We zijn toen ze pup was naar puppycursus geweest en een vervolgcursus.
Vanaf dag 1 weten we dat tosca wat drukker is dan een gemiddelde labrador ( hierbij al rekening gehouden dat labradors echt een hoger energielevel hebben als andere rassen)
We zijn op de puppycursus ook echt gewaarschuwd dat we heel streng en rechtlijnig moesten zijn.
Toen tosca 4 maandjes was kreeg ze al een slipketting.
We moesten op de cursus het commando af doen en ik gaf hier gelijk aan dat ik deze aan het oefenen was thuis maar dat dit mij niet lukte.
Elke keer als ik dit deed werd een hele strijd waarop de vrouw die de cursus geeft zegt ok laat mij maar even.
Die is langer dan een half uur bezig geweest en had het nog niet voor elkaar ( aan de ene kant blij dat ik wist dat het niet bij mij lag maar aan de andere kant teleurgesteld omdat het zo moeilijk ging)
Waarop mijn pup van 4 maanden een slipketting omkreeg wat ik best naar vond.
Als ik met tosca aankwam op de cursus werd ze al als pup de taliban genoemd
Ik ben gestopt met de cursus en mijn vriend nam het over. Ik voelde me elke keer heel erg opgelaten daarbij waren mijn handen elke keer kapot na de cursus.
Dus de vervolgcursus werd door hem gelopen en op cursus gaven ze aan dat ze echt te hard trok aan de riem en dat we echt moesten ingrijpen en dat we haar echt moesten corrigeren.
De man van de cursus ging dus ook aan de slag en zei na wat lopen en testen dat tosca haar pijngrens zo hoog ligt dat en dit klinkt echt bizar maar dat je echt zo hard moest corrigeren .
Dit hebben we dus gedaan maar hielp niet.
Ben gaan kijken wat we nog meer konden doen.
Toen ben ik bij elke ruk stil gaan staan en dit weken lang.
Omkeren bij trekken proberen focus op mij te krijgen.
Andere riemen kortom echt alles geprobeerd.
Nu heeft mijn vriend een autoongeluk gehad en loopt met een whiplash dus die kan niet het risico lopen om een ruk te krijgen dat hij het nog erger maakt .
Laatst liep ik met haar en ze trok zo hard dat ze haar slipketting kapot trok was laat op de avond en ze rent weg en werd bijna 2 keer aangereden.
Zoals jullie hopelijk begrijpen durf ik het niet meer zo goed ik heb een grote tuin van 17 meter diep dus loop veel minder met dr.
We proberen haar energie te laten uiten door heel veel zoekspelletjes met dr te doen dan is ze in ieder geval moe.
Nou heb ik gehoord dat een neusriem het probleem zou kunnen oplossen dus wil ik dat gaan proberen en nu wil ik eigenlijk advies van jullie
Alvast bedankt voor het lezen
Groetjes becky
Sent from my GT-P5100 using Tapatalk