Foxen schreef:Hoe lang alleen vinden jullie wél aanvaardbaar voor een puppy van mijn leeftijd?
Als ik even naar de supermarkt ga (dan ben ik een half uur tot een uur weg) gaat het soms wel goed en ligt hij lekker te slapen. Maar soms ook niet en dan heeft hij geplast in de bench.
En hoe leren jullie een pup dat hij zijn ontlasting even kan ophouden? Ik las iets over 's nachts steeds een half uurtje later opstaan. Wat denk jullie hiervan?
Een pup van 10 weken is denk ik 1 a 1,5 uur het maximum, maar wel per pup afhankelijk! De ene pup is daar veel sneller aan toe dan de andere.
Naar de supermarkt zou ik dan dus weer alleen maar doen op momenten dat iemand anders op de pup kan passen en die dus niet alleen is.
Het in de nacht opstaan... Ik heb het zo gedaan dat de laatste "ronde" rond 22.30 / 23.00 uur was en dan rond 02.00 mijn bed uit en dan rond 05.00 weer en dan rond eh.. 07.00. Bij Tristan konden we al heel snel, binnen 1 week, naar 1 x opstaan tussen 22.30 en 07.00 in. Je kunt dat dus prima wat "opschuiven" maar wel in het tempo wat je hond aankan. Bij laten plassen in de nacht alleen laten doen wat hij doen moet, niet spelen, niet knuffelen maar weer in de bench leggen met een "ga maar weer slapen jochie"

Als je de eerste nacht na 3 uur uit wilt laten en er is in de bench geplast weet je dat het eerder moet. Dus, dan is je volgende nachtelijke uitlaatronde 2,5 uur na die eerste. Is het dan weer "mis" dan moet het om de 2 uur... zo kun je ook uitbreiden; per nacht met een kwartiertje.. als het goed blijft gaan dan kun je naar 1/2 uurtje langer en zo verder. Wees beducht op een terugval
Er zijn pups die de hele nacht doorslapen en er zijn pups die weken lang tot 2-3 x in de nacht eruit moeten. Je moet je dus aanpassen aan de pup denk ik dan maar..
Suzanne