Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

heeft iemand een sugestie????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

micha
geregistreerd lid
Contacteer:

heeft iemand een sugestie????

Ongelezen bericht door micha »

niet ik heb een probleem of ja eigenlijk wel.
ik zal bij het begin beginne.
vrienden van ons hebben voor een jaar terug een rottweiler reu (pup) gekocht, en zijn er nooit consequent voor geweest.
nu doet het geval zich voor dat deze hond dus denk en eigenlijk wel zeker weet dat HIJ de baas is.op cursus luisterd hij niet loopt te kleiren loopt weg enz.
maar omdat mijn vriendin hem niet aankan ging ze eerst schreeuwen tegen de hond niet dat het hem iets doen, maar dat is een ander verhaal.
nu gaat zij zich er aan irriteren en omdat hij dus niet luisterd gaat ze hem slaan met de hand, met de leren riem en ook schoppen.
als ik ze dan zeg dat ze moeten proberen de hond weer onder controle te krijgen zeggen ze dat ze dat wel hebben en willen niet naar de mening van een ander luisteren.
als de hond het niet aanstaat gaat hij zoals je begrijp naar haar grijpen, waardoor hij nog meer trappen krijg.
vorige week deed het geval zich voor dat ie een ander hond aan ging vallen vanuit het niets, moet ze er tussen springen durft ze hem niet te pakken enz.
ik vraag me af wat er nog van terecht komt want ik vind het zielig dat de hond getrapt word, want bij een ander aan de lijn luisterd hij wel.
kan ik iets doien en zo ja wat???
want dit kan zo niet langer doorgaan, ik weet namelijk zeker dat als hij haar een keer goed grijpt dat ie weg moet of afgemaakt word.
zo praten ze nu al af en toe.

iemand een sugestie wat je hier nog aan kan doen????

groeten monique en pootje Micha :evil:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

het probleem is dat ze, zoals jij zegt, niet naar je wil luisteren.

als de hond denkt dat hij de baas is heb je heel wat terug te winnen. en dat moet je verdienen bij een hond, dat krijg je niet...

wat ze eigenlijk zou moeten doen is het probleem aankaarten bij de cursus en als die niet willen helpen naar een andere hondenschool gaan.

Aangezien zij blijkbaar niet weet hoe ze zijn gedrag om moet draaien, zal een ander het haar, en niet de hond, aan moeten leren zodat zij aan de hond kan laten zien dat zij , mentaal, wel zeker de baas is.

dit zal niet binnen een week zijn, maar de aanhouder wint... altijd!!

heel veel succes!
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

jeetje wat een verhaal zeg. zou mijn vriendin toch echt niet moeten zijn hoor want ik zou haar ook een rotschop verkopen, sorry dat ik het zeg. wat nou de beste oplossing is durf ik zo 123 niet te zeggen. voor de hond zou de beste oplossing zijn om een baasje te krijgen die wel met honden om kan gaan en er lief voor is. als ik jouw verhaal zo lees, heeft jouw vriendin er absoluut geen verstand van hoe je met een dier moet omgaan. ik zou het toch blijven zeggen tegen haar. en anders de dierenbescherming inschakelen misschien. ik kan de situatie natuurlijk niet goed inschatten maar uitgaande van jouw verhaal.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Ze heeft aardig wat problemen met de hond zeg, misschien dat ZIJ beter op een cursus kan gaan hoe je met een hond moet omgaan. Ze doet het helemaal verkeerd, je kunt beter een dier belonen voor goed gedrag dan telkens straffen voor verkeerd gedrag. En de hond wordt aardig agressief zo. Ik zou er trouwens niet tegen kunnen als ik iemand zo steeds met een hond zie omgaan, dat slaan en schoppen, vreselijk hoor. Ik heb medelijden met de hond.
gr. Jacqie
M@scha
Zeer actief

wat ik dus ook zei, jij moet HAAR uitleggen hoe ze met de hond om moet gaan, waarna ZIJ het respect van de hond MOET terugverdienen. die hond doet niks verkeerd. die krijgt de verkeerde signalen en honden in het nauw...... hoef ik vast niet uit te leggen wat er dan kan gebeuren.

het is dus niet alleen goed voor de hond, maar ook voor haar eigen veiligheid want er komt een moment dat de hond haar oplaait. het blijft een rotweiler en die zijn zwaarder dan een pak suiker.....
Afbeelding
micha
geregistreerd lid
Contacteer:

nee ook ik kan het niet aanzien.
maar het geval van die bewuste maandag toen is ze uit de groep gezet omdat ze de hond trapte, en moest bij de eigenaar van de club in de groep zodat ze kon leren hoe ze met de hond om moest gaan, en als het trappen bleef en zij niet wilde veranderen dan mocht ze niet terug komen.
ik zit ook erg in twijfel om naar de dierenbescherming te gaan, maar ja dan moet je bewijs hebben, ja nu is het zo dat ze het op club ook doet dus getuigen zat, maar ja wil iedereen daar aanmee werken he? das dan de vraag maar ga er toch heel hard over denken.
maar ja wat krijg je als je een hond neemt als rottweiler en je er niet in verdiept maar uitgaat van wat je leuk vind.
hoop dat het nog goed gaat komen
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

En als het dan straks fout gaat, wordt het vooroordeel dat rottweilers gevaarlijke honden zijn weer bevestigd. Maar bij zulk soort mensen wordt elke hond gevaarlijk.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Jacqie
Actief

Misschien dat je iemand om je heen kent, een rottweileigenaar of rottweilkenner die eventueel de hond wil overnemen? Klinkt gemakkelijk misschien maar voor sommige is het een uitdaging om met veel liefde een probleemhond weer her op te voeden, het is geen probleemhond van zichzelf maar je vriendin heeft dat er van gemaakt. En dat ze hem, als dat je lukt dan zo iemand te vinden, al zal dat wel moeilijk zijn, dan afstaat.
Lukt dat niet dan zou ik ook de dierenbescherming bellen, die kunnen dan informeren bij die cursusleider (hij blijft toch anoniem en jij trouwens ook hoor) of dat ook zo is van dat schoppen enz. Het zullen dan wel niet meer je vrienden blijven als ze er heel misschien achter komen dat jij gebeld hebt maar dat soort vrienden zou ik liever kwijt dan rijk zijn. Maar de dierenbescherming geeft zo iemand altijd weer een kans hé, en dan weer een kans denk ik en ondertussen kun jij het dan misschien niet meer in de gaten houden. Maar ja, wat moet je anders. Moeilijk allemaal hoor want praten met je vrienden lukt niet.
gr. Jacqie
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

micha schreef: maar ja wat krijg je als je een hond neemt als rottweiler en je er niet in verdiept maar uitgaat van wat je leuk vind.

Helemaal mee eens, je moet je eerst in het ras verdiepen voordat je een hond aanschaf.
groetjes
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

micha schreef:nee ook ik kan het niet aanzien.
maar het geval van die bewuste maandag toen is ze uit de groep gezet omdat ze de hond trapte, en moest bij de eigenaar van de club in de groep zodat ze kon leren hoe ze met de hond om moest gaan, en als het trappen bleef en zij niet wilde veranderen dan mocht ze niet terug komen.
Dit snap ik nu niet hoor! Een kynologenclub ziet dat er iets fout gaat en kiest de weg van de minste weerstand: mag ze niet meer komen. WEES BLIJJ DAT ZE OP CURSUS GING!!!!!
Ze zouden haar juist extra moeten begeleiden, liefst 1 op 1. Ze is natuurlijk erg gefrustreerd geworden omdat het niet lukt. En als een club je dan laat vallen als een baksteen....

Geen goede oplossing lijkt me......Ik zou haar een afspraak laten maken met een gedragtherapeut. Hier in omgeving Bergen op Zoom hebben we een hele goede. Ik weet zeker dat als zo iemand rustig en vriendelijkmet haar praat en haar meer inzicht geeft in haar gedrag en de gevolgen dat het vast beter gaat...Ik hoop het in ieder geval wel!!!SUCCES!!!!!!!!!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

joe schreef:
micha schreef:nee ook ik kan het niet aanzien.
Dit snap ik nu niet hoor! Een kynologenclub ziet dat er iets fout gaat en kiest de weg van de minste weerstand: mag ze niet meer komen. WEES BLIJJ DAT ZE OP CURSUS GING!!!!!
Ze zouden haar juist extra moeten begeleiden, liefst 1 op 1. Ze is natuurlijk erg gefrustreerd geworden omdat het niet lukt. En als een club je dan laat vallen als een baksteen....

Geen goede oplossing lijkt me......Ik zou haar een afspraak laten maken met een gedragtherapeut. Hier in omgeving Bergen op Zoom hebben we een hele goede. Ik weet zeker dat als zo iemand rustig en vriendelijkmet haar praat en haar meer inzicht geeft in haar gedrag en de gevolgen dat het vast beter gaat...Ik hoop het in ieder geval wel!!!SUCCES!!!!!!!!!
Ik vraag me af of deze dame direct weg is gestuurd van de hondenschool. Als ik het zo lees is het slaan en schoppen niet iets wat ze nu voor de eerste keer doet.
Ik waarscuw mijn cursisten altijd in de eerste les dat ik heel erg veel tolereer, maar dat slaan en schoppen van de hond daar niet bij hoort. Om de cursisten te laten merken dat ik dat ook echt meen geef ik aan dat als ik iemand zijn hond zie slaan of schoppen, die persoon het veld kan verlaten.

Wanneer ik dit vervolgens in werkelijkheid zie gebeuren spreek ik de eigenaar daar op aan en ga ik samen met de eigenaar zoeken naar betere oplossingen. Blijft zo'n eigenaar desondanks doorgaan met slaan of schoppen dan komt er bij mij ook een moment dat ik zo iemand wegstuur. Sommige mensen willen niets van je aannemen en slaan al je adviezen in de lucht en gaan verder zoals ze al die tijd al bezig zijn. Dat soort mensen is niet te helpen en dan heb ik ze liever niet meer op mijn veld, ze geven namelijk wel heel vervelende signalen af voor de overige cursisten.

Ik wil met bovenstaande alleen aangeven dat je de hondenschool niet meteen moet veroordelen voordat je de hele situatie kent. Als het idd zo is dat ze bij de eerste de beste tik van het veld is gestuurd dan vind ik het een slechte zaak, maar in een geval zoals ik als voorbeeld heb gegeven kan ik me er iets bij vorstellen.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Een rotweiler die 1 jaar oud is en de baas in huis moet nu herplaatst worden bij iemand die weet wat hij doet. Niet de eerste de beste die liefde wil geven maar een persoon met veel inzicht en een dominant voorkomen, in dit geval een man dus. Rotweilers hebben soms aangeboren neigingen dominant te zijn in het gezin, juist honden waarvan dit gedrag niet de kop in wordt gedrukt als pup ontwikkelen dit feitelijk tot proporties ver boven het toelaatbare. Die positie geven ze ook niet op. Hij luisterd wel naar vreemden want die heeft hij nog niet onder de duim. Maar reken maar dat hij na een week of twee ook daar gaat kloten. Nu herplaatsen in kundige handen dus, of rekenen op een onhandelbare hond die ingeslapen wordt na zijn eerste incident, daarbij zet hij gelijk een stempel op het ras.

ik ben zo stellig omdat ik net toevallig honden heb bekeken bij www.dierenasiels.com en daar zaten dus tientallen 1 tot 3 jaar oude rottiereuen die nauwelijks meer te plaatsen zijn door verkeerde opvoeding.

De dierenbescherming kan in deze niks dus zet dat maar uit je hoofd. De hond heeft geen wonden en is niet verwaarloosd nl.
Afbeelding
Jacqie
Actief

MARC_S schreef:Een rotweiler die 1 jaar oud is en de baas in huis moet nu herplaatst worden bij iemand die weet wat hij doet. Niet de eerste de beste die liefde wil geven maar een persoon met veel inzicht en een dominant voorkomen, in dit geval een man dus. Rotweilers hebben soms aangeboren neigingen dominant te zijn in het gezin, juist honden waarvan dit gedrag niet de kop in wordt gedrukt als pup ontwikkelen dit feitelijk tot proporties ver boven het toelaatbare. Die positie geven ze ook niet op. Hij luisterd wel naar vreemden want die heeft hij nog niet onder de duim. Maar reken maar dat hij na een week of twee ook daar gaat kloten. Nu herplaatsen in kundige handen dus, of rekenen op een onhandelbare hond die ingeslapen wordt na zijn eerste incident, daarbij zet hij gelijk een stempel op het ras.

ik ben zo stellig omdat ik net toevallig honden heb bekeken bij www.dierenasiels.com en daar zaten dus tientallen 1 tot 3 jaar oude rottiereuen die nauwelijks meer te plaatsen zijn door verkeerde opvoeding.

De dierenbescherming kan in deze niks dus zet dat maar uit je hoofd. De hond heeft geen wonden en is niet verwaarloosd nl.
Tuurlijk, met alleen liefde red je het niet, je moet ook dominantie uitstralen en inzicht hebben in het gedrag van zo'n hond. Ik zat ook eigenlijk al een beetje te twijfelen hoor of de dierenbescherming hier iets aan kan doen, misschien dat ze dan even gaan kijken of navragen maar hoe dan verder???? De hond heeft geen verwondingen dus ja, ik weet het heel eerlijk gezegd ook niet. Triest dat er zoveel rottweilers (en ook andere rassen) in het asiel zitten die verpest zijn door de mens, vreselijk. Mensen doen maar wat, schaffen een hond aan zonder zich te verdiepen in het karakter en of ZIJ wel geschikt zijn voor zo'n hond.
gr. Jacqie
micha
geregistreerd lid
Contacteer:

hallo allemaal,
ik wil ten eertse ff iets duidelijk maken want ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk geweest.
de hondenschool waar wij bij zitten, heeft haar nu uit haar eigen groep gehaald omdat de hond zich daar van niets of niemand meer iets aan trok, dus is zo overgeplaatst naar een andere groep waar ze meer aandacht krijgt en waar haar geleerd word hoe met de hond om te gaan, dus ze krijgt wel een nieuwe kans.
maar ze hebben gezegd dat als zij er bewust niets voor wil doen en zelf ook niet de moeite wil nemen haar hond zo onder controle te krijgen, maar in plaats daarvan de hond blijft slaan, dan mag ze niet weer komen maar eerst krijgt ze dus goede begeleiding.
ook las ik in een van jullie reacties dat een andere vriend of iets dergelijks weet het zo ff niet precies wat er stond de hond dan misschien over kon nemen.
nou is het zo dat andere vrienden van ons 2 rotties hebben en waarvan de eerste uit het asiel kwam, en ook naar alles en iedereen greep, ook die dacht dat ze de baas was.
nou fout dus die hond hebben ze geheel moeten heropvoeden, maar het is gelukt.
en die hebben ook gezegd dat als hun hond weg moet om deze reden dan nemen zij de hond in huis, en gaan hem heropvoeden.
maar ja dan moeten ze er wel afstand van willen doen en dat willen ze op het moment nog niet hoewel ze het er wel over hebben dat als dit zo blijft de hond weg moet, maar ja daarin tegen willen ze dan graag een rottie pup weer hebben, dat willen ze eigenlijk nu al maar dat kunnen wij hun nog uit het hoofd praten want nu willen ze eerst afwachten wat er met de hond gaat gebeuren
joe
Zeer actief

MARC_S schreef:Een rotweiler die 1 jaar oud is en de baas in huis moet nu herplaatst worden bij iemand die weet wat hij doet. Niet de eerste de beste die liefde wil geven maar een persoon met veel inzicht en een dominant voorkomen, in dit geval een man dus.
WAAR SLAAT DAT NU OP??????????? :twisted: :twisted: :twisted:
M@scha
Zeer actief

daar ben ik ook wel benieuwd naar......
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

joe schreef:
MARC_S schreef:Een rotweiler die 1 jaar oud is en de baas in huis moet nu herplaatst worden bij iemand die weet wat hij doet. Niet de eerste de beste die liefde wil geven maar een persoon met veel inzicht en een dominant voorkomen, in dit geval een man dus.
Hahaha, het is niet zo seksistisch bedoeld als het lijkt hoor ;) Ik bedoelde alleen dat als de hond zoals ik in het eerste bericht lees de vrouw meesleurd om een andere hond of wat dan ook aan te vallen, het dan misschien handiger is dat de baas zwaarder is dan de hond. Verder hebben veel honden toch meer ontzag voor een man dan een vrouw, lagere stem, met meesleuren lukt het niet zo goed als met de gemiddelde vrouw en omdat de hond nu gewend is een loopje te nemen met de bazin......Dat was eigenlijk waarom ik meer aan een man dacht :mrgreen:
Afbeelding
joe
Zeer actief

:pffff: Oke, zoals je het nu beschrijft kan ik ermee leven, alhoewel...... ik vind wel dat je wel erg generaliseert. Er zijn zat slappe mannen en TURBO STERKE VROUWEN hoor!!!!

Ik denk ook dat het niet echt op fysieke kracht aankomt. Onze hond is ook erg sterk en ik niet :cry2:
Je moet het gewoon handig zien op te lossen.EN DAAR ZIJN VROUWEN WEER GOED IN...haha :mrgreen: :mrgreen:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
joe schreef:
Hahaha, het is niet zo seksistisch bedoeld als het lijkt hoor ;) Ik bedoelde alleen dat als de hond zoals ik in het eerste bericht lees de vrouw meesleurd om een andere hond of wat dan ook aan te vallen, het dan misschien handiger is dat de baas zwaarder is dan de hond. Verder hebben veel honden toch meer ontzag voor een man dan een vrouw, lagere stem, met meesleuren lukt het niet zo goed als met de gemiddelde vrouw en omdat de hond nu gewend is een loopje te nemen met de bazin......Dat was eigenlijk waarom ik meer aan een man dacht :mrgreen:
ben ik het niet helemaal mee eens. natuurlijk zijn de meeste mannen fysiek sterker dan een vrouw, maar die hond moet respect voor je leren krijgen. als een hond enthousiast door je word beloond en weet dat hij gewaardeerd word zal hij voor jou gaan werken. ik beloon whooper altijd super overdreven met een hoge en zeer blije stem, waardoor hij dus ook beter naar mij dan naar alain luisterd. ik heb zijn respect gekregen en andersom ook. in het algemeen kunnen vrouwen met hun hoge stemmetjes de hond beter belonen dan een man. toch. jezus wat is het lastig om op zo.n manier uit te leggen wat je bedoeld hahahahahahah
Afbeelding Afbeelding

groetjes
joe
Zeer actief

whoopy schreef:[. jezus wat is het lastig om op zo.n manier uit te leggen wat je bedoeld hahahahahahah
Ik snap je helemaal hoor!!!!

Kijk, Marc...vrouwen voelen dingen vaak goed aan.
Weer een pluspunt voor de vrouwen : :ok: :ok:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
whoopy schreef:[. jezus wat is het lastig om op zo.n manier uit te leggen wat je bedoeld hahahahahahah
Ik snap je helemaal hoor!!!!

Kijk, Marc...vrouwen voelen dingen vaak goed aan.
Weer een pluspunt voor de vrouwen : :ok: :ok:
hahhahaha juist. :ok: ik bedoel gewoon dat ik het flauwekul vind dat je mankracht nodig hebt om een hond goed op te voeden. je moet gewoon zijn respect afdwingen en hem goed opvoeden zodat je die mankracht niet nodig hebt. en uhhhhh hallo laten we eerlijk zijn.......alsof wij van piepschuim zijn :?
Afbeelding Afbeelding

groetjes
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Natuurlijk overwicht op een hond bestaat wel degelijk. Sommige mensen komen louter vanuit hun voorkomen dominant over op een hond ;)
Mijn man is zo'n type hoeft bijna niets te doen voor "respect" van een hond.
Ik moet mijn halve leven trainen :mrgreen: Hij knipt met zijn vingers en klaar :? (Misschien leg ik dan wel bij al de honden de basis :mrgreen: )
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Jacqie
Actief

joe schreef:
Ja, klinkt aardig raar dat het perse een man moet zijn hoor, een vrouw kan net zo goed overwicht hebben op zo'n hond.
Fijn dat er nu toch veel aandacht naar de hond gaat, je vriendin geholpen wordt op de cursus en mooi dat vrienden eventueel de hond wel willen overnemen als het je vriendin niet zou lukken, die hebben tenslotte verstand van een rottweiler hé en dit eerder meegemaakt. Positief hoor.
gr. Jacqie
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Natuurlijk overwicht op een hond bestaat wel degelijk. Sommige mensen komen louter vanuit hun voorkomen dominant over op een hond ;)
Mijn man is zo'n type hoeft bijna niets te doen voor "respect" van een hond.
Ik moet mijn halve leven trainen :mrgreen: Hij knipt met zijn vingers en klaar :? (Misschien leg ik dan wel bij al de honden de basis :mrgreen: )
hahahah bij sommige honden misschien wel maar ik moet zeggen dat mijn hond zeer dominant is en hij beter naar mij luisterd met mijn 1.63 en 60 kilo dan naar mijn mannetje welke bodybuilder is 1.83 en 105 kilo hahahahahha maar ik begrijp wat je bedoeld hoor :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief

idem hier alleen ben ik 1.70 en 70 kilo en mijn mannetje 1.85 en 115 kilo (en dat is niet door body builden......)
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:idem hier alleen ben ik 1.70 en 70 kilo en mijn mannetje 1.85 en 115 kilo (en dat is niet door body builden......)
whoehahahahahahahha :V :V:V :V:V :V:V :V:V :V
Afbeelding Afbeelding

groetjes
M@scha
Zeer actief

:ok:
Afbeelding
joe
Zeer actief

massam schreef::ok:
Ben trouwens erg nieuwsgierig hoe de verhoudingen man/vrouw hier op het forum liggen.
Hebben jullie enig idee?
Aan de namen zie je het vaak niet.
Ik ben natuurlijk vrouwlijk :pffff: al is de naam Joe!!!!
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

ik ben ook vrouwelijk :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
micha
geregistreerd lid
Contacteer: