Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar doe ik verstandig aan?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Waar doe ik verstandig aan?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Corneliana schreef:
TessaThomas schreef:Het verschil tussen honden die elkaar op de rug leggen en mensen is dat er bij die honden meestal minder fysieke druk komt kijken. Als ik naar mijn eigen honden kijk, gaat de jongste voor de oudste op de rug als zij boos wordt, maar ze raakt hem niet aan. Ja, een keer een snauw, maar niet naar de grond duwen. En dat doen mensen wel.
ik denk dat het ook niet veel zegt.
Sky lag heel vaak op zijn rug en bezoek zei dan: oh wat onderdanig... :roll:
maar eigenlijk bedoelde hij: oh wat gezellig en kriebel me eens lekker op de buik :lol1:
Haha, dat doen ze hier ook, maar dat is heel anders als dat ze doen als ze enorm onder de indruk zijn van de snauw van de ander.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Je verhaal van een hyperactieve lab klinkt me bekend in de oren. Igor is ook zo en kreeg als bijnaam Duracell op de hondenschool. Tijdens de les was hij een lastpak en ging continu in protest. Niet zo als ik dezelfde oefeningen deed in het bos of in het park, waarbij korte oefeningen werden afgewisseld met spel.

Hij kan gelukkig z'n energie goed kwijt d.m.v. dagelijkse wandelingen, lopen naast de fiets, zwemmen en is dan meer vatbaar voor rede. Maar aan de voet lopen is niet z'n sterkste punt, daarvoor is hij véél te nieuwsgierig met alles wat rond hem gebeurt. Ik denk dat het met ouder worden wel gaat beteren. Hij is tenslotte nog maar 22 maand.

Als ik je verhaal lees, heb ik de indruk dat Tosca qua lichaamsbeweging misschien tekort komt en dit op een leeftijd waar ze uitermate druk is. Misschien moet je kijken wat je daaraan kan doen, desnoods met hulp van derden (uitlaatdienst, vrienden)?

Niet vergeten dat ze op haar leeftijd snel recupereert, zodat ze als vlug terug paraat staat voor meer fun :wink:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou zeggen, schakel een GT in die bij jou thuis komt kijken wat er mis gaat, en die je ook zou kunnen begeleiden met wandelen. Je zit een beetje in een cirkel op deze manier, de hond moet kunnen rennen, maar dat lukt nu niet omdat je het niet aandurft, en dat zal haar alleen maar drukker maken als ze dan wel eindelijk een keer buiten de deur mee mag.
becky1201
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1 middel grote wolfsgrijze keeshond
1 chocolade bruine labrador

Ongelezen bericht door becky1201 »

Vanmiddag met een vriendin met dr gewandeld zij mexx en ik tosca.
Heb gevraagd of ze vaker mee wil.
Zij vond t helemaal leuk dus helemaal top.
Gaat niet zoals t moet ze luistert niet trekt als een gek maar ze heeft t helemaal naar dr zin.
Kwamen thuis was dr puzzel er ook nog haar dag kon niet meer stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sent from my C6603 using Tapatalk
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oké dus de oplossing word afhankelijk worden van iemand zodat jij je hond uit kan laten…en de rest van de tijd dan maar
in de tuin..? :scratch: Lijkt me trouwens ook geen overbodige luxe voor je hond om wat kg's kwijt te raken, ook daarvoor zou bewegen een stuk beter zijn voor je hond ipv voergerichte zoekoefeningen in en om het huis.
Kom op, beetje actie, schakel hulp in. Dit is geen oplossing.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

becky1201 schreef:Vanmiddag met een vriendin met dr gewandeld zij mexx en ik tosca.
Heb gevraagd of ze vaker mee wil.
Zij vond t helemaal leuk dus helemaal top.
Gaat niet zoals t moet ze luistert niet trekt als een gek maar ze heeft t helemaal naar dr zin.
Het duurt een tijdje voor haar energie in combinatie met haar opwinding voor het uitlaten, wegebt. Ze is nog jong hé. Hopelijk kan ze in de nabije toekomst nog dikwijls genieten van dergelijke uitjes, ze heeft dit echt nodig.

Al gedacht om te gaan fietsen met haar?
becky1201
Vaste gebruiker

Apple schreef:Oké dus de oplossing word afhankelijk worden van iemand zodat jij je hond uit kan laten…en de rest van de tijd dan maar
in de tuin..? :scratch: Lijkt me trouwens ook geen overbodige luxe voor je hond om wat kg's kwijt te raken, ook daarvoor zou bewegen een stuk beter zijn voor je hond ipv voergerichte zoekoefeningen in en om het huis.
Kom op, beetje actie, schakel hulp in. Dit is geen oplossing.
Dit zie ik absoluut niet als oplossing.
Ik ben ook druk bezig om weer normaal met haar te kunnen wandelen en heb gisteren buiten die wandeling met mexx en tosca ook alleen een rondje gedaan in het donker.
Dus die actie is er wel alleen ik vond t erg eng om met haar te wandelen doordat ik dr bijna overreden heb zien worden (is niet erg leuk ) . Heb voor tijdelijk een brede halsband achter haar slipketting zodat de ketting in de nek zit waar niet de meeste kracht zit waardoor een lichte correctie ervoor zorgt dat ze niet zo hard trekt.
Ik ga voor een gentle leader kijken.
Wil mezelf eerst goed inlezen en zien hoe het werkt.
Kwam vanmiddag een man met rotweiler tegen die ook een gentle leader gebruikt en hem aangesproken om te vragen hoe of wat.
Dus wandel gewoon weer met dr.
Nu het trekken er nog uit krijgen.

Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Als je maar zorgt dat je een lijn met 2 musketons gebruikt. 1 vastmaken aan de gentle leader of halti en 1 aan de halsband. En niet rukken eraan.
becky1201
Vaste gebruiker

Ja dat had ik gezien en gebruik m inderdaad hoe uitgelegd word.

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”