Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's uit de oude doos. Wat zou dit voor kruising zijn?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Foto's uit de oude doos. Wat zou dit voor kruising zijn?

Ongelezen bericht door Paisley »

Dit is mijn eerste hondenliefde :D We hebben vroeger thuis veel honden gehad en ik vond ze allemaal leuk, maar met deze hond heb ik hele intense momenten mee gemaakt. We hebben haar gered van een boer met losse handjes, waarvan zijn dochter mijn vriendinnetje van de middelbare school was. Als ik bij mijn vriendinnetje was, was ik regelmatig getuige van de mishandelingen van de hond.
Op den duur waren de mishandelingen zo erg, dat ik haar met mijn moeder gewoon op ben gaan halen van het erf, met aan huis de mededeling dat ze hun hond kwijt zijn. Ze is sinds dien bij ons gebleven en de boer was blij dat hij van dr af was.

Ze kwam met een bak vol trauma's bij ons in huis maar we hebben nog nooit zó'n fijne hond gehad. Vanaf dag1 liep ze overal los terwijl ze helemaal niet gewend was om uitgelaten te worden (ze kwam het erf niet af bij de oude eigenaar). Ze was heel atletisch en had een enorme uithoudingsvermogen. In die tijd had ik een paard en als ik denk aan de buitenritten die ik met paard en hond zo vaak maakte, heb ik echt heimwee naar die tijd.
Ze had wel angstagressie, maar was een echt kindermeisje. Ze heeft mijn nichtje zowat leren lopen, omdat mijn nichtje haar als rolator gebruikte :LOL: Was fantastisch om te zien.

Ik kwam laatst foto's tegen en ik vroeg me af of jullie een idee hebben wat voor kruising dit is.
Haar moeder was een zwarte labrador. Zijzelf had totaal niet het karakter van een labrador. Ze was heel fijngevoelig en was niet sociaal naar andere honden (en dat komt ook omdat ze haar eerste 5 levensjaren het erf niet af kwam).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouja, we kunnen er weinig uit wijs worden denk ik, omdat ze duidelijk de vacht en kleur van moeder labrador heeft. Maar misschien kent iemand een labradorkruising die hier heel erg op lijkt.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Foto's uit de oude doos. Wat zou dit voor kruising zijn?

Ongelezen bericht door -Lilo- »

ik heb er de ballen verstand van, maar die tweede foto doet mij aan een herder denken.
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

border collie, denk ik
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Herder x lab denk ik
Paisley
Zeer actief

Ik dacht dat herder kruisingen altijd de kleur van de herder krijgen. Verder heeft ze er wel wat van inderdaad. Vooral de manier van bewegen (hele economische en soepele manier van lopen) was heel anders dan die van een labrador.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Er zijn ook zwarte Duitse Herders, het is een erkende kleur.
Ik zou ook denken herder, kan Duitse maar natuurlijk ook Hollandse of Belgische zijn geweest.
Ik ken een kruising lab/DH waar deze sprekend op lijkt qua model, alleen heeft die staande oren. Mijn kennis-hond :mrgreen: is ook zwart.
OK te gek :D leuk, daar was ik zelf nooit op gekomen. Ze had ook vrij 'stevige' oren en niet zo slap als een labrador. Ook te zien op de eerste foto - dat alleen de punten hangen.
Kwa karakter kan ik me er ook wel wat bij voorstellen. Ze was heel baasgericht, had veel will-to-please, had niets op met vreemden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”