Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar ik zou graag wat informatie willen over clickertraining. Kelly is 12 jaar oud, maar toch zit ik er aan te denken om nu nog te gaan trainen met een clicker. Het lijkt mij gewoon handiger met het aanleren van trucjes en dergelijke. Kelly is erg slim en heeft snel dingen door, dus ik denk niet dat dit problemen gaat geven. Of denken jullie hier anders over?
Kelly heeft het gewoon nodig om nieuwe dingen te leren, je ziet gewoon dat ze er van geniet. En natuurlijk vind ik het ook erg leuk om met Kelly te oefenen en vervolgens aan mijn ouders te laten zien welke trucjes Kelly nu ook weer kan!
Op internet heb ik er al veel over gelezen en filmpjes bekeken, maar omdat ik totaal geen ervaring heb met de clicker zou ik ook graag een boek over clickertraining aan willen schaffen. Weten jullie een fijn boek met goede uitleg over clickertraining en eventuele trucjes?
En natuurlijk ook niet onbelangrijk: Wat zijn jullie ervaringen met de clicker? Vinden jij en jouw hond dit fijn of heb je liever de vroegere methode zonder clicker? En waarom?
Alvast bedankt!
Iris