Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Hallo hondenvrienden,

Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.

Op de site van de dierenbescherming http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=572 staat een voorbeeldbrief die aan de fabrikant van jullie hondenvoer (blik, diepvries en/of droog) gestuurd kan worden.

Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Spam! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Prima :ok: helemaal geen spam :pffff:
Hebben jullie ook kattenvoer?
Weet iemand een goed dierproefvrij kattenvoer PB me dan even aub.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Eline* schreef:Spam! ;)
LOL :P :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Als je er nou ook voor zorgt dat er een kleinere verpakking bij mij in de buurt verkocht gaat worden ben ik om ;)
Ik kan hier alleen maar groot verpakkingen krijgen, en naast het versvlees staat zo'n zak bij mij echt veel te lang.
En inderdaad, SPAM..... :p: :p: :p:
miekmiek

Re: FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij

Ongelezen bericht door miekmiek »

Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,

Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.

Op de site van de dierenbescherming http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=572 staat een voorbeeldbrief die aan de fabrikant van jullie hondenvoer (blik, diepvries en/of droog) gestuurd kan worden.

Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal
Brief heb ik net geprint en in de envelop gedaan, ga 'm meteen posten! Ik voer trouwens geen farm food, maar royal canin....heb geen idee of dit nou goed of fout is....jij wel?
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sophie »

Leuke reclame :p: maar hoe gaat het dan bij jullie??Nieuw voer en mensen proberen dat thuis of de hond het wel lekker vind?
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

ik heb eens een (reclame)filmpje gezien van de proefhoeve van Royal Canin, daar scheen alles normaal en wetenschappelijk te verlopen. Verder werken ze met proefpanels.

mijn bron is Royal Canin. :?

Ik zou niet weten waarom ze liegen, want de manier waarop IAMS test is totaal onwetenschappelijk en brengt waardeloos gegevensmateriaal op. Geen enkele hond leeft in de omstandigheden van de IAMS-laboratoria.

Het werken met testpanels (samenwerking met kennels en hondenbezitters) waarbij de mensen een dagboek bijhouden van hun hond (voor gratis voer) levert wel waardevolle testgegevens op.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

miekmiek schreef:

Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal
Brief heb ik net geprint en in de envelop gedaan, ga 'm meteen posten! Ik voer trouwens geen farm food, maar royal canin....heb geen idee of dit nou goed of fout is....jij wel?
Ik gebruik ook RC en de heb de brief naar hun gemaild..ben benieuwd...
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Goed initiatief!! :ok: Ik ga lekker Spammen!!! ;)
Afbeelding
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

sophie schreef:Leuke reclame :p: maar hoe gaat het dan bij jullie??
Hallo Sophy,

1e. Omdat we een geperste brok hebben, hoeven we niet zoveel te testen (bij persen verandert het "karakter" van een grondstof niet). Vrijwel alle gegevens die we nodig hebben zijn in de wetenschappelijke literatuur te vinden. Je moet alleen weten hoe je die gegevens moet interpreteren
2e. Wanneer we al eens iets willen weten over een mogelijke "aanpassing" of "vernieuwing" dan maken we gebruik van een klanten/kennels-panel die voor ons (in ruil voor gratis voer) alles bijhouden en ontlasting verzamelen voor laboratoriumonderzoek e.d. Dit zijn normale honden, die een normaal leven leiden, dus ook normaal worden uitgelaten e.d.
3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag naar behoren heb beantwoord.

groet :zwaai:
Gerrit de Weerd
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sophie »

Hoi Gerrit

Heel duidelijk bedankt voor je heldere uitleg.

Groetjes Lilian
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Gerrit de Weerd schreef:[3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.

Gerrit de Weerd
die heb ik eens gezien in een docu :p:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ien schreef:
Gerrit de Weerd schreef:[3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.

Gerrit de Weerd
ben benieuwd hoe die er uitziet?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

diesel schreef:
ien schreef:

Gerrit de Weerd
ben benieuwd hoe die er uitziet?
niet op een hond :mrgreen:
Bron:
http://www.tno.nl/perskamer/archief/2000/200009110.html

..deze uitzending heb ik toen gezien

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ien op 03 dec 2003 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Klinkt goed, kan je dit voer ook bij de Glasbaars krijgen??
Afbeelding
laura l.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura l. »

ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.
groetjes, Laura, Daigo & Veni
---------------------------------------------------
AfbeeldingDaigo's Homepage&
Parson Russells en De Werkende Terrier
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Ik weet niet of Bento op honden test.
De hondentests van IAMS zijn niet goedkoop. Ik denk dat Bento nogal klein is om zich met dergelijke wansmakelijke fantasieën bezig te houden. Je kunt altijd een briefje naar Versele sturen.
laura l.
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura l. »

mechelaar_fan schreef:Ik weet niet of Bento op honden test.
De hondentests van IAMS zijn niet goedkoop. Ik denk dat Bento nogal klein is om zich met dergelijke wansmakelijke fantasieën bezig te houden. Je kunt altijd een briefje naar Versele sturen.
net gedaan :ok:
groetjes, Laura, Daigo & Veni
---------------------------------------------------
AfbeeldingDaigo's Homepage&
Parson Russells en De Werkende Terrier
Balou
Actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balou »

:ok:
Groetjes Twanneke

Afbeelding
www.vamana.nl
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

Gerrit de Weerd schreef: ...bij persen verandert het "karakter" van een grondstof niet...
??? worden bij persen de grondstoffen dan niet verhit?
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Ben blij om dat te lezen! Ik hoef dus niet van voer te veranderen :ok:
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MissTique schreef:Klinkt goed, kan je dit voer ook bij de Glasbaars krijgen??
ze zorgen ervoor dat het aan huis gebracht wordt. echt erg handig.
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

laura l. schreef:

ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.
Dat hadden die van mij ook in het begin, maar na een tijdje lieten ze de mooiste keutels van uitlaatplek :pffff:
Ik weet niet hoelang je het hebt gegeven....
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sander schreef:
Gerrit de Weerd schreef: ...bij persen verandert het "karakter" van een grondstof niet...
??? worden bij persen de grondstoffen dan niet verhit?
Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.

Gerrit de Weerd.
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

mooi! kan ik volgende week met een gerust hart een nieuwe baal halen! 8)
Sander
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sander »

Gerrit de Weerd schreef:Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.
Dan verandert het "karakter" van de grondstoffen dus wel degelijk! Enzymen bijvoorbeeld worden al boven de 40 graden onwerkzaam.
michiel
Site Admin

Ongelezen bericht door michiel »

Sander schreef:
Gerrit de Weerd schreef:Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.
Dan verandert het "karakter" van de grondstoffen dus wel degelijk! Enzymen bijvoorbeeld worden al boven de 40 graden onwerkzaam.
En daarom geeft Farm Food het volgende advies:
Waarom compleet Versvleesvoer naast FARM F000 H.E.

ALLE droogvoeders ondergaan bij de produktie een bepaalde verhitting (FARM FOOD H.E. ca. 60 graden Celsius). Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd. Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond hebben wij de indruk dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvlees-dagen. Zoals u zult begrijpen moet u versvlees dan ook niet koken of verhitten. Wanneer u Kompleet versvlees koopt dat onder controle van een onafhankelijk laboratorium staat (bijv. Rodi Kompleet), koopt u gegarandeerd versvleesvoer zonder varkensvlees, dus zonder gevaar voor de ziekte van Aujeszky.
Groeten..
Michiel
Eveline
Actief

Ongelezen bericht door Eveline »

michiel schreef:
Sander schreef:
En daarom geeft Farm Food het volgende advies:
Waarom compleet Versvleesvoer naast FARM F000 H.E.

ALLE droogvoeders ondergaan bij de produktie een bepaalde verhitting (FARM FOOD H.E. ca. 60 graden Celsius). Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd. Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond hebben wij de indruk dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvlees-dagen. Zoals u zult begrijpen moet u versvlees dan ook niet koken of verhitten. Wanneer u Kompleet versvlees koopt dat onder controle van een onafhankelijk laboratorium staat (bijv. Rodi Kompleet), koopt u gegarandeerd versvleesvoer zonder varkensvlees, dus zonder gevaar voor de ziekte van Aujeszky.
Groeten..
Michiel
Kijk, en daarom sta ik zo ontzettend achter Farmfood! Voor mij nooit meer
geexpandeerde brokken!
Lieve groet van Eefy
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb bento een mailtje gestuurd. vandaag heb ik antwoord waarin ze vertellen dat ze alleen diervriendelijke proeven doen. zoals het verzamelen van de ontlasting om te kijken of de honden alle voedingsstoffen opnemen en wat de dikte van de ontlasting is.

"proef-proeven" waarbij een aantal honden een bepaald voer krijgen en er gekeken wordt hoe lekker ze het vinden.

geen "enge" proeven dus! gelukkig!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”