silvester schreef:ranetje schreef:
Yep dat kan, .................. niet altijd overigens.
En als je hem verbiedt om te snauwen bijt hij meteen.
Dus het is een signaal naar de baas dat er iets niet goed zit in de verhouding tussen hem en zijn hond.
Daar zal die baas dan aan moeten werken.
Als het een snauw of snep is die komt omdat je hem op een - op dat moment - verkeerde plek vastpakt (snauw door pijn bijvoorbeeld) is het weer een heel ander verhaal.
Het is allemaal niet zo eenduidig

Jep, dat bedoel ik idd ook
@sky: ik heb het over hond vs baas, niet over hond vs hond(en)
@ Moos: tja, eigenlijk had hij je nooit mogen bijten, ook niet na een correctie.
Misschien toch een ideetje om een (goede) hondenschool op te gaan zoeken met hem?
Oké excuses dan.
Ik ben nog nooit "expres" door een hond gebeten.
Wel heb ik een aantal keer een grote hond (Bordeaux dog en xboerboel) voor me staan met zware grom en ontblote tanden.
De Bordeaux dog had een verleden van zijn bazen te hebben gebeten en was ik aan het trainen.
De xboerboel wilde mijn reu van achter aanvliegen na druk gepatst te hebben waarbij de xboerboel afdroop en weg liep, terwijl wij de andere kant oplopen hoor ik de xboerboel op ons af rennen richting mijn Reu die aan het snuffelen was met z'n rug naar de hond toe.
Ik ben met een brul voor de hond gesprongen

en deze had het toen op mij gemunt.
Mijn reu en border collie kwamen beide naast mij staan en de xboerboel keek eerst mij aan toen mijn reu en toen mijn border collie en droop toen met staart heel laag af voor de twede en laatste keer.
Ik weet zeker dat deze hond mij had gegrepen als mijn andere honden niet naast me waren gaan staan.
Ik was ook erg trots op vooral mijn reu dat die er niet gelijk op gedoken is maar mij aankeek alsof hij om toestemming vroeg.
Was een hele rare situatie erg onwerkelijk maar ook erg mooi!
Overigens is dit snachts in de wijk om een uurtje of twee gebeurd, hond loopt nooit los maar baasje dacht dat het zo laat wel kon. Deze was overigens op een grote afstand blijven staan omdat ze bang was voor haar eigen hond.