Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV in Spanje
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
KVV in Spanje
Ik heb kennissen in Madrid met een Franse bull met huid- en darmproblemen. Ze geven nu een graanvrije brok, maar zouden graag KVV gaan geven.
Weet iemand of er in Spanje KVV te krijgen is? En zo ja, waar en welk merk?
Weet iemand of er in Spanje KVV te krijgen is? En zo ja, waar en welk merk?
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Re: KVV in Spanje
Nee is niet te krijgen. Er is wel het een en ander te krijgen om te gaan barfen.
Groetjes, Terry
-
- Zeer actief
Wat jammer.
Een gat in de markt dus om daar KVV te gaan verkopen, misschien wel een idee!
Een gat in de markt dus om daar KVV te gaan verkopen, misschien wel een idee!
- Terry
- Zeer actief
Verkopen zal het probleem niet zijn, het importeren zal een kostbare geschiedenis worden.
Groetjes, Terry
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.
In Spanje leggen ze hun geliefde viervoeter een stuk minder overdreven in de watten dan de gepamperde keffertjes in NL gewend zijn.
In Spanje leggen ze hun geliefde viervoeter een stuk minder overdreven in de watten dan de gepamperde keffertjes in NL gewend zijn.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
denk ook niet dat je het dan zou moeten gaan importeren maar daar ter plekke zelf producerenTerry schreef:Verkopen zal het probleem niet zijn, het importeren zal een kostbare geschiedenis worden.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Juist ja....je hond goede voeding geven maakt het een gepamperd keffertje....altijd goed om te wetenSanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Platteland en stad verschilt wel denk ik. Ik ben net terug van een weekje Madrid en daar heb ik heel wat verwende honden gezien hoor.Sanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.
Paar dingen die me opvielen: De loslopende honden luisteren allemaal perfect en iedereen ruimt de kak op. Kunnen wij in NL nog wat van leren.
Edit: En dan bedoel ik verwend in de goede zin van het woord.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Wij hebben een paar maanden door Spanje getrokken en zijn nergens kvv tegengekomen. Het zou natuurlijk kunnen dat het in een grote stad als Madrid wel is, omdat ze daar kennelijk toch anders met honden omgaan dan buiten de stad, maar ik denk het niet. Graanvrij betekent nog niet dat het een geschikte brok is, ze zouden qua brokken beter een eliminatiedieet kunnen voeren (met 1 diersoort die de hond nog niet gehad heeft en 1 zetmeelbron die de hond nog niet gehad heeft en geen plantaardige eiwitten). Qua rauw voeren kunnen ze natuurlijk zelf gaan samenstellen, dit is goed te doen in Spanje, maar wel wat duurder dan in Nederland. Ik heb een lijst gemaakt met wat je in Spanje kunt vinden, waar en hoe duur het ongeveer is: http://www.voerwijzer.com/barfen-spanje
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Dat is niet wat er staat hoor. En je kunt je hond ook prima voer te vreten geven zonder dat er in de supermarkt in plastic verpakte bakken slachtafval in de schappen liggen.Shibby schreef:Juist ja....je hond goede voeding geven maakt het een gepamperd keffertje....altijd goed om te wetenSanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Sanchis schreef:Dat is niet wat er staat hoor. En je kunt je hond ook prima voer te vreten geven zonder dat er in de supermarkt in plastic verpakte bakken slachtafval in de schappen liggen.Shibby schreef:Juist ja....je hond goede voeding geven maakt het een gepamperd keffertje....altijd goed om te wetenSanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Belgische keffertjes hier, maar ze worden ook gepamperd hoor. Ik heb ze nog niet weten klagen.Sanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.
- Terry
- Zeer actief
Ook in Madrid, Barcelona zul je het niet vinden.Meike schreef:Wij hebben een paar maanden door Spanje getrokken en zijn nergens kvv tegengekomen. Het zou natuurlijk kunnen dat het in een grote stad als Madrid wel is, omdat ze daar kennelijk toch anders met honden omgaan dan buiten de stad, maar ik denk het niet. Graanvrij betekent nog niet dat het een geschikte brok is, ze zouden qua brokken beter een eliminatiedieet kunnen voeren (met 1 diersoort die de hond nog niet gehad heeft en 1 zetmeelbron die de hond nog niet gehad heeft en geen plantaardige eiwitten). Qua rauw voeren kunnen ze natuurlijk zelf gaan samenstellen, dit is goed te doen in Spanje, maar wel wat duurder dan in Nederland. Ik heb een lijst gemaakt met wat je in Spanje kunt vinden, waar en hoe duur het ongeveer is: http://www.voerwijzer.com/barfen-spanje
Veel honden eten nog van de tafel mee, de restjes dus. Er bestaat wel een soort van Rodi worst maar die heeft net zoveel met KVV te maken als brokken. Bestaat in de kip en rundvariant, te verkrijgen o.a. bij Mercadona en Carrefour. Bij een carnicar kun je penslappen kopen. Zalmkoppen kun je bestellen bij de pescaderia en heel af en toe heeft Carrefour die.
Als er iets redelijke bij "offal" ligt, krijgt Kira dat maar veel is gezouten.
Koop zelf vaak tegen sluitingsuur op zaterdag, dan ligt er vlees wat tegen de houdbaarheidsdatum aan zit en afgeprijsd is. Vries dat in en dan blijft het best nog een poosje goed.
Groetjes, Terry
-
- Zeer actief
dat is ook een manier om t te omschrijven jaSanchis schreef:Dat is niet wat er staat hoor. En je kunt je hond ook prima voer te vreten geven zonder dat er in de supermarkt in plastic verpakte bakken slachtafval in de schappen liggen.Shibby schreef:Juist ja....je hond goede voeding geven maakt het een gepamperd keffertje....altijd goed om te wetenSanchis schreef:En ik denk ook dat je een kleine afzetmarkt hebt.