Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Barf

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Zijn er hier mensen die barfen?
En hoe zijn jullie ermee begonnen, hoe weet je wat het beste is en hoeveel moet je ze geven.
Ben er namelijk heel erg in geïnteresseerd en ben wel benieuwd hoe dat gaat.
Heb er al wat over gelezen natuurlijk maar wil jullie ervaringen weten:d.
En wat is dan kvv of carnibest?

Brand los :lol1:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
dagmar88
Zeer actief

Re: Barf

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://www.voerwijzer.com/

Gedeeltelijk, zo wel de honden als de katten eten brok, kvv (kant en klaar vers vlees) en barf.
kaatje888
Zeer actief

Bedankt voor de link ! :D
En wat is precies het verschil tussen barf en kvv?
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier kvv en barf gecombineerd. En wat het beste is verschilt per hond enorm. Hoeveelheid ook, er zijn wel richtlijnen, maar dat is net als bij brok en kvv een richtlijn.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik geef nu deels barf en deels kvv (kvv is gewoon kant en klaar, hoef je dus niet samen te stellen).
Grote kans dat ik straks 4/5 dagen kvv ga voeren en 2 dagen barf. Ik vind het nadeel van barf namelijk dat het erg lastig is om het constant te krijgen. De ontlasting van mijn hond is altijd anders en dat vind ik vervelend; dan valt het weer uit elkaar dan is het weer heel zacht. Met kvv voer je constanter.

Ik ben begonnen met brok, toen gestoomd vlees door de brok, daarna kreeg hij lotgering kvv met zo nu en dan een barf hapje en vervolgens volledig op barf.

Je moet idd wel weten wat je kunt voeren en hoeveel. Een barf menu bestaat uit orgaan, vleesbot en spiervlees. Er zijn standaard percentages voor, die kun je ook vinden op barfplaats.nl daar is een rekenhulp. Maar je zult toch ook moeten kijken hou jouw hond op die percentages reageert.

Tis geen hogere wiskunde maar er komt wel even wat bij kijken!
Afbeelding
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

Is het dan erg moeilijk om een barf menu samen te stellen?
En hoe en waar kopen jullie dat barf?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik geef KVV met 1 of 2 barfdagen in de week.
KVV is kompleet vers voer, gemalen. Alles zit er in wat ze nodig hebben in de compleet versies.
BARF is echt hele stukken vlees wat je zelf in de juiste samenstelling moet voeren. Aangezien ik zelf niet de tijd heb om dit echt goed te doen en ook weinig behoefte aan geef ik standaard KVV en 1 of 2 x per week krijgen ze dus BARF dan komt het niet zo nauw als het niet in de juiste verhouding is.
Op mijn site onder het hoofdstuk voeding staat ook een stukje hierover. Misschien als je je verveelt kun je het eens doorlezen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kaatje888 schreef:Is het dan erg moeilijk om een barf menu samen te stellen?
En hoe en waar kopen jullie dat barf?
Staat allemaal in die link.
Op het moment koop ik bij http://www.naturis.nu/
Hylos
Zeer actief

Nee, op zich niet. Je geeft 50% vleesbot 15 % orgaan (waarvan 50% hart, nier, lever is en de rest pens) 25% spiervlees en 10% groente.
Het vleesbot moet wel bevleesd zijn, dus geen kale karkassen anders moet je dus meer spiervlees voeren. Daarnaast voer je minimaal 5 verschillende diersoorten en wissel je bijvoorbeeld ook de organen af in diersoort. Dus bijvoorbeeld lamshart dan kippenhart, lamspens dan runderpens. Qua bot begin je vaak met kip, dat is vrij zacht. Ook eend en konijn zijn redelijk zacht, maar alweer iets harder dan kip.

Ik haal het meeste via degomeat.nl dat zit vaak in kilo verpakkingen en dat vind ik erg handig.
Afbeelding
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

malinois schreef:Ik geef KVV met 1 of 2 barfdagen in de week.
KVV is kompleet vers voer, gemalen. Alles zit er in wat ze nodig hebben in de compleet versies.
BARF is echt hele stukken vlees wat je zelf in de juiste samenstelling moet voeren. Aangezien ik zelf niet de tijd heb om dit echt goed te doen en ook weinig behoefte aan geef ik standaard KVV en 1 of 2 x per week krijgen ze dus BARF dan komt het niet zo nauw als het niet in de juiste verhouding is.
Op mijn site onder het hoofdstuk voeding staat ook een stukje hierover. Misschien als je je verveelt kun je het eens doorlezen.
Dus als je niet elke dag barft dan steekt het niet zo nauw kwa verhouding?
En ik lees het nu wel even bedankt :wink:
kaatje888
Zeer actief

Hylos schreef:Nee, op zich niet. Je geeft 50% vleesbot 15 % orgaan (waarvan 50% hart, nier, lever is en de rest pens) 25% spiervlees en 10% groente.
Het vleesbot moet wel bevleesd zijn, dus geen kale karkassen anders moet je dus meer spiervlees voeren. Daarnaast voer je minimaal 5 verschillende diersoorten en wissel je bijvoorbeeld ook de organen af in diersoort. Dus bijvoorbeeld lamshart dan kippenhart, lamspens dan runderpens. Qua bot begin je vaak met kip, dat is vrij zacht. Ook eend en konijn zijn redelijk zacht, maar alweer iets harder dan kip.

Ik haal het meeste via degomeat.nl dat zit vaak in kilo verpakkingen en dat vind ik erg handig.

Dus je moet je wel echt aan die 5 verschillende diersoorten per week houden he?
En vis kan je ook door het menu doen of moet je dat tussendoor apart geven?
En een rauw ei geef je ook tussendoor, en hoe vaak?

Jullie bestellen dat dus online, moet je dat ergens ophalen of word het gebracht?
Hylos
Zeer actief

Volgens mij is het 5 diersoorten per 3 weken. Vette vis geef je 1 keer per week (zalm, haring, makreel) en hoort gewoon in het menu!
Een ei geef je ook 1 keer per week, mag ook iets meer. Kijk even hoe je hond hier op reageert, sommige honden krijgen namelijk diarree van rauw ei. Ook wat yoghurt en noten mag je geven.

Degomeat bezorgt het thuis. Maar als je in de buurt woont kun je het volgens mij ook wel ophalen.
Afbeelding
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik geef kvv vier dagen en ik doe zelf samenstellen drie dagen..ik doe ook weleens vijf/ twee.Ik koop mijn spullen bij oa het islam centrum en met de rekenhulp van barfplaats reken ik de verhoudingen uit.
Ik zou mij aanmelden op barfplaats of een ander rauwe voeding forum.
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

Hylos schreef:Volgens mij is het 5 diersoorten per 3 weken. Vette vis geef je 1 keer per week (zalm, haring, makreel) en hoort gewoon in het menu!
Een ei geef je ook 1 keer per week, mag ook iets meer. Kijk even hoe je hond hier op reageert, sommige honden krijgen namelijk diarree van rauw ei. Ook wat yoghurt en noten mag je geven.

Degomeat bezorgt het thuis. Maar als je in de buurt woont kun je het volgens mij ook wel ophalen.

dus het maakt niet echt uit als je bijv in week 1, 2 keer kip voert ?
Dus vis kan gewoon door het menu heen en is dat in de plaats van iets?
In de plaats van spiervlees bijv ?
Oke dus een ei ongeveer 1 keer in de week.
Met yoghurt en noten ook gewoon 1 keer in de week of gewoon soms tussendoor?
maakt het ook uit wat voor noten.

Okee handig :wink:
kaatje888
Zeer actief

Pepie schreef:Ik geef kvv vier dagen en ik doe zelf samenstellen drie dagen..ik doe ook weleens vijf/ twee.Ik koop mijn spullen bij oa het islam centrum en met de rekenhulp van barfplaats reken ik de verhoudingen uit.
Dus het maakt niet uit als je de ene week 4 dagen kvv geeft en dan drie dagen barf, en de week erop
vijf keer kvv geeft en 2 keer barft ?

Zijn er hier mensen lid van barfplaats dan?
Ik heb net al een beetje in het forum zitten neuzen en ik zie mooie menu`s ook voorbijkomen.
Maar ik zie ook dat sommigen echt elke dag barfen.
Hylos
Zeer actief

Nee hoor dat maakt niks uit. Ik haal gewoon een kilozak kippenruggen uit de vriezer, een kilo pens en wat spiervlees en dit voer ik tot het op is. Dat is 2/3 dagen en dan weer totaal iets anders.
Het spiervlees doe ik wel in kleine porties, anders zit je er wel erg lang mee.
Stel je hebt een kleine hond dan is het ook minder handig want je wilt het spul niet langer dan 3 dagen in je koelkast hebben.

Vis kan op verschillende manieren. Een zalmlijf kun je bijvoorbeeld gewoon als vleesbot zien, dan voer je er dus nog spiervlees en orgaan bij. Maar sommige houden ook een visdag en voeren dus alleen vis. Het nadeel is alleen.. Met makreel kun je bijvoorbeeld beter niet teveel voeren want dat ligt heel zwaar op de maag.. Die idealer is om het met iets anders te voeren. Wat vis en pens of zo.

Yoghurt en noten is ook zo nu en dan en. Ik voer geen noten maar ze moeten ongezout zijn en ongebrand. Volgens mij moet je dan echt naar zo'n noten winkel. Een hond mag niet alle noten, ik weet zo niet uit mijn hoofd welke wel en niet dan zou je even moeten zoeken. Pinda's sowieso niet.

En vergeet de groentes niet :mrgreen:
Tenzij je volgens de nrv principes gaat voeren, dan voer je geen groente e.d.. Ik voer het eigenlijk ook nooit. Het is een gedoe en mn hond vind er niks aan. Je moet vaak alles pureren omdat het dan beter opgenomen wordt en honden het dan soms wel lusten.. Maar de mijne laat het alsnog liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

kaatje888 schreef:
Pepie schreef:Ik geef kvv vier dagen en ik doe zelf samenstellen drie dagen..ik doe ook weleens vijf/ twee.Ik koop mijn spullen bij oa het islam centrum en met de rekenhulp van barfplaats reken ik de verhoudingen uit.
Dus het maakt niet uit als je de ene week 4 dagen kvv geeft en dan drie dagen barf, en de week erop
vijf keer kvv geeft en 2 keer barft ?

Zijn er hier mensen lid van barfplaats dan?
Ik heb net al een beetje in het forum zitten neuzen en ik zie mooie menu`s ook voorbijkomen.
Maar ik zie ook dat sommigen echt elke dag barfen.
Ik ben er lid. Tsja tis een die hard barf forum, ze zweren erbij.. Daar moet je tegen kunnen.
Ze weten dan doorgaans ook exact wat ze doen en op die manier kun je natuurlijk heel mooi voeren.
Ik neem het niet nauw met percentages. Hij krijgt wat karkassen, 200 gram spiervlees en wat pens of orgaanmix. De kvvs die ik voer zijn goed qua percentages dus dat zit wel snor.

Heb eerst alles wel afgewogen en in porties gedaan.. Kon wel gek worden! Wat een gedoe, das niet aan mij besteed :F:
Afbeelding
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

Hylos schreef:Nee hoor dat maakt niks uit. Ik haal gewoon een kilozak kippenruggen uit de vriezer, een kilo pens en wat spiervlees en dit voer ik tot het op is. Dat is 2/3 dagen en dan weer totaal iets anders.
Het spiervlees doe ik wel in kleine porties, anders zit je er wel erg lang mee.
Stel je hebt een kleine hond dan is het ook minder handig want je wilt het spul niet langer dan 3 dagen in je koelkast hebben.

Vis kan op verschillende manieren. Een zalmlijf kun je bijvoorbeeld gewoon als vleesbot zien, dan voer je er dus nog spiervlees en orgaan bij. Maar sommige houden ook een visdag en voeren dus alleen vis. Het nadeel is alleen.. Met makreel kun je bijvoorbeeld beter niet teveel voeren want dat ligt heel zwaar op de maag.. Die idealer is om het met iets anders te voeren. Wat vis en pens of zo.

Yoghurt en noten is ook zo nu en dan en. Ik voer geen noten maar ze moeten ongezout zijn en ongebrand. Volgens mij moet je dan echt naar zo'n noten winkel. Een hond mag niet alle noten, ik weet zo niet uit mijn hoofd welke wel en niet dan zou je even moeten zoeken. Pinda's sowieso niet.

En vergeet de groentes niet :mrgreen:
Tenzij je volgens de nrv principes gaat voeren, dan voer je geen groente e.d.. Ik voer het eigenlijk ook nooit. Het is een gedoe en mn hond vind er niks aan. Je moet vaak alles pureren omdat het dan beter opgenomen wordt en honden het dan soms wel lusten.. Maar de mijne laat het alsnog liggen.

Best lastig hoor haha.
En wat voor groenten moet je er dan zoal indoen?
En dat moet je dus helemaal pureren?

maar bij vis moet je de graden er wel uithalen?
Okee dus makreel maar een klein beetje van.

Op de site waarbij jij bestelt zie ik ook iets met kip compleet en rund compleet.
Is dat dan kvv?

Het lijkt me best lastig om te kiezen, want ja is wel alles goed voor je hond.
Zoals karkassen enzo?
Wat houd snippertjes eigenlijk in?

Heb je een aparte vriezer voor dit vlees, of je moet een grote vriezer hebben.
Want kilo`s vlees neemt aardig ruimte in beslag :80:
kaatje888
Zeer actief

Ik ben er lid. Tsja tis een die hard barf forum, ze zweren erbij.. Daar moet je tegen kunnen.
Ze weten dan doorgaans ook exact wat ze doen en op die manier kun je natuurlijk heel mooi voeren.
Ik neem het niet nauw met percentages. Hij krijgt wat karkassen, 200 gram spiervlees en wat pens of orgaanmix. De kvvs die ik voer zijn goed qua percentages dus dat zit wel snor.

Heb eerst alles wel afgewogen en in porties gedaan.. Kon wel gek worden! Wat een gedoe, das niet aan mij besteed :F:[/quote]

Jaa, dat is handig inderdaad.
Maar je doet wel van verschillende dieren?
En het kan natuurlijk ook zijn dat je hond een bepaald iets van een dier niet lust, of het hele dier gewoon niet.
Dan kan je gewoon een ander dieren voeren toch.
Je moet natuurlijk wel naar de grootte van je hond kijken :tongue:
Je hebt de barf al samengesteld en in porties gedaan?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik raad iedereen met interesse in rauw voeren maar zeker barf altijd met klem aan om zich te melden op een rauwvoerforum en daar de info weg te halen.
Bijvoorbeeld barfplaats of voernatuurlijk (even google doen).

Barfen is niet moeilijk maar je moet wel goed weten wat je doet, wat je wel en niet mag geven. Ik zou er zeker geen brok bijgeven in verband met de verschillen in het verteren. kvv en barf kunnen prima samen. kvv en brok ook.

Succes... maar echt, lees je eerst goed in aub.

Suzanne
Hylos
Zeer actief

Haha, ja lastig he :mrgreen:

Qua groentes kun je denken aan bloemkool, broccoli, asperges, wortel, sperziebonen en nog veel meer. Er zijn echter ook groentes die ze niet mogen hebben, bijvoorbeeld ui, dus kijk altijd even voordat je het voert. Ik kwak het gewoon door de gehaktmolen, komt het er ook gepureerd uit :lol1:
Op die manier kun je het ook makkelijker in porties invriezen, heb je een vooraadje.

Graten kun je gewoon voeren, mits rauw natuurlijk. Lijkt eng eerst want het voel best scherp, maar daar gebeurd niks mee hoor.

Wat jij ziet van kip/rund compleet, zijn de complete kvv mixen van degomeat. Dat is dus geen barf. Ik voer overigens de enkelvoudige mixen. Als je daar 5 verschillende van voert, voer je ook compleet. Daar zitten ook geen extra toevoegingen en in dat vind ik wel zo fijn.

Met karkas moet je maar zo denken, alles wat je met een snoeischaar door kunt knippen kun je voeren. Begin echter gewoon met kip, eend en konijn en dan zit je gewoon goed. Je kunt het eerst ook vast houden zodat er niks naar binnen geschrokt kan worden.

Snippertjes zijn volgens mij vaak gewoon soort van restvlees. Dus niet altijd het beste.
Ik heb een extra vriezer met 7 lades van 270 liter. Maar ach, je hebt toch altijd te weinig ruimte :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

kaatje888 schreef: Jaa, dat is handig inderdaad.
Maar je doet wel van verschillende dieren?
En het kan natuurlijk ook zijn dat je hond een bepaald iets van een dier niet lust, of het hele dier gewoon niet.
Dan kan je gewoon een ander dieren voeren toch.
Je moet natuurlijk wel naar de grootte van je hond kijken :tongue:
Je hebt de barf al samengesteld en in porties gedaan?
Ja, ik voer eend, kip, kalkoen, konijn, lam, rund, kwartel en vis.
Het kan zeker zijn dat je hond dingen niet lust. Vooral wild wil wel eens lastig gaan, zoals duif of fazant.
Maar dat is een kwestie van proberen! Anders zijn er wel foefjes om je hond wel aan het eten te krijgen.

Het enige wat ik in porties doe is het spiervlees. Vleesbot, pens en orgaan heb ik al per kilo.. Dat voer ik dan in 3 dagen op.
Laatst gewijzigd door Hylos op 05 jan 2014 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ik raad iedereen met interesse in rauw voeren maar zeker barf altijd met klem aan om zich te melden op een rauwvoerforum en daar de info weg te halen.

Barfen is niet moeilijk maar je moet wel goed weten wat je doet, wat je wel en niet mag geven. Ik zou er zeker geen brok bijgeven in verband met de verschillen in het verteren. kvv en barf kunnen prima samen. kvv en brok ook.

Suzanne

Ik ben ook druk bezig met lezen, en ik ben al een beetje aan het lezen in het forum op barfplaats :wink:
kaatje888
Zeer actief

Ja, ik voer eend, kip, kalkoen, konijn, lam, rund, kwartel en vis.
Het kan zeker zijn dat je hond dingen niet lust. Vooral wild wil wel eens lastig gaan, zoals duif of fazant.
Maar dat is een kwestie van proberen! Anders zijn er wel foefjes om je hond wel aan het eten te krijgen.

Het enige wat ik in porties doe is het spiervlees. Vleesbot, pens en orgaan heb ik al per kilo.. Dat voer ik dan in 3 dagen op.[/quote]

Okee lekker veel afwisseling inderdaad :wink:
Dus dat spiervlees koop je gewoon in porties en de rest in kilo`s?
En waarom het spiervlees niet als ik vragen mag?
kaatje888
Zeer actief

Hylos schreef:Haha, ja lastig he :mrgreen:

Qua groentes kun je denken aan bloemkool, broccoli, asperges, wortel, sperziebonen en nog veel meer. Er zijn echter ook groentes die ze niet mogen hebben, bijvoorbeeld ui, dus kijk altijd even voordat je het voert. Ik kwak het gewoon door de gehaktmolen, komt het er ook gepureerd uit :lol1:
Op die manier kun je het ook makkelijker in porties invriezen, heb je een vooraadje.

Graten kun je gewoon voeren, mits rauw natuurlijk. Lijkt eng eerst want het voel best scherp, maar daar gebeurd niks mee hoor.

Wat jij ziet van kip/rund compleet, zijn de complete kvv mixen van degomeat. Dat is dus geen barf. Ik voer overigens de enkelvoudige mixen. Als je daar 5 verschillende van voert, voer je ook compleet. Daar zitten ook geen extra toevoegingen en in dat vind ik wel zo fijn.

Met karkas moet je maar zo denken, alles wat je met een snoeischaar door kunt knippen kun je voeren. Begin echter gewoon met kip, eend en konijn en dan zit je gewoon goed. Je kunt het eerst ook vast houden zodat er niks naar binnen geschrokt kan worden.

Snippertjes zijn volgens mij vaak gewoon soort van restvlees. Dus niet altijd het beste.
Ik heb een extra vriezer met 7 lades van 270 liter. Maar ach, je hebt toch altijd te weinig ruimte :mrgreen:

Haha ja.
Nou dat van het groenten kan ik altijd opzoeken, maar ik zou mijn hond niet echt gauw ui voeren haha.
Maar je hoeft het niet persee door een hakmolen te doen?
En de groenten moeten ook gewoon rauw?
Wel eerst afspoelen ofzo of dat ook niet?

Dus gewoon echt alles moet rauw, ook die vis met graten en al.
Vis ook met kop en ogen of moet dat er wel af ?

ja, ik dacht al dat dat kip/rund compleet kvv was, want dat stel je niet zelf samen.
Dus karkassen kunnen ze ook gewoon eten.
Die karkassen moet je ook door het eten doen? En hoe doe je dat?
En ribben kunnen ze ook eten? Maar dat zijn ook grote dingen, hoe maak je dat dan klaar ?

Dus snippertjes is beter om niet te geven?
Haha ja, een aparte vriezer ervoor is handig :lol1:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik sluit mij aan bij Suzanne, ga je eerst eens goed inlezen op barfplaats of het voernatuurlijk. Barfen bv is echt geen hogere wiskunde zoals al eerder gezegd maar ik denk dat het belangrijk is dat jij zelf goed begrijpt hoe of wat als je wilt gaan barfen of een niet complete kvv voeren.
Is nog leuk ook om je in te lezen :D

Niets ten nadele over jouw hulp trouwens Hylos :wink:
Hylos
Zeer actief

Het spiervlees koop ik bij de Makro. Ik koop daar over datum spul. Dat is vaak per kilo maar ook wel eens per 3 kilo of restafval van vis soms nog meer. Dat is teveel om over 3 dagen te voeren dus dat doe ik in porties.
Vleesbot vind ik een gedoe om in porties te doen.. Want dan moet je hakken en scheuren en daar heb ik geen zin in :lol1:
Orgaanmix en pens koop ik in rollen, dat is dus al gemalen en per kilo. Dat voer je makkelijk op, althans ik wel want mn hond is 30 kilo. ;)

Normaliter zou je orgaan niet in een mix voeren als je barft, maar los dus hart, lever en nier los. Maar mijne lust alleen hart en laat de rest liggen. Vandaar dat ik het in en mix heb, dan eet ie het namelijk wel :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

rose schreef:Ik sluit mij aan bij Suzanne, ga je eerst eens goed inlezen op barfplaats of het voernatuurlijk. Barfen bv is echt geen hogere wiskunde zoals al eerder gezegd maar ik denk dat het belangrijk is dat jij zelf goed begrijpt hoe of wat als je wilt gaan barfen of een niet complete kvv voeren.
Is nog leuk ook om je in te lezen :D

Niets ten nadele over jouw hulp trouwens Hylos :wink:
Ik voel me hoogst beledigd! :pffff:

Nee hoor, jullie hebben helemaal gelijk. Zodra je een menu samen wilt stellen, meld je aan op barfplaats.nl forum, want daar weten ze veel meer!! Je kunt daar ook vragen of ze een menu samen willen stellen. Kijk anders maar naar mijn begin topics daar, heb veel hulp gehad!
Heet daar overigens ook Hylos.
Afbeelding
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

Hylos schreef:Het spiervlees koop ik bij de Makro. Ik koop daar over datum spul. Dat is vaak per kilo maar ook wel eens per 3 kilo of restafval van vis soms nog meer. Dat is teveel om over 3 dagen te voeren dus dat doe ik in porties.
Vleesbot vind ik een gedoe om in porties te doen.. Want dan moet je hakken en scheuren en daar heb ik geen zin in :lol1:
Orgaanmix en pens koop ik in rollen, dat is dus al gemalen en per kilo. Dat voer je makkelijk op, althans ik wel want mn hond is 30 kilo. ;)

Normaliter zou je orgaan niet in een mix voeren als je barft, maar los dus hart, lever en nier los. Maar mijne lust alleen hart en laat de rest liggen. Vandaar dat ik het in en mix heb, dan eet ie het namelijk wel :roll:

Haha okee ja zo.
Is dat overdatum niet erg dan?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

kaatje888 schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik raad iedereen met interesse in rauw voeren maar zeker barf altijd met klem aan om zich te melden op een rauwvoerforum en daar de info weg te halen.

Suzanne

Ik ben ook druk bezig met lezen, en ik ben al een beetje aan het lezen in het forum op barfplaats :wink:
Op facebook heb je ook voernatuurlijk zitten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”