Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ander voer, welk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Ander voer, welk?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Badu schreef:
M@scha schreef:
Badu schreef:
Tara schreef:Dat is sowieso wat ik in mijn vijf jaar voedingsleer heb geleerd: kijk in de eerste plaats naar waar je honden het goed op doen.
Uiteindelijk is dat wel het belangrijkst, en als dat op goedkope Aldibrokken is, dan is dat dus prima voer voor die hond.
Dit is provocerend bedoeld toch? mag ik hopen

waarom?
Om toch... vanwege het plok :tongue:
ben je wel trots op jezelf zeker......stoer hoor....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

En toen werd het even heel stil, :engel: :LOL: gut zeg, Inge :goeie:
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

heel stil :gjump:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
Tara schreef:
Badu schreef:
Tara schreef:Dat is sowieso wat ik in mijn vijf jaar voedingsleer heb geleerd: kijk in de eerste plaats naar waar je honden het goed op doen.
Uiteindelijk is dat wel het belangrijkst, en als dat op goedkope Aldibrokken is, dan is dat dus prima voer voor die hond.
Nee dat is het niet, maar als je je geprovoceerd wilt voelen moet je dat vooral doen.
zal ik dan nog wat verder provoceren? hier krijgen ze allemaal aldibrokken, niet omdat het daar 'lekker goedkoop' is maar omdat hun duurste brok gewoon een goede brok is die de vergelijking met heel wat (super)dure brokken vlekkeloos kan doorstaan.
die brok is niet zo goedkoop omdat hij slecht zou zijn maar omdat er geen superdure reclamebudgetten aan gespendeerd worden en er geen 'dure mannetjes in maatpak' dagelijks uit hun nek moeten lullen om hun product aan de man te brengen.
Haha :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sanne123
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sanne123 »

Wij voeren Bento Kronen Zalm en Rijst.Bij De Welpenhoeve kost ons dat 15 euro minder dan in de dierenwinkel.Wat ik maar wil zeggen is dat je misschien kunt kijken of je je huidige brokken misschien ergens anders goedkoper kan vinden.En soms gewoon brutaal zijn en vragen of je bij afname van meedere zakken korting kan krijgen
Sanne123
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Tara schreef:
Badu schreef:
Nee dat is het niet, maar als je je geprovoceerd wilt voelen moet je dat vooral doen.
zal ik dan nog wat verder provoceren? hier krijgen ze allemaal aldibrokken, niet omdat het daar 'lekker goedkoop' is maar omdat hun duurste brok gewoon een goede brok is die de vergelijking met heel wat (super)dure brokken vlekkeloos kan doorstaan.
die brok is niet zo goedkoop omdat hij slecht zou zijn maar omdat er geen superdure reclamebudgetten aan gespendeerd worden en er geen 'dure mannetjes in maatpak' dagelijks uit hun nek moeten lullen om hun product aan de man te brengen.
Dat is best intressant om te lezen want heel stom maar ik heb altijd een soort van argwaan tegen supermarktbrokken.Ben altijd bang dat het tè goedkoop is om goed te kunnen zijn.Maar waarschijnlijk heb je hartstikken gelijk.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sanne123 schreef:Dat is best intressant om te lezen want heel stom maar ik heb altijd een soort van argwaan tegen supermarktbrokken.Ben altijd bang dat het tè goedkoop is om goed te kunnen zijn.Maar waarschijnlijk heb je hartstikken gelijk.
Nou, je kunt de samenstelling lezen, dan weet je dus al heel wat.
Voor mijn part maak je een foto en ga je thuis eens rustig kijken.
Dan ga je merken dat dure brokken met veel reclamebudget vaak niet zo denderend zijn en dat goedkoop niet altijd slecht is. ;)

Overigens vertelde mijn versvoerleverancier gisteren over een hond van 14 die Bonzo kreeg en waarvan de baas die op vers wilde overzetten. Zij had toen gezegd: Mevrouw, als die hond er 14 op geworden is, wie ben ik dan om te zeggen dat hij beter op vers kan?

:19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sanne123
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
Sanne123 schreef:Dat is best intressant om te lezen want heel stom maar ik heb altijd een soort van argwaan tegen supermarktbrokken.Ben altijd bang dat het tè goedkoop is om goed te kunnen zijn.Maar waarschijnlijk heb je hartstikken gelijk.
Nou, je kunt de samenstelling lezen, dan weet je dus al heel wat.
Voor mijn part maak je een foto en ga je thuis eens rustig kijken.
Dan ga je merken dat dure brokken met veel reclamebudget vaak niet zo denderend zijn en dat goedkoop niet altijd slecht is. ;)

Overigens vertelde mijn versvoerleverancier gisteren over een hond van 14 die Bonzo kreeg en waarvan de baas die op vers wilde overzetten. Zij had toen gezegd: Mevrouw, als die hond er 14 op geworden is, wie ben ik dan om te zeggen dat hij beter op vers kan?

:19:
Van analyses heb ik niet veel verstand,maar de samenstelling is idd makkelijk te vergelijken.En van die Bonzo ja hij is er idd al 14 mee geworden dus hoe slecht is het dan?Niet dat ik nu gelijk naar de winkel ren om een zak Bonzo te gaan halen :mrgreen: ,maar voor deze hond was het dus prima voer.Ik voer zelf Bento Kronen daar hoor ik nooit iemand over,dus of dat erg goed voer is weet ik niet maar mijn honden doen het er goed op dus ik laat het maar zo.We hebben eerder ook wel verschillende andere merken geprobeerd maar deze bevalt tot nu toe goed. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sanne123 schreef:Van analyses heb ik niet veel verstand,maar de samenstelling is idd makkelijk te vergelijken.En van die Bonzo ja hij is er idd al 14 mee geworden dus hoe slecht is het dan?Niet dat ik nu gelijk naar de winkel ren om een zak Bonzo te gaan halen :mrgreen: ,maar voor deze hond was het dus prima voer.Ik voer zelf Bento Kronen daar hoor ik nooit iemand over,dus of dat erg goed voer is weet ik niet maar mijn honden doen het er goed op dus ik laat het maar zo.We hebben eerder ook wel verschillende andere merken geprobeerd maar deze bevalt tot nu toe goed. :ok:
Dat bedoel ik maar.

Ik ben versvoerder hoor, maar je moet ook naar je hond kijken.
En mensen genoeg die prima oud worden op McDonalds. Je moet ook een beetje geluk hebben met je genen, denk ik altijd maar ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kreeg laatst ook een zakje Bonzo van de buren, hun hondje was overleden, 17 jaar geworden, kan niet helemaal slecht zijn. ik heb t aan iemand gegeven die t heel goed kon gebruiken( aangezien Gil nogal allergisch is :wink: )
Sanne123
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Sanne123 schreef: Dat is best intressant om te lezen want heel stom maar ik heb altijd een soort van argwaan tegen supermarktbrokken.Ben altijd bang dat het tè goedkoop is om goed te kunnen zijn.Maar waarschijnlijk heb je hartstikken gelijk.
wat speciefiek deze aldibrok betreft hebben jullie in nederland wel pech want de beste (die ik voer, met minder granen) wordt door een belgische producent alleen voor de belgische aldiwinkels geproduceerd - toch één van de twee soorten is er niet bij jullie dacht ik.

natuurlijk zijn er ook minder goede supermarktbrokken omdat ze ook duurdere merkproducten verdelen maar in het geval van de belgische aldi hebben ze voor hun eigen huismerk gewoon een hele goede aankoper :ok: .
Ik kom zelf nooit bij de Aldi niet omdat ik het niet goed vind maar omdat er geen hier in de buurt zit.Wel jammer dat wij hier dan niet de BE variant kunnen kopen. :(
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Cas heeft jaren brokken van Lidl gekregen :schrik:
Vanuit het asiel was het advies biofood lam en rijst.
Toen er even wat minder te besteden was een keer de samenstelling vergeleken en die was vrijwel hetzelfde.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Lola heeft qua brokken zo'n beetje elk merk wel gehad. We zijn uitgekomen op prins, die witte zak met blauw met een plaatje van een Duitse herder. Dit is het enige waar ze niet van krabt, goede ontlasting heeft, geen volle anaalklieren en een glimmende vacht. Hond blij, ik blij :ok: prijs weet ik niet of dat hoog of laag zit, ik doe een maand met 3 kilo dus dat maakt niet zoveel uit dan :mrgreen:
Sanne123
Vaste gebruiker

Suske schreef:Cas heeft jaren brokken van Lidl gekregen :schrik:
Vanuit het asiel was het advies biofood lam en rijst.
Toen er even wat minder te besteden was een keer de samenstelling vergeleken en die was vrijwel hetzelfde.
Ik ken ook iemand die geeft Lidl brok lam rijst aan zijn hond en eerlijk is eerlijk de hond ziet eruit om door een ringetje te halen.En als iets goed is waarom dan veel duurder gaan voeren?Mijn honden hoeven ook niet persee het beste van het beste maar voorwaarde is wel dat ze het erg goed op doen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”