Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door laeken »

Ja, dat lijkt mij ook ja. Ik was vanmorgen in een heerlijk gebied aan het wandelen met Bas. Honden moeten daar verplicht aangelijnd zijn. Ik laat Bas altijd los want zij hoeft niet aangelijnd te zijn, daar is geen enkele reden voor te bedenken. Nu snap ik dat dat raar en asociaal klinkt maar die hond luistert op het woord, loopt nergens heen, gaat op niemand of niets af en is lief tegen elke hond en mens. Dus tja.... Als ik kom zeg komt ze, wacht is wacht en naast is naast. Als er een auto komt zeg ik Bas, aan de kant en dan komt ze bij mijn benen zitten. Uiteraard hou ik haar dan wel even vast aan haar halsbandje. Zodra ik iemand met een hond zie roep ik haar en lijn haar aan. Dan laat ik haar naast lopen en dan gaan wij aan de andere kant van de weg lopen als waar de tegenpartij loopt. Lief of niet, respect voor elkaars persoonlijke zone en gewoon even netjes doen. Toen er vanmorgen een auto kwam met Nederlanders die mij snoeihard voorbij reden zag ik dat ze 2 staffords in de achterbak hadden. Dat hoorde ik ook want die honden gingen tekeer in die auto. Ik ben meteen omgedraaid. Was bang dat ze verderop zouden stoppen en de honden los zouden laten. Daar had ik geen vertrouwen in. Jonge jongens, jaar of 18 en dan met twee van die honden. Verwachtte er ook weinig sociaal gedrag van kwa aanlijnen en even aan de kant gaan.

Dus dan kies ik ervoor de slimste te zijn al zou ik volkomen in mijn recht staan als ik Bas aanlijnde en dwars door die honden en jongens was gelopen als ze al gestopt waren.

Ik ben dus zelf wel iemand die zijn hond altijd en overal los laat waar dat kan. Verboden of niet. Maar wel alleen omdat ik absoluut zeker ben dat mijn hond niks doet en niemand en niets lastig zal vallen. En ik ga zeker aan de kant bij passeren. Al is mijn hond nog zo makkelijk. Beetje respect voor elkaar is nooit verkeerd. En ik wordt ook niet boos als een hond uitvalt. Ik stel Bas gerust en geef haar een koekje als ze haar staart hoog durft te houden en netjes mee loopt. Wordt ze bang of neigt ze naar onderzoekend gedrag dan negeer ik dat en loop door.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

mmartinn schreef:Dit ligt dus wel genuanceerd, want als het een normaal persoon zou zijn met een rescuedog of zoiets, zou ik wel de moeite nemen om even uit te wijken.
wat is een rescue dog?
en wat is de definitie van een normaal persoon?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef: :ok: Ja, er dingen bij halen die niet gezegd zijn, dat schiet op.
We zullen zien of je er over een (half) jaar nog zo over denkt, of het toch wel erg fijn vindt dat mensen rekening met je houden :mrgreen:
Jij moet echt een stuk beter lezen, en je persoonlijke vete jegens mij eens opzij zetten.

:tongue: Ja hoor.
laeken schreef: Ik ben dus zelf wel iemand die zijn hond altijd en overal los laat waar dat kan. Verboden of niet. Maar wel alleen omdat ik absoluut zeker ben dat mijn hond niks doet en niemand en niets lastig zal vallen. En ik ga zeker aan de kant bij passeren. Al is mijn hond nog zo makkelijk. Beetje respect voor elkaar is nooit verkeerd.
:ok:

Is hier met mijn jongens net zo.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

laeken schreef:.....
Ik ben dus zelf wel iemand die zijn hond altijd en overal los laat waar dat kan. Verboden of niet. Maar wel alleen omdat ik absoluut zeker ben dat mijn hond niks doet en niemand en niets lastig zal vallen. En ik ga zeker aan de kant bij passeren. Al is mijn hond nog zo makkelijk. Beetje respect voor elkaar is nooit verkeerd. En ik wordt ook niet boos als een hond uitvalt. Ik stel Bas gerust en geef haar een koekje als ze haar staart hoog durft te houden en netjes mee loopt. Wordt ze bang of neigt ze naar onderzoekend gedrag dan negeer ik dat en loop door.
Met die instelling zijn er maar weinig, in bijna elk aanlijngebied kom ik mensen tegen met loslopers die op mijn hond afstormen onder het mom van "hij doet niks hoor"

Maar dan nog snap ik het niet, waarom ga je naar een aanlijngebied als je hond toch los laat lopen, daar zijn toch losloopgebieden voor?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Bink2009 schreef:
laeken schreef:.....
Met die instelling zijn er maar weinig, in bijna elk aanlijngebied kom ik mensen tegen met loslopers die op mijn hond afstormen onder het mom van "hij doet niks hoor"

Maar dan nog snap ik het niet, waarom ga je naar een aanlijngebied als je hond toch los laat lopen, daar zijn toch losloopgebieden voor?
Daar lopen heel vaak klootzakjes, en Mika is ook niet altijd fijn in de omgang. Wil ik rustig lopen kan dat zowat alleen in aanlijngebied. Heel vervelend :ugh:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

LongFields schreef:Je plaat blijft hangen mmartinn, net als de letters van je toetsenbord toen je je gebruikersnaam intikte. Ik lees prima, maar je schrijfstijl en je hakken in het zand in de door mij gequote post geven me de indruk dat jij zo'n tupe bent die uit principe niet aan de kant wil gaan omdat de schuld toch altijd bij de ander ligt. En dat is gewoon een ego- probleempje. Geeft niks, maar doe dan niet alsof het niet zo is en leg de schuld gelijk wéér bij een ander, in dit geval bij mij omdat ik niet goed zou lezen. Als jij het deel achter mijn scherpe opmerking goed gelezen, en belangrijker nog, begrépen had, hoefde je helemaal niet te reageren namelijk. :wink:
Sorry, maar ik blijf erbij dat je in dit geval nog steeds niet goed leest.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Respect vanmorgen voor een oudere vrouw met bijtgrage Mechelaar.

Ze zag mij aan komen en nam zelf een andere weg!

Ze kan de hond niet goed houden (type aan de lantaarnpaal vast houden en de ander laten passeren)
Ze loopt altijd met een boog om je heen of een andere richting.

Vanmorgen dacht ik nog,goh wat attent!
Zo kan het dus ook als je weet dat je je hond niet goed aan kunt!
laeken
Zeer actief

Bink2009 schreef: Maar dan nog snap ik het niet, waarom ga je naar een aanlijngebied als je hond toch los laat lopen, daar zijn toch losloopgebieden voor?

Rara wat denk je? Hier in Duitsland houdt iedereen zich netter aan de regels als in NL. En als ik naar een losloopgebied gaan wordt ik dus belaagd door grote honden die op mij af stormen. Daar is mijn hond bang voor. Die gaat dan met de staart tussen de benen zitten. Laat het gebeuren. Eenmaal te opdringerige reuen zal ze begrommen en evt snappen. Dat is uitermate irritant omdat we zo geen stap kunnen zetten en er ook een teef bij kan zitten die dat grommen niet pikt. Dus ik vermijd losloopgebieden altijd maar, zeker in het weekend. Dus dan ga ik naar een natuurgebied met aanlijnplicht en dan lijn ik direct bij het zicht van een andere hond aan. Kan mijn hond toch lekker rennen en dan heeft niemand er last van. En dan sta ik niet zoals laatst met 5 herders om me heen. Want ik liep laatst in een losloopgebied, was er een fokker oid met 2 Hollandse en 3 Mechelse herders. Extreem wild en druk, luisterde niet zo best. Dat was extreem niet leuk voor mij en mijn hondje. Daarna nog een super wilde labrador die maar op en om mijn hondje van 4 kilo bleef springen. Ik kan met een hondje van 4 kilo nauwelijks in een losloopgebied komen. Ik spreek af met andere leuke hondjes en dan gaan we soms wel maar alleen door de weeks als er niemand is. Op zaterdag en zondag zie je mij nooit in een losloopgebied. Juist omdat alles daar op alles af komt denderen en niemand echt zijn hond lijkt te kunnen beheersen. Losloopgebied is geen vrijbrief om je hond maar zijn gang te laten gaan. Dus ik kies voor aanlijngebieden meestal. Heerlijk rustig en hier in DL best heel sociaal :E:
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

nathalie71 schreef:Respect vanmorgen voor een oudere vrouw met bijtgrage Mechelaar.

Ze kan de hond niet goed houden (type aan de lantaarnpaal vast houden en de ander laten passeren)

Mooi, zo hoort het!
Laatst gewijzigd door mmartinn op 21 jan 2014 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

mmartinn schreef:
LongFields schreef:Je plaat blijft hangen mmartinn, net als de letters van je toetsenbord toen je je gebruikersnaam intikte. Ik lees prima, maar je schrijfstijl en je hakken in het zand in de door mij gequote post geven me de indruk dat jij zo'n tupe bent die uit principe niet aan de kant wil gaan omdat de schuld toch altijd bij de ander ligt. En dat is gewoon een ego- probleempje. Geeft niks, maar doe dan niet alsof het niet zo is en leg de schuld gelijk wéér bij een ander, in dit geval bij mij omdat ik niet goed zou lezen. Als jij het deel achter mijn scherpe opmerking goed gelezen, en belangrijker nog, begrépen had, hoefde je helemaal niet te reageren namelijk. :wink:
Sorry, maar ik blijf erbij dat je in dit geval nog steeds niet goed leest.
:LOL:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

nathalie71 schreef:Respect vanmorgen voor een oudere vrouw met bijtgrage Mechelaar.

persoonlijk vind ik dat je eigenlijk niet met een hond zou moeten lopen die je niet aankunt. Je kunt niet altijd alles voor zijn.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

laeken schreef:Dus dan kies ik ervoor de slimste te zijn al zou ik volkomen in mijn recht staan als ik Bas aanlijnde en dwars door die honden en jongens was gelopen als ze al gestopt waren.
Ik snap jouw keus dus volkomen, maar je beseft wel dat asociaal gedrag nu voor sociaal gedrag gaat?
Laatst gewijzigd door mmartinn op 21 jan 2014 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bink2009 schreef:

Ik deed dat vaak als mijn hond loops was aangezien het bijna de enige mogelijkheid was om haar haar energie kwijt te laten raken.
Nu luisterden ze best goed en zodra ik een aangelijnde hond zag lijnde ik ze ook aan. En bij een niet aangelijnde hond die dus net zo illegaal los liep riep ik even naar de baas dat ik een loopse hond bij me had.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
nathalie71

laeken schreef:
Bink2009 schreef: Maar dan nog snap ik het niet, waarom ga je naar een aanlijngebied als je hond toch los laat lopen, daar zijn toch losloopgebieden voor?

Rara wat denk je? Hier in Duitsland houdt iedereen zich netter aan de regels als in NL. En als ik naar een losloopgebied gaan wordt ik dus belaagd door grote honden die op mij af stormen. Daar is mijn hond bang voor. Die gaat dan met de staart tussen de benen zitten. Laat het gebeuren. Eenmaal te opdringerige reuen zal ze begrommen en evt snappen. Dat is uitermate irritant omdat we zo geen stap kunnen zetten en er ook een teef bij kan zitten die dat grommen niet pikt. Dus ik vermijd losloopgebieden altijd maar, zeker in het weekend. Dus dan ga ik naar een natuurgebied met aanlijnplicht en dan lijn ik direct bij het zicht van een andere hond aan. Kan mijn hond toch lekker rennen en dan heeft niemand er last van. En dan sta ik niet zoals laatst met 5 herders om me heen. Want ik liep laatst in een losloopgebied, was er een fokker oid met 2 Hollandse en 3 Mechelse herders. Extreem wild en druk, luisterde niet zo best. Dat was extreem niet leuk voor mij en mijn hondje. Daarna nog een super wilde labrador die maar op en om mijn hondje van 4 kilo bleef springen. Ik kan met een hondje van 4 kilo nauwelijks in een losloopgebied komen. Ik spreek af met andere leuke hondjes en dan gaan we soms wel maar alleen door de weeks als er niemand is. Op zaterdag en zondag zie je mij nooit in een losloopgebied. Juist omdat alles daar op alles af komt denderen en niemand echt zijn hond lijkt te kunnen beheersen. Losloopgebied is geen vrijbrief om je hond maar zijn gang te laten gaan. Dus ik kies voor aanlijngebieden meestal. Heerlijk rustig en hier in DL best heel sociaal :E:
ben het helemaal met je eens hoor,wel meer reacties die je hebt gegeven.

Je moet eerst zelf een klein hondje hebben gehad wil je denk ik begrijpen hoe het is en wat er gebeurd.

Waarom zou een grote met die van mij(5kg) moeten spelen?

Met die kleintjes hebben ze wel heel erg veel plezier!
En ze zijn zoooo blij als ze even lekker los mogen.
Maar vaak gaat dat niet omdat er overal van die grote lompe honden lopen,inderdaad van die "doet ie anders nooit"-"hij doet niks hoor"-"hij wil alleen maar spelen"-honden en baasjes.

Ik wil niet dat die op ons af komen stormen als ik ze niet ken.Zelfs als ik netjes met ze aan de lijn loop.Zit ik met twee riemen en een lompe hond die achter die van mij aan rent...Ik maar rondjes draaien en proberen de hond weg te jagen.Baasjes die totaal niet zien dat die van mij dat niet leuk vinden.En ze vinden niet iedere hond eng,maar wel een bepaald gedrag van de ander.

Maar goed in een ander topic gaat het hier ook al over (aangevallen op de dijk)

Ik wil mijn hondjes graag heel houden en ik wil geen trauma en de hondjes ook niet.
laeken
Zeer actief

mmartinn schreef:
laeken schreef:Dus dan kies ik ervoor de slimste te zijn al zou ik volkomen in mijn recht staan als ik Bas aanlijnde en dwars door die honden en jongens was gelopen als ze al gestopt waren.
laeken schreef:
Ik snap jouw keus dus volkomen, maar je beseft wel dat asociaal gedrag nu voor sociaal gedrag gaat?
Jazeker, maar als ik met mijn vorige roedel had gelopen, 1 herder, 1 husky-miks en een stafford-kruising dan was ik ook gewoon door gelopen misschien. Want die honden konden zelf alles regelen. Mijn nieuwe kleine hondje kan dat dus niet. Daar moet ik alles voor regelen. Daarvoor had ik een kruising bouvier teef. Enorm bakbeest en dan koos ik soms ook gewoon voor mijn recht hoor. Hond aan de lijn, vragen of de andere honden in de bebouwde kom ook even aan de lijn konden. Werd dat genegeerd dan liep ik dus wel door. En dan kon mijn hond best een keer grauwen of zelfs een andere hond op de grond gooien als die echt opdringerig was bij mijn aangelijnde hond. Je kan dan wat makkelijker in je recht staan dan wanneer je eigen hond eigenlijk niks dan risico loopt. Jij kan ook beter je recht nemen met je hond. Mensen lijnen hun staffords vanzelf wel aan als jij aan komt lopen. Dat geldt niet voor mij met mijn kleine schoothondje. :engel:
Afbeelding
nathalie71

Zoie schreef:

persoonlijk vind ik dat je eigenlijk niet met een hond zou moeten lopen die je niet aankunt. Je kunt niet altijd alles voor zijn.
Nee dat klopt,ze heeft hem ook een tijd gemuilkorft gehad.Toen lag ze zelf bijna in de sloot.
Ze heeft de kracht niet voor de hond.Ze loopt altijd op andere tijden dan de meesten en als ze van ver af iemand aan ziet komen loopt ze om.Ze gaat nooit naar een uitlaat of losloop gebied,altijd rondje door de wijk/groenstrook
Bink2009
Zeer actief

Oh oke ik lees wel goede redenen om niet naar een losloopgebied te gaan dus ik snap het iets beter :ok:

Wel jammer dat er irl niet meer baasjes als jullie rondliepen die zijn/haar hond bij zich roept, want ik ga juist naar een aanlijngebied met mijn agressieve hond maar daar heb ik veel te vaak last van loslopers die niet onder appel staan.
Zoie
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Zoie schreef:

Nee dat klopt,ze heeft hem ook een tijd gemuilkorft gehad.Toen lag ze zelf bijna in de sloot.
Ze heeft de kracht niet voor de hond.Ze loopt altijd op andere tijden dan de meesten en als ze van ver af iemand aan ziet komen loopt ze om.Ze gaat nooit naar een uitlaat of losloop gebied,altijd rondje door de wijk/groenstrook
dan zal die hond zijn ei ook wel niet kwijt kunnen, vrees ik. Is herplaatsen geen optie ?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

laeken schreef:
mmartinn schreef:
laeken schreef:
Jazeker, maar als ik met mijn vorige roedel had gelopen, 1 herder, 1 husky-miks en een stafford-kruising dan was ik ook gewoon door gelopen misschien. Want die honden konden zelf alles regelen. Mijn nieuwe kleine hondje kan dat dus niet. Daar moet ik alles voor regelen. Daarvoor had ik een kruising bouvier teef. Enorm bakbeest en dan koos ik soms ook gewoon voor mijn recht hoor. Hond aan de lijn, vragen of de andere honden in de bebouwde kom ook even aan de lijn konden. Werd dat genegeerd dan liep ik dus wel door. En dan kon mijn hond best een keer grauwen of zelfs een andere hond op de grond gooien als die echt opdringerig was bij mijn aangelijnde hond. Je kan dan wat makkelijker in je recht staan dan wanneer je eigen hond eigenlijk niks dan risico loopt. Jij kan ook beter je recht nemen met je hond. Mensen lijnen hun staffords vanzelf wel aan als jij aan komt lopen. Dat geldt niet voor mij met mijn kleine schoothondje. :engel:
Ja klopt!
Maar als ik recht neem, wil niet zeggen dat ik er lomp doorheen lomp (zoals longfileds denkt, want die kent mij schijnbaar heel goed)
Ik wijs er die mensen gewoon even op dat ze hun hond kort moeten houden, voila opgelost probleem. Nog nooit problemen mee gehad.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 21 jan 2014 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Zoie schreef:

Leuk voor de baas en leuk voor de hond. Not!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bink2009 schreef:Oh oke ik lees wel goede redenen om niet naar een losloopgebied te gaan dus ik snap het iets beter :ok:

Wel jammer dat er irl niet meer baasjes als jullie rondliepen die zijn/haar hond bij zich roept, want ik ga juist naar een aanlijngebied met mijn agressieve hond maar daar heb ik veel te vaak last van loslopers die niet onder appel staan.
Ik zou nooit in een aanlijngebied mijn hond los laten als er ook maar een klein risico was dat ze naar vreemde honden zou rennen. Beter gezegd, waar ik loop kan je extreem ver kijken omdat het een polder is. Zie ik een hond op 400 meter afstand dan lijn ik dus al aan. Denk dat niemand daar haast weet dat mijn hond stiekem altijd los loopt haha! Er wordt ook streng gecontrolleerd. Dus ik moet goed oppassen dat ik niet gesnapt wordt. Dus jij zou makkelijk hier kunnen lopen en ik zou er ook geen probleem mee hebben om aangelijnde staffords tegen te komen. Prima, leuk, ik vind het leuke honden. :ok: Alleen niet los en op mijn hondje af vliegend. Dan verlies ik grip en wie weet wat er dan gebeurd als mijn hondje gromt of snapt als het haar teveel wordt.
Afbeelding
nathalie71

Zoie schreef:
nathalie71 schreef:
Zoie schreef:

dan zal die hond zijn ei ook wel niet kwijt kunnen, vrees ik. Is herplaatsen geen optie ?
Inderdaad,ze woont een paar straten verder op en ik hoorde van mensen die daar wonen dat de hond de godganselijke dag aan het blaffen is en veel in de tuin zit (tuintje)
Ze heeft de hond meer om haar te beschermen...nou dat doet ie!
Maar ze is stapel met de hond en zo te zien de hond ook met haar.Ze knuffelt hem veel onderweg...
Bink2009
Zeer actief

laeken schreef:
Bink2009 schreef:Oh oke ik lees wel goede redenen om niet naar een losloopgebied te gaan dus ik snap het iets beter :ok:

Ik zou nooit in een aanlijngebied mijn hond los laten als er ook maar een klein risico was dat ze naar vreemde honden zou rennen. Beter gezegd, waar ik loop kan je extreem ver kijken omdat het een polder is. Zie ik een hond op 400 meter afstand dan lijn ik dus al aan. Denk dat niemand daar haast weet dat mijn hond stiekem altijd los loopt haha! Er wordt ook streng gecontrolleerd. Dus ik moet goed oppassen dat ik niet gesnapt wordt. Dus jij zou makkelijk hier kunnen lopen en ik zou er ook geen probleem mee hebben om aangelijnde staffords tegen te komen. Prima, leuk, ik vind het leuke honden. :ok: Alleen niet los en op mijn hondje af vliegend. Dan verlies ik grip en wie weet wat er dan gebeurd als mijn hondje gromt of snapt als het haar teveel wordt.
Zulke Staffords vind ik ook niet leuk :wink: maar ik ben sowieso van mening dat Staffords niet los horen waar veel honden lopen, want er gebeuren steeds vaker ongelukken met Ceasar millan look a likes die dan zeggen "doet ie anders nooit" :Q:

In zo'n polder snap ik het wel, dan heb je overzicht en kan je op tijd reageren. Ik ga vaak naar Wassenaar (meijendel) en daar heb je duinen, bomen, bochten etc en vaak staat er ineens een hond voor mijn neus terwijl de baas nergens te bekennen is en dat vind ik behoorlijk onverantwoord zeker omdat er ook koeien lopen.
Zoie
Zeer actief

nathalie71 schreef:[Inderdaad,ze woont een paar straten verder op en ik hoorde van mensen die daar wonen dat de hond de godganselijke dag aan het blaffen is en veel in de tuin zit (tuintje)
Ze heeft de hond meer om haar te beschermen...nou dat doet ie!
Maar ze is stapel met de hond en zo te zien de hond ook met haar.Ze knuffelt hem veel onderweg...
stapel op misschien wel, gelukkig met, denk het niet. Maar goed, ander topic.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bink2009 schreef: Zulke Staffords vind ik ook niet leuk :wink: maar ik ben sowieso van mening dat Staffords niet los horen waar veel honden lopen, want er gebeuren steeds vaker ongelukken met Ceasar millan look a likes die dan zeggen "doet ie anders nooit" :Q:

Of je komt mensen tegen die denken met socialiseren alles te kunnen oplossen en er een naar alle andere honden toe sociaal zijnde hond van te kunnen maken.
Maar da's ook weer een andere discussie.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Ja klopt!
Maar als ik recht neem, wil niet zeggen dat ik er lomp doorheen lomp (zoals longfileds denkt, want die kent mij schijnbaar heel goed)
Ik wijs er die mensen gewoon even op dat ze hun hond kort moeten houden, voila opgelost probleem. Nog nooit problemen mee gehad.
Soms kun je niet anders.
Er kwam een keer een agressieve Stafford op Roxy afstormen (dat beest stond ook bekend als agressief) mensen waren het tuin hekje vergeten dicht te doen. Ik heb toen Storm de lijn gegeven en net op tijd hij heeft de grootste klap opgevangen voor Roxy en tenmiste terug kunnen vechten. Storm had zijn hals vol gaten, maar ik weet niet wat er gebeurd was als ik Storm bij me had gehouden. Die vent was ook nog woest op mij dat beest had geen enkele kwaad in zin volgens hem :piew: het beest vloog als een woeste stier op Storm.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Fafo schreef:Het is ook allemaal niet zo zwart/wit.

Als ik met mijn hond loop gebeurt er nooit wat, waarom? Omdat ik daar zelf de verantwoordelijkheid voor neem. Als ik een hond los zie lopen waarvan ik vermoed dat die problemen gaat opleveren ga ik een andere kant uit, gaat dat niet dan zorg ik dat ik de hond zelf weg houd.

Ik zie ook mensen die honden hebben die jong zijn en nog veel moeten leren. Als zo'n stuiterbal op ons af komt dan houd ik mijn hond op zo'n manier dat het niet zal escaleren, en heeft de baas de tijd om de jonge hond terug te halen en heb ik alle respect voor de baas. Elke hond moet het nou eenmaal leren, en als je ziet dat de baas daar moeite voor doet, zul je mij niet horen.

Maar er zijn genoeg mensen die hun onopgevoede hond de auto uit gooien en het beest lekker hun gang laten gaan. Honden die dan al 5 minuten om jou en je hond heen dartelen, blaffend en grommend en hoogstens irritant en geen baas is de buurt. Honden die even met een starre hoge houding fixerend onze kant op komen lopen en bazen die er niets mee doen. Als je vraagt of ze hun hond bij willen houden krijg je de meest rare commentaren 'Ajoh die doet niets' 'ach hij wil alleen maar spelen' 'ja hij luistert niet dus loop maar gewoon verder dan komt hij vanzelf wel'. Als mijn hond aanvalt bij zo'n hond met zo'n baas, hell no dat ik dan de verantwoording daar voor neem :neenee:

En dan denk ik, wie zou er dán niet in een losloop gebied mogen komen?
Dat laatste maak ik regelmatig mee en eerlijk gezegd begin ik nu ons losloopgebied te mijden. jammer, we wonen naast de hei, wat losloopgebied is. En nu loop ik maar wat vaker de wijk in.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Fafo schreef:

Ik vind het onterecht dat ik dus maar niet op dat strand moet lopen met Fodor want je hebt nou eenmaal van deze mensen. Maar die mensen die er allemaal maar schijt aan hebben die mogen wel want ach, die hond vecht niet dus dan is het prima. Dat vind ik dus de omgekeerde wereld.
laeken schreef: Niet helemaal. Want als een hond niks doet, nooit vecht en geen enkele hond zal bijten, waarom mag hij dan niet vrolijk op het strand rondrennen? Zo werkt het toch voor haast elke jonge hond? Welke jonge hond luistert nu nog als hij aan het spelen is en er komt een groep honden aan lopen waar hij ook mee wil spelen in zijn onschuld? Daarin verschillen we wel van mening. Een hond die een totaal onschuldige hond neigt te grijpen om niks en waarvan de eigenaar dat niet kan voorkomen hoort imo dus NIET in een losloopgebied. Dan vraag je er nl om dat een lieve hond de dupe van jouw hond wordt. Je hond moet minstens luisteren, niet grijpen als jij dat verbied en aangeven aan de andere hond dat deze weg moet gaan zonder meteen iets te doen. Dan en alleen dan is het eerlijk om die hond mee te nemen en bloot te stellen aan situaties waarvan je weet dat ze gaan gebeuren.
Ik vind het nogal lastig discussiëren met al die stukken die je knipt en waar je op reageert, en verder vind ik het wel gescheten eigenlijk.

Ik haal het bovenste er even uit om te laten zien hoe jij er iets eigens van maakt en dus duidelijk niet leest wat ik schrijf. Ik blijf mezelf daarom ook niet steeds herhalen.

Je hebt het over een jonge hond. In mijn stukje waar jij op reageert staat er nergens het woord 'jong'. Ik heb het over de honden zoals die in het artikel eerder geplaatst beschreven staan. Leer eerst eens lezen voor je reageert, dat discussieerd sowieso een stuk makkelijker. :ok:
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

LongFields schreef:Ik denk dat we het allemaal wel eens zijn over de honden die echt voor de kill gaan, die horen zeker niet los in een losloopgebied. Als ik eigenaar zou zijn van zo'n hond zou er ook geen haar op mijn hoofd zijn die er aan zou denken om daar te gaan lopen met mijn hond. Want wat heb je er aan als er iets gebeurt, en er een andere hond door die van jou verwond wordt, of nog erger? Die ellende zou ik me echt niet op de hals willen halen.

Maar zoals zo vaak zitten er heel veel nuances grijs tussen het wit van een 100% sociale hond en een 100% agressieve. En dat is het lastige ervan, want dan komt referentiekader en interpretatie om de hoek kijken. Mijn honden zijn zeker niet gemakkelijk in de omgang met andere honden, maar met de manier die ik gevonden heb om met hen om te gaan hoef ik mijn honden het loslopen niet te ontzeggen en ben ik met hen niemand tot last. Dat vergt inspanningen die voor een ander vervelend of onwenselijk zouden zijn waarschijnlijk, maar ik vind het prima te doen zo.
:ok:
nathalie71

JYBD schreef:
Fafo schreef:Het is ook allemaal niet zo zwart/wit.

Als ik met mijn hond loop gebeurt er nooit wat, waarom? Omdat ik daar zelf de verantwoordelijkheid voor neem. Als ik een hond los zie lopen waarvan ik vermoed dat die problemen gaat opleveren ga ik een andere kant uit, gaat dat niet dan zorg ik dat ik de hond zelf weg houd.

Ik zie ook mensen die honden hebben die jong zijn en nog veel moeten leren. Als zo'n stuiterbal op ons af komt dan houd ik mijn hond op zo'n manier dat het niet zal escaleren, en heeft de baas de tijd om de jonge hond terug te halen en heb ik alle respect voor de baas. Elke hond moet het nou eenmaal leren, en als je ziet dat de baas daar moeite voor doet, zul je mij niet horen.

Maar er zijn genoeg mensen die hun onopgevoede hond de auto uit gooien en het beest lekker hun gang laten gaan. Honden die dan al 5 minuten om jou en je hond heen dartelen, blaffend en grommend en hoogstens irritant en geen baas is de buurt. Honden die even met een starre hoge houding fixerend onze kant op komen lopen en bazen die er niets mee doen. Als je vraagt of ze hun hond bij willen houden krijg je de meest rare commentaren 'Ajoh die doet niets' 'ach hij wil alleen maar spelen' 'ja hij luistert niet dus loop maar gewoon verder dan komt hij vanzelf wel'. Als mijn hond aanvalt bij zo'n hond met zo'n baas, hell no dat ik dan de verantwoording daar voor neem :neenee:

En dan denk ik, wie zou er dán niet in een losloop gebied mogen komen?
Dat laatste maak ik regelmatig mee en eerlijk gezegd begin ik nu ons losloopgebied te mijden. jammer, we wonen naast de hei, wat losloopgebied is. En nu loop ik maar wat vaker de wijk in.
Dat is toch jammer?

Heel jammer dat het dan zo moet.

Nu kun jij niet meer lekker genieten van je wandeling en de natuur.
Je hond kan niet even lekker los rennen,alleen maar door die mensen die niet na kunnen denken.

Heel jammer
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”