Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ander voer, welk?
Moderator: moderatorteam
Re: Ander voer, welk?
lotgering heb ik een paar keer slechte kwaliteit partijen gehad. Dat schijnt regelmatig te gebeuren dus ik ben overgestapt naar een ander merk, welke geen idee via TessaThomas besteld.
Naturis deed Asta het ook goed op. Die wordt flink goedkoper in grote bestellingen.
Let er wel op als je gal spugers heb, van lotgering kan je minder voeren, want het is vetter. Jade van Moosje kreeg lotgering, en die heb ik tijdelijk Naturis gegeven ivm gal spugen. Ze kreeg te weinig op een dag gewoon.
Naturis deed Asta het ook goed op. Die wordt flink goedkoper in grote bestellingen.
Let er wel op als je gal spugers heb, van lotgering kan je minder voeren, want het is vetter. Jade van Moosje kreeg lotgering, en die heb ik tijdelijk Naturis gegeven ivm gal spugen. Ze kreeg te weinig op een dag gewoon.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik voer nu naturis en ben daar er tevreden over. Moet je veel afnemen om die korting te krijgen?Asta schreef:lotgering heb ik een paar keer slechte kwaliteit partijen gehad. Dat schijnt regelmatig te gebeuren dus ik ben overgestapt naar een ander merk, welke geen idee via TessaThomas besteld.

Ik kreeg bij de dierenwinkel hier iets van 50 cent per kilo korting bij 40 of 50 kilo. Dat vond ik best behoorlijk eigenlijk.Pemba schreef:Ik voer nu naturis en ben daar er tevreden over. Moet je veel afnemen om die korting te krijgen?Asta schreef:lotgering heb ik een paar keer slechte kwaliteit partijen gehad. Dat schijnt regelmatig te gebeuren dus ik ben overgestapt naar een ander merk, welke geen idee via TessaThomas besteld.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Best4dogs, is Degomeat voor grootgebruikers.Asta schreef:lotgering heb ik een paar keer slechte kwaliteit partijen gehad. Dat schijnt regelmatig te gebeuren dus ik ben overgestapt naar een ander merk, welke geen idee via TessaThomas besteld.
Jarco brok is volgens mij net zo duur als wat je nu voert, dus daar heb je dan niks aan?
Is het een raar idee om te kijken wat je in de buurt kan krijgen en daar een kleine zak van nemen om te proberen? Als het dan bevalt kan je meer kvv voeren en de brok houden voor de 'vergeten te ontdooien' dag of als je onderweg bent. Als je dan af wilt zijn van het voer halen dan natuurlijk.
De prijzen verschillen nog wel eens per aanbieder.
Lotgering is net wat goedkoper (ik geloof dat ik op de 1,50 per kilo zit)
Best4dogs is rond de 1,80 per kilo
Tinlo is al boven de 3 euro per kilo
Haaksbarf uit mijn hoofd 4 euro nog wat per kilo?
Smuldier is in verhouding duurder dan lotgering, maar dan zou ik mijn document moeten opzoeken. (Ja, ik heb hele lijsten om te vergelijken)
tinlo 3 euro per kilo? waar dan? ik betaalde op zijn goedkoopst iets van 4 euro de kilo en in een winkel 4,75 ofzoiets 

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dit zijn de webshops waar ik bestel (behalve Smuldier, dat haal ik gewoon uit de supermarkt).Tara schreef:Kan ik ergens een website vinden waar ik de prijzen kan vergelijken?Rami schreef:
Lotgering wordt op een of andere manier niet zo graag gegeten. Wat wel: Haaksbarf, Tinlo, Bandit, Carnibest, Smuldier (vooral de pens variant).
http://www.webshop4dieren.com/honden-diepvriesvoeding
http://lupa-diervoeding.nl/
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat vet zijn van Lotgering is inmiddels wel achterhaald 

- TessaThomas
- Zeer actief
Oh, de kip variant zit in mijn hoofd. En waar? Ja, waar jij de snoepjes gaat kopen!Asta schreef:tinlo 3 euro per kilo? waar dan? ik betaalde op zijn goedkoopst iets van 4 euro de kilo en in een winkel 4,75 ofzoiets
oh ik ging even uit van de 10kg pakketten met verschillende smaakjesTessaThomas schreef:Oh, de kip variant zit in mijn hoofd. En waar? Ja, waar jij de snoepjes gaat kopen!Asta schreef:tinlo 3 euro per kilo? waar dan? ik betaalde op zijn goedkoopst iets van 4 euro de kilo en in een winkel 4,75 ofzoiets

Suske asta krijgt van best4dogs 500 gram op een actieve dag 700/800 van lotgering was dat maar 300-350 en 500. Ze werd er echt tonnetje rond van ergens dit jaar.
- Hylos
- Zeer actief
Tara schreef:Kan ik ergens een website vinden waar ik de prijzen kan vergelijken?Rami schreef:
Lotgering wordt op een of andere manier niet zo graag gegeten. Wat wel: Haaksbarf, Tinlo, Bandit, Carnibest, Smuldier (vooral de pens variant).
Dat staat hier op deze pagina van de voerwijzer: http://voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Ik voer hier naast de barf de Degomeat eenvoudige mixen. Niet duur en ik vind het erg mooi spul!
Aangezien het hoofdvoer brokken is (toch?) voer je sowieso compleet en zou je best enkelvoudig ernaast kunnen voeren.
Lotgering hoor je veel wisselende verhalen over. Ik voerde het eerst ook en was er best tevreden over.. helaas kreeg ik daarna steeds leveringen die verkeerd waren. Stinken, grijs, smurrie vlees wat mijn hond echt niet hoefde. MAar het zou zo maar kunnen zijn dat jij daar in een andere regio geen last van hebt. Hier om me heen hoorde ik dezelfde klachten namelijk.. komen natuurlijk met hetzelfde busje

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En die slechte leveringen ook. Ik heb ze overigens nooit gehad maar ben wel gebeld hierover of ik ook klachten had omdat er problemen met 1 productie was geweest.Suske schreef:Dat vet zijn van Lotgering is inmiddels wel achterhaald

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hylos
- Zeer actief
Ik schrik overigens altijd enorm van die brokkenprijzen
Er zijn best merken die ik zou durven voeren, maar je betaald zo €3 a €4 euro per kilo!
Bij barf zit ik gemiddeld amper op een €2 per kilo. En als je in een regio woont waat je makkelijk aan lijstjes mee kunt doen en geen duurt vlees als hert e.d. besteld kom je niet eens aan die €2,- per kilo.
Maarja, barf ernaast voor meerdere honden is dan wel weer lastig. Je zou wel eens kunnen kijken of je dat er naast kunt voeren, als je de goedkopere diersoorten als kip, konijn en eend er bijvoorbeeld uitzoekt kun je daar erg voordelig op voeren.

Er zijn best merken die ik zou durven voeren, maar je betaald zo €3 a €4 euro per kilo!
Bij barf zit ik gemiddeld amper op een €2 per kilo. En als je in een regio woont waat je makkelijk aan lijstjes mee kunt doen en geen duurt vlees als hert e.d. besteld kom je niet eens aan die €2,- per kilo.
Maarja, barf ernaast voor meerdere honden is dan wel weer lastig. Je zou wel eens kunnen kijken of je dat er naast kunt voeren, als je de goedkopere diersoorten als kip, konijn en eend er bijvoorbeeld uitzoekt kun je daar erg voordelig op voeren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik voer Lotgering en dan maar enkele varianten, dat gaat prima. Ik voer de vismix en de lam.
En van brok heb ik voor af en toe Prins of Farmfood. Zelfs als ze altijd vers eten kan af en toe een weekje brok prima, hoor.
Ze kunnen wel wat hebben en gaan echt niet direct aan de dunne.
En van brok heb ik voor af en toe Prins of Farmfood. Zelfs als ze altijd vers eten kan af en toe een weekje brok prima, hoor.
Ze kunnen wel wat hebben en gaan echt niet direct aan de dunne.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
ssstttt... geen vers vs brok discussie graagHylos schreef:Ik schrik overigens altijd enorm van die brokkenprijzen![]()

- dagmar88
- Zeer actief
Brok voer je minder.Hylos schreef:Ik schrik overigens altijd enorm van die brokkenprijzen![]()
Bij barf zit ik gemiddeld amper op een €2 per kilo.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Dan deden ze het er vast om, want ik heel vaak slechte leveringen gehad.malinois schreef:En die slechte leveringen ook. Ik heb ze overigens nooit gehad maar ben wel gebeld hierover of ik ook klachten had omdat er problemen met 1 productie was geweest.Suske schreef:Dat vet zijn van Lotgering is inmiddels wel achterhaald
Of mijn eisen vwb vlees zijn hoger, dat kan ook.
Ik voer nu naturis. Is wel duurder, en met 2,5 kilo per dag nog steeds een groot bedrag per maand), maar de kwaliteit is heel goed!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Hylos
- Zeer actief
@Dagmar, Wistik heus wel.
Oh, ik voer geen discussie hoor. Daar ben ik allang overheen, mensen slaan door!
Gezwets wat men wel of niet moet doen.. moet iedereen zelf weten! Ik zou ook best bepaalde brok durven voeren hoor, ben niet pro vers activist ofzo

Oh, ik voer geen discussie hoor. Daar ben ik allang overheen, mensen slaan door!

Gezwets wat men wel of niet moet doen.. moet iedereen zelf weten! Ik zou ook best bepaalde brok durven voeren hoor, ben niet pro vers activist ofzo

- Hylos
- Zeer actief
Hier hadden de mensen in de buurt dus ook allemaal hetzelfde, ook het verkooppunt overigens hoor, daar lag het ook niet aan. Als je paar keer verkeerde "stink rommel" in huis krijgt, ben ik er snel klaar mee! Dan voer ik liever smuldier.nathalie schreef:Dan deden ze het er vast om, want ik heel vaak slechte leveringen gehad.malinois schreef:En die slechte leveringen ook. Ik heb ze overigens nooit gehad maar ben wel gebeld hierover of ik ook klachten had omdat er problemen met 1 productie was geweest.Suske schreef:Dat vet zijn van Lotgering is inmiddels wel achterhaald
Ik voer nu naturis. Is wel duurder, en met 2,5 kilo per dag nog steeds een groot bedrag per maand), maar de kwaliteit is heel goed!
Maargoed, niet iedereen krijgt deze slechte leveringen.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toen ik brokken voerde had ik Cavom, prima brok
Daarmee hield ik Nilo op gewicht in z'n jonge jaren, prima voor actieve honden dus. Farmfood is vergelijkbaar geloof ik, maar zelf geen ervaring mee.
Qua KVV wil ik ook wisselen naar iets goedkoper. Smuldier hebben we gehad maar inderdaad, die plastic troep. En de pech als er weer eens maar 2 pakjes in de winkel liggen
Kwam er gister achter dat de dierenwinkel op de hoek Lotgering verkoopt dus die gaan wij proberen denk ik 

Qua KVV wil ik ook wisselen naar iets goedkoper. Smuldier hebben we gehad maar inderdaad, die plastic troep. En de pech als er weer eens maar 2 pakjes in de winkel liggen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Van brokken voer je wel 3x minder heHylos schreef:Ik schrik overigens altijd enorm van die brokkenprijzen![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
2 x minderMachie schreef:Van brokken voer je wel 3x minder he

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Deze zijn van vorige week:nathalie schreef:Dan deden ze het er vast om, want ik heel vaak slechte leveringen gehad.malinois schreef:En die slechte leveringen ook. Ik heb ze overigens nooit gehad maar ben wel gebeld hierover of ik ook klachten had omdat er problemen met 1 productie was geweest.Suske schreef:Dat vet zijn van Lotgering is inmiddels wel achterhaald
Totaal met paard

Totaal met vis

Ik vind hier toch echt niks mis mee. Dit heeft overigens al wel 24 uur uit de vriezer/koeling gelegen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze katten vinden die met vis ook lekker 
Ik moet zeggen dat het mij uitmaakt hoe iets verpakt zit ook, want als je 2 kilo per dag gebruikt is het enorm gedoe met Smuldier. Plus dat het er de helft van de tijd niet is.
Ik heb een erg prettige leverancier die veel verschillende merken heeft en Degomeat en Excellent bevallen hier ook.
Dat zijn worsten van een kilo.

Ik moet zeggen dat het mij uitmaakt hoe iets verpakt zit ook, want als je 2 kilo per dag gebruikt is het enorm gedoe met Smuldier. Plus dat het er de helft van de tijd niet is.
Ik heb een erg prettige leverancier die veel verschillende merken heeft en Degomeat en Excellent bevallen hier ook.
Dat zijn worsten van een kilo.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Luna zit sinds een paar maanden weer op vers kvv, degomeat, tinlo, all animal. Daarvoor tot volle tevredenheid Wolfsblut Wild Pacific gevoerd. Mocht ze om de een of andere reden van vers af moeten stap ik terug op wolfsblut. Maarja, is ook niet voordelig en helemaal niet voor 4 honden.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hylos
- Zeer actief
Ja sorry, ik roep weer eens iets te snel dingenMachie schreef:Van brokken voer je wel 3x minder heHylos schreef:Ik schrik overigens altijd enorm van die brokkenprijzen![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik voer zelf dog lovers gold omdat mijn viervoeter geen vers meer wilde eten. Van dog lovers gold hebben ze ook blikken met vlees.
- TessaThomas
- Zeer actief
Tara, denk ik raar als ik denk dat Lotgering misschien wel iets kan zijn? Als ze allemaal high energie brok krijgen, dan moeten ze dat beetje vet wat er meer in Lotgering zit (ik vind het tegenvallen nu jammer genoeg
) toch kunnen hebben?
Ik denk dat je met een 'magere' kvv weer heel veel moet voeren misschien.
Eigenlijk kan je pas goed kijken wat voordeliger is, als je weet hoeveel KVV je moet voeren.

Ik denk dat je met een 'magere' kvv weer heel veel moet voeren misschien.
Eigenlijk kan je pas goed kijken wat voordeliger is, als je weet hoeveel KVV je moet voeren.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Die Cavom was trouwens een grapje omdat ki een keer een zak Cavom van Tara gekregen heb.
Ik vind het wel een hele aardige brok trouwens, hoewel ik zelf betere ervaringen heb met de gewone geperste brok van Prins.
Zelf voer ik Dr Clauders vis en rijst, maar dan betaal ik ook 55 euro voor 20 kilo, dus dat scheelt niet heel veel met dat van jou
Ik vind het wel een hele aardige brok trouwens, hoewel ik zelf betere ervaringen heb met de gewone geperste brok van Prins.
Zelf voer ik Dr Clauders vis en rijst, maar dan betaal ik ook 55 euro voor 20 kilo, dus dat scheelt niet heel veel met dat van jou
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Hier eten ze ook brokken en KVV, Jamie nu alleen brok.
KVV is van smuldier en brokken van taste of the wild. Bevalt prima, brokken zijn wel duur maar ze hoeven er maar weinig van te hebben.
KVV is van smuldier en brokken van taste of the wild. Bevalt prima, brokken zijn wel duur maar ze hoeven er maar weinig van te hebben.