Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn ze stabiel? Is wegfietsen überhaupt nog mogelijk met een hond van 40 kilo achter de fiets

Groet,
Mireille
Moderator: moderatorteam
Wat een lief aanbod, maar ik woon in Amsterdam.Kruimel53 schreef:Als je in de buurt van Bennekom woont kun je hier komen proberen. Uitlenen gaat helaas niet want hij is vrijwel dagelijks in gebruik, de Koets van Kátur.
Zo had ik het ook opgebouwd. Moet er zelf een beetje om lachen maar Bo bleef echt gillen toen we er eenmaal echt mee gingen rijden. Iedereen keek ons na, hahaha.JYBD schreef:Voor onze vorige bul hebben we een doggyride (de luxe) aangeschaft. het ding heeft eerst 2 weken in de kamer gestaan, zonder wielen. Keet lag er al snel lekker in te slapen, ze was wel een bench gewend.
Daarna de wielen eronder en hond erin. Ging ook prima. Toen achter de fiets, eerst klein stukje en alles is prima verlopen. Ze heeft er nog een tijdje echt plezier van gehad.
Ja, ik heb ook een tentachtig dakje, die volledig dicht kan, erbij gekregen maar nooit gebruikt.JYBD schreef:Mooi zeg, die bakfiets. Heb je er ook een dakje bij?
Oeps, die Babboe dingen zijn wel echt duur. De hondenuitvoering vanaf 999,00 tot iets van 1700 euries elektrisch.
De mijne staat al 5 jaar in een (kleine) stads voortuin, sommige mensen in de straat hebben hun bakfiets gewoon op de stoep.Bishy schreef:Wauw mooi zeg. Ik heb ze niet echt overwogen omdat ik mij afvroeg hoe ik Bish erin en eruit zou moeten krijgen (ik wist niet dat er speciale hondenuitvoeringen zijn) en omdat er te weinig ruimte is in de berging.
Supermooi zeg jouw fiets en ook fijn dat je naar je hond kan kijken tijdens het fietsen.![]()
Maar die prijsanders zou ik het wel weten!
Dank je, nog een recent topic ook.nathalie71 schreef:is nog een topic over:
viewtopic.php?f=23&t=276280&hilit=fietskar
Ik heb nog wel een gewone fiets maar of die het nog doet, gebruik die echt nooit meer en staat waarschijnlijk op lekke banden in de schuurBishy schreef: @annemick, ik zal eens kijken, ben zelf totaal niet handig helaas. Zo'n kar lijkt me wel heel erg fijn want dan kan ik hem in gaten houden. Heb je nog een 'gewone' fiets of kan je deze goed bij een supermarkt kwijt?
Ik denk dat ik toch eens Marktplaats in de gaten ga houden.
Doordat Charlie altijd in zijn kar staat moet ik ook altijd oppassen met bochten. Maar met een doggyride moet je voor de veiligheid gewoon op rustig tempo blijven fietsen.runninggirl schreef:Inderdaad, zo'n bakfiets waarbij de hond voor en niet achter de fiets zit zou ik ook eerder voor gaan. Ken meerder mensen die het hebben en Jura vindt het geweldig. Ken iemand die heeft ook een heel bovenwerk er op gezet van tralies (voor haar angstige hond) en gordijnen rondom.
Wij hebben zelf zo'n aanhang ding voor de fiets, maar dan heb ik de hele rit een sirene achter me. En ik vind het niet heel stabiel bij alle bochten met een hond van 30 kilo wanneer ze te ver naar één kant zit. Dus die hebben we eigenlijk alleen nog voor noodgevallen.
Gittje schreef:Blijkbaar bestaan er nu al bakfietsen voor honden: http://www.babboe.be/hond-bakfiets