Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopplek en hondagressieve hondens

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Losloopplek en hondagressieve hondens

Ongelezen bericht door Ήυs »

mmartinn schreef:
dagmar88 schreef: :ok: Ja, er dingen bij halen die niet gezegd zijn, dat schiet op.
We zullen zien of je er over een (half) jaar nog zo over denkt, of het toch wel erg fijn vindt dat mensen rekening met je houden :mrgreen:
Jij moet echt een stuk beter lezen, en je persoonlijke vete jegens mij eens opzij zetten.
Ik vind jou ook echt ontzettend irritant in een discussie. Wat is er nou zo moeilijk aan lezen wat iemand schrijft ipv er zelf dingen bij gaan halen en er een heel ander verhaal van maken? Zo irritant. Het is een leuke discussie maar dit soort dingen zijn echt zo zonde.
Ήυs
Zeer actief

LongFields schreef:
mmartinn schreef: Precies is niet zo moeilijk, laat dan die persoon die zijn stoere hond niet kan houden dan maar omlopen :19:
Waarom niet allebei een beetje aan de kant of voldoende voor elkaar uit de weg gaan eigenlijk? Of zou dat een nederlaag voor je eigen ego zijn of zo, zo kom je namelijk wel over...

Leven en laten leven, letterlijk en figuurlijk, is niet heel ingewikkeld hoor. Iemand met een lastigere hond zal met andere honden rekening moeten houden, maar iemand met een gemakkelijke hond mag dat ook doen lijkt me. Tenslotte is het niet zomaar gezegd dat degene die een lastigere hond heeft hier welbewust voor heeft gekozen, en wellicht wordt er wel alles aan gedaan om het gedrag van de hond zo veel als mogelijk is om te buigen.
Het vingertje altijd maar naar een ander wijzen lost niets op, en dat geldt voor iedereen. Het is en blijft eenvoudiger om jezelf aan te passen dan een ander te dwingen dat te doen. :wink:
Ook weer zó mee eens :ok: Het zou zo simpel kunnen zijn, rekening houden met elkaar.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Fafo schreef:
LongFields schreef:
mmartinn schreef: Precies is niet zo moeilijk, laat dan die persoon die zijn stoere hond niet kan houden dan maar omlopen :19:
Waarom niet allebei een beetje aan de kant of voldoende voor elkaar uit de weg gaan eigenlijk? Of zou dat een nederlaag voor je eigen ego zijn of zo, zo kom je namelijk wel over...

Leven en laten leven, letterlijk en figuurlijk, is niet heel ingewikkeld hoor. Iemand met een lastigere hond zal met andere honden rekening moeten houden, maar iemand met een gemakkelijke hond mag dat ook doen lijkt me. Tenslotte is het niet zomaar gezegd dat degene die een lastigere hond heeft hier welbewust voor heeft gekozen, en wellicht wordt er wel alles aan gedaan om het gedrag van de hond zo veel als mogelijk is om te buigen.
Het vingertje altijd maar naar een ander wijzen lost niets op, en dat geldt voor iedereen. Het is en blijft eenvoudiger om jezelf aan te passen dan een ander te dwingen dat te doen. :wink:
Ook weer zó mee eens :ok: Het zou zo simpel kunnen zijn, rekening houden met elkaar.

ook eens maar ik blijf erbij dat degene met de risicohond degene zou moeten zijn die nóg beter oppast en ervoor zorgt dat zijn hond nooit de kans moet krijgen schade aan te richten
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

M@scha schreef:
Fafo schreef:
LongFields schreef:

ook eens maar ik blijf erbij dat degene met de risicohond degene zou moeten zijn die nóg beter oppast en ervoor zorgt dat zijn hond nooit de kans moet krijgen schade aan te richten
Ook wel mee eens hoor. Béter, maar dus niet als enige ;)
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

LongFields schreef:
Nanna schreef:Het kan ook best hoor. Hier lopen ook wel mensen met kwaaie honden waar ik nooit last van heb omdat zij er 100% rekening mee houden.
Zij houden altijd hun hond vast en ik loop er met de meute ruim omheen.
:ok:
En dat is precies wat ik doe, maar dan omgekeerd, ik loop met mijn kwaaie honden ruim om andere honden heen en met ruim, bedoel ik heel ruim (de mensen zijn "stipjes" en toch laten ze hun patser gewoon los lopen en ver weg lopen, zonder naar die hond om te kijken en dat is wat ik bedoel, als je een kut hond hebt, neem Amy even, hou je die aangelijnd, eventueel muilkorf en ver uit de buurt van andere honden. Als ik geen honden tegen wil komen kan ze alleen in de achtertuin of ik laat haar maar meteen inslapen :19:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Fafo schreef:
M@scha schreef:ook eens maar ik blijf erbij dat degene met de risicohond degene zou moeten zijn die nóg beter oppast en ervoor zorgt dat zijn hond nooit de kans moet krijgen schade aan te richten
Denk ook niet dat iemand ooit heeft beweert dat de eigenaar van de risicohond als enige op moet passen. Maar er is eerder wel gemeld dat als die hond aan de riem een andere hond grijpt, dat het eigen schuld is van de eigenaar van de loslopende hond. Dat komt wel een beetje over dat wanneer je jouw hond aan de riem hebt je niet meer verantwoordelijk bent voor wat die uithaalt. En daar ben ik het totaal niet mee eens.
Als je een risicohond hebt doe je er goed aan om lastige situaties zo veel mogelijk te voorkomen. Dat kan b.v. door extra goed op te letten of gebieden te mijden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Demi schreef:
LongFields schreef:
Nanna schreef:Het kan ook best hoor. Hier lopen ook wel mensen met kwaaie honden waar ik nooit last van heb omdat zij er 100% rekening mee houden.
Zij houden altijd hun hond vast en ik loop er met de meute ruim omheen.
En dat is precies wat ik doe, maar dan omgekeerd, ik loop met mijn kwaaie honden ruim om andere honden heen en met ruim, bedoel ik heel ruim (de mensen zijn "stipjes" en toch laten ze hun patser gewoon los lopen en ver weg lopen, zonder naar die hond om te kijken en dat is wat ik bedoel, als je een kut hond hebt, neem Amy even, hou je die aangelijnd, eventueel muilkorf en ver uit de buurt van andere honden. Als ik geen honden tegen wil komen kan ze alleen in de achtertuin of ik laat haar maar meteen inslapen :19:

dan moet je dat gewoon doen allyson... :U: als je geen andere mogelijkheid hebt en je hond keer op keer in de problemen komt zou ik idd herplaatsen naar iemand die dat wel kan of inslapen.

ik heb nooit problemen gehad met sam. ja, ik liep vaak met de honden apart (en dan had ik er maar 2) en met sam op de meest debiele tijden, maar ik heb echt nog nooit problemen gehad. en dat komt ook omdat ik de mooie wandelgebieden hier mijd, maar dat vind ik geen probleem. en ik geloof dat sam toch wel mocht gelden als een echt hondagressieve hond die niet alleen om te patsen zo stoer deed en soms nog doet
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Branka schreef:
Fafo schreef:
M@scha schreef:ook eens maar ik blijf erbij dat degene met de risicohond degene zou moeten zijn die nóg beter oppast en ervoor zorgt dat zijn hond nooit de kans moet krijgen schade aan te richten
Denk ook niet dat iemand ooit heeft beweert dat de eigenaar van de risicohond als enige op moet passen. Maar er is eerder wel gemeld dat als die hond aan de riem een andere hond grijpt, dat het eigen schuld is van de eigenaar van de loslopende hond. Dat komt wel een beetje over dat wanneer je jouw hond aan de riem hebt je niet meer verantwoordelijk bent voor wat die uithaalt. En daar ben ik het totaal niet mee eens.
Als je een risicohond hebt doe je er goed aan om lastige situaties zo veel mogelijk te voorkomen. Dat kan b.v. door extra goed op te letten of gebieden te mijden.
Maar zoals jij het nu omschrijft is het ook niet. Er is niet gemeld dat het de schuld is van de loslopende hond. Sowieso nooit van de hond trouwens, de eigenaren blijven verantwoordelijk. Maar er zit wel een verschil in een jonge onstuimige lerende hond met een verantwoordelijke baas bvb en een irritante houding hoog, tanden laten zien en rijen op alles hond, zonder verantwoordelijke baas. En dat maakt voor mij echt wel uit wiens 'schuld' het uiteindelijk is. En er is nooit gezegd dat als jouw hond aan de riem zit je niet verantwoordelijk bent :19: Sorry maar dan lees je echt niet hoor wat mij betreft.

Verhaal van Samantha bvb. Geloof we dat iedereen het er mee eens is dat als haar honden wel schade hadden achter gelaten bij het kleinere hondje het nog steeds niet haar schuld was. (en nee dat zijn geen risico honden is alleen even een voorbeeld van aan de lijn honden mét verantwoordelijke baas en een loslopende hond zónder verantwoordelijke baas)

Ik heb met Fodor wel eens gehad dat er twee cocker spaniëls op hem af kwamen rennen, de een vloog in zijn hals en de andere in zijn kont. Baas vond mijn (Fodor aan de lijn) hond zeer agressief en het was mijn schuld :19: Ja Fodor reageerde daar enorm heftig op (als in uitvallen) ik hield hem met zijn kop omhoog zodat hij niets kon doen. Maar weer even een situatie van een onverantwoordelijke baas. Had hij die honden wel wat aan gedaan, ging ik dat dus echt niet betalen. En vond ik ook zeker niet dat ik schuldig was.

Heb ook zo vaak gehad dat een Jack hussel grommend onder Fodor kwam staan, of in zijn poten happen, tegen zijn poot aan rijden. Ik vind het niet gek dat mijn hond zo'n beest wilt corrigeren. Maar neee, dan is het de schuld van de grote boze wolf ;) Labradors die op hem in beuken, rondjes blijven rennen, weer beuken. Of honden die heel zenuwachtig en irritant komen snuffelen, en willen gaan rijden op je hond. En waar zijn die eigenaren? Of 10 km verder, of staan ergens te roepen maar werkt het niet lopen ze door. "Oh laat je hond hem maar corrigeren hoor, daar leert 'ie van"

Oh ik herhaal mezelf weer :mann: We komen er nooit uit denk ik. Ik stop er mee :LOL:
Laatst gewijzigd door Ήυs op 21 jan 2014 14:39, 3 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

M@scha schreef: ook eens maar ik blijf erbij dat degene met de risicohond degene zou moeten zijn die nóg beter oppast en ervoor zorgt dat zijn hond nooit de kans moet krijgen schade aan te richten
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Fafo schreef:
Branka schreef:
Fafo schreef:
Maar zoals jij het nu omschrijft is het ook niet. Er is niet gemeld dat het de schuld is van de loslopende hond. Sowieso nooit van de hond trouwens, de eigenaren blijven verantwoordelijk. Maar er zit wel een verschil in een jonge onstuimige lerende hond met een verantwoordelijke baas bvb en een irritante houding hoog, tanden laten zien en rijen op alles hond, zonder verantwoordelijke baas. En dat maakt voor mij echt wel uit wiens 'schuld' het uiteindelijk is. En er is nooit gezegd dat als jouw hond aan de riem zit je niet verantwoordelijk bent :19: Sorry maar dan lees je echt niet hoor wat mij betreft.

Verhaal van Samantha bvb. Geloof we dat iedereen het er mee eens is dat als haar honden wel schade hadden achter gelaten bij het kleinere hondje het nog steeds niet haar schuld was. (en nee dat zijn geen risico honden is alleen even een voorbeeld van aan de lijn honden mét verantwoordelijke baas en een loslopende hond zónder verantwoordelijke baas)

Ik heb met Fodor wel eens gehad dat er twee cocker spaniëls op hem af kwamen rennen, de een vloog in zijn hals en de andere in zijn kont. Baas vond mijn (Fodor aan de lijn) hond zeer agressief en het was mijn schuld :19: Ja Fodor reageerde daar enorm heftig op (als in uitvallen) ik hield hem met zijn kop omhoog zodat hij niets kon doen. Maar weer even een situatie van een onverantwoordelijke baas. Had hij die honden wel wat aan gedaan, ging ik dat dus echt niet betalen. En vond ik ook zeker niet dat ik schuldig was.

Heb ook zo vaak gehad dat een Jack hussel grommend onder Fodor kwam staan, of in zijn poten happen, tegen zijn poot aan rijden. Ik vind het niet gek dat mijn hond zo'n beest wilt corrigeren. Maar neee, dan is het de schuld van de grote boze wolf ;) Labradors die op hem in beuken, rondjes blijven rennen, weer beuken. Of honden die heel zenuwachtig en irritant komen snuffelen, en willen gaan rijden op je hond. En waar zijn die eigenaren? Of 10 km verder, of staan ergens te roepen maar werkt het niet lopen ze door. "Oh laat je hond hem maar corrigeren hoor, daar leert 'ie van"

Oh ik herhaal mezelf weer :mann: We komen er nooit uit denk ik. Ik stop er mee :LOL:
Ik herhaal mijzelf ook. Want met onderstaande reactie waren diverse mensen het eens.
En een probleem heb je zeker als jouw hond tussen een roedel komt zoals Demi haar roedel omschrijft. Maar m.i. omdat de eigenaar van die hond als enige verantwoordelijk is zoals zij suggereert. Die eigenaar is inderdaad volledig verantwoordelijk voor wat zijn/haar hond doet. Maar dat is de eigenaar van de hond die op anderen klapt ook. En ik vermoed zelfs dat als een aangelijnde hond op een loslopende hond klapt in een losloopgebied en er verwondingen volgen, de eigenaar van die risicohond alsnog aansprakelijk is en de kosten moet vergoeden.
Demi schreef:Losloop plek MAG je hond los, mits je deze onder controle hebt. Dus als je een hond hebt die los loopt en alle kanten op vliegt en bijvoorbeeld mijn roedel invliegt ben jij degene met een probleem.
Heel toevallig vorige week helemaal uitgezocht
En ook als honden los lopen op plekken waar dat niet mag is mijn ervaring dat de eigenaar van de aanvallende hond verantwoordelijk is. Volwassen Tagor los, pup Jari vast en hond van buren paar huizen verderop liep aan de overkant van de straat los. Die stak over en dook bovenop Tagor om niet meer los te laten. Buurman heeft stevig moeten ingrijpen (strot dichtknijpen) om de hond los te laten. De d.a. rekening heeft hun verzekering vergoed. Het was tenslotte hun hond die aanviel en dat de honden los liepen buiten een losloopgebied veranderde daar niets aan.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

marian* schreef:
M@scha schreef: ook eens maar ik blijf erbij dat degene met de risicohond degene zou moeten zijn die nóg beter oppast en ervoor zorgt dat zijn hond nooit de kans moet krijgen schade aan te richten
Yup!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Luna is na een paar aanvaringen niet meer zo gecharmeerd van honden die luid blaffen en tanden klappend op haar afrennen, ze gaat nu meteen op standje, kommaarop.

Ik loop met haar de hei over naar een aanlijngebied, snel, met omwegen en andere honden ontwijkend. En niet op zondagmiddag. Vorige week kwam er totaal uit het niets een Drent op haar afgestormd, en niet om te spelen. Geen baas te zien. Dus ik blok die hond en geef een grote bek, maakte dus weinig uit. Ondertussen had Luna toch ook wel zo'n beetje haar kookpunt bereikt en begon ook knap kribbig te doen, en dan sta je een andere hond van je af te meppen met je eigen hond aan de lijn en de baas staat dan ergens zijn fb of mail te controleren. toen ik de man eindelijk zag maakte hij geen aanstalten de hond bij zich te halen. ik heb het toen zelf geregeld. Maar dan blijft zo'n kerel toch achter me aanlopen, ik naar links, hij naar links, ik naar rechts, hij naar rechts, ik wilde alleen de hei over naar het aanlijngebied. ik moet dus met de auto 20 minuten rijden omdat ik 10 minuten niet rustig over de hei kan lopen om mijn bestemming te bereiken. en let wel, luna is niet hondagressief maar is door bepaalde gebeurtenissen het afgelopen jaar best wel wantrouwend geworden, daarvoor liep ze altijd los. ze heeft trouwens nog nooit een hond beschadigd, nog geen schrammetje. Luna is een hond die bepaalde karakters aantrekt, Is ht haar kleur, geen idee maar ik begin er poepmoe van te worden. Trouwens, eergisteren werd ze nog aangevlogen door een loslopende hond die ontsnapte uit een duer, ik liep aangelijnd met haar in onze woonwijk op een veldje. En het enige wat zo'n baasje dan doet is grijnzen en ik mag niet zeggen want ik heb zo'n vechthond die alles pakt.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef:
Demi schreef:Als ik geen honden tegen wil komen kan ze alleen in de achtertuin of ik laat haar maar meteen inslapen :19:

dan moet je dat gewoon doen allyson... :U:
Zal wel aan mij liggen, maar vind dit toch echt behoorlijk onbeschoft.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
M@scha schreef:
Demi schreef:Als ik geen honden tegen wil komen kan ze alleen in de achtertuin of ik laat haar maar meteen inslapen :19:

nee hoor, ik vind het ook nogal ver gaan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
M@scha schreef:

Ligt niet aan jou, gewoon een kut opmerking :ugh:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dubbel
Laatst gewijzigd door renee-uk op 21 jan 2014 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Ik ken Amy niet, maar als ze idd zó agressief is zou ik er ook niet mee in een woonwijk gaan rondparaderen :19:
Dan zijn idd de enige opties herplaatsen of in laten slapen.
Zo raar vind ik dat niet hoor.
voorlopig ben je toch echt nog steeds niet de norm dus wat jij zou doen lijkt me niet zo relevant eigenlijk.
en ook niet onbelangrijk: het is jouw hond niet :idea:
Afbeelding

M@scha
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
M@scha schreef:

helemaal mee eens, is ook een kutopmerking. maar ze geeft het zelf aan, schot voor open doel heet dat. als argument op het feit dat ze steeds in de problemen komt geeft ze als antwoord dat ze haar dan maar in de tuin moet laten of in moet laten slapen. nou ja, als je geen oplossing hebt, dan idd doen wat volgens jou je enige mogelijkheid nog is. daarna leg ik uit hoe ik het gedaan heb zonder herplaatsing en inslapen
Afbeelding
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

#dordrecht #Oranjepark #Bijtincident Stefford heeft vlinderhond doodgebeten nabij de uitlaatplaats. Stefford inbeslaggenomen. PV aangezegd.
Ήυs
Zeer actief

monique1963 schreef:#dordrecht #Oranjepark #Bijtincident Stefford heeft vlinderhond doodgebeten nabij de uitlaatplaats. Stefford inbeslaggenomen. PV aangezegd.
Krijg je dit weer :LOL:
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Fafo schreef:
monique1963 schreef:#dordrecht #Oranjepark #Bijtincident Stefford heeft vlinderhond doodgebeten nabij de uitlaatplaats. Stefford inbeslaggenomen. PV aangezegd.
Lach maar, het zal je stefford maar zijn..............

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Suske schreef:
Fafo schreef:

gelukkig heb ik stofferts... :mrgreen:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Suske schreef:
Fafo schreef:
Het is stafford. Met een 'A'.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Fafo schreef:
Suske schreef:
Fafo schreef:
Oh?

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Fafo schreef:
Suske schreef:
Fafo schreef:

ga je haar verven! :S: :LOL:
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

M@scha schreef:
Fafo schreef:
Suske schreef:
Fafo schreef:

ga je haar verven! :S: :LOL:
Is het nodig? :80:
Ήυs
Zeer actief

Suske schreef:
Fafo schreef:
Suske schreef:
Fafo schreef:
Oh?
Ja.

Edit: Ik ging er te serieus op in :jank: Haar verven, jaaaaa leuk hoor :Q: :blont:
Laatst gewijzigd door Ήυs op 21 jan 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

M@scha schreef: helemaal mee eens, is ook een kutopmerking. maar ze geeft het zelf aan, schot voor open doel heet dat. als argument op het feit dat ze steeds in de problemen komt geeft ze als antwoord dat ze haar dan maar in de tuin moet laten of in moet laten slapen. nou ja, als je geen oplossing hebt, dan idd doen wat volgens jou je enige mogelijkheid nog is. daarna leg ik uit hoe ik het gedaan heb zonder herplaatsing en inslapen
En dat maakt het oké? Misschien er zelf nog even de forumregels op na slaan.
Vervelend dat er steeds weer dingen totaal uit verband worden getrokken. Dat zijn de mogelijkheden wanneer je nooit meer een andere hond tegen wilt komen. Ik lees nergens dat Allison dat wil; slechts dat ze geen behoefte heeft andere asociale honden zonder baas in haar roedel en dat liever zelf regelt.
Geen prettige manier van communiceren.
Nanna schreef:
renee-uk schreef: en ook niet onbelangrijk: het is jouw hond niet :idea:
Nee, maar ik zou er wel last van hebben.
Ik zou tenminste niet blij worden als hier een vrouw met vijf grote honden loopt waarvan er eentje een killer is.
Ben blij dat het niet het geval is.
Jij hebt last van gemuilkorfde honden op grote afstand die geen probleem hebben met sociale honden? Apart.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

arm vlinderhondje :roos:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

renee-uk schreef:
Nanna schreef:Ik ken Amy niet, maar als ze idd zó agressief is zou ik er ook niet mee in een woonwijk gaan rondparaderen :19:
Dan zijn idd de enige opties herplaatsen of in laten slapen.
Zo raar vind ik dat niet hoor.
voorlopig ben je toch echt nog steeds niet de norm dus wat jij zou doen lijkt me niet zo relevant eigenlijk.
en ook niet onbelangrijk: het is jouw hond niet :idea:
Ik weet niet wat er is voorgevallen tot nu toe met Amy. Heeft ze honden verwond of iemand gebeten. Zo ja, dan is het toch wel zo dat ook een ander last heeft van die hond. Ik ben helemaal niet voor inslapen of vinden dat een ander dat moet doen. Moet ieder voor zichzelf weten omdat een agressieve hond even voor het gemak geen foute dingen zou moeten kunnen doen. Maar nooit inslapen al is de hond redelijk onhoudbaar vind ik ook wat ver doorgeslagen. Toen ik een lastige hond had kocht ik meteen een muilkorf en ben ik aan het werk gegaan. Tja, alles goed en wel maar er mocht niemand gebeten worden en daarom moest er een muilkorf komen. Een moeilijke hond houden die dan wel incidenten maakt vind ik dus niet kunnen. Dan geef ik Nanna gelijk. Maar ik ken het verhaal van Amy niet en weet niet of ze al iets gedaan heeft en hoe lastig ze is. Dus daar oordeel ik ook maar niet over :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”