Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Eveline
Actief

Re: FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij

Ongelezen bericht door Eveline »

EvitaP schreef:
laura l. schreef:
Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,

Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.
ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.
Dat hadden die van mij ook in het begin, maar na een tijdje lieten ze de mooiste keutels van uitlaatplek :pffff:
Ik weet niet hoelang je het hebt gegeven....
Dat is absoluut waar. De meeste schrikken als ze na 2 of 3 dagen dunnere ontlasting
beginnen te krijgen, en gaan daarna weer over op ander voer.
Zo raak je verdwaald, om het zo maar te noemen, in al het voer wat wordt
aangeboden, en voordat men het weet "denkt" men dat men een hond heeft
met een eetprobleem of darmprobleem, of allergie, of wat men (vaak een dierenarts)
zoal verzint. Let op; dierenartsen verkopen heel graag het speciale dierenartsenvoer
voor honden met overgevoelige darmen en de hele industrie is daarop gericht.
Laat een hond eerst rustig "ontgiften" zoals dat heet. Bij de ene hond duurt
dat 2 weken, bij de andere hond 2 maanden. Probeer een voer (welke dat dan ook
is) minstens 4 tot 6 maanden te geven. Of hij moet er echt helemaal ziek van worden
natuurlijk, maar begin met een reinigingskuur van minstens 1 week versvlees en
stap dan over op een goede brok (inderdaad, liefst een geperste brok en ik zweer
het nu eenmaal bij Farmfood, maar Biofood heeft ook een goede geperste brok hoor)
en houd minstens 1 versvleesdag in de week (zowel 'smorgens als 'savonds vlees;
tussen vers-vlees en een brokmaaltijd moet minstens 8 uur tijd zitten).
Het moraal van dit verhaal: Switch niet te snel, want voordat je het weet heb je
een hond met ECHT overgevoelige darmpjes.
Lieve groet van Eefy
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: FARM FOOD HE is gegarandeerd dierproefvrij

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Eveline schreef:
EvitaP schreef:
laura l. schreef:
Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,

Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.
ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.
Dat hadden die van mij ook in het begin, maar na een tijdje lieten ze de mooiste keutels van uitlaatplek :pffff:
Ik weet niet hoelang je het hebt gegeven....
Dat is absoluut waar. De meeste schrikken als ze na 2 of 3 dagen dunnere ontlasting
beginnen te krijgen, en gaan daarna weer over op ander voer.
Zo raak je verdwaald, om het zo maar te noemen, in al het voer wat wordt
aangeboden, en voordat men het weet "denkt" men dat men een hond heeft
met een eetprobleem of darmprobleem, of allergie, of wat men (vaak een dierenarts)
zoal verzint. Let op; dierenartsen verkopen heel graag het speciale dierenartsenvoer
voor honden met overgevoelige darmen en de hele industrie is daarop gericht.
Laat een hond eerst rustig "ontgiften" zoals dat heet. Bij de ene hond duurt
dat 2 weken, bij de andere hond 2 maanden. Probeer een voer (welke dat dan ook
is) minstens 4 tot 6 maanden te geven. Of hij moet er echt helemaal ziek van worden
natuurlijk, maar begin met een reinigingskuur van minstens 1 week versvlees en
stap dan over op een goede brok (inderdaad, liefst een geperste brok en ik zweer
het nu eenmaal bij Farmfood, maar Biofood heeft ook een goede geperste brok hoor)
en houd minstens 1 versvleesdag in de week (zowel 'smorgens als 'savonds vlees;
tussen vers-vlees en een brokmaaltijd moet minstens 8 uur tijd zitten).
Het moraal van dit verhaal: Switch niet te snel, want voordat je het weet heb je een hond met ECHT overgevoelige darmpjes.

Van André Hengstman, een zeer bekende trainer van Duitse Herders, kregen we tijdje terug het volgende mailtje. (Jullie kunnen dit opvatten als reclame, maar mijn bedoeling is meer eerlijke voorlichting in het belang van de honden. Omdat hij dezelfde mening is toegedaan, mogen we dit van hem plaatsen)

hallo FF medewerkers,

Naar aanleiding van het artikel op de duitse herder site van G nagel heb ik de FF site nogmaals goed bekeken en daarbij ben ik tot enkele opmerkingen gekomen die ik jullie niet wil onthouden omdat ze van nut kunnen zijn bij het geven van advies aan 'nieuwe' klanten.

Ik voer nu ca. 2 jaar alleen nog maar FF en uiteraard naar volle tevredenheid. Ik heb pups gevoerd met FF en oudere honden gekocht en deze honden overzette op FF en dit van de ene op de andere dag.
De ervaring die ik hierbij heb opgedaan is dat het ( waarschijnlijk door het door jullie omschreven 'reinigingsproces')wel 4 maand kan duren voordat een hond constant reageert op FF.
Hiermee wil ik niet beweren dat honden in aanvang niet goed reageren op FF maar nog niet constant. En hier bedoel ik mee dat na verloop van tijd de hond pas constant ontlasting( in hoeveelheid, hardheid en tijdstip) heeft.
Deze constante in combinatie met een glanzende vacht en goede levenlust geeft aan dat de hond gezond is en geestelijk 'goed' zit.

Anno 2003 doe ik al 17 jaar met duitse herders en heb al vele soorten voer geruime tijd geprobeerd.
Over het hoe en waarom FF mij het beste bevalt tot nu toe sta ik voor vragen/opmerkingen open.

Hopende u met deze ervaringen van dienst te zijn geweest verblijf ik met vriendelijke groet,

Andre Hengstman

Met vriendelijke groet,
Gerrit de Weerd.
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

michiel schreef:
Sander schreef:
Gerrit de Weerd schreef:Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.
Dan verandert het "karakter" van de grondstoffen dus wel degelijk! Enzymen bijvoorbeeld worden al boven de 40 graden onwerkzaam.
En daarom geeft Farm Food het volgende advies:
Waarom compleet Versvleesvoer naast FARM F000 H.E.

ALLE droogvoeders ondergaan bij de produktie een bepaalde verhitting (FARM FOOD H.E. ca. 60 graden Celsius). Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd. Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond hebben wij de indruk dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvlees-dagen. Zoals u zult begrijpen moet u versvlees dan ook niet koken of verhitten. Wanneer u Kompleet versvlees koopt dat onder controle van een onafhankelijk laboratorium staat (bijv. Rodi Kompleet), koopt u gegarandeerd versvleesvoer zonder varkensvlees, dus zonder gevaar voor de ziekte van Aujeszky.
TJA :? :? :? :? :? en dan zegt mijn dierenarts met 25 jaar ervaring dat je juist NOOIT vlees met brok moet mengen ivm het in disbalans brengen van de fosfor eiwit verhouding
Ik ben beetje leek, daarin dus......grrrr hoe meer info hoe meer je weet dat je het eigenlijk helemaal niet meer kan weten :?

Groeten..
Michiel
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

EvavT schreef:
michiel schreef:
Sander schreef:
Gerrit de Weerd schreef:Ja wel verhit, maar niet hoger dan maximaal 75 graden Celcius. Dus ver beneden het kookpunt.
Dan verandert het "karakter" van de grondstoffen dus wel degelijk! Enzymen bijvoorbeeld worden al boven de 40 graden onwerkzaam.

ALLE droogvoeders ondergaan bij de produktie een bepaalde verhitting (FARM FOOD H.E. ca. 60 graden Celsius). Hierdoor worden de in de grondstoffen aanwezige enzymen en bacteriën vernietigd. Hoewel dit nimmer wetenschappelijk is aangetoond hebben wij de indruk dat voor een goede opbouw en de instandhouding van de darmflora enkele van deze verloren gegane enzymen en bacteriën noodzakelijk zijn. Om deze reden adviseren wij het gebruik van zgn. versvlees-dagen. Zoals u zult begrijpen moet u versvlees dan ook niet koken of verhitten. Wanneer u Kompleet versvlees koopt dat onder controle van een onafhankelijk laboratorium staat (bijv. Rodi Kompleet), koopt u gegarandeerd versvleesvoer zonder varkensvlees, dus zonder gevaar voor de ziekte van Aujeszky.
Groeten..
Michiel
TJA :? :? :? :? :? en dan zegt mijn dierenarts met 25 jaar ervaring dat je juist NOOIT vlees met brok moet mengen ivm het in disbalans brengen van de fosfor eiwit verhouding
Ik ben beetje leek, daarin dus......grrrr hoe meer info hoe meer je weet dat je het eigenlijk helemaal niet meer kan weten :?
Wie is deze dierenarts, want daar wil ik graag eens mee van gedachten wisselen en ervaringen uitwisselen.

Gerrit de Weerd,
0548-619977
EvavT

Dank voor je vlotte antwoord! Wil je ons hier op de hoogte brengen van jullie woordenwisseling?
Het is een dierenarts met veel ervaring en hij neemt veel tijd om dingen uit te leggen en de hond (of welk huisdier ook) te onderzoeken
Dus wat dat betreft... Qua inhoud had ik ff zoiets van :roll: tegelijkertijd voel me dan ook wel heel erg leek om met zo'n arts met veel ervaring te gaan discussieren
Ik ben heel benieuwd, fijn dat je dit oppakt als deskundige op het gebied van voer/voedingstoffen/verhoudingen ed!
:ok: :ok: Heb via een pbtje het adres doorgegeven ;)
Eveline
Actief

EvavT schreef:
michiel schreef:
Sander schreef:

Groeten..
Michiel
Hallo Michiel,

Toch heeft je dierenarts ook gelijk: Je mag versvlees met brokken nooit MENGEN.
Er moet minstens acht uur tussen een versvleesvoeding en een brokmaaltijd zitten.
Dus als je 1 versvleesdag per week wilt geven, dan geef je zowel 'smorgens als
'savonds een vleesmaaltijd, en de volgende dag begin je weer met brokken.
Sommige geven 2 versvleesdagen in de week. Deze geven ze dus echt 2 dagen achter
elkaar en niet 1 dag vlees, 2 dagen brokken en dan weer een vervleesdag.
Dan moet een hond nl teveel omschakelen.
GEEN brokken door het vlees mengen; dat is inderdaad niet okay, maar 1 hele dag
vlees in de week houdt het darmgestel (darmflora) heel goed op peil, vooral als
daar wat pens bij zit.
Ben benieuwd wat Gerrit en jouw dierenarts van deze stelling vind.
Laat je dat ajb ook even weten?
Lieve groet van Eefy
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Eveline schreef:[
Hallo Michiel,

Er moet minstens acht uur tussen een versvleesvoeding en een brokmaaltijd zitten.
Sommige geven 2 versvleesdagen in de week. Deze geven ze dus echt 2 dagen achter
daar wat pens bij zit.
Bij Farmfood mag dat juist weer wel. Omdat het een geperste brok is.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
EvavT

Mengen, sorry verkeerd woordgebruik
Ik meng nooit brok met vers, wel versvleesdagen
Dat bedoelde de da ook. Die vindt dat je gewoon echt helemaal nooit vers moet geven, dat commerciele hondenbrokken 'beter'' zouden zijn, uitgebalanceerder. Die kunnen in labs precies onderzoeken wat er inzit ed.
Alleen hij vergeet andere aspecten, vers is naar mijn idee veel vitaler voer (alhoewel Bob er vooral heel loom van wordt maar dit zal overgang/reiniging zijn na brok denk ik, als een mens ineens gezond gaat eten wordt ie in eerste instantie ook moe en krijgt reiniginsgklachten)
Vergelijk blikvoeding voor mensen, als je meet in een lab zitten misschien veel stofjes erin, toch gaat er mijns inziens niets boven vers.
:zwaai:
Eveline
Actief

WendyV schreef:
Hallo Michiel,

daar wat pens bij zit.
Sorry, maar dat zou ik dan liever van Farmfood zelf willen horen....
Lieve groet van Eefy
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

Eveline schreef:
WendyV schreef:
Hallo Michiel,

daar wat pens bij zit.
Gerrit zal dit dan wel laten weten. Ik heb het zelf namelijk ook van hem gehoord.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Eveline
Actief

WendyV schreef:
Eveline schreef:
WendyV schreef:
Hallo Michiel,

daar wat pens bij zit.
Gerrit zal dit dan wel laten weten. Ik heb het zelf namelijk ook van hem gehoord.
Hoi Wendy, ';)'
We horen inderdaad teveel van en via iedereen. Ik hoop dat je dat snapt.
Ik zou het dan wel typisch vinden dat Gerrit juist adviseert om 1 versvleesdag
per week (of minstens per maand) in te voeren.
Dus... Gerrit: Klopt het, wat Wendy beweert? Mogen Farmfood brokken
gemengd worden met versvlees? Het is nl totaal tegen alles in wat ik al jaren
ken, bij zowel geperste brok als geexpandeerde brokken.
Ik weet wel dat de omslag van geperste brok naar versvlees en weer terug
gemakkelijker is dan bij geexpandeerde brokken, maar dat het gemengd mag
worden ????
Lieve groet van Eefy
Eveline
Actief

EvavT schreef:Mengen, sorry verkeerd woordgebruik
Ik meng nooit brok met vers, wel versvleesdagen
Dat bedoelde de da ook. Die vindt dat je gewoon echt helemaal nooit vers moet geven, dat commerciele hondenbrokken 'beter'' zouden zijn, uitgebalanceerder. Die kunnen in labs precies onderzoeken wat er inzit ed.
Alleen hij vergeet andere aspecten, vers is naar mijn idee veel vitaler voer (alhoewel Bob er vooral heel loom van wordt maar dit zal overgang/reiniging zijn na brok denk ik, als een mens ineens gezond gaat eten wordt ie in eerste instantie ook moe en krijgt reiniginsgklachten)
Vergelijk blikvoeding voor mensen, als je meet in een lab zitten misschien veel stofjes erin, toch gaat er mijns inziens niets boven vers.
:zwaai:
Gelukkig denk jij daar zo over. Houd dit zo vol, no matter what je dierenarts ook zegt.
Veel dierenartsen zijn nogal op brokken gefixeerd, helaas. Ik weet
van mijn dierenarts (ik ken een aantal dierenartsen prive erg goed) dat dit
2 dingen zou kunnen inhouden:
1: Sommige dierenartsen zijn er bang voor dat mensen met versvlees bedoelen dat ze
erg zelf gaan lopen "rommelen" en ze dus hun hond ECHT niet een juist en
uitgebalanceerde maaltijd voorzetten. Deze honden komen straks dus echt wat
tekort. (Hij zegt er wel bij dat er gelukkig steeds meer "complete versvleesvoedingen"
op de markt komen).
2: Sommige dierenartsen zien hun klanten gewoon heel graag en geregeld
terugkomen':twisted:' en hebben er geen problemen mee dat ze dat
hele speciale dierenartsenvoer bij ze moeten kopen.

Ik zie mijn dierenarts (en een aantal collegae van hem) geregeld, echter niet
in de praktijk! Gelukkig vinden ze dat allemaal helemaal niet erg en met 1 van hen
heb ik heel veel onderzoek gedaan naar voeding (honden in het bijzonder).
Zelf voer samenstellen als je er TE weinig verstand van hebt is gewoon gevaarlijk.
De complete versvleesmaaltijden waren daarom erg welkom.
Lieve groet van Eefy
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

Gelukkig is het zelf samenstellen van voeding voor je hond ontzettend makkelijk te leren!
Eveline
Actief

Lizzy schreef:Gelukkig is het zelf samenstellen van voeding voor je hond ontzettend makkelijk te leren!
Ben ik het mee eens hoor! Tuurlijk is het te leren. Verdiep je erin, lees veel en vraag veel.
Maar als je soms hoort als je werkelijk doorvraagt; maar WAT voert u dan aan uw
hond en het enige wat ze hem/haar dan geven is runderhart met brood
(want in brood zit toch alles?) ... dan krijg je wel even kromme tenen.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Eveline schreef:[De complete versvleesmaaltijden waren daarom erg welkom.
Dan ga je er wel van uit dat deze voedingen ook daadwerkelijk compleet zijn.
Ik weet nml niet wat daar inzit allemaal.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Eveline schreef:[Maar als je soms hoort als je werkelijk doorvraagt; maar WAT voert u dan aan uw
Dat is wat ik al eerder schreef..als men praat over versvleesvoedingen. ;) de spraakverwarring
Afbeelding
Eveline
Actief

ien schreef:
Eveline schreef:[Maar als je soms hoort als je werkelijk doorvraagt; maar WAT voert u dan aan uw
Dat is wat ik al eerder schreef..als men praat over versvleesvoedingen. ;) de spraakverwarring
Helemaal mee eens. Bovendien zijn dierenartsen over het algemeen geen voerspecialisten; weten vaak maar bar
weinig van en dat geven de meeste ook
echt wel toe. Omdat ook zij weten dat
er mensen (mutsen) zijn die echt denken
hun hond "versvlees" te geven als ze hem
een vers gebraden bal gehakt voorzetten....
Een enigszins goede brok is dan toch
veiliger of, zoals de laatste paar jaar het
geval is; de complete diepvries vleesvoedingen
met het advies dit RAUW te geven.
Tja en wat daar dan inzit...
Weet je, er zijn hier prima merken in waarbij
ook opstaat wat er in zit, althans naar
bepaalde normen, en met al onze keuringen
waar niets aan ontkomt (ja,ja, ook dit
voer wordt gekeurd en getest), en je daar voor
een groot deel echt van opaan kunt.
En je kan ook wel helemaal paranoia worden
maar dan kan een mens zelfs geen pond
gehakt meer (voor zichzelf) kopen.
Of je treft gewoon een dierenarts wiens
hobby en liefhebberij het (goed voeren) is.
ien
Erelid
Contacteer:

Eveline schreef:[Tja en wat daar dan inzit...
Weet je, er zijn hier prima merken in waarbij
ook opstaat wat er in zit, althans naar
bepaalde normen, en met al onze keuringen
waar niets aan ontkomt (ja,ja, ook dit
voer wordt gekeurd en getest), en je daar voor
een groot deel echt van opaan kunt.
En je kan ook wel helemaal paranoia worden
maar dan kan een mens zelfs geen pond
gehakt meer (voor zichzelf) kopen.
Of je treft gewoon een dierenarts wiens
hobby en liefhebberij het (goed voeren) is.
Nee..zo bedoel ik het niet..ik ga ervan uit dat ook versvleesvoedingen gekeurd zijn e.d. maar wat er precies inzit,organen,bot,of alleen karkassen of weet ik veel wat....ook dan weet je niet altijd of de voeding wel zo compleet genoeg of teveel is voor je hond.
begrijp je??
;)

Ik heb nml zelf een tijdje kale kipkarkassen gemalen.en wat er uitkomt is fantastisch kipgehakt..ik weet dus dat er voor heel veel % bot inzit..maar een consument denk dat hij kipgehakt koopt..vlees dus.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Er worden veel ergere proeven gedaan op universiteiten (alleen in het buitenland?) met dieren tbv de veterinaire en humane medische industrie dan men tegenwoordig in de diervoedselindustrie doet. 8O

http://www.imom.org/tufts/

Vriendelijke groet,
Ignit.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”