Op den duur waren de mishandelingen zo erg, dat ik haar met mijn moeder gewoon op ben gaan halen van het erf, met aan huis de mededeling dat ze hun hond kwijt zijn. Ze is sinds dien bij ons gebleven en de boer was blij dat hij van dr af was.
Ze kwam met een bak vol trauma's bij ons in huis maar we hebben nog nooit zó'n fijne hond gehad. Vanaf dag1 liep ze overal los terwijl ze helemaal niet gewend was om uitgelaten te worden (ze kwam het erf niet af bij de oude eigenaar). Ze was heel atletisch en had een enorme uithoudingsvermogen. In die tijd had ik een paard en als ik denk aan de buitenritten die ik met paard en hond zo vaak maakte, heb ik echt heimwee naar die tijd.
Ze had wel angstagressie, maar was een echt kindermeisje. Ze heeft mijn nichtje zowat leren lopen, omdat mijn nichtje haar als rolator gebruikte
Ik kwam laatst foto's tegen en ik vroeg me af of jullie een idee hebben wat voor kruising dit is.
Haar moeder was een zwarte labrador. Zijzelf had totaal niet het karakter van een labrador. Ze was heel fijngevoelig en was niet sociaal naar andere honden (en dat komt ook omdat ze haar eerste 5 levensjaren het erf niet af kwam).

Nouja, we kunnen er weinig uit wijs worden denk ik, omdat ze duidelijk de vacht en kleur van moeder labrador heeft. Maar misschien kent iemand een labradorkruising die hier heel erg op lijkt.