Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zou in jouw geval een van de drie maaltijden brok geven, en de rest vers.
Geloof wel dat je met smuldier goedkoper uit bent ( ik geef Eukanuba brok en smuldier ). Bij bestelling van 2 zakken van 15 kilo net geen honderd euro.
Nani eet er ook van mee 8 ofzo jarige kleine dame. Die paar hapjes die ze mee eet, zal helft van het forum wel over vallen.
Ook over het merk. Ze doen het goed zo. Qua lijn en qua drollen.
Nee hoor, ik vind dat soort merken altijd wel goed,( net als RC en Prp plan) de honden die het goed verdragen zien er vaak uit om door een ringetje te halen
Wat ik begrijp uit de website is dat Best4Dogs geen premix heeft en Degomeat wel. Daarom vraag ik me af of Best4Dogs compleet is. Als iemand me uit de droom kan helpen heel graag, want ik zou het graag willen proberen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
fes/lou schreef:Wat ik begrijp uit de website is dat Best4Dogs geen premix heeft en Degomeat wel. Daarom vraag ik me af of Best4Dogs compleet is. Als iemand me uit de droom kan helpen heel graag, want ik zou het graag willen proberen.
Dat is niet nodig wanneer je diersoorten afwisselt.
Afgewisseld met smuldier, barfdagje en die 1/4e brokken zou ik dat geen probleem vinden.
Wil je dat als enige kvv voeren, dan zou ik toch voor die met premix gaan.
Nou ja, dat is het dilemma...
Aan de ene kant denk ik, misschienis best$dogs wel beter voor ze, ik zou het graag eens proberen. Aan de andere kant doen ze het hier alle 8 goed op deze combi, dus warom zou ik willen veranderen...
Ook de puppen en drachtige teven krijgen het en die zien er stralend uit..
Nou, dan blijf ik bij mn prutje. Aan de ene kant wil ik altijd verbeteren, maar niet elke verandering is natuurlijk ook een verbetering in de praktijk...
Tara schreef:
Uiteindelijk is dat wel het belangrijkst, en als dat op goedkope Aldibrokken is, dan is dat dus prima voer voor die hond.
Inderdaad dat werkt met mensen ook zo en ik begrijp niet waarom zoveel hondeneigenaren krampachtig met voeding bezig zijn.
Als mensen gevarieerd eten en zich goed voelen, gaan ze toch ook niet alle conserveringsmiddelen uitpluizen en mineraalgehaltes vergelijken?
Ik begin soms te vermoeden dat sommige hondeneigenaren nog meer tijd besteden aan een goed dieet voor de hond, dan dat ze met hun eigen voeding bezig zijn
Doe ik wel Paisley. Maar de hond eet wat ik hem voorschotel en ik kan zelf kiezen. Neemt niet weg dat ik me af en toe afvraag of ik wel helemaal spoor........
Ik ben alleen nooit overgestapt omdat ik brok zo slecht vond, wel omdat Tessa het absoluut niet at.
Tara schreef:Dat is sowieso wat ik in mijn vijf jaar voedingsleer heb geleerd: kijk in de eerste plaats naar waar je honden het goed op doen.
Uiteindelijk is dat wel het belangrijkst, en als dat op goedkope Aldibrokken is, dan is dat dus prima voer voor die hond.
TessaThomas schreef:Doe ik wel Paisley. Maar de hond eet wat ik hem voorschotel en ik kan zelf kiezen.
Als je kinderen zelf laat kiezen, krijg je een dieet van chips en cola daar kunnen ouders ook prima keuzes voor maken zonder dat de boel wordt uitgebalanceerd.
Mijn hond heeft ook aardig wat keuze mogelijkheid maar wel binnen mogelijkheden die ik geschikt vindt.
TessaThomas schreef:Doe ik wel Paisley. Maar de hond eet wat ik hem voorschotel en ik kan zelf kiezen.
Als je kinderen zelf laat kiezen, krijg je een dieet van chips en cola daar kunnen ouders ook prima keuzes voor maken zonder dat de boel wordt uitgebalanceerd.
Mijn hond heeft ook aardig wat keuze mogelijkheid maar wel binnen keuzemogelijkheden die ik geschikt vindt.
Ik was een raar kind, ik wilde spinazie en spruitjes
Nouja, ik bedoel meer dat ik idd voer wil voeren wat ik geschikt vind. En dat ik daar soms flink voor aan het rekenen ben ik mijn tic.
Alleen maar goed dat je het serieus neemt natuurlijk Maar een tijdje terug was er een heel populair topic over afvallen en toen besefte ik me dat het misschien verstandig zou zijn als meer mensen hun eigen voeding net zo serieus gaan nemen als de voeding van hun hond
Paisley schreef:Alleen maar goed dat je het serieus neemt natuurlijk Maar een tijdje terug was er een heel populair topic over afvallen en toen besefte ik me dat het misschien verstandig zou zijn als meer mensen hun eigen voeding net zo serieus gaan nemen als de voeding van hun hond
Heb je ook helemaal gelijk in. Zou ik zelf ook moeten doen. Maarja, die lekkere dingen he?
Paisley schreef:Alleen maar goed dat je het serieus neemt natuurlijk Maar een tijdje terug was er een heel populair topic over afvallen en toen besefte ik me dat het misschien verstandig zou zijn als meer mensen hun eigen voeding net zo serieus gaan nemen als de voeding van hun hond
Tara schreef:Dat is sowieso wat ik in mijn vijf jaar voedingsleer heb geleerd: kijk in de eerste plaats naar waar je honden het goed op doen.
Dit is provocerend bedoeld toch? mag ik hopen
ik ken ook honden die het al jaren (10+) uitstekend doen op aldibrokken. Zien er prachtig uit en presteerden ook jaren op zeer hoog wedstrijdniveau.
Paisley schreef:Absoluut. Maar blijkbaar wordt de keus wat je je hond geeft wat minder makkelijk geaccepteerd, zoals Badu laat zien mbt de Aldi brokken.
Eet zelf ook geen voorgefabriekte meuk van Aldi, ook niet van andere super btw
Paisley schreef:Absoluut. Maar blijkbaar wordt de keus wat je je hond geeft wat minder makkelijk geaccepteerd, zoals Badu laat zien mbt de Aldi brokken.
Uitschieters naar beide kanten toe blijf je houden. Wat mij betreft allebei niet nodig en nogal irritant steeds weer dezelfde sjago opmerkingen van dezelfden in voertopics te zien; maar op een hondenforum vinden mensen nu eenmaal eerder wat van honden en welzijn.
malinois schreef:
ik ken ook honden die het al jaren (10+) uitstekend doen op aldibrokken. Zien er prachtig uit en presteerden ook jaren op zeer hoog wedstrijdniveau.
Was het enige dat Pluis goed at tegen het einde en voor hoe ver die verkankerd bleek te zijn, zag hij er tot de laatste week ook opvallend goed uit.
Hond daar voor kreeg iets soortgelijks; goedkoopste merkloze brokken van de dierenwinkel en AH eigen merk blikvoer.
Deed hij het beter op dan de rc en carocroc en ik was toen niet actief op internet; dus dan doe je maar een beetje wat goed lijkt en de dierenwinkel zegt.
Zag er stukken beter uit dan Niko nu met z'n vers en "luxe" brokken
Tara schreef:
Dat mag hoor, we hebben allemaal zo onze stokpaardjes, maar als je toch vriendelijk verzocht wordt om die discussie achterwege te laten is het op zich wel zo fatsoenlijk om dan niet door te blijven gaan met het opdringen van je sektarische KVV-doctrine.
Ik vind KVV absoluut beter hondenvoer dan brokken, maar men moet niet net doen alsof je je honden aan het vergiftigen bent als ze brokken krijgen.
Wees blij dat één of andere vers sputteraar zich er (nog) niet in mengt. Is meteen je hele topic naar de klote.
Leuk ook, bij nieuwe forummers
Uitschieters naar beide kanten toe blijf je houden. Wat mij betreft allebei niet nodig en nogal irritant steeds weer dezelfde sjago opmerkingen van dezelfden in voertopics te zien; maar op een hondenforum vinden mensen nu eenmaal eerder wat van honden en welzijn.
Dat mag hoor, we hebben allemaal zo onze stokpaardjes, maar als je toch vriendelijk verzocht wordt om die discussie achterwege te laten is het op zich wel zo fatsoenlijk om dan niet door te blijven gaan met het opdringen van je sektarische KVV-doctrine.
Ik vind KVV absoluut beter hondenvoer dan brokken, maar men moet niet net doen alsof je je honden aan het vergiftigen bent als ze brokken krijgen.
Dit is provocerend bedoeld toch? mag ik hopen
Ik ken echt honden die op aldibrok staan en er super uitzien en goede ontlasting hebben.
Nou misschien ook niet, ik vind ze vaak nogal humorloos als t om voeding van de hond gaat terwijl ze zelf af en toe een snackje niet schuwen, misschien de honden voeding ook in dat licht beschouwen t leven wordt dan echt een stukje makkelijker