Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar doe ik verstandig aan?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

becky1201
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1 middel grote wolfsgrijze keeshond
1 chocolade bruine labrador
Aantal honden: 2

Waar doe ik verstandig aan?

Ongelezen bericht door becky1201 »

Mijn lieve tosca is echt een drama aan de riem ze trekt echt bizar er valt niet normaal met haar te lopen.
We zijn toen ze pup was naar puppycursus geweest en een vervolgcursus.
Vanaf dag 1 weten we dat tosca wat drukker is dan een gemiddelde labrador ( hierbij al rekening gehouden dat labradors echt een hoger energielevel hebben als andere rassen)
We zijn op de puppycursus ook echt gewaarschuwd dat we heel streng en rechtlijnig moesten zijn.
Toen tosca 4 maandjes was kreeg ze al een slipketting.
We moesten op de cursus het commando af doen en ik gaf hier gelijk aan dat ik deze aan het oefenen was thuis maar dat dit mij niet lukte.
Elke keer als ik dit deed werd een hele strijd waarop de vrouw die de cursus geeft zegt ok laat mij maar even.
Die is langer dan een half uur bezig geweest en had het nog niet voor elkaar ( aan de ene kant blij dat ik wist dat het niet bij mij lag maar aan de andere kant teleurgesteld omdat het zo moeilijk ging)
Waarop mijn pup van 4 maanden een slipketting omkreeg wat ik best naar vond.
Als ik met tosca aankwam op de cursus werd ze al als pup de taliban genoemd :(
Ik ben gestopt met de cursus en mijn vriend nam het over. Ik voelde me elke keer heel erg opgelaten daarbij waren mijn handen elke keer kapot na de cursus.
Dus de vervolgcursus werd door hem gelopen en op cursus gaven ze aan dat ze echt te hard trok aan de riem en dat we echt moesten ingrijpen en dat we haar echt moesten corrigeren.
De man van de cursus ging dus ook aan de slag en zei na wat lopen en testen dat tosca haar pijngrens zo hoog ligt dat en dit klinkt echt bizar maar dat je echt zo hard moest corrigeren .
Dit hebben we dus gedaan maar hielp niet.
Ben gaan kijken wat we nog meer konden doen.
Toen ben ik bij elke ruk stil gaan staan en dit weken lang.
Omkeren bij trekken proberen focus op mij te krijgen.
Andere riemen kortom echt alles geprobeerd.
Nu heeft mijn vriend een autoongeluk gehad en loopt met een whiplash dus die kan niet het risico lopen om een ruk te krijgen dat hij het nog erger maakt .
Laatst liep ik met haar en ze trok zo hard dat ze haar slipketting kapot trok was laat op de avond en ze rent weg en werd bijna 2 keer aangereden.
Zoals jullie hopelijk begrijpen durf ik het niet meer zo goed ik heb een grote tuin van 17 meter diep dus loop veel minder met dr.
We proberen haar energie te laten uiten door heel veel zoekspelletjes met dr te doen dan is ze in ieder geval moe.
Nou heb ik gehoord dat een neusriem het probleem zou kunnen oplossen dus wil ik dat gaan proberen en nu wil ik eigenlijk advies van jullie
Alvast bedankt voor het lezen

Groetjes becky

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Waar doe ik verstandig aan?

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hoe oud is ze nu en wat doen jullie zoal met d'r door de week?
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Ik lees over heel veel, en steeds hardere correcties, maar is je hond ooit beloond als hij het wel goed deed? Ik vrees dat het enige dat je hebt bereikt met die correcties is, dat ze inderdaad een hoge pijngrens heeft gekregen en dus overal doorheen trekt. Als je een neusriem (halti) overweegt, zou ik dat wel onder begeleiding doen, want een flinke zwiep daaraan is erg slecht voor de nek.
Ik zou ook een andere hondenschool zoeken waar ze niet meteen klaar staan met een slipketting en een wat positievere benadering hebben.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik herken het verhaal op zich niet, maar wil je wel even een hart onder de riem steken :) Pom is redelijk rustig voor een jonge lab, maar ook bij haar zie ik wel verschil met leeftijdsgenoten van andere rassen. Niet per se in het energieniveau, maar wel in constant die focus op werkelijk alles. En daar kan je voor corrigeren, maar dat helpt geen hol, heb ik gemerkt. Je zal dus een manier moeten bedenken om haar duidelijk te maken dat op jou letten wat oplevert. Let ze binnenshuis wel op jou/jullie? of is ze dan ook snel afgeleid? en hoe oud is ze nu?

Ik ben hierom gestopt bij de cursus waar ik op zat. Pom was continu afgeleid door de andere honden, en daar moest ik haar dan ook voor corrigeren. Nou, dat maakt dus niet echt indruk. Dan moet je echt als een tiran gaan corrigeren. Ik had daar geen zin in, stak mijn energie liever in een band opbouwen. Ze is nu bijna een jaar, en wordt langzaam iets rustiger en beter te bereiken. Het is nog lang niet perfect, maar we hebben de tijd :)
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Het is niet de bedoeling om aan zo'n neusriem te gaan rukken. Altijd dubbel handlen, dus een riem met aan ieder uiteinde een musketon, 1 aan de riem, 1 aan de halsband.
Ik zou ook een andere hondenschool zoeken, liefst 1 die werkt met de clicker en dan het volgen opnieuw aanleren. Bv dmv een target.
becky1201
Vaste gebruiker

Ik heb zeker beloond op momenten van goed gedrag .
Heb voor tosca met mijn andere hond ook cursus gedaan en weet dat belonen heel belangrijk is.
En heb door middel van snoepjes geprobeerd mij te volgen en aandacht te krijgen en heel veel praten vrolijke stemmetjes.
Alle dvd s van cesar milan gekeken alle boeken gelezen.
Tosca heeft ook positieve groei in haar gedrag alleen dit krijgen we er in geen mogelijkheid uit.
De cursus moet ik alleen doen mijn vriend kan dit niet en dat is een aardig stuk wandelen en moet hier heelhuids aankomen.
Ik heb geen auto en geen rijbewijs.

Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Wat je zou kunnen proberen is het trekken af te leren door consequent (en dan ook echt ALTIJD als ze aan de riem loopt) als ze trekt, stil te gaan staan, of om te draaien en de andere kant op te lopen. Zo leert ze misschien dat aan de riem trekken haar nergens heen brengt.
Hier gaat wel heel veel tijd in zitten en het kan eindeloos duren voor het kwartje valt dus je moet echt even volhouden. Een week is echt te kort.

Wel moet je er dan voor zorgen dat ze haar energie kwijt kan door met haar te werken (speuren ofzo) en haar regelmatig uit te laten razen op een speelweide (los).
In ieder geval succes ermee
Afbeelding
Belle
Zeer actief

becky1201 schreef: En heb door middel van snoepjes geprobeerd mij te volgen en aandacht te krijgen en heel veel praten vrolijke stemmetjes.
Ik haal even deze zin eruit. Hierbij is het gevaar dat je je hond gaat lokken en dus juist voer of vrolijke stemmetjes gaat gebruiken als je hond niet oplet. In feite beloon je dan dus het ongewenste gedrag.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Van een aantal zaken in je verhaal kreeg ik echt even grote ogen :O: . Ik ben bang dat je onjuiste begeleiding hebt gehad. Door mijn werk op de hondenschool heb ik juist een beeld van labrador gecreëerd dat ze druk en niet altijd makkelijk trainbaar zijn. Maar ook dat vele juist tegengas gaan geven als ze iets onder druk moeten doen en als ze op zo'n negatieve manier iets aangeleerd krijgen. Een pup van 4 maand moet geen slipketting om. En dat een pup van 4 maand nog niet gaat liggen vind ik ook nog niet zo raar. Sommige pups moet je dat stapje voor stapje doen en niet meteen verwachten dat ze helemaal gaan liggen.

Een pup van 4 maanden die dan al heel hard gecorrigeerd moet worden, tja dan is het beter om uit te kijken naar een andere trainingsmethode, want dan werkt dat gewoon niet op die hond. Het gaat namelijk niet om heel hard corrigeren, maar om het overbrengen van een duidelijke boodschap.

Ik zou naar een andere hondenschool gaan, want jij voelde je er ook niet fijn bij. Misschien privéles? Veel jonge labradors zijn erg druk en worden nogal mal in groepslessen, dat wordt in de regel na een jaar of 3 wel beter :schrik: .

Ik ben bang dat jullie bij elk hulpmiddel goede begeleiding zullen moeten zoeken, want hulpmiddelen zijn ook blessure gevoelig voor de hond. Ze geven altijd een onaangename prikkel en die kan altijd bij verkeerd gebruik schade aanbrengen. Ik zelf heb goede ervaringen met de u-lead (een tuig met ring op de borst), maar zou toen ik uit ziekenhuis kwam heb ik een gentle-leader overwogen hebben voor mijn druktemakers. Maar ik ben mij ook bewust van wat voor zware middelen dit eigenlijk zijn. En hoe belangrijk consequent blijven vragen wat ik van ze verwacht (ondanks dat het door het middel al snel vergeten wordt) is.

Hoe oud is de hond nu? Hoe vaak wandelen jullie met haar per dag en hoe lang per keer dan? Is ze daarbij altijd vast of heeft ze ook losloopmomenten? Hoe lang en hoe vaak per dag?
Afbeelding
becky1201
Vaste gebruiker

Ik snap je schrik heel goed maar je ik denk ik je ook moet vertellen dat ik de kracht niet heb om haar heel hard te corrigeren. Ik heb zwakke polsen en was ook niet van plan haar super hard aan te pakken. Maar ik geloof wel dat als ze op een cursus zeggen dat ze "hard" aangepakt moet worden het geen doorsnee geval is. Het is altijd aan de persoon wat ie er mee doet.

Ik loop niet genoeg met haar dat sowieso wat ik al zei na het incident dat ze de slipketting kapot heeft getrokken. Weet ik niet zo goed meer wat te doen. En ik snap dat ze haar beweging nodig heeft.
Maar als ik met haar wandel wil ik dit wel veilig doen.
Daarom ben ik op zoek naar een oplossing.

Sent from my C6603 using Tapatalk
becky1201
Vaste gebruiker

Ze word bijna 2 sorry vergeten erbij te zetten

becky1201
Vaste gebruiker

Ik heb trouwens wekenlang het stilstaan en omdraaien getraind dit heeft helaas geen succes gehad :(

De snoepjes heb ik apart getraind van het praten en stemmetjes en dit om de focus bij mij te krijgen en dus ook op verschillende manieren.

Jeannettebo
Zeer actief

Maar wat doe je nou verder met haar zo door de week?
Afbeelding
becky1201
Vaste gebruiker

In de tuin spelen en in huis heel veel spelen.

Ik weet zelf ook dat dit niet de ideale situatie is vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing. Ik loop met haar maar lange stukken is niet uit te houden.

Zij laat mij uit ipv andersom. Ze is ruim 30 kilo. Bij de dierenarts zijn er 4 man nodig om haar vast te houden. Niet om fe agressie maar de kracht die ze heeft.

Belle
Zeer actief

becky1201 schreef:Ik snap je schrik heel goed maar je ik denk ik je ook moet vertellen dat ik de kracht niet heb om haar heel hard te corrigeren. Ik heb zwakke polsen en was ook niet van plan haar super hard aan te pakken. Maar ik geloof wel dat als ze op een cursus zeggen dat ze "hard" aangepakt moet worden het geen doorsnee geval is. Het is altijd aan de persoon wat ie er mee doet.

Ik loop niet genoeg met haar dat sowieso wat ik al zei na het incident dat ze de slipketting kapot heeft getrokken. Weet ik niet zo goed meer wat te doen. En ik snap dat ze haar beweging nodig heeft.
Maar als ik met haar wandel wil ik dit wel veilig doen.
Daarom ben ik op zoek naar een oplossing.

Ik ben niet voor corrigeren, maar als je dan toch met correcties wil werken, dan kun je het beter in een keer goed doen. Halfslachtige correcties hebben alleen maar een tegengesteld effect. De definitie van een correctie is dat het ongewenste gedrag afneemt. Als het goed is zou je dus niet hoeven blijven corrigeren.
Ik zou het over een heel andere boeg gooien, een hondenschool zoeken die positief traint en stoppen met corrigeren, want het heeft blijkbaar toch niet het gewenste effect.
Ook niet de aandacht van je hond vragen met snoepjes of stemmetjes, maar de aandacht die je hond voor jou heeft (al is het maar een fractie van een seconde) meteen belonen. Begin daar eens mee binnenshuis, zonder afleiding.
Verder zou ik de hond geestelijk bezig houden, zeker zolang je nog niet echt genoeg met haar loopt. Van 10 minuten clickertraining binnen, zijn mijn honden meer moe en voldaan dan van een lange losloopwandeling.
becky1201
Vaste gebruiker

Dit corrigeren heb ik ook gestopt en train door te stoppen bij de stoep met commando kijken dit doet ze goed heeft ze die focus dit beloon ik en blijf ik belonen maar hierna is ze de focus ook gelijk weer kwijt. In huis indd zoekspelletjes en in de tuin is ze helemaal in dr element dus dit is ook super leuk met dr te doen en ze is er ook heel goed in. En als ze losloopt is ze heel braaf luistert ze perfect in t park gaat goed maar het probleem is erheen ik heb 2 hondjes en wil graag met 2 kunnen lopen zonder me onveilig te voelen omdat ze alle kanten opgaat.

Jeannettebo
Zeer actief

Ik denk dat je ook veeeel te weinig doet met d'r, ik zou een andere hondenschool zoeken en meerdere keren per week wat gaan dienen niet zo zwaar corrigeren als nu wordt aangegeven op je hondenschool.
Afbeelding
becky1201
Vaste gebruiker

Ik zit niet meer op de hondenschool heb puppycursus en vervolg gedaan ben daarna gestopt.
Nu raakt ze dr energie echt wel kwijt .
Ik ga kijken voor een school en hopen dat t dan lukt.

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

becky1201 schreef:Dit corrigeren heb ik ook gestopt en train door te stoppen bij de stoep met commando kijken dit doet ze goed heeft ze die focus dit beloon ik en blijf ik belonen maar hierna is ze de focus ook gelijk weer kwijt. In huis indd zoekspelletjes en in de tuin is ze helemaal in dr element dus dit is ook super leuk met dr te doen en ze is er ook heel goed in. En als ze losloopt is ze heel braaf luistert ze perfect in t park gaat goed maar het probleem is erheen ik heb 2 hondjes en wil graag met 2 kunnen lopen zonder me onveilig te voelen omdat ze alle kanten opgaat.
als ik zulke problemen had met een van mijn honden zou ik ze apart uitlaten.
op die manier kun je veel meer aandacht aan je 'probleemhond' besteden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Belle
Zeer actief

Als ik het zo lees, is ze vooral druk en ongecontroleerd. Ik zou heel veel gaan werken aan zelfbeheersing.
becky1201
Vaste gebruiker

Dit doe ik nu ook renee-uk.
Belle dit is ze ook en wil het met alle liefde alles doen wat in mijn macht ligt om het zowel voor haar als voor mij comfortabel te maken zodat in de toekomst het voor haar ontspannen is en voor mij. Des te makkelijker we naar t park kunnen en het geen hele onderneming is en ik al kapot ben voor we er zijn.

Belle
Zeer actief

becky1201 schreef:Dit doe ik nu ook renee-uk.
Belle dit is ze ook en wil het met alle liefde alles doen wat in mijn macht ligt om het zowel voor haar als voor mij comfortabel te maken zodat in de toekomst het voor haar ontspannen is en voor mij. Des te makkelijker we naar t park kunnen en het geen hele onderneming is en ik al kapot ben voor we er zijn.

Hier een filmpje met een zelfbeheersingsoefening: http://www.youtube.com/watch?v=zhM2Le77 ... 13X6V6Zc9R
becky1201
Vaste gebruiker

Dank je voor t filmpje belle

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik ben blij te lezen dat je bij die school weg bent.
De nek van je hond is nu denk ik heel sterk.

Voor de goede orde..Figo van mij heeft ook heel even een slip gehad en ik ben lichamelijk ook niet helemal ok.
De slip is heel snel weer weg gegaan ( dus geen verwijt, maar wil het uitleggen ).
Ik vond de slip zelf al niks, maar /figo had er ook gewoon schijt aan.
Ik heb toen de slip weggedaan en ben heel hard gaan werken aan positief belonen op 'trucjes'en commando's die hij kent en hem meer gaan uitdagen, mentaal.
Ik heb een halti aangeschaft, maar heb me daar wel over ingelezen. Halti zit gekoppeld aan de halsband en geen correcties meer nodig dan.
Ik denk dat het je wel zou kunnen helpen, maar wel met goed gebruik.
Niet met corrigeren zoals jullie tot nu toe te horen hebben gekregen.Niet aanschaffen en gaan lopen rukken dan, ter correctie.

Dat rukken liever helemaal niet. Maar denk dat je hond al heel gesterkt is in de nek.
Kan je geen GT in de buurt advies vragen? Dat lijkt me in jullie geval wel een prettig idee.
iemand die ( met verstand van honden ) zowel thuis, als buiten meekijkt, meedenkt..kijkt waar het fout gaat en met oplossing komt.
Zo wil je zelf toch ook niet dagelijks verder. Even ander inzicht van iemand die de hondentaal kan lezen en jou verder kan helpen?
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou idd een goede hondenschool zoeken of een gedragstherapeut erbij halen.
Dit ga je niet winnen op kracht en dat moet je ook helemaal niet willen!

Thuis zou ik vast beginnen met oefeningen doen en trainen op rust, alles wat je doet begint met rust....
Kent ze al commando's als zit, blijf, af e.d? Wat je kan doen is zit en blijf, stapje weg lopen, omdraaien en terug lopen, goedzo :cheer: snoepje erin, dit uitbouwen tot ze het blijf goed door heeft, dan weer laten blijven en op een meter een snoepje neerleggen, terug lopen en hond sturen naar het snoepje, knappe hond :cheer: Zo kan je dat eindeloos varieren. Wachten voor ze mag eten, wachten voor ze naar buiten mag, wachten tot jij begint te lopen....rust is het aller belangrijkste.

Ook moet jij de aller leukste zijn/worden, leuker dan andere honden buiten of wat dan ook, je moet uitvinden wat zij leuk vind, is dat tijdens het wandelen oefeningen doen of samen met jou spelen met een bal? Dat is voor iedere hond weer anders. Verder moet ze natuurlijk ook haar energie kwijt kunnen door af en toe lekker te rennen, amders word ze steeds drukker en dus nog gekker aan de riem.

Het is echt belangrijk om iemand te zoeken die je op weg kan helpen, iemand die jullie kan observeren samen en zo kan zien waar de verbeterpu ten liggen. Zoals ik al zei, op kracht ga je het niet winnen en dat is ook de bedoeling niet, samen lopen moet leuk zijn, zowel voor jou als voor de hond.

Het is echt mogelijk hoor, je heb alleen even wat goede tips nodig. Ik loop er met 4 en ben ook maar een smurfje die niet al te best ter been is :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik had t zelfde 'probleem' ik weeg nog geen zestig kilo, m'n hond veertig.
Vanmiddag zat ik op de grond lekker te stoeien met Figo.En dat is echt genieten. Eerder bleef hij mij maar bijten, vooral buiten. Als hij iets niet mocht hing hij in de riem of mijn arm. Nu ( hij is twee ) stoeien we, hij doet mij geen pijn. Is gewoon leuk. Denk wel dat als ik t zou filmen, niet hondenmensen zo :schrik: kijken. We butsen elkaar wel omver :mrgreen: Maar als ik zeg klaar, is het nu ook gewoon klaar. Of ' Zachtjes '.

Het gaat niet om de lichamelijke strijd, dat moet je heel niet willen.
Heel die strijd niet.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

becky1201 schreef:Mijn lieve tosca is echt een drama aan de riem ze trekt echt bizar er valt niet normaal met haar te lopen.
We zijn toen ze pup was naar puppycursus geweest en een vervolgcursus.
Vanaf dag 1 weten we dat tosca wat drukker is dan een gemiddelde labrador ( hierbij al rekening gehouden dat labradors echt een hoger energielevel hebben als andere rassen)
We zijn op de puppycursus ook echt gewaarschuwd dat we heel streng en rechtlijnig moesten zijn.
Toen tosca 4 maandjes was kreeg ze al een slipketting.
We moesten op de cursus het commando af doen en ik gaf hier gelijk aan dat ik deze aan het oefenen was thuis maar dat dit mij niet lukte.
Elke keer als ik dit deed werd een hele strijd waarop de vrouw die de cursus geeft zegt ok laat mij maar even.
Die is langer dan een half uur bezig geweest en had het nog niet voor elkaar ( aan de ene kant blij dat ik wist dat het niet bij mij lag maar aan de andere kant teleurgesteld omdat het zo moeilijk ging)
Waarop mijn pup van 4 maanden een slipketting omkreeg wat ik best naar vond.
Als ik met tosca aankwam op de cursus werd ze al als pup de taliban genoemd :(
Ik ben gestopt met de cursus en mijn vriend nam het over. Ik voelde me elke keer heel erg opgelaten daarbij waren mijn handen elke keer kapot na de cursus.
Dus de vervolgcursus werd door hem gelopen en op cursus gaven ze aan dat ze echt te hard trok aan de riem en dat we echt moesten ingrijpen en dat we haar echt moesten corrigeren.
De man van de cursus ging dus ook aan de slag en zei na wat lopen en testen dat tosca haar pijngrens zo hoog ligt dat en dit klinkt echt bizar maar dat je echt zo hard moest corrigeren .
Dit hebben we dus gedaan maar hielp niet.
Ben gaan kijken wat we nog meer konden doen.
Toen ben ik bij elke ruk stil gaan staan en dit weken lang.
Omkeren bij trekken proberen focus op mij te krijgen.
Andere riemen kortom echt alles geprobeerd.
Nu heeft mijn vriend een autoongeluk gehad en loopt met een whiplash dus die kan niet het risico lopen om een ruk te krijgen dat hij het nog erger maakt .
Laatst liep ik met haar en ze trok zo hard dat ze haar slipketting kapot trok was laat op de avond en ze rent weg en werd bijna 2 keer aangereden.
Zoals jullie hopelijk begrijpen durf ik het niet meer zo goed ik heb een grote tuin van 17 meter diep dus loop veel minder met dr.
We proberen haar energie te laten uiten door heel veel zoekspelletjes met dr te doen dan is ze in ieder geval moe.
Nou heb ik gehoord dat een neusriem het probleem zou kunnen oplossen dus wil ik dat gaan proberen en nu wil ik eigenlijk advies van jullie
Alvast bedankt voor het lezen

Groetjes becky

ik zal gek zijn maar wie doet die pup een slipketting om?
je zegt: omkreeg alsof je er buiten staat?

wat trouwens als enige bij de hond van mijn vader hielp, een fikse labrador met heel veel kracht, was langs een blinde muur lopen, riem kort, strak naast de knie en dat gerust een half uur op en neer langs een muur. en dan kon je vanuit die ontprikkeling heel rustig starten met wandelen. die neusriem zie ik hier vaak, ik zie honden dansen aan het eind van een 2 meter lange riem ermee het is gewoon een lachertje, een modeverschijnsel. het komt toch voort uit een soort opwinding.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

En als extra oplossing, misschien kan je de druk van de ketel halen om haar een aantal keer per week met een uitlaatservice mee te laten gaan? Of ze in groepsverband mee moet, vraag ik mij even mee, maar soms heb je ook mogelijkheden dat ze je honden individueel mee kunnen (zo'n uitlaatservice schakel ik hier heel zelden wel eens in). Misschien is er een student/werkeloos of iemand die bij wil verdienen in de buurt die samen met jou met deze hond (jij met jullie andere hond) voor een kleine vergoeding wil uitlaten?

Ik denk namelijk dat een groot deel van de problemen ook in de activiteit zit. Zo' n jonge labrador zou minsten 1 keer op een dag een uur moeten kunnen razen. En als het dan ook nog iemand is die misschien een beetje verstand van trainen en hondengedrag heeft dan sla je ook nog 2 vliegen in 1 klap. Op marktplaats staan veel van dergelijke advertenties (ik heb ook jaren via marktplaats honden van anderen verzorgd en meegeholpen.

Ik heb hier ook zo'n hiepergeval. Natuurlijk sta je niet alleen stil bij een stoeprand. Het begint hier overigens al met uit de deur gaan. Ik moet soms wel bijna 10 minuten wachten voor ik naar buiten ga, maar zo lang ze hyper is ga ik niet door de deur. Meteen buiten zit, ik doe rustig de deur dicht. Een duidelijk commando dat ze hier moet lopen (dat is voor mij een soort lossig volgen) en op moment dat ze mag snuffelen bij gras mag ze pas meer riem nemen. Als ik oversteek en ze schieten meteen weer naar voren dan sta ik gewoon op de weg meteen weer stil en als het niet voldoende helpt dan weer terug naar het stoeprandje.
Afbeelding
becky1201
Vaste gebruiker

Een hoop reacties. Hiervoor alvast dank jullie wel!
Ik ben bang dat een hoop mensen mij verkeerd begrijpen.
Dat van de harde aanpak heb ik zover ik kon weggelaten omdat ik hier zelf ook niet achter sta.
En de trainingen buiten het wandelen om gaan ook prima.
Ze kan prima alle commando's dit is dus totaal het probleem niet.

Het verhaal van de slipketting waarom laat je dat toe omdat je bij een cursus er vanuit gaat dat de hulp die krijgt de juiste is.
Ondanks ik al een hond had die getraind was had ik weinig ervaring met een hond zoals tosca.
En ik ben heel eigenwijs geweest wat slipketting betreft ik heb vrij snel een andere halsband geprobeerd en kwam er al snel achter dat dit ook geen doen was.
De (enigszins) controle die ik had met de slipketting was ik totaal kwijt met een andere halsband.
Vandaar dat de slipketting terug is gekomen.
Maar aangezien ze deze ook kapot trekt wil ik naar een andere oplossing zoeken.

Sowieso heb ik een korte riem en probeer ik deze zo te houden dat ze niet kan trekken maar vaak komen we op het punt dat dat ook niet te doen is omdat ze hoe kort ook blijft trekken en ik weet er moet een boogje in de riem zitten wil je het helemaal volgens de regels doet en dit werkt dus ook niet.

Ik zou niet weten hoe dat te doen met een gedragstherapeut waar zoek ik die wat zijn de kosten hiervan?
Aangezien ik ook niet hele geweldige verhalen heb gehoord over de hondenschool hier.
Daarbij heb ik geen rijbewijs en moet alles lopend doen en met openbaar vervoer.

Ik waardeer heel erg dat iedereen me wil helpen en oplossingen bedenkt.
Ik ben zelf al heel lang bezig met de juiste en een goede oplossing en tot nu toe heeft dat me nog niet geleid tot de oplossing.
Dus er zijn ook genoeg van de oplossingen van jullie bij mij binnen geschoten alleen sommige dingen zijn niet mogelijk.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

becky1201 schreef:Een hoop reacties. Hiervoor alvast dank jullie wel!
Ik ben bang dat een hoop mensen mij verkeerd begrijpen.
Dat van de harde aanpak heb ik zover ik kon weggelaten omdat ik hier zelf ook niet achter sta.
En de trainingen buiten het wandelen om gaan ook prima.
Ze kan prima alle commando's dit is dus totaal het probleem niet.

Het verhaal van de slipketting waarom laat je dat toe omdat je bij een cursus er vanuit gaat dat de hulp die krijgt de juiste is.
Ondanks ik al een hond had die getraind was had ik weinig ervaring met een hond zoals tosca.
En ik ben heel eigenwijs geweest wat slipketting betreft ik heb vrij snel een andere halsband geprobeerd en kwam er al snel achter dat dit ook geen doen was.
De (enigszins) controle die ik had met de slipketting was ik totaal kwijt met een andere halsband.
Vandaar dat de slipketting terug is gekomen.
Maar aangezien ze deze ook kapot trekt wil ik naar een andere oplossing zoeken.

Sowieso heb ik een korte riem en probeer ik deze zo te houden dat ze niet kan trekken maar vaak komen we op het punt dat dat ook niet te doen is omdat ze hoe kort ook blijft trekken en ik weet er moet een boogje in de riem zitten wil je het helemaal volgens de regels doet en dit werkt dus ook niet.

Ik zou niet weten hoe dat te doen met een gedragstherapeut waar zoek ik die wat zijn de kosten hiervan?
Aangezien ik ook niet hele geweldige verhalen heb gehoord over de hondenschool hier.
Daarbij heb ik geen rijbewijs en moet alles lopend doen en met openbaar vervoer.

Ik waardeer heel erg dat iedereen me wil helpen en oplossingen bedenkt.
Ik ben zelf al heel lang bezig met de juiste en een goede oplossing en tot nu toe heeft dat me nog niet geleid tot de oplossing.
Dus er zijn ook genoeg van de oplossingen van jullie bij mij binnen geschoten alleen sommige dingen zijn niet mogelijk.
er zijn ook gt's die bij jou komen.
moet je wel kijken welke je hebben moet.
als je nauwelijks de straat op durft/kan met hond of je niet tussen andere honden kan begeven bijvoorbeeld is dat wel prettig. en gewoon lekker als iemand in een normale situatie met je mee kan lopen en dan eventueel het voor kan doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”