Even een samenvatting: hij heeft de auto nooit heel leuk gevonden, maar maakte er nooit een probleem van. Als hij er eenmaal in zat was het prima, geen tekenen van stress, ook niet op lange afstanden. Maar hij sprong er niet direct in van enthousiasme zeg maar, zoals Coda wel doet.
Nu hebben we vorige maand een aanrijding gehad terwijl ik de honden bij me had
Toen hadden we een paar weken geen auto meer want die was total-loss verklaard..Sinds een weekje hebben we weer een auto en nu merk ik dat Nilo toch enorm geschrokken is. Het begon al met nog meer weerstand om de auto in te gaan. Eenmaal in de auto was er nu ook stress die ook niet minder werd na een paar minuten. Hijgen, trillen, rode ogen, hij is heel beweeglijk en kan zijn plek maar niet vinden. Die stress lijkt alleen maar erger te worden en vandaag heb ik hem naar huis gebracht voor we de straat uit waren gereden omdat hij in z'n paniek naar voren sprong en toen onder mijn benen
Ik baal hier enorm van want hij zal toch in de auto moeten als we willen wandelen, trainen etc. Als hij geen lange afstanden trekt voor shows bijvoorbeeld accepteer ik dat, maar zonder auto komen we hier niet bij het bos waar we dagelijks lopen bijvoorbeeld. Daar kan hij lekker anderhalf uur loslopen en spelen, dat kan hier niet op loopafstand.
Ik heb al gedacht al een bench maar een stoffen bench maakt hij absoluut kapot op zo'n moment. Een stalen bench heb ik ook maar die past waarschijnlijk niet in de auto (Suzuki Swift). Ik zit nu te denken aan Bach Rescue druppels maarja, en dan?