iemand dat was pure angst en/of territoriumdrift. een hoge gillende blaf. hij deed waar hij voor gemaakt was hoor, geen enkel verwijt want als er een lief hondje is is hij het wel.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Vedette waakt niet, blaft niet als de deurbel gaat, is lief voor andere dieren...
Ze is alleen een beetje enthousiast :F:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Fizgig schreef:Het maakt ook wel wat uit hoeveel lichaamsbeweging ze krijgen, vind ik zelf, hoe meer energie ze hebben, hoe meer energie ze kunnen steken in blaffen. Een hond die goed moe is, reageert niet meer zo snel en fel op geluiden.
Een wakende hond doet altijd zijn ding, ongeacht of hij moe is, is mijn ervaring. Ook al ligt ze voor pampus - ze zal altijd reageren op de deurbel, geklop of iemand die binnenkomt.

Maar ik ben wel met je eens dat een verveelde hond vervelende blafgewoontes kan krijgen ;) Maar naar mijn mening laat een waker zich niet stoppen door lichaamsbeweging of activiteiten.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Corneliana schreef:
Machie schreef:gewoon een golden retriever :)
Heb ik al eens aan zitten denken inderdaad.
en die waken echt (bijna) niet?
De enige die hier echt waak is de golden. De stabij staat vrolijk mee te blaffen, maar heeft geen idee waarom.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ken in mijn omgeving meer honden die niet waaks zijn dan wel.
Ja wel eens blaffen, maar verder gewoon vriendelijk. Apple blaft ook voor de bel, maar die is gewoon overdreven blij dat er bezoek komt. En ze is heel leuk met kinderen :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Sita schreef:
Corneliana schreef:
De enige die hier echt waak is de golden. De stabij staat vrolijk mee te blaffen, maar heeft geen idee waarom.

En moet je Jack van Samantha eens meemaken... die is zo waaks en beschermend als wat. Voor een labrador heeft-ie aardig herderachtige trekjes. :F:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Fizgig schreef:Het maakt ook wel wat uit hoeveel lichaamsbeweging ze krijgen, vind ik zelf, hoe meer energie ze hebben, hoe meer energie ze kunnen steken in blaffen. Een hond die goed moe is, reageert niet meer zo snel en fel op geluiden.
Dat klopt niet helemaal, hoor. De meeste honden die ik ken en die waaks zijn, zijn niet minder waaks als ze moe zijn.

Maar goed, Corneliana, wat Sky deed was niet echt waken zoals andere honden dat doen, volgens mij. Een keer waaks blaffen vind je niet erg, toch? Alleen het mensen weg willen jagen :schrik: Hier heb ik 1 goede waker, die blaft als er mensen aan de deur staan, maar begroet ze gewoon vrolijk. De vorige hond was de beste waker die ik ooit heb gekend, zolang wij thuis waren was er geen probleem en blafte hij amper. Zodra wij niet thuis waren of midden in de nacht als er vreemde naar de deur kwamen sloeg hij aan. Dan hoefde je echt niet binnen te komen als vreemde (terwijl het wel ging met kinderen of als wij erbij waren).
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Corneliana schreef: ja schat dat zei de gedragstherapeut ook.
hij slaat aan. :mrgreen: grommen betekent niks joh...
ik heb hem zelden aan horen slaan.
1 of 2 x en dat was heel anders dan het blaffen bij binnenkomst van iemand dat was pure angst en/of territoriumdrift. een hoge gillende blaf. hij deed waar hij voor gemaakt was hoor, geen enkel verwijt want als er een lief hondje is is hij het wel.
Nou, ik ben geen schat. Maar ik bedoel dat 'waken' weinig te maken heeft met bezoek lastig vallen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Sita schreef:
Corneliana schreef:
Luca waakt ook wel, maar hij is wel super sociaal met mensen enzo. Hij blaft, maar bijten enzo neuh.
Corneliana
Zeer actief

TessaThomas schreef:
Dat klopt niet helemaal, hoor. De meeste honden die ik ken en die waaks zijn, zijn niet minder waaks als ze moe zijn.

Maar goed, Corneliana, wat Sky deed was niet echt waken zoals andere honden dat doen, volgens mij. Een keer waaks blaffen vind je niet erg, toch? Alleen het mensen weg willen jagen :schrik: Hier heb ik 1 goede waker, die blaft als er mensen aan de deur staan, maar begroet ze gewoon vrolijk. De vorige hond was de beste waker die ik ooit heb gekend, zolang wij thuis waren was er geen probleem en blafte hij amper. Zodra wij niet thuis waren of midden in de nacht als er vreemde naar de deur kwamen sloeg hij aan. Dan hoefde je echt niet binnen te komen als vreemde (terwijl het wel ging met kinderen of als wij erbij waren).
nee een x blaffen moet kunnen.
Corneliana
Zeer actief

Ik wil gewoon graag weer gezellig een hond in huis dat mis ik heel erg.
maar zonder agressie. Sky was bijvoorbeeld hyperalert. dat vond ik ook wel mooi hoor ergens.
maar hoe zie je dat aan een hond als je hem neemt.
hoe herken je dat?
TessaThomas
Zeer actief

Dan heb je al meer keuze, hoewel een golden retriever mij wel geschikt lijkt. Dat ligt ook wel aan mijn ervaringen hoor, dus meer gebaseerd op honden die ik ken dan echte raskennis ;) Maar dan maakt het niet uit als je een waakser exemplaar treft, als er maar gewoon mensen in en uit kunnen lopen.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Minder waaks omdat ze moe zijn, dat moet Dino eens goed lezen dan, ik denk dat je dan niet over waken hebt maar over blaffen uit verveling.
TessaThomas
Zeer actief

Corneliana schreef:Ik wil gewoon graag weer gezellig een hond in huis dat mis ik heel erg.
maar zonder agressie. Sky was bijvoorbeeld hyperalert. dat vond ik ook wel mooi hoor ergens.
maar hoe zie je dat aan een hond als je hem neemt.
hoe herken je dat?
Tja... Dat is een goede.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Machie schreef:
Sita schreef:
Corneliana schreef:
Luca waakt ook wel, maar hij is wel super sociaal met mensen enzo. Hij blaft, maar bijten enzo neuh.
Rowan is niet echt super sociaal naar mensen. Denk dat hij ook wel een hapje durft te nemen als je hier ongevraagd naar binnen zou komen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

TessaThomas schreef:Dan heb je al meer keuze, hoewel een golden retriever mij wel geschikt lijkt. Dat ligt ook wel aan mijn ervaringen hoor, dus meer gebaseerd op honden die ik ken dan echte raskennis ;) Maar dan maakt het niet uit als je een waakser exemplaar treft, als er maar gewoon mensen in en uit kunnen lopen.
ja das wel prettig inderdaad.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb het al eerder gezegd, maar mijn herders (canadees, duits, wit en belg x duits) waakten nog als ze half van de wereld waren van een of andere narcose.
een waker laat zich echt niet minder horen als ie moe is, die wordt wel weer moe als de onverlaten verjaagd zijn :lol1:

ik zou het niet in de herderachtigen zoeken als ik jou was corneliana, dat geeft je meteen al een extra moeilijkheidsgraad waar je volgens mij niet weer op zit te wachten ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Corneliana
Zeer actief

Linsey schreef:Minder waaks omdat ze moe zijn, dat moet Dino eens goed lezen dan, ik denk dat je dan niet over waken hebt maar over blaffen uit verveling.
klopt.
wij konden Sky makkelijk doodmoe maken, conditie 0,0
na een half uur rondracen was hij bekaf.
en dan evengoed nonstop bij elk buitengeluid neus en oorbewegingen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

renee-uk schreef: ik zou het niet in de herderachtigen zoeken als ik jou was corneliana, dat geeft je meteen al een extra moeilijkheidsgraad waar je volgens mij niet weer op zit te wachten ;)
Helemaal mee eens!
Corneliana
Zeer actief

renee-uk schreef:ik heb het al eerder gezegd, maar mijn herders (canadees, duits, wit en belg x duits) waakten nog als ze half van de wereld waren van een of andere narcose.
een waker laat zich echt niet minder horen als ie moe is, die wordt wel weer moe als de onverlaten verjaagd zijn :lol1:

ik zou het niet in de herderachtigen zoeken als ik jou was corneliana, dat geeft je meteen al een extra moeilijkheidsgraad waar je volgens mij niet weer op zit te wachten ;)
nee had ik al bedacht inderdaad :wink:
al vind ik dat wel hele aantrekkelijke honden.
volgens mij zijn er geen gehoorzamer en baasgerichter honden dan herders.
misschien later als ik "oud" ben.
merkte met Sky altijd wel dat de concentratie en focus wel wederzijds nodig was en dat ik daar ook wel van kon genieten. als we liepen liepen we echt samen.
renee-uk
Zeer actief

Corneliana schreef:
renee-uk schreef:ik heb het al eerder gezegd, maar mijn herders (canadees, duits, wit en belg x duits) waakten nog als ze half van de wereld waren van een of andere narcose.

merkte met Sky altijd wel dat de concentratie en focus wel wederzijds nodig was en dat ik daar ook wel van kon genieten. als we liepen liepen we echt samen.
maar dat laatste kan ook heel best met andere dan herderachtigen, dat heeft ook of -misschien beter- juist te maken met de band die je met je hond opbouwt.
ik heb dat met al mijn honden gehad, ook met de cocker x teckel, de dalmaten en de middenslag poedel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik bedoel meer dat als je een waakse hond te weinig uitlaat of helemaal niet, ze dan echt op elk geluidje kunnen gaan reageren. Ook op geluiden zoals kinderen die buiten spelen of een kat die ze buiten horen miauwen. Dat zijn geen geluiden waar ze op hoeven aan te slaan maar mijn ervaring (met mijn honden) is dat ze dat dan wel doen, als ze te weinig of nog niet genoeg activiteit hebben gehad.

Shelly bijvoorbeeld kan zich aanstellen met aanslaan, maar als ze net een lange wandeling heeft gehad, doet ze dat niet. Het maakt veel uit of iemand aanbelt voor of na de lange wandeling hier, ervoor blijft ze langer blaffen en moet ik vaak corrigeren, erna blaft ze wel maar stopt dan uit zichzelf na een paar blaffen. Ik vind het waakse blaffen dus makkelijker corrigeerbaar als ze moe zijn. Ze reageren dan wel maar stoppen uit zichzelf.

Maar het is ook zo, een goeie waker reageert alleen op verdachte geluiden, geluiden die wijzen op een indringer bijvoorbeeld. En mijn duo reageert ook op andere geluiden, geluiden waarvan ze eigenlijk zouden kunnen weten dat het geen reden tot aanslaan is. Ze zijn wat onzeker, ik denk dat het daardoor komt, en ze zijn natuurlijk bastaardjes die niet echt een hele geweldige opvoeding hebben gehad als jonge pup. Ik roep als ze om niks blaffen wat het geluid is dat ze horen: de buurman, de poes, een vliegtuig, de wind, pappa etc. En als ik die termen noem, weten ze meteen dat er niks aan de hand is. Maar ze reageren idd wel altijd, dat is wel zo.

Je kunt natuurlijk ook de stembanden laten weghalen maar daar heb ik dus helemaal niks mee, brrr, amerikaanse toestanden. Een hond blaft nu eenmaal. Ik vind trouwens kleine hondjes irritanter blaffen dan grote. Grote blaffen meestal niet lang door bijvoorbeeld, ook een overweging. Ik vind een laag geluid prettiger dan een hoog, schel geluid, persoonlijk.
Corneliana
Zeer actief

renee-uk schreef:
Corneliana schreef:

maar dat laatste kan ook heel best met andere dan herderachtigen, dat heeft ook of -misschien beter- juist te maken met de band die je met je hond opbouwt.
ik heb dat met al mijn honden gehad, ook met de cocker x teckel, de dalmaten en de middenslag poedel.
ok. als ik bijvoorbeeld bepaalde boomertjes van buren zie of de poedel van mijn zus, die leven een eigen leventje. naar mijn idee. maar er wordt ook niet zoveel mee gedaan. dat zal ook vast wel schelen.
renee-uk
Zeer actief

echte wakers waken ook als ze genoeg activiteit gehad hebben.
waken zit in het bloed, is een onderdeel van het wezen van die hond en of ze nou wel of niet moe zijn, wel of niet veel gedaan hebben, waken zullen ze!
verwachten dat een waker niet waakt is stomweg niet reëel en ook verre van eerlijk ten opzichte van de hond.

je kunt ze wel leren waar hun te bewaken grens ligt: niet aanslaan bij geluiden op straat, wel aanslaan bij geluiden binnen je tuinhek, of aan je deur of waar je dan ook maar vindt dat de grens ligt.
maar daar zul je wel energie in moeten steken, de hond zelf zal vast die grens niet bepalen.
oh en dat kan heus ook bij oudere honden hoor, al is het daar vaak wel wat meer werk, gewoon omdat afleren nog steeds lastiger is dan aanleren.
maar zoals gezegd, dat kost je wel inspanning, vanzelf gaat het niet.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Corneliana schreef:
renee-uk schreef:
Corneliana schreef:

ok. als ik bijvoorbeeld bepaalde boomertjes van buren zie of de poedel van mijn zus, die leven een eigen leventje. naar mijn idee. maar er wordt ook niet zoveel mee gedaan. dat zal ook vast wel schelen.
ja dat scheelt zeker.
je krijgt wat je geeft bij honden en voor niks gaat de zon op ;)
Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

renee-uk schreef:echte wakers waken ook als ze genoeg activiteit gehad hebben.
waken zit in het bloed, is een onderdeel van het wezen van die hond en of ze nou wel of niet moe zijn, wel of niet veel gedaan hebben, waken zullen ze!
verwachten dat een waker niet waakt is stomweg niet reëel en ook verre van eerlijk ten opzichte van de hond.

je kunt ze wel leren waar hun te bewaken grens ligt: niet aanslaan bij geluiden op straat, wel aanslaan bij geluiden binnen je tuinhek, of aan je deur of waar je dan ook maar vindt dat de grens ligt.
maar daar zul je wel energie in moeten steken, de hond zelf zal vast die grens niet bepalen.
oh en dat kan heus ook bij oudere honden hoor, al is het daar vaak wel wat meer werk, gewoon omdat afleren nog steeds lastiger is dan aanleren.
maar zoals gezegd, dat kost je wel inspanning, vanzelf gaat het niet.
ja dat snap ik. :wink:
ik ben ook niet bang voor wat inspanning.
maar heb wel een behoorlijke kater overgehouden aan het hele gebeuren.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik was vanochtend om half 7 op. Druk dagje gisteren, dus de dames bleven beneden. En de krantendame kwam vanochtend langs, en de meisjes heel alleen beneden, dus moest er heel diep en waaks geblaft worden.

Er gebeurt natuurlijk niks. Maar ik ben wel wakker, dames ook, krantenbezorgster ook.
Tot zover het niet waken van Golden sukkels.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Heb je al eens aan een dwergschnauzer gedacht? Mijn ouders hebben er een, blaft wel als de bel gaat, maar is vriendelijk tegen iedereen, kan prima mee overal naartoe, is baasgericht, een dagje minder is geen probleem en ondanks dat hij er de eerste 7 jaar geen ervaring mee heeft opgedaan, is hij ook nog opvallend geduldig met de kleinkinderen van nu 0,1 en 2.
Zijn enige minpunt is dat hij, als hij hier op bezoek is, nog steeds non-stop voor de chinchillakooi staat te eikelen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”