Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slimme griet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Slimme griet

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi probeert de hele dag al om Cayuga aan het spelen te krijgen. Maar hij vindt haar - terecht - te intens als ze speelt. Een beetje bang wordt hij er van. Reden om met grote ogen naar je mama te rennen.

Ik heb vandaag al een nieuw kefje van mevrouw gehoord, en dat vond ik al best slim. Het klonk uitdagend, niet intimiderend, en Cayuga ging er zelfs wat op in. Géén gebeuk of contactsport, wat mevrouw zo leuk vindt, maar een beetje achter elkaar aanrennen, daar was hij wel voor in.

Hmm. Dacht Skadi. Wat nu?

Dus ze liep vanavond mee naar buiten, en Cayuga ook. Skadi had haar kong in de bek, die was ze gaan zoeken zodra ik een peuk ging draaien. Eenmaal buiten legt ze de kong neer, en gaat zoeken. Ze pakt een héél klein stokje. Normaal heeft ze daar niks mee, dus het verbaasde me wat. Ze loopt naar Cayuga en legt het stokje voor hem neer. Het is inderdaad het soort stokje dat hij zou pakken.
Dan pakt ze de kong. En maakt verschillende speelbuigingen, pirouettes, enzovoorts. Allemaal in de hoop dat hij dat stokje zou pakken (hij was wel wijzer, duh, voor je het weet heb je op de kloten omdat je iets pakt dat van die witte is) en mee zou spelen.

Ik vond het echt heel slim bedacht. Allebei iets in de bek, misschien durft hij dan wel, dan is het minder intens. Maar nee. Cayuga pikte het niet op.

Ze gaan er wel komen die twee, echt wel. Ik vond dit echt een bijzonder moment. Skadi begint hem écht volledig te accepteren en doet serieus haar best voor hem :I:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Slimme griet

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat leuk om te lezen en wat een knap grietje :I:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Wat vreselijk aandoenlijk, en wat is Skadi toch buitengewoon slim. :80:
Het lijkt wel alsof ze hem het hof maakt. :D
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat leuk miran!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef: Ik vond het echt heel slim bedacht. Allebei iets in de bek, misschien durft hij dan wel, dan is het minder intens. Maar nee. Cayuga pikte het niet op.
:wink: Heb er Tibbe ook al een paar keer op betrapt.
Charlie is te lomp en heftig, maar hij is wel heel dol op haar. Dus pakt hij haar favoriete speelgoed, gooit dat neer wanneer ze op hem af komt en pakt dan iets waarvan hij weet dat zij er niet mee speelt.
Zo durft hij naast elkaar te spelen en dat is volgens Tibbe bijna net zo leuk als samen :D
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Kirry schreef:Wat vreselijk aandoenlijk, en wat is Skadi toch buitengewoon slim. :80:
Ja, dat is ze echt :I:
Jammer genoeg is Cayuga de andere kant van de medaille :tongue: :mrgreen:

Maar ik denk écht, serieus, dat die witte een manier gaat vinden en dat het goede vrienden gaan worden.
And few will ever climb
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Knappe Skadi!

Zo is Nani ook aan het spelen geraakt. Door het heel zachtjes blijven proberen van Figo.
Dan hing hij half op de poef, achterpoten op de grond, zo semi nonchalant.
Zijn speeltje voor Nani neergelegd..en wachten.
Neusje tegen het speeltje..en wachten. Als het dan echt lang duurde, dat kefje.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Wat geweldig!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ontzettend leuk om dat te observeren :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een heerlijk verhaal :I:
Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe slim ze zijn met dit soort dingen, prachtig om naar te kijken, daar kan geen tv tegenop :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Lunatic schreef:Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe slim ze zijn met dit soort dingen, prachtig om naar te kijken, daar kan geen tv tegenop :cheer:
Precies :I:

Overigens, nu ik dit nalees lijkt het net of Cayuga bang voor haar is. Dat is hij niet echt. Hij kan extreem in haar face irritant lopen doen als hem dat zo uitkomt. Hij is sneller dan zij is, en als ik bijvoorbeeld Skadi roep gaat hij haar blokkeren in de hoop dat ze met hem wil spelen. Ook zo als Skadi haar kop bij de bal heeft omdat ze denkt dat ik ga gooien. Waar elke andere onbeleefde reu ontzettend op zijn kloten zou krijgen, komt hij ermee weg. Ook al kan ik aan haar gezicht zien dat het haar ergert.
Van de week zag Skadi een leuke labradorreu waar ze op af ging. Cayuga brak zijn poten bijna in de haast om haar te blokkeren zodat ze niet bij die reu kon komen. Zijn teef, tenslotte.
Skadi deed daar helaas voor hem niks op uit, die ramde hem gewoon aan de kant met een flinke beuk van haar schouder om met die lab te gaan slettebakken :LOL:

Gisteren ook zo iets moois. Ik heb eindelijk door hoe Skadi weet welke kant ik op ga gooien met de bal (ik zet een voet licht die richting op) en speelde daar wat mee zodat ze telkens naar de verkeerde plek rende :mrgreen:
Cayuga wácht om te kijken waar ik heen gooi, en die had dus telkens de bal. De helft van de keren bracht hij hem naar mij terug, maar de andere helft rende hij naar Skadi om haar te laten zien dat hij de bal had. Soms gaf hij de bal aan haar, soms nam hij hem zelf mee. Echt leuk om te zien.
And few will ever climb
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

wat lief van Skadi.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Leuk om te lezen!Heb er beeld bij :D

Slim zijn ze dan hè?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Miranda schreef:
Lunatic schreef:Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe slim ze zijn met dit soort dingen, prachtig om naar te kijken, daar kan geen tv tegenop :cheer:
Precies :I:

Overigens, nu ik dit nalees lijkt het net of Cayuga bang voor haar is. Dat is hij niet echt. Hij kan extreem in haar face irritant lopen doen als hem dat zo uitkomt. Hij is sneller dan zij is, en als ik bijvoorbeeld Skadi roep gaat hij haar blokkeren in de hoop dat ze met hem wil spelen. Ook zo als Skadi haar kop bij de bal heeft omdat ze denkt dat ik ga gooien. Waar elke andere onbeleefde reu ontzettend op zijn kloten zou krijgen, komt hij ermee weg. Ook al kan ik aan haar gezicht zien dat het haar ergert.
Van de week zag Skadi een leuke labradorreu waar ze op af ging. Cayuga brak zijn poten bijna in de haast om haar te blokkeren zodat ze niet bij die reu kon komen. Zijn teef, tenslotte.
Skadi deed daar helaas voor hem niks op uit, die ramde hem gewoon aan de kant met een flinke beuk van haar schouder om met die lab te gaan slettebakken :LOL:

Gisteren ook zo iets moois. Ik heb eindelijk door hoe Skadi weet welke kant ik op ga gooien met de bal (ik zet een voet licht die richting op) en speelde daar wat mee zodat ze telkens naar de verkeerde plek rende :mrgreen:
Cayuga wácht om te kijken waar ik heen gooi, en die had dus telkens de bal. De helft van de keren bracht hij hem naar mij terug, maar de andere helft rende hij naar Skadi om haar te laten zien dat hij de bal had. Soms gaf hij de bal aan haar, soms nam hij hem zelf mee. Echt leuk om te zien.
Wat een heerlijk verhaal weer :I:

Hier ook dat soort dingen, als ik het zo lees zijn Doran en Skadi qua karakter wel te vergelijken. Doran is de baas, heeft maar een blik nodig om iets duidelijk te maken, maar van Zinzi pikt hij enorm veel, laat z'n bal afpakken e.d. Tot ze echt een keer tever gaat dan ligt ze voor ik met m'n ogen kan knipperen op de grond en is het weer even duidelijk :LOL:

Luna heeft dat bij Max buiten, vanaf het begin al eigenlijk, Luna scant tegemoetkomende honden en bepaalt welke honden Max links moet laten liggen, ze gaat er dan tussen staan en zorgt dat Max doorloopt, in het begin snapte ik dat gedrag niet zo goed, tot Max eens eigenwijs was en toch terug rende om even kennis te maken met die hond, of hij werd meteen bereden, wat hij dan met een heel sneu koppie maar laat gebeuren, of hij lag binnen no time op de grond gepint, Luna voelt dus perfect aan welke hond dit gaat doen :F:

Zinzi is net als Skadi met de bal, die begint al te rennen als ze denkt te weten welke kant hij op gaat, Doran focust op de bal en gaat pas als ik gegooit heb.

Het is gewoon heerlijk om zo de interactie tussen de honden en de eigen karaktertjes te bekijken, ik geniet daar enorm van :8):
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Knap!! Wat zijn honden toch ontzettend leuk!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat is het toch een leuk stel!!
Die gaan op een gegeven moment nog wel leuk samen spelen, dat komt nog wel!
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Lunatic schreef:Het is gewoon heerlijk om zo de interactie tussen de honden en de eigen karaktertjes te bekijken, ik geniet daar enorm van :8):
Ja, ik ook :D

Inmiddels spelen ze, Hillie. Wel enkel op héél specifieke momenten en plaatsen. Aan het begin van de lange wandeling, en na de P&P rondjes, als ik ze aan het begin van de oprit losklik en 'toe maar' zeg. Grauwen als een stel tijgers, beuken, happen in hakken, the works :I:
Skadi probeert het op andere momenten wel, vooral thuis in de tuin, maar dan doet Cayuga ineens of hij bang is en komt met grote ogen op mij afgerend. Mama, HELP!
Komt ook nog wel.
And few will ever climb
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heerlijk! :I: