Ik heb nergens iets gehoord van een vraag aan de pupkopers of ze naar de HD bewijzen (certificaat RvB o.i.d.) gevraagd hadden? (= onderzoeksplicht)
Die fokker heeft weer gefokt ............. met dezelfde moeder (?) (en vader?) zeggen ..................... de gedupeerde pupkopers.
Is dat zo?
Is dat nagetrokken door Kassa voor ze dat uitzonden?
De kans is misschien wel aanwezig dat de fokker met een bedrag over de brug moet komen.
Maar op grond van wat ik vanavond heb gehoord zie ik nog geen doorslaand bewijs.
En misschien kan de fokker wel bewijzen dat de andere honden uit dat en volgende nesten geen HD hebben......
Wat zou er dan gebeuren?
Iemand die trouwens een herder wil met een glijbaanrug zoekt zijn eigen ellende ook wel op
Ergerde me trouwens ook aan het even razendsnel opsommen van een flink aantal gebreken zo door elkaar door D&R.
terwijl die bij verschillende rassen horen.
Mensen denken straks dat de herder HD, epilepsie, gebrek aan adem enz. enz. heeft
En ik ergerde me aan de gespreksleiding.
Waardeloos programma waar de consument denkt meer te weten, maar niet echt wijzer is geworden.
En nog wat ............. om met Tara te spreken:
"Erkende fokkers" bestaan niet.
Erkenning suggereert een keurmerk, en een orgaan dat toeziet op de kwaliteit, en beide bestaan niet.
De enige erkenning die er is, dat is de erkenning die broodfokkers zichzelf graag toekennen.
Fokkers die zichzelf erkend noemen kun je daarom maar beter héél ver links laten liggen.
Rijksgediplomeerd en erkend zijn broodfoktermen.