Dat is absoluut waar. De meeste schrikken als ze na 2 of 3 dagen dunnere ontlastingEvitaP schreef:Dat hadden die van mij ook in het begin, maar na een tijdje lieten ze de mooiste keutels van uitlaatpleklaura l. schreef:ik heb dat m'n honden ook een tijdje gevoerd, maar m'n reutje van 2 ging daar permanent bijna aan de diarree, niet echt diarree, maar zachte ontlasting en niet meer de redelijk droge ontslasting als voorheen. M'n teefje van 1 kon het wel goed verdragen. Maar omdat m'n reu het dus niet goed verdroeg moest ik toch op iets anders over, nu zitten ze op Bento Kronen, maar nu las ik net ergens die ook op honden testen? ik hoop het niet, want hier deden ze het juist zo goed op. En zo ja, dan maar een ander merk zoeken.Gerrit de Weerd schreef:Hallo hondenvrienden,
Misschien overbodig om te zeggen, maar FARM FOOD HE Hondenvoeding en FARM FOOD Rawhide zijn gegarandeerd dierproefvrij.![]()
Ik weet niet hoelang je het hebt gegeven....
beginnen te krijgen, en gaan daarna weer over op ander voer.
Zo raak je verdwaald, om het zo maar te noemen, in al het voer wat wordt
aangeboden, en voordat men het weet "denkt" men dat men een hond heeft
met een eetprobleem of darmprobleem, of allergie, of wat men (vaak een dierenarts)
zoal verzint. Let op; dierenartsen verkopen heel graag het speciale dierenartsenvoer
voor honden met overgevoelige darmen en de hele industrie is daarop gericht.
Laat een hond eerst rustig "ontgiften" zoals dat heet. Bij de ene hond duurt
dat 2 weken, bij de andere hond 2 maanden. Probeer een voer (welke dat dan ook
is) minstens 4 tot 6 maanden te geven. Of hij moet er echt helemaal ziek van worden
natuurlijk, maar begin met een reinigingskuur van minstens 1 week versvlees en
stap dan over op een goede brok (inderdaad, liefst een geperste brok en ik zweer
het nu eenmaal bij Farmfood, maar Biofood heeft ook een goede geperste brok hoor)
en houd minstens 1 versvleesdag in de week (zowel 'smorgens als 'savonds vlees;
tussen vers-vlees en een brokmaaltijd moet minstens 8 uur tijd zitten).
Het moraal van dit verhaal: Switch niet te snel, want voordat je het weet heb je
een hond met ECHT overgevoelige darmpjes.