Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn moeilijke lieveling

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Mijn moeilijke lieveling

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
ja, dat laatste zondermeer :ok: . waarschijnlijk niet makkelijk als dat 'hoog in de bol hebben' in hem zit.

attack is er bv. zo eentje - ik denk dat ik met haar serieuze problemen had kunnen krijgen als hier ooit iemand zou komen wonen zijn bv. - tenzij die zélf een leuke relatie zou gekregen hebben met haar. ik heb haar een weekje meegemaakt toen ze mee was op vakantie samen met een vriendin en ze heeft een hele week zo :hmmm: :evil: :hmmm: rondgelopen en waar ik normaaal toch écht veel vat heb op haar kon ik haar in die situatie niét tot andere gedachten brengen - en ik ben geen watje dus daar lag het niet aan :wink: .
maar een week op vakantie is niet te vergelijken met een durende situatie lijkt me.
denk dat je in dat laatste geval meer kunt bereiken, ook omdat je wel zult moeten wil het voor iedereen leefbaar blijven, en dan voornamelijk door met de hele familie één lijn te trekken en meneer-hoog-in-de-bol privileges af te nemen en heel kort te houden.
en laat hem bijvoorbeeld maar werken voor de kost, voor niks gaat de zon op... ook voor vervelende over het paard getilde hondjes.
makkelijk zal het niet zijn, maar ik geloof ook niet dat het onmogelijk is áls iedereen zich er voor wil inzetten tenminste.
zonder dat laatste denk ik niet dat het lukken gaat.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Inge O schreef:
Selene schreef:
ben heel benieuwd waarom je dit denkt, ik heb toch echt moeten ingrijpen hier en kan van bijv mijn kind niet verwachten dat hij zelf iets aan zijn 'positie' gaat doen? Voor mij is het natuurlijk gedrag, dit is mijn 'pup' en je blijft er vanaf of heb je het alleen over haar man?
met een kind kan je inderdaad moeilijk anders maar ik denk dat een hond een kind dus ook wel anders ervaart dan een volwassene en die afhankelijke rang (jouw bescherming dus) wel makkelijker serieus zal nemen.
maar ik kan me indenken dat er situaties zijn (afhankelijk van het gedrag van het kind en hoe het zit tussen hond en kind) waarbij dat ook niet zal lukken, of toch niet op een betrouwbare manier.
renee-uk schreef:hmmm ja daar zit wel wat in, zo had ik het nog niet bekeken.
wel trouwens dat ze met zijn allen aan het werk moeten om meneer een toontje lager te laten zingen, dat dan weer wel ;)
ja, dat laatste zondermeer :ok: . waarschijnlijk niet makkelijk als dat 'hoog in de bol hebben' in hem zit.

attack is er bv. zo eentje - ik denk dat ik met haar serieuze problemen had kunnen krijgen als hier ooit iemand zou komen wonen zijn bv. - tenzij die zélf een leuke relatie zou gekregen hebben met haar. ik heb haar een weekje meegemaakt toen ze mee was op vakantie samen met een vriendin en ze heeft een hele week zo :hmmm: :evil: :hmmm: rondgelopen en waar ik normaaal toch écht veel vat heb op haar kon ik haar in die situatie niét tot andere gedachten brengen - en ik ben geen watje dus daar lag het niet aan :wink: .
Dat heeft me genoeg kopzorgen opgeleverd idd, het lijkt erop dat het duidelijk is (al geruime tijd) maar ook voor mijn kinderen zijn er regels geweest en met onder begeleiding werken met voer heeft heel veel geholpen moet ik zeggen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

dagmar88 schreef:
sbientje schreef:het doet me een beetje denken aan Sloeeeberke
:goeie: oh mijn god
Idem :schrik: :LOL:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
renee-uk schreef:
Inge O schreef:

maar een week op vakantie is niet te vergelijken met een durende situatie lijkt me.
denk dat je in dat laatste geval meer kunt bereiken, ook omdat je wel zult moeten wil het voor iedereen leefbaar blijven, en dan voornamelijk door met de hele familie één lijn te trekken en meneer-hoog-in-de-bol privileges af te nemen en heel kort te houden.
en laat hem bijvoorbeeld maar werken voor de kost, voor niks gaat de zon op... ook voor vervelende over het paard getilde hondjes.
makkelijk zal het niet zijn, maar ik geloof ook niet dat het onmogelijk is áls iedereen zich er voor wil inzetten tenminste.
zonder dat laatste denk ik niet dat het lukken gaat.
oh ja, het zou zeker moeten lukken maar ik denk niet dat het door voornamelijk correcties te bereiken is en inderdaad, iedereen zal er aan mee moeten werken :ok: .
nee tuurlijk niet alleen correcties, denk niet dat je daarmee welke hond dan ook in het gareel krijgt.
maar van zijn hoge plaats mag hij wel af en je zult hem toch aan zijn verstand moeten krijgen dat bepaalde dingen echt echt echt niet meer geaccepteerd worden.
maar ook een hondje dat kort gehouden wordt kun je belonen voor goed gedrag en door hem te laten werken voor de kost creëer je meteen een band en een behoorlijk wat gezondere dan wanneer iedereen naar de pijpen van hondlief danst.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik snap wat je bedoeld, Inge, en ik herken ook wat je zegt over bijvoorbeeld Attack.
Dante, die vanaf dag één vond dat ik haar baas was, heeft nog wéken tegen man gegromd als hij naar bed kwam. Hij werd getolereerd omdat ik vond dat ze dat moest doen, maar ze had er wél een mening over die ze nog even wou ventileren. Man heeft hard moeten werken aan zijn band met haar, en dat is ook goed gekomen.

Maar de situatie waar we het hier over hebben lijkt me toch echt anders. Attack is gewend jou als enige mens om zich heen te hebben. Dante kwam uit een situatie waarin ze echt niemand vertrouwde (en dat ze maar gelijk had :oeps: ). Maar in de situatie zit TS niet, volgens mij.

Dat is volgens mij echt een situatie waarin een van de baasjes een hond belangrijker maakt dan de rest van het gezin. Sloeberke is een uitvergroting, volkomen geëscaleerd, maar ik krijg toch sterk het gevoel dat bij TS de situatie in de kern soortgelijk is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:ja, dat klopt wel maar misschien heeft de man (daar concentreer ik me nu maar even op) van in het begin (te) weinig geïnvesteerd in de relatie met hem (klinkt véél zwaarder dan ik het bedoel :Q: ) en wordt het daardoor wel weer meer vergelijkbaar met attack's en dante's situatie?
Zou best kunnen. Ik zie ook regelmatig dat het mis gaat bij degene die wel een band heeft met de hond. Ik heb me er zelf ook wel eens op betrapt, dat ik me bemoeide met een commando dat man gaf. Al was het maar een minuscuul knikje als een hond bij mij checkte of ze echt moest luisteren. Dat is natuurlijk tamelijk dom. Zo creëer je een situatie waarin de hond denkt dat het van jouw aanwezigheid afhankelijk is of 'ie wel of niet hoeft te luisteren ;)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Miranda schreef:
Inge O schreef:ja, dat klopt wel maar misschien heeft de man (daar concentreer ik me nu maar even op) van in het begin (te) weinig geïnvesteerd in de relatie met hem (klinkt véél zwaarder dan ik het bedoel :Q: ) en wordt het daardoor wel weer meer vergelijkbaar met attack's en dante's situatie?
Zou best kunnen. Ik zie ook regelmatig dat het mis gaat bij degene die wel een band heeft met de hond. Ik heb me er zelf ook wel eens op betrapt, dat ik me bemoeide met een commando dat man gaf. Al was het maar een minuscuul knikje als een hond bij mij checkte of ze echt moest luisteren. Dat is natuurlijk tamelijk dom. Zo creëer je een situatie waarin de hond denkt dat het van jouw aanwezigheid afhankelijk is of 'ie wel of niet hoeft te luisteren ;)
Ook heel herkenbaar hier. Maar dan heb ik er 2 naar me kijken. De ene of ze écht moet luisteren naar hem, de ander die mij aankijkt met een :oeps: ze luistert gewoon écht niet naar me :hmmm:
Ik wend tegenwoordig mijn gezicht af. En hij zet door in wat hij van haar verwacht :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”