Afgelopen week (2 oktober) zijn we opnieuw naar de schapen geweest. Dit keer voor een intake om te kijken of er daadwerkelijk voldoende 'talent' in Oryn aanwezig is om van schapendrijven geen hobby maar een sport te maken voor Oryn en mij als team. Ik verwachtte er niet heel veel van, Oryn komt immers niet uit drijverslijnen maar ik weet dat hij het waanzinnig leuk vond in Zwolle dus niet geschoten is altijd mis. Gewoon lekker lol maken. Ook hier weer een korte introductie en kijken of er interesse is... Interesse was een understatement. Ik hield hem bijna niet meer, strak gefocust op de schapen en hij wilde zo graag! Dus dan de lijn er maar af, kijken wat hij doet...
Hij verbaasde mij enorm! Niet alleen dreef hij de schapen zonder aarzeling in een (bijna) rechte lijn naar mij toe, hij hield ze ook keurig bij me en deed zelfs een poging om een schaap wat er vandoor wilde terug te halen (dit was iets te enthousiast waardoor zowel schaap als Oryn alle hoeken van het veld gezien hebben...). Kreeg fantastisch commentaar van de trainer en meteen de boodschap dat ik er maar eens serieus over na moest gaan denken om hier onze sport van te maken. Want "Oryn is geboren om te drijven met zijn sterke voorkomen en gemene priemoogjes".
Aangezien ik heb gezegd dat Oryn mag kiezen wat we gaan doen en ik nergens anders deze passie van hem heb gezien (kreeg hem eigenlijk niet meer mee naar huis) gaan we er dus voor! Ben heel benieuwd, het is voor mij allemaal nieuw en ik ga het maar op me af laten komen. Aanstaande woensdag weer!