dan begrijp ik al helemaal niet waarom je verwacht dat ie dan wel rustig in de kamer kan blijven en zich verder net zo gedraagt als bij je schoonouders waar ie gewoon thuis isDevel schreef:Ik krijg trouwens het idee dat er gedacht wordt dat de hond elke dag heen en weer gezeuld wordt. Dat is absoluut niet zo. De hond wordt 1x per week opgehaald voor een hele dag en die avond gaat hij ook gewoon weer terug. Net als een dagje oppassen. Niks meer niks minder eigenlijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wordt er niet wijs uit..HELP
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Ik wordt er niet wijs uit..HELP

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zeg ook niet dat hij op zijn dak krijgt!Devel schreef:Hij krijgt niet op zijn dak hoor. Ik probeer zijn gedrag te begrijpen. En na de uitleg van Longfields kan ik me er prima in bevinden, dus daar moet gewoon aan gewerkt worden. Hij heeft een prima thuis daar ook hoor, hij hoeft daar echt niet weg, als wij hem niet wilden hebben omdat er hier prima een hond past en genoeg ruimte had hij daar ook wel gelukkig geworden, voor hun huis ligt een bos en daar vermaakt hij zich prima in, dus hij hoeft echt niet weg.
Wij hebben 450 m2 grond, en omdat ik altijd dik ben geweest met de vorige rottie, die helaas hier niet meer heen kon omdat hij blind werd en ik Diesel graag bij me heb, hadden we dus bedacht als de verbouwing klaar is hij hier kon gaan wonen.
Weg blijven bij mijn schoonouders gaat helaas niet. Lijkt me ook totaal onlogisch, als ik daar kom moet ik hem daar gewoon laten, of terug brengen naar het trainen, dan zal de stress hopelijk minderen en hij de link leggen dat hij niet weg hoeft?
Op zijn dak krijgen zou voor mij betekenen een pak slaag, dat is niet aan de orde.
Jij moet gewoon de hond laten waar deze is, laat iemand van jou schoonouders met hem gaan trainen, jij moet niet met hem op stap gaan, dus ook niet trainen.
Jij zorgt daarmee voor verwarring, jou schoonouders ziet hij als baasjes, jou niet, jij bent nu de onzekere factor waar je mee moet stoppen voor de best wil van jou hond.
Stop je energie in het afmaken van je huis, zodat je hem een veilig en liefdevol huis en thuis kan bieden, daar zou hij wel bij varen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
renee-uk schreef:dan begrijp ik al helemaal niet waarom je verwacht dat ie dan wel rustig in de kamer kan blijven en zich verder net zo gedraagt als bij je schoonouders waar ie gewoon thuis isDevel schreef:Ik krijg trouwens het idee dat er gedacht wordt dat de hond elke dag heen en weer gezeuld wordt. Dat is absoluut niet zo. De hond wordt 1x per week opgehaald voor een hele dag en die avond gaat hij ook gewoon weer terug. Net als een dagje oppassen. Niks meer niks minder eigenlijk.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- dagmar88
- Zeer actief
Devel schreef:Ik krijg trouwens het idee dat er gedacht wordt dat de hond elke dag heen en weer gezeuld wordt. Dat is absoluut niet zo. De hond wordt 1x per week opgehaald voor een hele dag en die avond gaat hij ook gewoon weer terug. Net als een dagje oppassen. Niks meer niks minder eigenlijk.
-
Devel
Smoek ik ben klaar met jou, je kan mij normaal behandelen dat doe ik bij jou ook en ik zeg nergens dat dat je een rotsmoel hebt, dus ik zou het fijn vinden dat je een beetje terug deinst. Het lijkt me dan ook prettig dat je vertrekt uit mijn topic, je bent uit op rel en ik niet, geen zin in en tijd voor.smoekie schreef:Devel schreef:Zucht puffffff, niet zo schelden hoor Smoek, dat is nergens voor nodig. Ben je nu klaar?smoekie schreef:Devel schreef:Jammer dat je weer naar je niveau daalt, ver onder 0. Kun je nu weer onder je steen verdwijnen? Aan jouw heb ik toch niks. Houd je eens aan je woord.
Jij moet gewoon eens leren te lezen en bij tijd en wijle die grote asociale rotsmoel van je te houden. Misschien steek jij er ook eens wat van op.
Heb je in mijn eerste post kort en duidelijk uitgelegd hoe en wat. De hond heeft bij jullie (nog) geen "thuis"Waarom jij dan direct zo reageert zoals je deed prima maar kom bij mij niet aan met "niveau" want "niveau" heb jij nog minder dan een schoenzool
Tis de toon die de muziek maakt he. Misschien iets minder geluid maken
Schelden? Omdat ik zeg dat je eens een x moet lezen ipv zo snel je asociale grote rotsmoel open te trekken? Dat is geen schelden hoor. Da's een vaststaand feit. Doe daar je voordeel mee. Heb je namelijk al eerder uitgelegd dat daar waar jij (en je "frind") woont voor Diesel geen "thuis" is. Dat moet straks zijn "thuis" worden. Maar zolang hij niet 24-7 bij jullie woont kan je daar niks over zeggen. Dan zul je hem datgene moeten gaan aanleren wat jij voor ogen hebt. Niks meer niks minder.
Dat weet je best wel aangezien je hier lang genoeg rondzwerft. Gelul over niveau zullen we maar niet verder over doorgaan. Heb het liever over je (hehe, eindelijk dan eens een keer) hond die je nu zelf daadwerkelijk gaat krijgen![]()
Nu kun je eindelijk alle adviezen die je in de loop der tijd her en der gegeven hebt over het gedrag van en ombuigen van gedrag van (rotties) zelf eens in de praktijk gaan brengen.
Is toch nog niet zo makkelijk he nu je het "eindelijk" na al die tijd zelf moet gaan meemaken en in de praktijk moet brengen![]()
Succes!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Devel schreef:Smoek ik ben klaar met jou, je kan mij normaal behandelen dat doe ik bij jou ook en ik zeg nergens dat dat je een rotsmoel hebt, dus ik zou het fijn vinden dat je een beetje terug deinst. Het lijkt me dan ook prettig dat je vertrekt uit mijn topic, je bent uit op rel en ik niet, geen zin in en tijd voor.
Misschien he, héél misschien dat je zelf je eigen bijdrage (lees je eigen reactie op mij) eens terug zou willen lezen
Ik maak het je makkelijk. Hier heb je hem
smoekie schreef:Ik snap het niet. Hebben jullie hem nu wel of niet al definitief en of is alles wat je hier zegt gebaseerd op dáár?
Devel schreef:k weet het niet meer.. Ik hou zo van dit mannetje, alles al geprobeerd, maar hoe krijg ik dit goed? Volgende week is vriendlief waarschijnlijk de hele week weg, en dan wil ik hem voor een week ophalen, maar ik hoop wel rustig te kunnen slapen... hoe pakken jullie dit aan? Op de slaapkamer slaapt hij trouwens wel rustig, maar ik wil hem niet op de slaapkamer houden.
Mijn hond is hoe vertrouwd zij ook bij mijn moeder is héél anders dan dat hij hier "thuis" is![]()
De honden van haar zijn hoe vertrouwd ze hier ook zijn heel anders dan dat ze "thuis" zijn
Edit"
Vanaf dat jullie hem straks "echt" thuis hebben en het ook "echt" jullie hond is direct aanleren wat jullie hem daar bij jullie (bij hem thuis) aangeleerd willen hebben
Wáár ben ik hier uit op een rel?
Ben de laatste tijd ook echt zo'n relkut he
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Neem een beslissing, laat je de hond bij schoonouders, of houd je hem zelf.
Dat lijkt me voor nu even het belangrijkst.
Als de hond echt 100% gewend is aan een huis, en aan één duidelijke baas, dan heb je kans dat dit gedrag zo weg is.
Het klinkt in ieder geval alsof het voortkomt uit een bepaalde onzekerheid.
Nou heb ik zelf ook een 'mieperd' op dit vlak. Nou is het niet zo dat ze zwaar in paniek raakt als ze niet bij me is, maar uit een soort protest gaat ze dan maar tegen de deur opspringen en piepen. Het is best wel lastig gedrag omdat negeren moeilijk is, je bent natuurlijk wel zuinig op je spullen.
Maar als ik het zo lees klinkt het meer als gedrag wat voortkomt uit onzekerheid. Wat op zich niet gek is, een huis kan wel bekend zijn voor een hond, maar dat betekent niet dat een hond zich er dan maar meteen net zo als thuis kan voelen.
Mbt het helemaal uit zijn dak gaan, waarom dimmen jullie dit niet meer in?
Als de hond echt 100% gewend is aan een huis, en aan één duidelijke baas, dan heb je kans dat dit gedrag zo weg is.
Nou heb ik zelf ook een 'mieperd' op dit vlak. Nou is het niet zo dat ze zwaar in paniek raakt als ze niet bij me is, maar uit een soort protest gaat ze dan maar tegen de deur opspringen en piepen. Het is best wel lastig gedrag omdat negeren moeilijk is, je bent natuurlijk wel zuinig op je spullen.
Maar als ik het zo lees klinkt het meer als gedrag wat voortkomt uit onzekerheid. Wat op zich niet gek is, een huis kan wel bekend zijn voor een hond, maar dat betekent niet dat een hond zich er dan maar meteen net zo als thuis kan voelen.
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb toch een beetje het gevoel, dat je niet echt de oplossingen die jou aan gegeven zijn aan wilt nemen of er iets mee wilt doen.
Beetje jammer dat het welzijn van de hond niet op nummer 1 staat, want je wilt hem een weekje ophalen, maar wel rustig kunnen slapen.
Als je rustig wilt slapen, begin dan niet aan dieren, voor dieren moet je 24/7 paraat staan.
Beetje jammer dat het welzijn van de hond niet op nummer 1 staat, want je wilt hem een weekje ophalen, maar wel rustig kunnen slapen.
Als je rustig wilt slapen, begin dan niet aan dieren, voor dieren moet je 24/7 paraat staan.
-
Devel
Ik wil alles aannemen, alles zodat het ventje rust heeft en zijn leven hier kan slijten, zoals je gezien hebt op het filmpje hebben we genoeg ruimte en dan maar niet te bedenken als we 50 meter lopen vollop in een bos zitten, dat vind hij geweldig.Rita schreef:Ik heb toch een beetje het gevoel, dat je niet echt de oplossingen die jou aan gegeven zijn aan wilt nemen of er iets mee wilt doen.
Ik snap het probleem niet zo, en misschien heeft zijn gedrag ook wel te maken dat er ook nog deels Beagle bloed in hem zit, ik heb ooit eens gehoord dat Beagles niet goed alleen konden zijn. Devel en Roca hebben dit gedrag nooit vertoont... die waren altijd heel erg makkelijk. Devel was ook een herplaatser.
Daarnaast kan ik wel weg blijven bij mijn schoonouders, moet ik dan ook maar met kerst, en verjaardagen weg blijven? Ik heb al eens een maand of 2 de training laten liggen, maar het gedrag veranderde niet.
Ik weet niet zo goed of het paniek is, als het echt paniek zou zijn, zou hij dacht ik er alles aan doen om uit de bench te breken dacht ik? En dat doet hij niet. Ik weet niet goed hoe in te dimmen. Hij springt tegen je aan in het begin, dat pik ik niet dus ik negeer hem dan. Hij wordt gewoon helemaal dol en dat komt denk ik net zoals longfields al aangaf, hij verwacht dat er wat gaat gebeuren en dat klopt normaal gesproken als ik er kom, neem ik hem mee om naar training te gaan.Apple schreef:Neem een beslissing, laat je de hond bij schoonouders, of houd je hem zelf.
Ik vind de keuze verschrikkelijk moeilijk, ik vind het ook verschrikkelijk moeilijk om hem los te laten en daar te laten, ik voel me er schuldig over omdat hij het hier zo fantastisch kan hebben, zoveel ruimte en aandacht. Ze zeggen houden van is los laten, pffff
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoelang zit hij al bij jou schoonouders?
Hij is toch van jou, komt bij jou wonen?
Zorg dat het huis af komt en geef hem een rustige veilige haven en zorg er voor dat hij op jou kan bouwen.
Op het filmpje heb ik zeker ruimte gezien, maar het is zoals het op het filmpje was geen goede omgeving voor een hond.
Te veel gevaren liggen daar op de loer.
Als jij jou huis klaar hebt, krijg je zelf ook meer rust en de hond voelt dat, de onrust op dit moment bij jou.
Vandaar, je kan op bezoek gaan, maar neem hem niet mee.
Als hij bij jou thuis komt, laat dan jou schoonouders op visite komen met hem en hem ook weer mee naar huis nemen.
Zorg voor rust in zijn kop, je kan hem nu verpesten voor de rest van zijn leven!
Doe dat wat goed is voor hem!
Hij is toch van jou, komt bij jou wonen?
Zorg dat het huis af komt en geef hem een rustige veilige haven en zorg er voor dat hij op jou kan bouwen.
Op het filmpje heb ik zeker ruimte gezien, maar het is zoals het op het filmpje was geen goede omgeving voor een hond.
Te veel gevaren liggen daar op de loer.
Als jij jou huis klaar hebt, krijg je zelf ook meer rust en de hond voelt dat, de onrust op dit moment bij jou.
Vandaar, je kan op bezoek gaan, maar neem hem niet mee.
Als hij bij jou thuis komt, laat dan jou schoonouders op visite komen met hem en hem ook weer mee naar huis nemen.
Zorg voor rust in zijn kop, je kan hem nu verpesten voor de rest van zijn leven!
Doe dat wat goed is voor hem!
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
als je zulke reacties post naar mensen kun je rellende replies van ze verwachtenDevel schreef:Jammer dat je weer naar je niveau daalt, ver onder 0. Kun je nu weer onder je steen verdwijnen? Aan jouw heb ik toch niks. Houd je eens aan je woord.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik begrijp werkelijk niet wat er zo moeilijk aan is
die hond vindt niet dat ie bij jou woont, hij is bij je op visite.
en als je op visite bent word je niet graag aan je lot overgelaten, omdat je niet weet wat er dan gaat gebeuren.
dat jij eigendomspapieren hebt zegt die hond echt geen ene moer, honden kunnen niet lezen en bovendien ben je niet zijn baasje omdat dat op papier staat, maar omdat je hond je als zodanig erkent.
en als ie jou een keer in de week meemaakt is dat stomweg niet vaak genoeg om een baas-hond band te krijgen.
lijkt me vrij logisch ook
waarom kun je die hond niet gewoon full time in huis nemen?
die hond vindt niet dat ie bij jou woont, hij is bij je op visite.
en als je op visite bent word je niet graag aan je lot overgelaten, omdat je niet weet wat er dan gaat gebeuren.
dat jij eigendomspapieren hebt zegt die hond echt geen ene moer, honden kunnen niet lezen en bovendien ben je niet zijn baasje omdat dat op papier staat, maar omdat je hond je als zodanig erkent.
en als ie jou een keer in de week meemaakt is dat stomweg niet vaak genoeg om een baas-hond band te krijgen.
lijkt me vrij logisch ook
waarom kun je die hond niet gewoon full time in huis nemen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Kortom, je wilt hem niet in huis omdat je denkt dat dit gedrag blijft en onbehandelbaar is?
Over dat springen, ik zou hem niet negeren. Stuur hem naar de plaats desnoods, maar je laat je niet eindeloos bespringen Door een dolle hond, dat zou een andere hond ook niet pikken.
Maar, het feit dat je het hebt over loslaten en je smiley gebruik zegt denk ik voldoende...
Wel sneu voor de hond.
Over dat springen, ik zou hem niet negeren. Stuur hem naar de plaats desnoods, maar je laat je niet eindeloos bespringen Door een dolle hond, dat zou een andere hond ook niet pikken.
Maar, het feit dat je het hebt over loslaten en je smiley gebruik zegt denk ik voldoende...
Wel sneu voor de hond.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom kan je de hond nu niet in huis nemen dan, dus helemaal weg bij je schoonouders en bij jullie, dan kan hij leren dat jullie huis zijn huis is en jullie de baas, dan kan je daadwerkelijk aan de slag met hem.
Als hij bij je schoonouders goed gedrag vertoont zal hij dat bij jullie ook gaan doen alleen heb je daar wel tijd en geduld bij nodig... en calculeer nieuwe deuren in, is zonde maar als dat het enige is wat eraan gaat in de wen periode mag je blij zijn.
Als hij bij je schoonouders goed gedrag vertoont zal hij dat bij jullie ook gaan doen alleen heb je daar wel tijd en geduld bij nodig... en calculeer nieuwe deuren in, is zonde maar als dat het enige is wat eraan gaat in de wen periode mag je blij zijn.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Inge O schreef:waarom heb je dit topic eigenlijk geplaatst? iedereen geeft je hetzelfde antwoord met doodsimpele oplossing en jij blijft maar rond diezelfde pot draaien alsof je niet wéét wat er aan de hand is.Devel schreef:Ik snap het probleem niet zo,
dan doe je toch gewoon wat je zelf wil en laat dit topic voor wat het is?
Raar topic.
Vraag wordt gesteld. Er komen 20 dezelfde antwoorden. Vervolgens allemaal ontzenuwingen 'ja maar...'
Vraag wordt opnieuw gesteld. Er komen wéér 20 antwoorden. Opnieuw 'als', 'dan' en 'maar'.
En tussendoor een grote mond omdat het antwoord/persoon je niet aanstaat.
Wat wil je nou eigenlijk horen? Dat jij een geweldige baas bent en Diesel een steekje los heeft? Of dat-ie, god-betert-het, misschien wel beaglebloed heeft? Ja, daar wordt een hond gek van.
En nog maar eenzelfde duit in het zakje:
- Hond is hérplaatser.
- Hond heeft beschouwt (schoon)ouders als nieuwe baas.
- Hond wordt elke week van vaste plek gesleurd om te trainen met een vreemde.
- Hond accepteert dat omdat Nieuwe Baas dat goed vindt.
- Maar hond vindt dat elke week toch nog Eng.
- Hond gaat omdat hij het Eng vindt Piepen.
- Hond kan niet lezen dus weet niet dat Oppas eigenlijk Echte Baas is.
Oplossing:
- Hond bij je (schoon)ouders laten
- Hond meenemen naar je eigen huis en niet meer naar (schoon)ouders laten gaan
- Nieuwe eigen hond aanschaffen wanneer het je wel uitkomt en niet aanschaffen en de zorg bij een ander laten
Zo. Begrijp je het nu?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat de verklaring van LongFields aardig in de goeie richting zitLongFields schreef:Ja, rust omdat hij weet dat je bij hem bent en hij dus niet hoeft te verkassen. Zodra jij in huis bent maar niet in het zicht wordt hij wèl onrustig toch? Het lijkt me niet ondenkbaar dat dat is omdat hem niet duidelijk is of er iets staat te gebeuren en hij weer bij jullie thuis weg moet. Als jij zonder hem de deur uitgaat is het voor hem duidelijk dat hij niet weg hoeft en kan hij rustig thuis afwachten tot jij er weer bent.Devel schreef:Maar geen rust, zou betekenen dat hij helemaal niet slaapt of rustig is. Als ik thuis ben, dus gewoon bij hem ligt hij op de bank te ronken of in de bench, dat zoekt hij zelf op.. Dus rust moet hij dan toch wel hebben lijkt me?LongFields schreef:Gezien zijn gedrag lijkt het me eigenlijk zaak om hem op 1 plaats te huisvesten en dus niet mer op 2 plaatsen met 2 verschillende routines en gewoontes in huis. Ik denk dat dat voor hem, zijn karakter en ondergrond te heftig is, waardoor hij zo neurotisch kan doen als hij bij je schoonouders is, en geen rust kan vinden als jij wel thuis bent maar niet in zijn buurt.
Zaterdags is hij hier vaak de hele dag, als vriendlief weg is voor zijn werk, nog langer vaak, meestal een dag of 3.
En dat hij bij je schoonouders tot het neurotische af is als jullie er ook zijn. Zal denk ik dezelfde achtergrond hebben: onduidelijkheid of hij nu daar moet blijven of weer met jullie mee gaat naar jullie huis.
Let wel: ik ben geen gedragsdeskundige dus het kan prima dat ik er naast zit met deze theorie, maar ik vindt zijn gedrag wel verklaarbaar met mijn uitleg erbij, dus wie weet is het dat wel?
Dussssss dan weet je toch wat je moet doen @Devel?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat een vaag gedoe zeg
Je gaat een herplaatser halen terwijl je huis midden in een verbouwing zit en je de hond dus niet kwijt kan, die parkeer je dus voor het gemak bij je schoonouders.
Dan ga je er op zaterdag mee trainen en verwacht je dat hij zich bij jou net zo gedraagd als thuis, jij bent een vreemde dus waarom zou hij?
Je maakt je druk om je nachtrust ipv over de hond
En je loopt maar door te zagen over de geweldige ruimte die je heb, waar hij z'n energie in kwijt kan...
Ik heb 4 honden en een "klein" stadstuintje, zou dat dan betekenen dat mijn honden hun energie niet kwijt kunnen? Normale mensen gaan met hun hond op pad, wandelen, bos, strand, trainen, denkspelletjes, dat soort dingen, daar kan een hond z'n energie in kwijt, ja ook honden die in een flat wonen...dus dat hele gezeur over die geweldige lap grond snap ik sowieso al niet
Of neem die hond voorgoed in huis en zorg dat je een band met die hond krijgt, zodat hij zich op z'n gemak kan gaan voelen. Of neem een nieuwe hond en laat deze lekker met rust!
Bedenk je wel dat elke nieuwe hond, of het nou een pup of een herplaatser is, tijd, geduld, aandacht en opvoeding nodig heeft, die moeten ook wennen en lopen dus achter je kont aan en gaan piepen als je de kamer verlaat. Kortom denk eerst eens na wat het inhoud om een hond te hebben
Je gaat een herplaatser halen terwijl je huis midden in een verbouwing zit en je de hond dus niet kwijt kan, die parkeer je dus voor het gemak bij je schoonouders.
Dan ga je er op zaterdag mee trainen en verwacht je dat hij zich bij jou net zo gedraagd als thuis, jij bent een vreemde dus waarom zou hij?
Je maakt je druk om je nachtrust ipv over de hond
En je loopt maar door te zagen over de geweldige ruimte die je heb, waar hij z'n energie in kwijt kan...
Ik heb 4 honden en een "klein" stadstuintje, zou dat dan betekenen dat mijn honden hun energie niet kwijt kunnen? Normale mensen gaan met hun hond op pad, wandelen, bos, strand, trainen, denkspelletjes, dat soort dingen, daar kan een hond z'n energie in kwijt, ja ook honden die in een flat wonen...dus dat hele gezeur over die geweldige lap grond snap ik sowieso al niet
Of neem die hond voorgoed in huis en zorg dat je een band met die hond krijgt, zodat hij zich op z'n gemak kan gaan voelen. Of neem een nieuwe hond en laat deze lekker met rust!
Bedenk je wel dat elke nieuwe hond, of het nou een pup of een herplaatser is, tijd, geduld, aandacht en opvoeding nodig heeft, die moeten ook wennen en lopen dus achter je kont aan en gaan piepen als je de kamer verlaat. Kortom denk eerst eens na wat het inhoud om een hond te hebben
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Corneliana
- Zeer actief
dus 1x per week is het jouw hond?Devel schreef:Ik krijg trouwens het idee dat er gedacht wordt dat de hond elke dag heen en weer gezeuld wordt. Dat is absoluut niet zo. De hond wordt 1x per week opgehaald voor een hele dag en die avond gaat hij ook gewoon weer terug. Net als een dagje oppassen. Niks meer niks minder eigenlijk.
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
En dan moet de hond ook nog werken voor iemand die niet het baasje is, vindt dat wel heel erg veel gevraagd voor een hond.
Hoezo maak en zorg je voor verwarring in die honden kop!
Vindt het bovendien onverantwoord en zeer egoïstisch, de hond moet jou vermaken, jij wilt goede sier op de hondenschool halen en laten zien dat je de baas bent, maar dat ben je niet en ik vrees dat jij dat ook nooit zult worden.
De hond is duidelijk op zijn plaats bij jou schoonouders, mooi daar laten zitten.
Nogmaals, ga je huis op orde brengen en de tuin, verdiep je daarna in wat een hond inhoud, wat deze nodig heeft, hoe je die opvoed, wat er voor nodig is en zeker welke opofferingen er nodig zijn om dat allemaal waar te kunnen maken en kijk dan eens eerlijk naar jezelf, wil je dat of kan je dat allemaal niet, begin dan niet aan een hond.
Een grote tuin is niet wat een hond nodig heeft, daar komt meer voor/bij kijken.
Hoezo maak en zorg je voor verwarring in die honden kop!
Vindt het bovendien onverantwoord en zeer egoïstisch, de hond moet jou vermaken, jij wilt goede sier op de hondenschool halen en laten zien dat je de baas bent, maar dat ben je niet en ik vrees dat jij dat ook nooit zult worden.
De hond is duidelijk op zijn plaats bij jou schoonouders, mooi daar laten zitten.
Nogmaals, ga je huis op orde brengen en de tuin, verdiep je daarna in wat een hond inhoud, wat deze nodig heeft, hoe je die opvoed, wat er voor nodig is en zeker welke opofferingen er nodig zijn om dat allemaal waar te kunnen maken en kijk dan eens eerlijk naar jezelf, wil je dat of kan je dat allemaal niet, begin dan niet aan een hond.
Een grote tuin is niet wat een hond nodig heeft, daar komt meer voor/bij kijken.
-
Devel
Ik heb de informatie tot me genomen. Ik ga nu bekijken hoe ik het allemaal ga aanpakken. Wat verstandig is voor Diesel en voor ons uiteraard.
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ik snap je verhaal niet helemaal.
Waarom neem je niet een hond op het moment dat je hem een stabiel huis kunt geven?
Nu snap ik ook het verschil tussen jouw rottweilers (waarvan je altijd zegt dat het hele moeilijke, hondagressieve honden zijn) en mijn Castor (die heel stabiel en beheerst is)
Laatst vroeg je een keer waarom wij voor een rottweiler gekozen hadden, nou het antwoord is omdat wij een thuissituatie hebben die precies tegenovergesteld van jouw situatie is. Stabiel, rustig, altijd iemand thuis. Veel wandelen (dus niet ga maar even de tuin in) en een heldere opvoeding.
Nu even op je vraag. Je kunt het beste een stabiele omgeving voor hem creeeren, helemaal als herplaatser heeft hij gewoon rust en zekerheid nodig. En veel met hem wandelen 1 op 1. Dan versterk je de band. En dan komt het vanzelf goed!
Succes!
Waarom neem je niet een hond op het moment dat je hem een stabiel huis kunt geven?
Nu snap ik ook het verschil tussen jouw rottweilers (waarvan je altijd zegt dat het hele moeilijke, hondagressieve honden zijn) en mijn Castor (die heel stabiel en beheerst is)
Laatst vroeg je een keer waarom wij voor een rottweiler gekozen hadden, nou het antwoord is omdat wij een thuissituatie hebben die precies tegenovergesteld van jouw situatie is. Stabiel, rustig, altijd iemand thuis. Veel wandelen (dus niet ga maar even de tuin in) en een heldere opvoeding.
Nu even op je vraag. Je kunt het beste een stabiele omgeving voor hem creeeren, helemaal als herplaatser heeft hij gewoon rust en zekerheid nodig. En veel met hem wandelen 1 op 1. Dan versterk je de band. En dan komt het vanzelf goed!
Succes!

- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Ik weet niet of het voor een herplaatser ook werkt. Maar toen Zara klein was liet ik gewoon de badkamer/wc deur openstaan zodat ze wist waar ik was. Na een tijdje wist ze dat ik gewoon daar was en dat het in orde was:)
Ze heeft dit ook nog wel als ik bij mijn ouders ben, maar daar kan ik natuurlijk niet de deur openlaten
Ze heeft dit ook nog wel als ik bij mijn ouders ben, maar daar kan ik natuurlijk niet de deur openlaten
- Roompie
- Zeer actief
Aan het einde van het filmpje staat er iemand in een hoek van een kamer waar jij (?) tegen zegt.. hij doet niets hoor.
Maar Diesel loopt die persoon enorm aan te blaffen en die persoon blijft doodstil staan. Lijkt me nu niet echt een superoplossing.
Maar Diesel loopt die persoon enorm aan te blaffen en die persoon blijft doodstil staan. Lijkt me nu niet echt een superoplossing.

- Roompie
- Zeer actief
Ik quote mezelf nog maar een keer want misschien heb je eroverheen gelezen.Roompie schreef:Aan het einde van het filmpje staat er iemand in een hoek van een kamer waar jij (?) tegen zegt.. hij doet niets hoor.

-
Devel
Ik heb lang moeten na denken, en de keuze vind ik nog steeds moeilijk. Maar ik denk dat het beste is voor Diesel dat hij gewoon blijft waar hij nu is. Hij zit daar goed, ze zijn gek op hem, vooral mijn schoonvader knuffelt graag met hem, en ik denk dat hij wel blij is dat hij toch blijft waar hij is. Ze hebben hem destijds aangeschaft omdat de vorige rottweiler is ingeslapen. Hij zit daar echt niet slecht, ze hebben daar een goede basis, een bos voor de deur bewijze van en nog kattenmaatjes om zich heen. Omdat wij ruim wonen dachten ze dat hij beter hier af was als daar.
Daarnaast is de situatie hier helemaal aan het veranderen en ik weet niet hoe Diesel daar op gaat reageren, maar deze situatie hou ik nog even geheim tot het zeker is.
Ik weet alleen nog niet wat ik qua training moet doen. Ik merk aan hem dat hij de training wel erg leuk vind, hij springt met plezier in de auto en begint te piepen als we er al bijna zijn, dus dat is zeker dat hij dat leuk vindt. Maarja, ook dat kunnen we niet voor altijd doen als de situatie gaat veranderen.
Ik snap niet wat je bedoelt hoor Roompje, hij staat daar te blaffen tegen een pop, die hij opeens zag staan in de vensterbank, hij begon er tegen te blaffen, en hebben de pop uit de vensterbank gehaald en in de kamer gezet zodat hij kon kijken wat het was. Kort na het filmpje was er niets meer aan de hand. Hij blaft vaker tegen vreemde dingen wat hij niet kan plaatsen.
Daarnaast is de situatie hier helemaal aan het veranderen en ik weet niet hoe Diesel daar op gaat reageren, maar deze situatie hou ik nog even geheim tot het zeker is.
Ik weet alleen nog niet wat ik qua training moet doen. Ik merk aan hem dat hij de training wel erg leuk vind, hij springt met plezier in de auto en begint te piepen als we er al bijna zijn, dus dat is zeker dat hij dat leuk vindt. Maarja, ook dat kunnen we niet voor altijd doen als de situatie gaat veranderen.
Ik snap niet wat je bedoelt hoor Roompje, hij staat daar te blaffen tegen een pop, die hij opeens zag staan in de vensterbank, hij begon er tegen te blaffen, en hebben de pop uit de vensterbank gehaald en in de kamer gezet zodat hij kon kijken wat het was. Kort na het filmpje was er niets meer aan de hand. Hij blaft vaker tegen vreemde dingen wat hij niet kan plaatsen.
-
Devel
Al onze Rottweilers waren agressief tegen vooral reuen, niks vreemds voor het ras vaak hoor je ook dat teef-teef slecht afloopt. En deze hadden gewoon een stabiele en rustige omgeving, en ook altijd iemand thuis waardoor er veel gewandeld werdt. Devel die vorig jaar is ingeslapen was een herplaatser, hij had een hele nare situatie achter de rug, maar gelukkig is het meeste uit eindelijk weggegaan qua agressie op andere honden na dan, die kon hij gewoon niet luchten en dat hoeft van ons ook niet. Als ik een hond wil die altijd goed met honden blijft gaan, kies ik wel voor een ras dat daar om bekend staat. Dat is de Rottweiler niet.mmartinn schreef:Ik snap je verhaal niet helemaal.
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je hier een verstandige keuze hebt gemaakt voor Diesel, maar ook voor jullie zelf.
Hmmm, geheimpjes???? ben gek op raadseltjes, ben je misschien, heel misschien zwanger???
Hmmm, geheimpjes???? ben gek op raadseltjes, ben je misschien, heel misschien zwanger???
- Roompie
- Zeer actief
Sorry. Ik dacht dat hij tegen de persoon in de blauwe broek aan het blaffen was maar dat is idd tegen dat beeld. 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Beetje laat misschien, maar je vroeg mij nog even een reactie te geven
.
Ik denk dat het beste advies reeds is gegeven en volgens mij ook opgevolgd. Ik zou Diesel bij je schoonouders laten. Eventueel zou je na je verbouwing kunnen kijken wat hij doet als hij een week of 2 continue bij jullie is. Soms klikt het tussen met een hond en soms niet. Het kan best zijn dat het tussen jou en Diesel een mis-match is. Dan versterken de slechte/minder goede eigenschappen elkaar waardoor een hond zenuwachtig of juist agressief kan worden. Dat in combinatie met 1x per week ophalen voor de training + de verbouwing, dan wordt dat versterkt.
Dat piepen in de auto naar de training is meestal stress, stress kan positief zijn (opwinding) maar ook negatief(bijv piepen in de wachtkamer vd dierenarts. Je weet dat ik zelf ook train (KNPV) en ik vind die situatie die je beschrijft hoe hij op je reageert bij je schoonouders geen goede basis voor een training. In mijn ogen moet een hond waarbij de driften worden opgehaald(vnl het bijtwerk) juist in de thuissituatie stabiel zijn en respect hebben voor de baas/geleider. Even een voorbeeldje: bij ons op de club zit nu een man met een DH die thuis een loopje met hem neemt, dat zie je ook terug in het werk. De hond heeft echt maling aan hem en het zal mij niet verbazen als hij vandaag of morgen eens zijn tanden in zijn baas zet omdat hij vindt dat hij zich er niet mee moet 'bemoeien'.
Het is misschien een vrij negatief pleidooi, maar ik wil graag eerlijk zijn
. Ik zou persoonlijk een andere hond kiezen als je helemaal klaar bent op je nieuwe stekkie. Mocht je het graag willen, dan tzt als alles klaar is het nog eens proberen met Diesel.
Veel succes!
Ik denk dat het beste advies reeds is gegeven en volgens mij ook opgevolgd. Ik zou Diesel bij je schoonouders laten. Eventueel zou je na je verbouwing kunnen kijken wat hij doet als hij een week of 2 continue bij jullie is. Soms klikt het tussen met een hond en soms niet. Het kan best zijn dat het tussen jou en Diesel een mis-match is. Dan versterken de slechte/minder goede eigenschappen elkaar waardoor een hond zenuwachtig of juist agressief kan worden. Dat in combinatie met 1x per week ophalen voor de training + de verbouwing, dan wordt dat versterkt.
Dat piepen in de auto naar de training is meestal stress, stress kan positief zijn (opwinding) maar ook negatief(bijv piepen in de wachtkamer vd dierenarts. Je weet dat ik zelf ook train (KNPV) en ik vind die situatie die je beschrijft hoe hij op je reageert bij je schoonouders geen goede basis voor een training. In mijn ogen moet een hond waarbij de driften worden opgehaald(vnl het bijtwerk) juist in de thuissituatie stabiel zijn en respect hebben voor de baas/geleider. Even een voorbeeldje: bij ons op de club zit nu een man met een DH die thuis een loopje met hem neemt, dat zie je ook terug in het werk. De hond heeft echt maling aan hem en het zal mij niet verbazen als hij vandaag of morgen eens zijn tanden in zijn baas zet omdat hij vindt dat hij zich er niet mee moet 'bemoeien'.
Het is misschien een vrij negatief pleidooi, maar ik wil graag eerlijk zijn
Veel succes!