Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In de tuin

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

An
Vaste gebruiker

In de tuin

Ongelezen bericht door An »

Hoi iedereen,

Yorick, mijn am staf, is nu 18 maanden, mijnheer had nog nooit zijn poot gehoffen tot mijn man en ik besloten boompjes te planten, nu doet ie niets anders! Ook rukt ie de takken van de struiken, echt een monster :twisted: Kan ik hier iets aan doen zonder de bomen met draad te omgeven want dat helpt TOTAAL niets hij breekt die draad gewoon af ... We hebben al afweerstokjes geplaatst tja, die vind ie gewoon lekker, hij trekt ze uit de grond en gaat ermee lopen dus die hebben we snel verwijderd natuurlijk!

Graag jullie hulp of is dit gewoon 1 van de dingen die we moeten accepteren?
An

Een likje van Lenka en Yorick,
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat hij zich in tegenstelling wat veel bazen denken gewoon erg verveelt in de tuin. Sloopgedrag duidt bijna altijd op verveling en waarschijnlijk doet hij het alleen als hij niemand en niks anders heeft in de tuin. Wat je bijvoorbeeld kan doen is een autoband geven, veel zelf met hem en de band spelen en dan heb je dus een kans dat hij zich op de autoband gaat uitleven. Ook kan je die ophangen aan een lange ketting aan een oude schommel want rondslingeren aan zo'n band is HET terrierspel. Het ziet er alleen grof en heftig uit dus als je buren op de tuin uitkijken zou ik de band gewoon neerleggen en veel mee rollen en spelen. ;)
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

MARC_S schreef:Ik denk dat hij zich in tegenstelling wat veel bazen denken gewoon erg verveelt in de tuin. Sloopgedrag duidt bijna altijd op verveling en waarschijnlijk doet hij het alleen als hij niemand en niks anders heeft in de tuin. Wat je bijvoorbeeld kan doen is een autoband geven, veel zelf met hem en de band spelen en dan heb je dus een kans dat hij zich op de autoband gaat uitleven. Ook kan je die ophangen aan een lange ketting aan een oude schommel want rondslingeren aan zo'n band is HET terrierspel. Het ziet er alleen grof en heftig uit dus als je buren op de tuin uitkijken zou ik de band gewoon neerleggen en veel mee rollen en spelen. ;)
ja idd mark :ok: dat deden kennisen met ons ook met hun bullterrier. aan het einde van de dag was er niks meer over van die band hahahaahah. dus iedere dag een nieuwe band, whoehahahahah.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ok ik mag niet lachen :mrgreen: maar tis herkenbaar hoor, ik plantte een plantje, draaide me om en Fangio stond alweer voor met met dat net geplantte plantje :roll:
Heerlijk gaten graven, precies bij de keukendeur zodat er in de keuken een berg zand van leuke afmetingen lag :mrgreen: enz

Wij hebben van die stootwillen neergelegd en gehangen, een voerbal neergelegd enz enz.
Ze willen bezig zijn en vervelen zich zomaar in een tuin, hij heeft lol met die plantjes en jij moet zorgen dat je zijn aandacht niet meer op die plantjes vestigt maar op dingen waar hij zijn ei op kwijt kan ;)

Hoe gaat het trouwens met hem?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Wat klinkt mij dat bekend in de oren, ik heb een Golden hij heeft echt het grootste gedeelte van de tuin, en kan daar graven en zich uitleven zoveel hij wil, ik heb een heel klein stukje tuin voor mezelf afgemaakt met van dat groene gaas, maar juist dat kleine stukje is veel leuker voor hem, hij raast door mijn hortensia's breekt de takken eraf, heeft mijn lavendelstruik voor het grootste gedeelte gesloopt.
Ik kreeg hier op het forum de tip dat ze bij de boerenbond een draadje hebben met maar een heel heel licht stroompje erin.
Dacht zaterdag, ik ga even kijken, maar de goedkoopste was 150 euro, de duurste over de 300 euro, dus heb ik bedacht om maar hoger groen gaas te gaan kopen, waar hij niet meer overheen kan springen, desnoods kippengaas, dat is een stuk goedkoper. Mijn Golden is trouwens 14 maanden.
Maar ik denk dat het gewoon bij een jonge hond hoort. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

hahahhah ja dit komt me ook zeer bekend voor. wij hebben afgelopen zomer onze tuin opnieuw laten voorzien van sierbestrating en ik heb toen een aantal plaatsen open gelaten voor planten. ik durf er toch op de dag van vandaag nog niks in te zetten want het is weggegooid geld. we hebben het er al zelf over gehad om in de zomer de rest ook maar te verharden. kan hij lekker rond rennen zonder iets te slopen :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

maak je hond eens wat meer moe. heb je een fiets? ga dan met je hond wat in de bossen fietsen, en speel er wat meer mee, zodat hij af en toe eens aan slapen denkt.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:maak je hond eens wat meer moe. heb je een fiets? ga dan met je hond wat in de bossen fietsen, en speel er wat meer mee, zodat hij af en toe eens aan slapen denkt.
jaaa dat is leuk :ok: alleen mag ik nog niet met whooper ;) maar de bericht schrijfster wel natuurlijk. maar dan nog wil dit niet altijd helpen hoor. ik maak whooper ook altijd echt moe maar dan nog gaat hij kuilen graven. zit ook wel in het karakter van de hond hoor. ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

het is inderdaad de bedoeling van een terrier dat hij graaft. :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:het is inderdaad de bedoeling van een terrier dat hij graaft. :mrgreen:
ja idd het zijn rattevangers maar ik heb hem al zo vaak gezegd dat er geen ratten zitten maar hij geloofd me gewoon domweg niet :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
An
Vaste gebruiker

Bedankt voor de reacties hoor!!

Inderdaad, er word mee geravot, gewandeld, gespeeld (fietsen neen, baasje heeft een hekel aan fietsen :oops: , sorry .....) maar als je hem in de tuin 5 minuutjes alleen laat is het geheid ravage. Dat graven, daar kan ik mee leven, inderdaad puur terriërgedrag dus daar stoor ik me niet echt aan. Ik heb zeer zeker iets aan jullie tips, ik dacht namelijk dat het beter was met hem te spelen en dan het speelgoed op te bergen?

Vraagje voor Marc: Vooral die autoband spreekt me aan maar is dat niet gevraarlijk dan?

Hallo Vinkje, onze tuin is vrij groot, zo'n 30 aren en volledig ter hunner beschikking, een stukje afmaken hebben we nog niet gedacht, onze bloemen staan veilig in bakken met gaas omheen maar jouw oplossing is ook ideaal natuurlijk maar hoe Yorick een draad kan afbreken, dat is niet te geloven, als ie ergens zijn zinnen op gezet heeft zal ie er geraken, draad of geen draad :pffff:

Hey Clois, alles gaat prima met hem hoor, geen allergiën meer sinds hij andere voeding krijgt, echt een beer met een gouden karakter, kan er geen slecht woord over horen, eens een am staffje, altijd een am. staffje nietwaar! Vraagje: wat zijn stootwillen?? Trouwens, jouw 2 schatten "zien er nog steeds superlief uit hoor maar je weet natuurlijk nog dat ik echt wel een boon heb voor die knappe kerel van je hé!
An

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:jank: ach breek me bek niet open!
ik heb nu 2 gravers! :jank: :jank:
en meestal doen ze dat NA de grote wandeling , dus eigenlijk zouden ze doodmoe moeten neerploffen! :evil:
:? maar we geven niet op :roll:
Afbeelding
groetjes anja en birka
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

An schreef: Vraagje voor Marc: Vooral die autoband spreekt me aan maar is dat niet gevraarlijk dan?
Nee hoor, juist het rubber van een autoband is heel hard en er komen nauwelijks stukjes los, logisch als je bedenkt dat er jaren een auto op rijdt eigenlijk. Verder beschadigen de tanden niet door wederom het rubber. Natuurlijk zit er geen velg van metaal meer bij als je hem aan je hond geeft ;)

Hoog ophangen aan een ketting aan een hoge schommel is het leukste maar ook rollen en je hond hem laten pakken is echt een spel waarin hij helemaal uit zijn dak gaat, meeslepen, want oppakken lukt een Amstaff toch niet en juist daarom zijn ze er gek op.

In andere landen worden die zaken verkocht zoals je ziet.

het enige jammere is dat het er erg bruut uitziet en mensen dus kunnen denken dat je je hond aan het trainen bent. Misschien als er mensen in je tuin kunnen kijken is het het handigst als je de band gewoon neerlegd :?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
An
Vaste gebruiker

Bedankt voor de uitleg Marc!

Ik heb geen buren (ben ik echt blij om) maar onze tuin grenst aan de straat, zeker zo'n 100 meter dus elke voorbijganger kan kijken, ach, ik zal er met hem mee spelen en dals ie het door heeft dan sleurt ie dat ding wel de tuin rond, hoop ik, wat voor een am staff is het een echte softie hoor, zelfs een lederen voetbal gelooft er niet aan bij hem
An

Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

jambo deed het ook, maar elke keer als hij het deed, dan spoot ik hem nat met de tuinslang en zorgde ervoor dat hij niet kon zien waar het vandaan kwam.

Dit werkte uitstekend, binnen 3 dagen nergens geen last meer van.
groetjes
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Simone62 schreef:jambo deed het ook, maar elke keer als hij het deed, dan spoot ik hem nat met de tuinslang en zorgde ervoor dat hij niet kon zien waar het vandaan kwam.

Dit werkte uitstekend, binnen 3 dagen nergens geen last meer van.
zoiets deed ik ook met Diesel.
Maar dan riep ik hem streng tot de orde vanaf de bovenverdieping.
Hij zag mij natuurlijk niet. ( hoezo beetje dom)
Werkte wel.
Toen kwam Bitsy.
Die heeft Diesel weer laten zien hoe leuk het is om te graven in de tuin :twisted:

Ik ben nu met de droltruc bezig.
In elke kuil gooi ik een drol van allebei.
Dan de kuil dicht.
Dan is het de bedoeling dat ze daar niet meer gaan graven.
Dus ik loop gezellig drollen te verzamelen. ;)
Als het werkt horen jullie het.
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

diesel schreef: Ik ben nu met de droltruc bezig.
In elke kuil gooi ik een drol van allebei.
Dan de kuil dicht.
Dan is het de bedoeling dat ze daar niet meer gaan graven.
Dus ik loop gezellig drollen te verzamelen. ;)
Als het werkt horen jullie het.
:p: :p: ja ben benieuwd, als het werkt kan ik hun drollen van de straat gaan rapen! :? :-D ;)
Afbeelding
groetjes anja en birka
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Hey Ann, blij om te horen dat het goed met hem gaat, ik zou graag weer eens fotos van hem zien trouwens :-D
Stootwillen zijn die dingen die je aan je boot hangt als je gaat aanleggen zodat je boot geen schade oploopt als die tegen de kade aanligt.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
An
Vaste gebruiker

Dat met de tuinslang heb ik al geprobeerd, probleem: Yorick is waterGEK :p: tot daar het effect aangezien hij eerst wel schrikt maar daarna leuk begint te doen met het water .......... laten schrikken door knikkers in een blikken doos en dergelijk, heeft mijnheer lak aan ........

Cloris, ik zou je heel graag foto's sturen van die knappe jongen van me (zonder bescheiden te willen zijn), hij is net een vleermuis met die ongecoupeerde oren maar het heeft iets liefs, serieus! Zou je me aub in een privéberichtje of mailtje willen uitleggen hoe ik een foto onder mijn onderschrift plaats aub (of waar de uitleg staat), ben namelijk een pcmaagdje ....... :oops:
An

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Hahaha natspuiten met de tuinslang, daar heb je een Golden Retriever echt niet mee, dat is een echte water/modderrat en komt er juist op af. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”