Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

KVV in Spanje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

KVV in Spanje

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik heb kennissen in Madrid met een Franse bull met huid- en darmproblemen. Ze geven nu een graanvrije brok, maar zouden graag KVV gaan geven.

Weet iemand of er in Spanje KVV te krijgen is? En zo ja, waar en welk merk?
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Re: KVV in Spanje

Ongelezen bericht door Terry »

Nee is niet te krijgen. Er is wel het een en ander te krijgen om te gaan barfen.
Groetjes, Terry
Floortje
Zeer actief

Wat jammer.

Een gat in de markt dus om daar KVV te gaan verkopen, misschien wel een idee!
Terry
Zeer actief

Verkopen zal het probleem niet zijn, het importeren zal een kostbare geschiedenis worden.
Groetjes, Terry
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.

In Spanje leggen ze hun geliefde viervoeter een stuk minder overdreven in de watten dan de gepamperde keffertjes in NL gewend zijn.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Terry schreef:Verkopen zal het probleem niet zijn, het importeren zal een kostbare geschiedenis worden.
denk ook niet dat je het dan zou moeten gaan importeren maar daar ter plekke zelf produceren :)
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Sanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.

In Spanje leggen ze hun geliefde viervoeter een stuk minder overdreven in de watten dan de gepamperde keffertjes in NL gewend zijn.
Juist ja....je hond goede voeding geven maakt het een gepamperd keffertje....altijd goed om te weten :Q:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Floortje
Zeer actief

Platteland en stad verschilt wel denk ik. Ik ben net terug van een weekje Madrid en daar heb ik heel wat verwende honden gezien hoor.
Paar dingen die me opvielen: De loslopende honden luisteren allemaal perfect en iedereen ruimt de kak op. Kunnen wij in NL nog wat van leren.

Edit: En dan bedoel ik verwend in de goede zin van het woord.
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Wij hebben een paar maanden door Spanje getrokken en zijn nergens kvv tegengekomen. Het zou natuurlijk kunnen dat het in een grote stad als Madrid wel is, omdat ze daar kennelijk toch anders met honden omgaan dan buiten de stad, maar ik denk het niet. Graanvrij betekent nog niet dat het een geschikte brok is, ze zouden qua brokken beter een eliminatiedieet kunnen voeren (met 1 diersoort die de hond nog niet gehad heeft en 1 zetmeelbron die de hond nog niet gehad heeft en geen plantaardige eiwitten). Qua rauw voeren kunnen ze natuurlijk zelf gaan samenstellen, dit is goed te doen in Spanje, maar wel wat duurder dan in Nederland. Ik heb een lijst gemaakt met wat je in Spanje kunt vinden, waar en hoe duur het ongeveer is: http://www.voerwijzer.com/barfen-spanje
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Shibby schreef:

Juist ja....je hond goede voeding geven maakt het een gepamperd keffertje....altijd goed om te weten :Q:
Dat is niet wat er staat hoor. En je kunt je hond ook prima voer te vreten geven zonder dat er in de supermarkt in plastic verpakte bakken slachtafval in de schappen liggen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sanchis schreef:
Shibby schreef:

Dat is niet wat er staat hoor. En je kunt je hond ook prima voer te vreten geven zonder dat er in de supermarkt in plastic verpakte bakken slachtafval in de schappen liggen.
:mrgreen: je zou toch maar zo negatief door t leven moeten elke dag
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Belgische keffertjes hier, maar ze worden ook gepamperd hoor. Ik heb ze nog niet weten klagen.
Terry
Zeer actief

Meike schreef:Wij hebben een paar maanden door Spanje getrokken en zijn nergens kvv tegengekomen. Het zou natuurlijk kunnen dat het in een grote stad als Madrid wel is, omdat ze daar kennelijk toch anders met honden omgaan dan buiten de stad, maar ik denk het niet. Graanvrij betekent nog niet dat het een geschikte brok is, ze zouden qua brokken beter een eliminatiedieet kunnen voeren (met 1 diersoort die de hond nog niet gehad heeft en 1 zetmeelbron die de hond nog niet gehad heeft en geen plantaardige eiwitten). Qua rauw voeren kunnen ze natuurlijk zelf gaan samenstellen, dit is goed te doen in Spanje, maar wel wat duurder dan in Nederland. Ik heb een lijst gemaakt met wat je in Spanje kunt vinden, waar en hoe duur het ongeveer is: http://www.voerwijzer.com/barfen-spanje
Ook in Madrid, Barcelona zul je het niet vinden.
Veel honden eten nog van de tafel mee, de restjes dus. Er bestaat wel een soort van Rodi worst maar die heeft net zoveel met KVV te maken als brokken. Bestaat in de kip en rundvariant, te verkrijgen o.a. bij Mercadona en Carrefour. Bij een carnicar kun je penslappen kopen. Zalmkoppen kun je bestellen bij de pescaderia en heel af en toe heeft Carrefour die.
Als er iets redelijke bij "offal" ligt, krijgt Kira dat maar veel is gezouten.
Koop zelf vaak tegen sluitingsuur op zaterdag, dan ligt er vlees wat tegen de houdbaarheidsdatum aan zit en afgeprijsd is. Vries dat in en dan blijft het best nog een poosje goed.
Groetjes, Terry
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sanchis schreef:
Shibby schreef:

dat is ook een manier om t te omschrijven ja :LOL: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”