Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Studie risico’s rauw voedsel voor huisdieren en eigenaren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

silvester

Re: Studie risico’s rauw voedsel voor huisdieren en eigenare

Ongelezen bericht door silvester »

Goldendelicious schreef:
silvester schreef:Graag gedaan, nog een kleine opmerking:
De FDA "roept" niets terug, ze testen alleen dat wat de opdrachtgever getest wil hebben, niets meer, en niets minder. V.b.: als een klant komt en vraagt of ze willen testen of er suiker in zit, dan testen ze dat met als uitkomst dat er wel of geen suiker in zit, hoeveel? Ja dat weet niemand, maar dat was ook niet de vraag van de opdrachtgever ;)

Dat is dus ook de reden dat vele produkten met een FDA toelating hier in Europa niet zijn toegelaten ;)
De FDA roept wel degelijk iets terug. En dat is dus bij bepaalde merken gebeurd, waarbij honden dood zijn gegaan door die betreffende brokvoeding. Pas daarna zijn er vrijwillige terugroepacties geweest van andere merken. En dat was o.a. onder publieke druk, omdat er inmiddels organisaties waren gevormd die onafhankelijk die betreffende merken lieten testen.

Recalls – of which there are three types – are actions taken by a firm to remove a product from the market. Recalls may be conducted on a firm's own initiative, by FDA request, or by FDA order under statutory authority.
Bron: http://www.fda.gov/animalVeterinary/saf ... efault.htm
De opdrachtgevers zelf waren in het begin totaal niet van plan iets terug te nemen, terwijl dat al een half jaar hard nodig was m.b.t. het melamineschandaal. :wink:
By FDA request, of te wel op aanraden van het FDA. :wink:
(En dat is een advies, geen verplichting, het verplicht terug roepen kunnen zo ook helemaal niet want ze hebben daar de bevoegdheid niet voor).
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Goed om er weer even bij stil te staan dat je hygienisch met rauw vlees om moet gaan. En dan is al het zinnige hier wel over gezegd, haha.

Ik kan me er echt niet druk om maken. Ik kom op mijn werk met veel meer en smerigere ziekteverwekkers in aanraking. Handen goed wassen en klaar.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lothian schreef:Goed om er weer even bij stil te staan dat je hygienisch met rauw vlees om moet gaan. En dan is al het zinnige hier wel over gezegd, haha.
Heel goed. Noteert. Morgenochtend eerst handen wassen voor ik het restje rauwe rundergehakt op mijn broodje vlei :mrgreen:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

silvester schreef:
Goldendelicious schreef:
silvester schreef:Graag gedaan, nog een kleine opmerking:
De FDA "roept" niets terug, ze testen alleen dat wat de opdrachtgever getest wil hebben, niets meer, en niets minder. V.b.: als een klant komt en vraagt of ze willen testen of er suiker in zit, dan testen ze dat met als uitkomst dat er wel of geen suiker in zit, hoeveel? Ja dat weet niemand, maar dat was ook niet de vraag van de opdrachtgever ;)

Dat is dus ook de reden dat vele produkten met een FDA toelating hier in Europa niet zijn toegelaten ;)
De FDA roept wel degelijk iets terug. En dat is dus bij bepaalde merken gebeurd, waarbij honden dood zijn gegaan door die betreffende brokvoeding. Pas daarna zijn er vrijwillige terugroepacties geweest van andere merken. En dat was o.a. onder publieke druk, omdat er inmiddels organisaties waren gevormd die onafhankelijk die betreffende merken lieten testen.

Recalls – of which there are three types – are actions taken by a firm to remove a product from the market. Recalls may be conducted on a firm's own initiative, by FDA request, or by FDA order under statutory authority.
Bron: http://www.fda.gov/animalVeterinary/saf ... efault.htm
De opdrachtgevers zelf waren in het begin totaal niet van plan iets terug te nemen, terwijl dat al een half jaar hard nodig was m.b.t. het melamineschandaal. :wink:
By FDA request, of te wel op aanraden van het FDA. :wink:
(En dat is een advies, geen verplichting, het verplicht terug roepen kunnen zo ook helemaal niet want ze hebben daar de bevoegdheid niet voor).
Ze hebben wel degelijk die bevoegdheid...en die blijkt in beginsel aangewend. :mrgreen:

Response- For the first time, FDA will have mandatory recall authority for all food products. FDA expects that it will only need to invoke this authority infrequently since the food industry largely honors our requests for voluntary recalls.
Bron: http://www.fda.gov/Food/GuidanceRegulat ... 247559.htm

Nog toegevoegd:
http://fda-news.registrarcorp.com/2013/ ... l/?lang=tr
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”