Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen hondenkar

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Bishy
Zeer actief

Ervaringen hondenkar

Ongelezen bericht door Bishy »

Voor het vervoer van mijn Duitse herder ben ik mij aan het oriënteren op de aanschaf van een hondenkar.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn ze stabiel? Is wegfietsen überhaupt nog mogelijk met een hond van 40 kilo achter de fiets :mrgreen:

Groet,
Mireille
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Re: Ervaringen hondenkar

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik zou je adviseren om er eerst eens eentje te lenen om het uit te proberen. Mijn hond gilde de hele boel bij elkaar in het karretje. Ik fietste echt voor l*l, haha. Ik heb het echt netjes opgebouwd en goed uitgeprobeerd maar het is niks geworden. Heb het karretje toen maar weggegeven. Het was wel 2ehands maar toch zonde.
Bishy
Zeer actief

Ben ook wel bang dat hij het niks vindt, hij is lopen naast de fiets gewend, maar dat kan hij niet meer lange afstanden. Aan de andere kant vindt hij het altijd leuk om met mij mee op pad te gaan.
Eentje lenen is een goede tip!
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Ja ik heb ook een doggyride en neem mijn mechelaars er regelmatig in mee. Ik fiets er zo een km of 20 mee weg, en ook met heuveltjes enzo geen moeite. Macho vindt het niet heel tof, maar ja alleen thuis blijven vindt hij ook niet tof dus hij doet het er maar mee :D
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik vond het met 25 kilo hond en wind tegen toch al behoorlijk trappen! Maar dat kan ook aan mij liggen haha! Ik zou er ook eerst eentje lenen! Ik heb het bij mijn hond heel langzaam opgebouwd.. Na een tijdje begon hij er pas aan te wennen!
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Voor onze vorige bul hebben we een doggyride (de luxe) aangeschaft. het ding heeft eerst 2 weken in de kamer gestaan, zonder wielen. Keet lag er al snel lekker in te slapen, ze was wel een bench gewend.
Daarna de wielen eronder en hond erin. Ging ook prima. Toen achter de fiets, eerst klein stukje en alles is prima verlopen. Ze heeft er nog een tijdje echt plezier van gehad.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Als je in de buurt van Bennekom woont kun je hier komen proberen. Uitlenen gaat helaas niet want hij is vrijwel dagelijks in gebruik, de Koets van Kátur.
Wat een lief aanbod, maar ik woon in Amsterdam.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

JYBD schreef:Voor onze vorige bul hebben we een doggyride (de luxe) aangeschaft. het ding heeft eerst 2 weken in de kamer gestaan, zonder wielen. Keet lag er al snel lekker in te slapen, ze was wel een bench gewend.
Daarna de wielen eronder en hond erin. Ging ook prima. Toen achter de fiets, eerst klein stukje en alles is prima verlopen. Ze heeft er nog een tijdje echt plezier van gehad.
Zo had ik het ook opgebouwd. Moet er zelf een beetje om lachen maar Bo bleef echt gillen toen we er eenmaal echt mee gingen rijden. Iedereen keek ons na, hahaha.
Bishy
Zeer actief

Ik zou ook omkijken hahaha.
Dat aanwennen door de kar in huis te zetten is een goed idee maar het is bijna zeker dat de katten erin gaan zitten en Bish geen kans krijgt om te oefenen.
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Hier sinds kort ook een fietskar met hond van 35+ kilo
Gaat echt soepeltjes!
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Ik heb het wel eens eerder op het forum geplaatst maar een bakfiets werkt ook heel goed met een grotere hond, valt ook niet echt uit de toon in Amsterdam :wink:
Mickey gebruikt het al jaren en vindt het geweldig, ze kan er makkelijk even in of uit (na een kleine aanpassing van de bak), rent soms ook een stukje mee en nog handig voor de boodschappen ook.
De foto geeft een vertekend beeld maar ze kan er in liggen.
Je hebt natuurlijk zat 2e hands bakfietsen maar sinds kort heeft babboe ze ook in speciale hondenuitvoering (gewoon of met accu) niet echt goedkoop maar wel handig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Mooi zeg, die bakfiets. Heb je er ook een dakje bij?

Oeps, die Babboe dingen zijn wel echt duur. De hondenuitvoering vanaf 999,00 tot iets van 1700 euries elektrisch.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Wauw mooi zeg. Ik heb ze niet echt overwogen omdat ik mij afvroeg hoe ik Bish erin en eruit zou moeten krijgen (ik wist niet dat er speciale hondenuitvoeringen zijn) en omdat er te weinig ruimte is in de berging.
Supermooi zeg jouw fiets en ook fijn dat je naar je hond kan kijken tijdens het fietsen. :I:
Maar die prijs :80: anders zou ik het wel weten!
annemick
Zeer actief

JYBD schreef:Mooi zeg, die bakfiets. Heb je er ook een dakje bij?

Oeps, die Babboe dingen zijn wel echt duur. De hondenuitvoering vanaf 999,00 tot iets van 1700 euries elektrisch.
Ja, ik heb ook een tentachtig dakje, die volledig dicht kan, erbij gekregen maar nooit gebruikt.
Mijn bakfiets was stukje goedkoper en gewoon zelf aangepast, gebruik het ook zonder hond voor de dagelijkse dingen, als ik geen zin heb om de auto te pakken.
Na 5 jaar heb ik de kosten er ondertussen wel uit.
Afbeelding
annemick
Zeer actief

Bishy schreef:Wauw mooi zeg. Ik heb ze niet echt overwogen omdat ik mij afvroeg hoe ik Bish erin en eruit zou moeten krijgen (ik wist niet dat er speciale hondenuitvoeringen zijn) en omdat er te weinig ruimte is in de berging.
Supermooi zeg jouw fiets en ook fijn dat je naar je hond kan kijken tijdens het fietsen. :I:
Maar die prijs :80: anders zou ik het wel weten!
De mijne staat al 5 jaar in een (kleine) stads voortuin, sommige mensen in de straat hebben hun bakfiets gewoon op de stoep.
Ja, die van Babboe zijn duur maar met kleine aanpassing heb ik van een gewone ander merk bakfiets eentje geschikt voor honden gemaakt, heb ik afgekeken van iemand anders met een oude hond, die had zelf een stukje uitgezaagd en met een schaniertje een deurtje van gemaakt.
Afbeelding

Ongelezen bericht door nathalie71 »

is nog een topic over:

viewtopic.php?f=23&t=276280&hilit=fietskar
Bishy
Zeer actief

nathalie71 schreef:is nog een topic over:

viewtopic.php?f=23&t=276280&hilit=fietskar
Dank je, nog een recent topic ook. :oohja:

@annemick, ik zal eens kijken, ben zelf totaal niet handig helaas. Zo'n kar lijkt me wel heel erg fijn want dan kan ik hem in gaten houden. Heb je nog een 'gewone' fiets of kan je deze goed bij een supermarkt kwijt?
Ik denk dat ik toch eens Marktplaats in de gaten ga houden.
annemick
Zeer actief

Bishy schreef: @annemick, ik zal eens kijken, ben zelf totaal niet handig helaas. Zo'n kar lijkt me wel heel erg fijn want dan kan ik hem in gaten houden. Heb je nog een 'gewone' fiets of kan je deze goed bij een supermarkt kwijt?
Ik denk dat ik toch eens Marktplaats in de gaten ga houden.
Ik heb nog wel een gewone fiets maar of die het nog doet, gebruik die echt nooit meer en staat waarschijnlijk op lekke banden in de schuur :lol1:
Ach, meestal is er nog wel een plekje voor de bakfiets bij de supermarkt, past niet in een rek maar kan prima ernaast staan en soms is Mickey mee en zit er gewoon in te wachten :wink:
Het is wel handig om een driewieler te nemen voor de stabiliteit met een grotere hond.
Bij mijn bakfiets was het niet zo'n verbouwing hoor, ik heb gewoon bij de voorste houten schot de bouten los gelaten en schuif zo het schot er in en uit, aan de binnenkant een klein schuifje van een paar euro en klaar.
Afbeelding

Ongelezen bericht door Bolus »

Ik heb een doggyride voor Charlie. Het dorp wist in het begin dat ik weer met Charlie ging fietsen omdat hij zo zat te blaffen. :schrik: Heb er dus voertjes in gelegd en hij was stil.
Als ik de kar klaar maak voor vertrek zit hij al helemaal te kwispelen. Springt er zo in. Hij heeft altijd zin om mee te gaan met de doggyride.
Charlie staat altijd in de kar. Zitten of liggen doet hij alleen als hij moe is. Maar als ik ga fietsen gaat hij staan.

Ik reed een keer een heuvel af waar een bocht in zat. Ik remmen, maar met 25 kilo hond in de kar sta je niet zo snel stil. Mijn kar is toen omgekieperd. :oeps:
Charlie zat vast, dus heb hem snel losgemaakt en eruit gehaald. Charlie had niks, gelukkig. Kar rechtop gezet. Kar was beschadigd.
Dus daar heb ik stoffen roosjes overheen genaaid. Zie je niks meer van.

Zo'n bakfiets is echt zo leuk! Jammer dat ze zo duur zijn. :ugh:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Inderdaad, zo'n bakfiets waarbij de hond voor en niet achter de fiets zit zou ik ook eerder voor gaan. Ken meerder mensen die het hebben en Jura vindt het geweldig. Ken iemand die heeft ook een heel bovenwerk er op gezet van tralies (voor haar angstige hond) en gordijnen rondom.
Wij hebben zelf zo'n aanhang ding voor de fiets, maar dan heb ik de hele rit een sirene achter me. En ik vind het niet heel stabiel bij alle bochten met een hond van 30 kilo wanneer ze te ver naar één kant zit. Dus die hebben we eigenlijk alleen nog voor noodgevallen.
Bolus

Ongelezen bericht door Bolus »

runninggirl schreef:Inderdaad, zo'n bakfiets waarbij de hond voor en niet achter de fiets zit zou ik ook eerder voor gaan. Ken meerder mensen die het hebben en Jura vindt het geweldig. Ken iemand die heeft ook een heel bovenwerk er op gezet van tralies (voor haar angstige hond) en gordijnen rondom.
Wij hebben zelf zo'n aanhang ding voor de fiets, maar dan heb ik de hele rit een sirene achter me. En ik vind het niet heel stabiel bij alle bochten met een hond van 30 kilo wanneer ze te ver naar één kant zit. Dus die hebben we eigenlijk alleen nog voor noodgevallen.
Doordat Charlie altijd in zijn kar staat moet ik ook altijd oppassen met bochten. Maar met een doggyride moet je voor de veiligheid gewoon op rustig tempo blijven fietsen.
Ging een keer een heuvel af waar een bocht in zat. Ik remmen, maar met 25 kilo hond achterin ging dat niet zo soepel. De kar is dus omgekieperd... :ugh:
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Blijkbaar bestaan er nu al bakfietsen voor honden: http://www.babboe.be/hond-bakfiets :D
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Gittje schreef:Blijkbaar bestaan er nu al bakfietsen voor honden: http://www.babboe.be/hond-bakfiets :D

Wauw die zijn wel mooi...maar een beeeetje duur
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Bakfietsen zijn sowieso duur. Jammer dat ik geen garage heb, anders zou ik er mij wel één aanschaffen.
Bishy
Zeer actief

Daar zeggen jullie wat, denk ook dat mijn hond zou blijven staan. Ik ga sparen voor een tweedehands bakfiets.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”