Misschien is het niks, maar ik vind het wat apart.
De laatste 2/anderhalve week is Xavi een beetje anders, wat onrustig denk ik. Hij uit dit door weinig te slapen overdag en heeft ook weer wat kussens gesloopt.. terwijl hij dit lange tijd niet gedaan heeft.
Normaliter gaat hij meteen slapen als we naar een losloop gebied zijn geweest.. nu echter vaak niet.
Na het eten ist helemaal een drama en wordt ie erg vervelend.
Nou, prima, dan maar wat meer oefeningetjes doen. zoekspelletjes in huis, en wat nieuwe dingen aanleren. Gaat goed, hij heeft veel focus!
Maar soms lijkt het wel, hoe meer ik doe hoe onrustiger en drukker hij wordt.
En dan vandaag.. Tijdens het uitlaten is hij heel onstuimig, springerig.. lijkt wel een hert. (we kwamen overigens eerst een zwanger teefje tegen)
En maar schaatsen in het gras terwijl hij niet geplast of gepoept heeft. Poepen lukt niet want hij is veels te onrustig. Op een gegeven moment begon hij erg te trekken en was onbereikbaar, dus maar naar huis gegaan
Waren we bijna thuis, gaat hij achter me aan slenteren en vervolgens keurig naast me lopen.. mij aankijkend voor een snackje. Terwijl hij 15 minuten geleden het snackje nog op de grond kwakte.
Thuis is hij meteen gaan slapen.. en ligt nu nog steeds (4 uren later)op ons bed maar hij heeft zijn bek op het dekbed heen gedaan en probeert zo te slapen. Dat is voor mij een teken van stress.
Misschien omdat ik boven wat dingen verplaatst heb? Nieuw kastje en ander kastje op de slaapkamer? Issie verliefd?
Hij is altijd al wat moeilijk te bereiken geweest buiten.. Nu ben ik erg bezig het trekken af te leren en hou me nu erg vast aan 1 methode (stilstaan tot hij rustig wordt en lekker snackje aanbieden als hij kijkt en/of naast loopt), dit lijkt de goede kant op te gaan. Dit is het enige wat ik kan bedenken wat ik recentelijk veranderd heb.
Puberfratsen? Hormonen?
Ik vind het sneu als hij misschien stress heeft en misschien moet ik iets veranderen.. misschien is het niks, misschien herkent iemand wat?
Nou ja, wilde het gewoon even kwijt