Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij
Hallo hondenvrienden,
Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.
Op de site van de dierenbescherming http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=572 staat een voorbeeldbrief die aan de fabrikant van jullie hondenvoer (blik, diepvries en/of droog) gestuurd kan worden.
Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal
Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.
Op de site van de dierenbescherming http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=572 staat een voorbeeldbrief die aan de fabrikant van jullie hondenvoer (blik, diepvries en/of droog) gestuurd kan worden.
Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Spam! 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij
Brief heb ik net geprint en in de envelop gedaan, ga 'm meteen posten! Ik voer trouwens geen farm food, maar royal canin....heb geen idee of dit nou goed of fout is....jij wel?Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,
Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal
- sophie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
ik heb eens een (reclame)filmpje gezien van de proefhoeve van Royal Canin, daar scheen alles normaal en wetenschappelijk te verlopen. Verder werken ze met proefpanels.
mijn bron is Royal Canin.
Ik zou niet weten waarom ze liegen, want de manier waarop IAMS test is totaal onwetenschappelijk en brengt waardeloos gegevensmateriaal op. Geen enkele hond leeft in de omstandigheden van de IAMS-laboratoria.
Het werken met testpanels (samenwerking met kennels en hondenbezitters) waarbij de mensen een dagboek bijhouden van hun hond (voor gratis voer) levert wel waardevolle testgegevens op.
mijn bron is Royal Canin.

Ik zou niet weten waarom ze liegen, want de manier waarop IAMS test is totaal onwetenschappelijk en brengt waardeloos gegevensmateriaal op. Geen enkele hond leeft in de omstandigheden van de IAMS-laboratoria.
Het werken met testpanels (samenwerking met kennels en hondenbezitters) waarbij de mensen een dagboek bijhouden van hun hond (voor gratis voer) levert wel waardevolle testgegevens op.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik gebruik ook RC en de heb de brief naar hun gemaild..ben benieuwd...miekmiek schreef:Brief heb ik net geprint en in de envelop gedaan, ga 'm meteen posten! Ik voer trouwens geen farm food, maar royal canin....heb geen idee of dit nou goed of fout is....jij wel?Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,
Gerrit de Weerd.,
Farm Food Nijverdal

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo Sophy,sophie schreef:Leuke reclame :p: maar hoe gaat het dan bij jullie??
1e. Omdat we een geperste brok hebben, hoeven we niet zoveel te testen (bij persen verandert het "karakter" van een grondstof niet). Vrijwel alle gegevens die we nodig hebben zijn in de wetenschappelijke literatuur te vinden. Je moet alleen weten hoe je die gegevens moet interpreteren
2e. Wanneer we al eens iets willen weten over een mogelijke "aanpassing" of "vernieuwing" dan maken we gebruik van een klanten/kennels-panel die voor ons (in ruil voor gratis voer) alles bijhouden en ontlasting verzamelen voor laboratoriumonderzoek e.d. Dit zijn normale honden, die een normaal leven leiden, dus ook normaal worden uitgelaten e.d.
3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.
Ik hoop dat ik hiermee je vraag naar behoren heb beantwoord.
groet

Gerrit de Weerd
- sophie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
die heb ik eens gezien in een docu :p:Gerrit de Weerd schreef:[3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.
groet:
Gerrit de Weerd

ben benieuwd hoe die er uitziet?ien schreef:die heb ik eens gezien in een docu :p:Gerrit de Weerd schreef:[3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.
groet:
Gerrit de Weerd
-
- Erelid
- Contacteer:
niet op een honddiesel schreef:ben benieuwd hoe die er uitziet?ien schreef:die heb ik eens gezien in een docu :p:Gerrit de Weerd schreef:[3e. Wanneer we samen met andere fabrikanten of grondstoffenleveranciers, om welke reden dan ook, iets willen weten over een nieuwe grondstof dan maken we gebruik van FIDO, de wetenschappelijke "laboratoriumhond" die ontwikkeld is door TNO.
groet:
Gerrit de Weerd

Bron:
http://www.tno.nl/perskamer/archief/2000/200009110.html
..deze uitzending heb ik toen gezien
Laatst gewijzigd door ien op 03 dec 2003 08:10, 2 keer totaal gewijzigd.

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,
groetjes, Laura, Daigo & Veni
---------------------------------------------------
Daigo's Homepage&
Parson Russells en De Werkende Terrier
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
net gedaanmechelaar_fan schreef:Ik weet niet of Bento op honden test.
De hondentests van IAMS zijn niet goedkoop. Ik denk dat Bento nogal klein is om zich met dergelijke wansmakelijke fantasieën bezig te houden. Je kunt altijd een briefje naar Versele sturen.

groetjes, Laura, Daigo & Veni
Daigo's Homepage&
- Balou
- Actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,

-
- Vaste gebruiker
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat hadden die van mij ook in het begin, maar na een tijdje lieten ze de mooiste keutels van uitlaatpleklaura l. schreef:ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,

Ik weet niet hoelang je het hebt gegeven....
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Femke en Bailey
- Actief
mooi! kan ik volgende week met een gerust hart een nieuwe baal halen!Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,

-
- Vaste gebruiker
-
- Site Admin
En daarom geeft Farm Food het volgende advies:Sander schreef:Dan verandert het "karakter" van de grondstoffen dus wel degelijk! Enzymen bijvoorbeeld worden al boven de 40 graden onwerkzaam.Gerrit de Weerd schreef:Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.
Groeten..Waarom compleet Versvleesvoer naast FARM F000 H.E.
ALLE droogvoeders ondergaan bij de produktie een bepaalde verhitting (FARM FOOD H.E. ca. 60 graden Celsius). Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd. Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond hebben wij de indruk dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvlees-dagen. Zoals u zult begrijpen moet u versvlees dan ook niet koken of verhitten. Wanneer u Kompleet versvlees koopt dat onder controle van een onafhankelijk laboratorium staat (bijv. Rodi Kompleet), koopt u gegarandeerd versvleesvoer zonder varkensvlees, dus zonder gevaar voor de ziekte van Aujeszky.
Michiel
-
- Actief
Kijk, en daarom sta ik zo ontzettend achter Farmfood! Voor mij nooit meermichiel schreef:En daarom geeft Farm Food het volgende advies:Sander schreef:Dan verandert het "karakter" van de grondstoffen dus wel degelijk! Enzymen bijvoorbeeld worden al boven de 40 graden onwerkzaam.Gerrit de Weerd schreef:Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.
Groeten..Waarom compleet Versvleesvoer naast FARM F000 H.E.
ALLE droogvoeders ondergaan bij de produktie een bepaalde verhitting (FARM FOOD H.E. ca. 60 graden Celsius). Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd. Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond hebben wij de indruk dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvlees-dagen. Zoals u zult begrijpen moet u versvlees dan ook niet koken of verhitten. Wanneer u Kompleet versvlees koopt dat onder controle van een onafhankelijk laboratorium staat (bijv. Rodi Kompleet), koopt u gegarandeerd versvleesvoer zonder varkensvlees, dus zonder gevaar voor de ziekte van Aujeszky.
Michiel
geexpandeerde brokken!
Lieve groet van Eefy
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik heb bento een mailtje gestuurd. vandaag heb ik antwoord waarin ze vertellen dat ze alleen diervriendelijke proeven doen. zoals het verzamelen van de ontlasting om te kijken of de honden alle voedingsstoffen opnemen en wat de dikte van de ontlasting is.
"proef-proeven" waarbij een aantal honden een bepaald voer krijgen en er gekeken wordt hoe lekker ze het vinden.
geen "enge" proeven dus! gelukkig!
"proef-proeven" waarbij een aantal honden een bepaald voer krijgen en er gekeken wordt hoe lekker ze het vinden.
geen "enge" proeven dus! gelukkig!