ik zal bij het begin beginne.
vrienden van ons hebben voor een jaar terug een rottweiler reu (pup) gekocht, en zijn er nooit consequent voor geweest.
nu doet het geval zich voor dat deze hond dus denk en eigenlijk wel zeker weet dat HIJ de baas is.op cursus luisterd hij niet loopt te kleiren loopt weg enz.
maar omdat mijn vriendin hem niet aankan ging ze eerst schreeuwen tegen de hond niet dat het hem iets doen, maar dat is een ander verhaal.
nu gaat zij zich er aan irriteren en omdat hij dus niet luisterd gaat ze hem slaan met de hand, met de leren riem en ook schoppen.
als ik ze dan zeg dat ze moeten proberen de hond weer onder controle te krijgen zeggen ze dat ze dat wel hebben en willen niet naar de mening van een ander luisteren.
als de hond het niet aanstaat gaat hij zoals je begrijp naar haar grijpen, waardoor hij nog meer trappen krijg.
vorige week deed het geval zich voor dat ie een ander hond aan ging vallen vanuit het niets, moet ze er tussen springen durft ze hem niet te pakken enz.
ik vraag me af wat er nog van terecht komt want ik vind het zielig dat de hond getrapt word, want bij een ander aan de lijn luisterd hij wel.
kan ik iets doien en zo ja wat???
want dit kan zo niet langer doorgaan, ik weet namelijk zeker dat als hij haar een keer goed grijpt dat ie weg moet of afgemaakt word.
zo praten ze nu al af en toe.
iemand een sugestie wat je hier nog aan kan doen????
groeten monique en pootje Micha