Ze heeft sinds Borus er is nogal regelmatig 'commentaar'
Het gebeurd eigenlijk al op het moment dat ik mijn stem iets meer verhef, en dat hoeft dan niet eens naar haar gericht te zijn,
Als ik bijvoorbeeld Borus met een 'boze stem' op z'n plekje stuur als hij bijvoorbeeld geluiden hoort en daarop reageert, dan rent ze ook al brommend/grommend naar haar plek toe. Nou vind ik een beetje commentaar niet erg, maar haar hele houding op dat moment in haar mand bevalt me dan niet zo (ze verstijfd dan ook, als ik dichterbij kom ook lip optrekken). Ook 's avonds als ik naar bed ga, dan leg ik de honden in een aparte kamer.
Daar heeft Borus zijn bench en Apple haar mand. Ik stuur Apple dan eerst naar haar mand, en dan Borus naar zijn bench. (als ik het andersom doe wil ze nog wel eens lelijk doen naar Borus toe)
Als ik dan Borus in zijn bench heb en hem nog even een aai over z'n bol geef, dan staat ze alweer naast me. En aangezien bij mij 'op de plaats' ook echt met vier pootjes op haar kleedje betekend, stuur ik haar weer terug, waarop ze dus weer 'boos' wordt.
Ze is ook nooit bezitterig geweest over ligplekken of botjes naar mij toe.
Kijk Apple is natuurlijk wel een pittig hondje met herdertrekjes, ze heeft er dus wel een dagtaakje aan om ipv mij alleen, nu ook Borus in de smiezen te houden. En dat ze af en toe haar grenzen opzoekt of wat gepruttel is ben ik ook wel gewend, maar dat ze echt op zo'n manier reageert is me vreemd. Mensen die dit herkennen? En zo ja, hoe kan je op zo'n moment het beste handelen?