Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door laeken »

M@scha schreef:
dagmar88 schreef:
Branka schreef: En volgens mij ging het niet over agressieve honden die er op uit waren om jouw hond aan te vallen, maar over jeugdige en jolige honden die in hun onbesuisdheid tussen zo'n roedel terecht komen en van de eigenaar (die haar roedel blijkbaar zelf ook niet volledig onder appèl heeft staan) nog een schop na kunnen krijgen.
Dan lezen we dat kennelijk heel verschillend. Vraag het eens zou ik zeggen; misschien zit ik er wel naast, maar aannames hebben zo weinig nut.
Hier kun je overal loslopende honden verwachten. Die van Demi en zij zelf zijn pas behoorlijk te grazen genomen in haar eigen straat door zo'n gezelligerd zonder baas.

en zonder dit een demi topic te laten worden. ook daar ben ik wijselijk weggebleven. want daar heeft ze ook staan vechten om haar eigen honden maar vast te kunnen houden. dan heb je er gewoon teveel vast, zeker als ze van dit kaliber zijn. meer is het niet.

Eens, ik vind dat de baas de bende altijd en hoe dan ook moet kunnen beheersen. Als dat niet werkt is je omgeving overgeleverd aan de grillen van je honden en dat is uitermate ongepast. Stel dat er een agressieve hond komt. Wat dan als je hele roedel los breekt en die hond afmaakt? Is dat de schuld van die agressieve hond of mag je ook wel verwachten dat iemand zijn of haar honden in elk geval kan houden? Ik vind dat laatste. Spijt me. Ik accepteer het niet dat iemand zijn of haar honden niet kan houden als er iets gebeurd. Ongeacht wie schuld is. Je hebt je honden te controlleren en de honden moeten niet jou door de straat sleuren, losbreken en doen wat ze willen. Wat er ook gebeurd.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat had ik laatst, een flinke labradorreu vond pom wel een interessantje en sleepte vrouwtje zo 30 meter voort, naar mij toe. Nou was het geen vervelende hond verder, maar stel dat het een allesverslindende agressieveling is, lekker dan. Vrouwtje riep alleen maar: nee django, hierblijven! nee! niet doen!
laeken
Zeer actief

sbientje schreef:dat had ik laatst, een flinke labradorreu vond pom wel een interessantje en sleepte vrouwtje zo 30 meter voort, naar mij toe. Nou was het geen vervelende hond verder, maar stel dat het een allesverslindende agressieveling is, lekker dan. Vrouwtje riep alleen maar: nee django, hierblijven! nee! niet doen!

Ik HAAAT dat!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:
sbientje schreef:dat had ik laatst, een flinke labradorreu vond pom wel een interessantje en sleepte vrouwtje zo 30 meter voort, naar mij toe. Nou was het geen vervelende hond verder, maar stel dat het een allesverslindende agressieveling is, lekker dan. Vrouwtje riep alleen maar: nee django, hierblijven! nee! niet doen!

Ik HAAAT dat!

ik heb het ook weleens gehad. mensen om lantaarnpalen geklemd om maar weg van mij te kunnen blijven terwijl hun, meestal labrador, maar doorzwoegde.. tsja.. ben in ieder geval in staat om je hond bij je te houden als hij niet wil luisteren denk ik dan.. erg irritant
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

sbientje schreef:
Fafo schreef:
Nanna schreef:
Fafo schreef:
Ik zou zo weer een kuvasz nemen. Of wellicht een Kangal, ben er dol op.

Met Kaz en Fay is het lopen heel ontspannen maar ik vind het vaak ook saai. Van die goed luisterende honden ;) Alles wat ik met Fo heb bereikt geeft me veel meer voldoening. Daarbij hou ik gewoon van dat type hond.
Ik ook. Ik zou dolgraag een Komondor willen. Maar zoals ik woon is dat gewoon niet handig.
En ik heb geen zin om met ogen op steeltjes te lopen of iedereen uit de verte te gaan lopen waarschuwen. Want er van uitgaan dat zij hun hond aanlijnen als ik met mijn aangelijnde joekel kom aanzeilen, in your dreams zeker...
DUS stel ik me tevreden met wat makkelijker rassen die ik zeker niet vind onderdoen, trouwens.
Gelukkig valt het hier mee en kun je alle kanten uit. Ik loop met Fodor ook op bepaalde tijden hoor maar hij gaat met ex echt overal mee naar toe op de fiets en dat gaat heel goed. Nu is het geen hond die voor de kill gaat maar hij zal wel zijn punt willen maken als er hondjes stoer komen doen.
dat laatste vind ik wel een essentieel verschil. Als een hond mijn hond een punt wil maken omdat mijn hond te brutaal is, dan is dat mijn schuld, dan had ik mijn hond maar bij moeten houden. Maar als mijn hond zomaar langsloopt en een hond duikt er bovenop en scheurt mijn hond aan stukken, dan vind ik dat zo'n hond niet in een losloopgebied hoort nee. Ook niet aangelijnd..

Dat is ook zeker een verschil. Er zijn zoveel vormen van agressie dat het al lastig discussiëren wordt. Fodor heeft nog nooit een hond verwond bvb dus ik vind echt niet dat ik dan maar ergens anders moet gaan lopen. Ik heb hem onder controle en ja hij kan wel uitvallen maar zal geen hond doden of verwonden. Een hond die zomaar alles af wilt maken vind ik een ander verhaal. Maar dan nog is iedereen verantwoordelijk voor hun eigen hond, en dus niet alleen maar de mensen met de moeilijkere rassen of agressieve honden. Ook alle andere honden eigenaren.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

jans&co schreef:ben blij dat de mensen hier in het noorden er meestal goed mee omgaan. die snappen als je de hond aanlijnt hun de hond ook bij zich houden of gewoon doorlopen met de hond ff onder appel. wij in het noorden groeten elkaar ook vaak bij het tegenkomen en laten van grote afstand vaak wel merken of iets kan of niet. moet zeggen dat door al het import het wel minder wordt en ook de mentaliteit is veranderd onder de mensen. Wij snappen ook dat als je bv naar een hondenstrand gaat je hond ook sociaalvaardig is. Ik ga meestal een paar km verder het bos in waar je in stilte kunt genieten van de rust en kilometers kan lopen zonder andere mensen tegen te komen. heerlijk relaxt. maar ik vind het wel dom om met een hond die hond agressief is over een uitlaatveldje te gaan lopen of zich tussen de vele honden gaat begeven. dat is vragen om problemen.
Wat fijn voor jullie in het Noorden dat je de zwarte piet naar al het import toe kunt schuiven. :roll:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

M@scha schreef:
laeken schreef:

Ik HAAAT dat!

ik heb het ook weleens gehad. mensen om lantaarnpalen geklemd om maar weg van mij te kunnen blijven terwijl hun, meestal labrador, maar doorzwoegde.. tsja.. ben in ieder geval in staat om je hond bij je te houden als hij niet wil luisteren denk ik dan.. erg irritant

Echt waar, om lantarenpalen heen geklemd? :LOL:
Ik hou ze hier beide tegelijk wel gelukkig, beetje dom als je met een hond gaat lopen die je niet kunt houden. Maar dat zal ook de eerste keer niet zijn dat ik dat lees :roll:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

kooi schreef:
jans&co schreef:ben blij dat de mensen hier in het noorden er meestal goed mee omgaan. die snappen als je de hond aanlijnt hun de hond ook bij zich houden of gewoon doorlopen met de hond ff onder appel. wij in het noorden groeten elkaar ook vaak bij het tegenkomen en laten van grote afstand vaak wel merken of iets kan of niet. moet zeggen dat door al het import het wel minder wordt en ook de mentaliteit is veranderd onder de mensen. Wij snappen ook dat als je bv naar een hondenstrand gaat je hond ook sociaalvaardig is. Ik ga meestal een paar km verder het bos in waar je in stilte kunt genieten van de rust en kilometers kan lopen zonder andere mensen tegen te komen. heerlijk relaxt. maar ik vind het wel dom om met een hond die hond agressief is over een uitlaatveldje te gaan lopen of zich tussen de vele honden gaat begeven. dat is vragen om problemen.
Wat fijn voor jullie in het Noorden dat je de zwarte piet naar al het import toe kunt schuiven. :roll:

Wat is import eigenlijk? :denken: Ik woon als niet-Fries in Friesland, zoiets? En breek mij de bek niet open over al die fijne mensen in het noorden, ga maar eens in Leeuwarden op de Groene Ster of Froskepolle lopen, oh wat een pret daar :blauwoog:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

M@scha schreef:
laeken schreef:

Ik HAAAT dat!

nou ik vond het ook best link voor die vrouw+hond ja, stel dat ik aan de overkant van de straat had gelopen.. Ik zou daar echt niet blij mee zijn, als mijn hond dat deed. Dat gesleur overal heen, dat mag hier dus niet
laeken
Zeer actief

Even voor de duidelijkheid, het gaat natuurlijk over honden die gaten maken en erger. Een hond die gromt en grauwt maar niks doet zal niemand problemen mee hebben. Zelfs een hond die even worstelt met een opdringerig type vind ik niet zo erg. Maar bijten? Om niks? Nou nee.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Om gezeik te voorkomen kan je natuurlijk maar het beste bij losloopgebieden wegblijven.
Je zou maar met je hondagressieve hond dat jagende DH-duo dat ik gisteren
meemaakte tegenkomen.
Kun je er wel recht op hebben daar te zijn maar als het fout gaat
heb je niks aan recht hebben en/of gelijk hebben.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef:
dagmar88 schreef:
Branka schreef: En volgens mij ging het niet over agressieve honden die er op uit waren om jouw hond aan te vallen, maar over jeugdige en jolige honden die in hun onbesuisdheid tussen zo'n roedel terecht komen en van de eigenaar (die haar roedel blijkbaar zelf ook niet volledig onder appèl heeft staan) nog een schop na kunnen krijgen.
Dan lezen we dat kennelijk heel verschillend. Vraag het eens zou ik zeggen; misschien zit ik er wel naast, maar aannames hebben zo weinig nut.
Hier kun je overal loslopende honden verwachten. Die van Demi en zij zelf zijn pas behoorlijk te grazen genomen in haar eigen straat door zo'n gezelligerd zonder baas.

en zonder dit een demi topic te laten worden. ook daar ben ik wijselijk weggebleven. want daar heeft ze ook staan vechten om haar eigen honden maar vast te kunnen houden. dan heb je er gewoon teveel vast, zeker als ze van dit kaliber zijn. meer is het niet.
Ik ken de achtergrond niet en heb daar niet zo'n behoefte aan. Maar goed, Demi heeft te veel honden, kan ze niet houden en ze eten pups.
Dat is dan "het gros van de reacties" en 4 pagina's verbazing.
Ήυs
Zeer actief

laeken schreef:Voor de mensen die met echt agressieve honden in een losloopgebied willen lopen. Zijn jullie niet bang dat jullie honden een hond toetakelen? Ik zou met Dapper nooit zo gaan wandelen want IK wil dat gedoe niet. En ik wil ook niet dat iemand mijn hond (terecht) te pletter schopt als hij grijpt. Want laten we wel wezen, mensen grijpen wel in. Als een of andere agressieve hond Bas pakt dan weet ik dat mijn vriend en ook ik niet zullen schromen die hond totaal naar de tering te trappen en de baas een knal te verkopen bij een grote mond. Het is wel mijn lieve hond die de dupe wordt van de keuzes van een ander. Want eerlijk is eerlijk, sinds wanneer is agressief gedrag de norm en moeten de mensen met lieve honden daarvoor oppassen? Dat is wel een beetje de omgedraaide wereld en je vraagt wel om problemen. Zoals ik al zei, vrienden van mij met kleine lieve honden zullen allemaal de agressieve hond en evt de baas laten weten dat dit niet kan. Goedschiks, maar eenmaal in de bek van een hond, zeker kwaadschiks. Dat geldt inmiddels ook voor mij. De eerste de beste hond die Bas grijpt (totaaal onschuldig beestje en heel kwetsbaar) trap ik wel vol in zijn bek tot hij los laat. Desnoods wurg ik hem met de riem. Los gaat hij laten want ik offer mijn hond niet op aan een onverlaat die de agressie niet kan beheersen van zijn dier. En ik ga er ook niet elders voor wandelen. Ik heb geen agressieve hond en ik heb dus geen probleem. Zo zie ik dat.

Overal kan een hond om de hoek komen. Een pup kan een keer niet luisteren. Maakt ook geen reet uit. Een auto remt ook voor een kind dat plots over steekt en daarom heb je je hond maar te controlleren. Spijt me. Muilkorf kost 10 euro en die had ik ook bij mijn agressieve honden. Daar hoeft een ander, hoe dan ook, niet onder te lijden.
Tja, je kunt je eigen hond ook aanleren bij je te blijven, en alleen naar andere honden te laten gaan als jij daar toestemming voor geeft. Hoef je ook geen honden op te hangen en te trappen :19:

Iedereen praat vanuit zijn eigen situatie, logisch. Feit blijft dat als we allemaal gewoon rekening met elkaar houden en iedereen controle over zijn of haar hond kan houden er niets aan de hand is.

Kan jouw hondje lief zijn maar als ik met mijn wel sociale honden loop heb ik nog steeds geen zin in jouw hond die heel lief komt zijn. Mijn honden hebben genoeg aan elkaar. En dan zal er niets gebeuren want die zullen niets doen, ze negeren jouw hond gewoon, maar irritant is het wel. Ga lekker je eigen hond bezig houden ipv hem overal maar naar toe te laten gaan :19: Mijn honden zijn er niet om andere honden te vermaken.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Fafo schreef:Maar dan nog is iedereen verantwoordelijk voor hun eigen hond, en dus niet alleen maar de mensen met de moeilijkere rassen of agressieve honden. Ook alle andere honden eigenaren.
Heb je helemaal gelijk in. Maar waar ik (en volgens mij ook een aantal anderen) op wijzen is dat ook mensen met moeilijkere rassen verantwoordelijk blijven voor hun honden en het gedrag daarvan. Zelfs als die aan de riem lopen.
Als jouw hond snel getriggerd wordt door andere honden kan je ook wel bedenken dat je in losloopgebieden een vrij grote kans maakt op struinende honden en je dus problemen opzoekt.
En als ik lees over mensen van 1 stuiterende niet-agressieve Labrador die er achteraan worden gesleurd, weet hoe het kon zijn met 2 volwassen Golden reuen (die ik wel aan kon, maar ze waren samen soms erg sterk aan de riem); kan je bedenken dat het met meerdere hond-agressieve honden nog lastiger wordt. En dan is het de verantwoording van de eigenaar van die honden om te zorgen dat de honden niets kunnen doen en ook zo prettig mogelijk lopen.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

laeken schreef:Even voor de duidelijkheid, het gaat natuurlijk over honden die gaten maken en erger. Een hond die gromt en grauwt maar niks doet zal niemand problemen mee hebben. Zelfs een hond die even worstelt met een opdringerig type vind ik niet zo erg. Maar bijten? Om niks? Nou nee.
Hier op het HF niemand nee. Volgens andere fora of mensen die ik in het echt tegenkom heb je met een grommende of grauwende hond niks te zoeken in losloopgebieden, eigenlijk ook niet in aanlijngebieden en liever zelfs niet op straat ;) Laat staan dat die ook wel even worstelt.
M@scha
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ik ken de achtergrond niet en heb daar niet zo'n behoefte aan. Maar goed, Demi heeft te veel honden, kan ze niet houden en ze eten pups.
Dat is dan "het gros van de reacties" en 4 pagina's verbazing.

dat hoor je mij niet zeggen. wel dat ze met teveel tegelijk loopt en ik mij erover verbaas dat ze neerzet dat het niet haar probleem is als een niet luisterende hond in haar roedel duikt.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

M@scha schreef:
Branka schreef: Ook helemaal mee eens. Waarom moet de hele wereld rekening met agressieve honden houden terwijl het vooral de verantwoording van de eigenaar is om daar rekening mee te houden?
En nogmaals: je loopt dan toch als eigenaar van een hond met zo'n scherp randje ook niet fijn?
nee, dat is verschrikkelijk. overal ogen en maar zoeken naar potentiële problemen.
Vind jij hoor. Ik loop heerlijk met Fodor, ja moet wel opletten, maar ik vind het leuker om met hem te lopen en steeds weer wat te bereiken dan met mijn luisterende sociale 'saaie' ;) honden.

Maar net waar je interesse ligt qua ras.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

TessaThomas schreef:
laeken schreef:Even voor de duidelijkheid, het gaat natuurlijk over honden die gaten maken en erger. Een hond die gromt en grauwt maar niks doet zal niemand problemen mee hebben. Zelfs een hond die even worstelt met een opdringerig type vind ik niet zo erg. Maar bijten? Om niks? Nou nee.
Hier op het HF niemand nee. Volgens andere fora of mensen die ik in het echt tegenkom heb je met een grommende of grauwende hond niks te zoeken in losloopgebieden, eigenlijk ook niet in aanlijngebieden en liever zelfs niet op straat ;) Laat staan dat die ook wel even worstelt.
Maar wat doet jouw hond dat mensen zo tegen je praten?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Fafo schreef:
M@scha schreef:
Branka schreef: Ook helemaal mee eens. Waarom moet de hele wereld rekening met agressieve honden houden terwijl het vooral de verantwoording van de eigenaar is om daar rekening mee te houden?
En nogmaals: je loopt dan toch als eigenaar van een hond met zo'n scherp randje ook niet fijn?
nee, dat is verschrikkelijk. overal ogen en maar zoeken naar potentiële problemen.
Vind jij hoor. Ik loop heerlijk met Fodor, ja moet wel opletten, maar ik vind het leuker om met hem te lopen en steeds weer wat te bereiken dan met mijn luisterende sociale 'saaie' ;) honden.

Maar net waar je interesse ligt qua ras.

die tijd heb ik gehad :-) nu wandelen we zodat opa de krant kan lezen, zijn volle blaas leeg kan maken en zodat zijn nagels niet te lang worden van het alleen maar op gras lopen. trainen doen we al jaren niet meer. die hond is gewoon perfect op zijn eigen manier :mrgreen:
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Pemba schreef:
TessaThomas schreef:
Uitvallen aan de lijn. ;) Nog nooit gaten gemaakt en pas 2 keer geworsteld (2 keer met dezelfde hond). Los valt ze niet uit, maar luistert ze niet goed genoeg. Maar ik loop zelf niet in losloopgebieden, omdat ze zo deed aan de lijn en er gewoon onzeker van wordt. Ik doe haar er geen plezier mee als we meer als 10 honden tegenkomen op een wandeling.
laeken
Zeer actief

Fafo schreef:Tja, je kunt je eigen hond ook aanleren bij je te blijven, en alleen naar andere honden te laten gaan als jij daar toestemming voor geeft. Hoef je ook geen honden op te hangen en te trappen :19:

Kan je leren ja. Kan jouw hond alles meteen? En luisteren ze als een robot? Daar geloof ik niks van. Daarnaast hang ik pas honden op of trap ze als ze mijn hond die niks doet gaan lopen toetakelen. Zou jij ook doen dus praat niet zo raar. Alsof jij niks gaat doen als je hond in de bek van een rottweiler bungelt omdat die toevallig om de hoek kwam en zo nodig in een losloopgebied moet wandelen.
Iedereen praat vanuit zijn eigen situatie, logisch. Feit blijft dat als we allemaal gewoon rekening met elkaar houden en iedereen controle over zijn of haar hond kan houden er niets aan de hand is.

Ik heb niet zo heel veel zin om rekening te houden met mensen die hun agressieve hond in een losloopgebied uitlaten en dan de kans geven een onschuldige hond te grijpen. Ik hou ook geen rekening met auto's op de stoep. Jij wel?
Kan jouw hondje lief zijn maar als ik met mijn wel sociale honden loop heb ik nog steeds geen zin in jouw hond die heel lief komt zijn. Mijn honden hebben genoeg aan elkaar. En dan zal er niets gebeuren want die zullen niets doen, ze negeren jouw hond gewoon, maar irritant is het wel. Ga lekker je eigen hond bezig houden ipv hem overal maar naar toe te laten gaan :19: Mijn honden zijn er niet om andere honden te vermaken.
Je leest alleen maar dingen die daar niet staan. Mijn hond gaat helemaal geen roedels inlopen en als dat wel zo was omdat hij jong was of dat leuk vond en jouw honden doen niks, wat is dan het probleem? Als je geen hond wil zien anders dan je eigen honden moet je ergens gaan lopen waar geen andere honden zijn. Wel zo makkelijk. Want ik denk niet dat mensen dat aan jouw gezicht zullen aflezen en aangezien jij ook met een roedel loopt is een bezoekende hond de realiteit waar je mee te dealen hebt. Dat is nl een feit. En feiten verander je niet met gedachtes over wat jij wel en niet wil.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

dagmar88 schreef:
lieke schreef: Ik zit met verbazing het gros van de reacties te lezen. Een jonge jolige buurtende puber of pup in de losloopgebied die maar onder appèl moet staan bij de baas want anders staat er de doodstraf op.
Een lichtelijke dementerende ouwe knar als mijn Kyra die in haar sukkeligheid een beetje rondstrompelt en per ongeluk een hondagressieve lammeling tegen het lompe lijf komt en het met de dood mag bekopen.
Lekker dan. :roll:

:denken: Waar lees je dat?
Haha dat vroeg ik me ook af. Alsof je tegen een muur loopt te lullen ofzo, er wordt werkelijk niet gelezen wat er nou daadwerkelijk geschreven wordt. Ontzettend jammer.
dagmar88
Zeer actief

Fafo schreef: Haha dat vroeg ik me ook af. Alsof je tegen een muur loopt te lullen ofzo, er wordt werkelijk niet gelezen wat er nou daadwerkelijk geschreven wordt. Ontzettend jammer.
:wink: Het verliest na een paar keer de grap wel.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

TessaThomas schreef: Hier op het HF niemand nee. Volgens andere fora of mensen die ik in het echt tegenkom heb je met een grommende of grauwende hond niks te zoeken in losloopgebieden, eigenlijk ook niet in aanlijngebieden en liever zelfs niet op straat ;) Laat staan dat die ook wel even worstelt.
in de achtertuin dus, zoals ik een paar pagina's eerder al zei.
maakt niet uit of jouw hond aangelijnd is, netjes negeert, naast je loopt en je hem prima onder controle hebt mocht een van die vreselijk sociale :roll: stuiterballen of een potenbijtende jack hussel hem lastigvallen, zo gauw het ook maar een enigszins agressieve of zelfs maar onvriendelijke hond zou kunnen zijn, blijf je maar liever thuis.

what a load of bollox :piew:
om het maar even bij mijn gastmoedertaal te houden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

TessaThomas schreef:
Pemba schreef:
TessaThomas schreef:
Uitvallen aan de lijn. ;) Nog nooit gaten gemaakt en pas 2 keer geworsteld (2 keer met dezelfde hond). Los valt ze niet uit, maar luistert ze niet goed genoeg. Maar ik loop zelf niet in losloopgebieden, omdat ze zo deed aan de lijn en er gewoon onzeker van wordt. Ik doe haar er geen plezier mee als we meer als 10 honden tegenkomen op een wandeling.
Als de hond aan een lijn zit moeten mensen niet zo zeuren :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
Fafo schreef: Haha dat vroeg ik me ook af. Alsof je tegen een muur loopt te lullen ofzo, er wordt werkelijk niet gelezen wat er nou daadwerkelijk geschreven wordt. Ontzettend jammer.
ach zolang zelfs honden die noooooooit wat doen ook wel eens zonder aanleiding een ander hondje te pakken nemen vind ik de grap nog wel aardig.
niets hondelijks is ze vreemd, toch?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Kruimel53 schreef:Ik vind het vreemd om als eigenaar van een agressieve hond van andere eigenaren te verwachten dat die hun honden 100% onder appèl kadavergedisciplineerd hebben terwijl je zelf je hond niet onder controle hebt. Als jouw hond zelfs aan de lijn, waar je als eigenaar dus naast staat, andere honden opvreet staat 'ie dus niet onder appèl lijkt mij zo.
100% mee eens!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

dagmar88 schreef:

Hahaha, ik lig hier dus in een deuk, hè. :roll:

Over goed lezen gesproken: ik had het niet over honden die een grauw of grol geven bij buurtende honden omdat ze daar niet van houden of gewoon (even) geen zin in hebben.
Mijn ouwe Kyra gaf laatst ook een jolige puberherder een grauw omdat-ie het nodig vond tegen haar pijnlijke heupen aan te springen. Dat is normaal hondengedrag. En als Bonnie gezellig komt stuiteren bij een hond die daar overduidelijk geen zin in heeft, mag-ie ook een grauw geven.
Daar hoor je mij niet over.
Ik had het over honden die vinden dat soortgenoten dood moeten. Als in: kassiewijle. Naar de barrebiesjes. Enkele ticket Eeuwige Jachtvelden.
Zonder aanleiding. Gewoon omdat ze er zíjn. Die honden horen niet in de publieke ruimte thuis zonder dubbel gezekerd te zijn met vijf lijnen en een muilkorf. En een baas die ze aankan zonder lantarenpalen te moeten omhelzen.
Begrijp je dat nu?
Of moet ik nog explicieter zijn?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

lieke schreef: Hahaha, ik lig hier dus in een deuk, hè. :roll:

Over goed lezen gesproken: ik had het niet over honden die een grauw of grol geven bij buurtende honden omdat ze daar niet van houden of gewoon (even) geen zin in hebben.
Mijn ouwe Kyra gaf laatst ook een jolige puberherder een grauw omdat-ie het nodig vond tegen haar pijnlijke heupen aan te springen. Dat is normaal hondengedrag. En als Bonnie gezellig komt stuiteren bij een hond die daar overduidelijk geen zin in heeft, mag-ie ook een grauw geven.
Daar hoor je mij niet over.
Ik had het over honden die vinden dat soortgenoten dood moeten. Als in: kassiewijle. Naar de barrebiesjes. Enkele ticket Eeuwige Jachtvelden.
Zonder aanleiding. Gewoon omdat ze er zíjn. Die honden horen niet in de publieke ruimte thuis zonder dubbel gezekerd te zijn met vijf lijnen en een muilkorf. En een baas die ze aankan zonder lantarenpalen te moeten omhelzen.
Dat zeg ik; er is geen haha.

:ok: En lezen had ik speciaal voor jou nog een keer gedaan, omdat ik me nogal zat te verbazen. Volgens sommigen op Demi na op die vier pagina's niets schokkends gezien.

Charlie vindt maar een end weg. Ik vind er iets anders van en heb toevallig net even wat meer in te brengen.
Ήυs
Zeer actief

laeken schreef:
Fafo schreef:Tja, je kunt je eigen hond ook aanleren bij je te blijven, en alleen naar andere honden te laten gaan als jij daar toestemming voor geeft. Hoef je ook geen honden op te hangen en te trappen :19:

Kan je leren ja. Kan jouw hond alles meteen? En luisteren ze als een robot? Daar geloof ik niks van. Daarnaast hang ik pas honden op of trap ze als ze mijn hond die niks doet gaan lopen toetakelen. Zou jij ook doen dus praat niet zo raar. Alsof jij niks gaat doen als je hond in de bek van een rottweiler bungelt omdat die toevallig om de hoek kwam en zo nodig in een losloopgebied moet wandelen.

Ik heb niet zo heel veel zin om rekening te houden met mensen die hun agressieve hond in een losloopgebied uitlaten en dan de kans geven een onschuldige hond te grijpen. Ik hou ook geen rekening met auto's op de stoep. Jij wel?
Je leest alleen maar dingen die daar niet staan. Mijn hond gaat helemaal geen roedels inlopen en als dat wel zo was omdat hij jong was of dat leuk vond en jouw honden doen niks, wat is dan het probleem? Als je geen hond wil zien anders dan je eigen honden moet je ergens gaan lopen waar geen andere honden zijn. Wel zo makkelijk. Want ik denk niet dat mensen dat aan jouw gezicht zullen aflezen en aangezien jij ook met een roedel loopt is een bezoekende hond de realiteit waar je mee te dealen hebt. Dat is nl een feit. En feiten verander je niet met gedachtes over wat jij wel en niet wil.
Het verschil tussen ons is dat ik het van beide kanten begrijp. Ik begrijp dat mensen met een agressieve hond ook vinden dat ze gewoon het recht hebben om op het strand te lopen net zo goed als de mensen die geen verantwoording nemen over hun hond en fikkie alles maar lekker laten doen daar mogen lopen.

Want dat is denk ik nummer 1 ergernis van mensen met een lastige(re) hond, je probeert je hond te trainen en (ik praat vanuit hoe ik ben met Fodor) je voelt je enorm verantwoordelijk en hebt ogen all over the place, en dan heb je mensen die vinden dat hun hond vooral veel moet spelen met andere honden want dat is voor de socialisatie enzo erg fijn en dan hoeven ze zelf natuurlijk niet te veel uit te voeren. En die hebben er lak aan of jij wilt dat die hond komt buurten of niet. Naja zie het artikel wat eerder is geplaatst, dat soort mensen bedoel ik dus.

Ik heb het absoluut niet over hondeneigenaren die gewoon een nieuwsgierige hond hebben of eigenaren die een jonge hond hebben. Nee natuurlijk is een hond geen robot en ik zie zó of een eigenaar er schijt aan heeft of niet. Hebben ze er schijt aan en laten ze het maar gewoon doen, dan kun je van mij echt oprotten. Maar als je gewoon een jonge hond hebt of een demente of noem het maar op en je bent wel degelijk bezig met trainen of je kot meteen je hond halen als je ziet dat een ander het niet fijn vindt zul je mij niet horen.

Voorbeeld van vanochtend (ik dacht meteen aan dit topic) ik liep met 6 sociale honden, en hoorde op het strand in de verte een hond blaffen. Dus ik ga helemaal aan de andere kant van het strand lopen met de roedel en houd de aandacht op mij. Aan de waterkant liep een man met een hele opdringerige blaffende Mechelse herder. Beest rent naar de roedel, duikt er vol in. Mijn honden maakt het niets uit, doen gewoon hun ding, en wat doet de eigenaar? Die fluit wat en loopt door. Ik ben blijven staan omdat ik vind dat een eigenaar de kans moet krijgen om zijn hond te komen halen maar die man was al een strand verder. Wat als zijn hond nou begint te vechten? Of er wel iets escaleert? Ik ben doorgelopen en omdat mijn honden geen interesse toonde ging hij op een gegeven moment wel richting baas, maar waar is die vernatwoording? En je wilt niet weten hoe vaak ik een hond moet vast houden zodat de baas hem kan ophalen, of hoe vaak een baas gewoon door loopt en het dier lekker laat doen, of ik zelfs de hond aan de halsband terug moet brengen naar de eigenaar. Maakt mij niet uit, ik snap dat zo'n roedel mega interessant is, maar ik vind wel dat de eigenaar gewoon in ieder geval zijn best moet doen om de hond te halen.

Ik vind het onterecht dat ik dus maar niet op dat strand moet lopen met Fodor want je hebt nou eenmaal van deze mensen. Maar die mensen die er allemaal maar schijt aan hebben die mogen wel want ach, die hond vecht niet dus dan is het prima. Dat vind ik dus de omgekeerde wereld.

En ik snap ook dat als je een hond hebt die je niet aan kan en waarvan je weet dat hij voor de kill gaat je in een losloop gebied niets te zoeken hebt. Maar er zijn natuurlijk enorm veel variaties van agressie. Ik vind het nu echt te zwart/wit bekeken allemaal.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”