Als ik tijdens het wandelen stil sta met Teun, dan verlang ik van hem dat hij naast me gaat zitten tot we weer verder lopen. Dit geldt voor situaties waarin ik iemand tegenkom en even een praatje maak of met hem moet wachten voor de supermarkt tot mijn vriend terugkomt. Maar ik probeer hem ook het trekken aan de lijn af te leren door steeds stil te staan als hij trekt. Wanneer Teun dan naar me kijkt of gaat zitten, lopen we weer door.
Het probleem is dat hij na verloop van tijd begint te piepen, en als ik daar niet op reageer gaat hij tegen me opspringen (dat corrigeer ik wel). Alsof hij zenuwachtig is ofzo. Als hij alleen is, wacht hij wel gewoon in stilte.
Als we samen ergens wachten, wil ik ook dat hij bij me zit en niet rondloopt, blaadjes eet, uitprobeert tot hoever de lijn strekt, etc. Ik zorg ervoor dat ik zelf kalm stilsta (ik heb ook geen enkele reden om me druk te maken als ik wacht), maar dat lijkt geen indruk op hem te maken. Als ik een aantal keer het trekken-is-stilstaan-ritueel doorloop, begint hij ook te piepen. Hij is op die momenten ook totaal niet met me bezig, alleen met de omgeving ook al is dat een oersaaie weg.
Komt het door de puppigheid dat hij alles nog wil ruiken en eten en dus geen geduld heeft om stil te zitten? Ik snap niet waarom hij zenuwachtig wordt...
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk