petertje schreef:nou ja, ff on-topic dan maar, ik kom nooit in losloopgebieden, wat ik wel vervelend vind is mensen die hun hond los laten lopen omdat hij toch niets doet, maar die dan wel als een dolle op ons afstormen, en op dat moment totaal niet luisteren.
ja, ik had vandaag ook weer zoiets aan de hand, in een aanlijngebied. Hond agressief blaffend op een afstandje, rio, die hem aanvankelijk negeerde, viel even uit. En dat ziet er best indrukwekkend uit

Baas andere hond grijpt in eerste instantie niet in, en besluit dan rustigjes aan haar hond dan toch maar even vast te maken. Ik was al behoorlijk geirriteerd. Ze begreep niet dat ik haar zei dat ze haar hond bij zich moest houden: "hoezo ? ". Nou, er staan hier overal borden: hond aan de lijn . Ik had geen zin om haar uit te leggen dat het sowieso niet netjes is een hond een aangelijnde hond te laten aanblaffen, aanlijngebied of niet. Haar antwoord was werkelijk ongelooflijk: het beleid van de gemeente was volgens haar niet bedoeld voor agressieve honden ! Haar hond blafte aanleenmaar !Mevrouw bedoelde te zeggen dat ik met mijn zogenaamd agressieve hond daar niet mag lopen !
Te gek voor woorden, ik vrees dat ik even echt boos werd. Om te beginnen is rio helemaal niet agressief in de betekenis dat hij bijt of gevaarlijk is; en al was hij het, dan had ze wettelijk nog geen poot om op te staan. Stuitend is vooral haar onvermogen om te begrijpen dat ze zelf aso bezig is. Maar ja, zo is het nu eenmaal.