Bij t afleveren...
Moderator: moderatorteam
Nee was niet moeilijk. De laatste weken hier had ze in de roedel vd pups van Lara gelopen en leefde daar zo op. Nu in Texas (goed aangekomen) loopt ze ook in de roedel en volop mee straks als ze gewend is op de jacht. Iets wat ik haar niet kan bieden (ook de enige reden dat Cayenne blijft en niet naar een jager gaat, omdat die door t bultje niet mee mag/kan op jacht omdat het een zwakke plek is)Flevo Bordertje schreef:Zag ze dat konijn niet op de achtergrond? In begrijp je besluit hoor, maar vond je het moeilijk om afscheid te nemen?
Je pup is echt om op te vreten, wat een heerlijk koppie! Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit
eind vorig jaar al, ik kon haar gewoon naast de herders niet geven wat ze nodig had en in huis werd het voor Umi te druk en ja, dan gaat mijn oude dame toch echt voorSas schreef:huh? Hier sta ik wel even van te kijken.
Roompie schreef:Zo te horen zit ze op de goede plek nu dus goede beslissing
Sas schreef:wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?
crutz schreef:Roompie schreef:Zo te horen zit ze op de goede plek nu dus goede beslissing
daarom, daarom heeft ze ook nooit ter herplaatsing gestaan maar ben ik er van uit gegaan dat het juiste huisje vanzelf wel kwam.
Eind van het jaar speelde dit al, ook al in het topic vd nieuwjaarswandeling gemeld dat het niet zeker was of ze mee zou komen als ik kwam omdat ze mss bij een vriendin ging wonen
Minna heeft al eens gewerkt met een DJT die ze voor ons herplaatst had en was er eigenlijk zelf ook wel voor gevallen, alleen die dame had een gecoupeerde staart en dan mag je in de agility niet deelnemen, deze dame, inmiddels omgedoopt tot Dinges, is geheel intact en mag dat dus wel.
Umi is ook erg blij met de rust in huis en is omgedoopt tot kussenhangmuts(en zo af en toe stiekem op de bank aan de haren te zien) die helemaal niet meer weggesloten hoeft te worden, wat met deze dame in huis nog wel nodig was voor haar broodnodige rust.....
renee-uk schreef:en haar buik is nou geen probleem meer?
ik vind het allemaal wel een beetje raar hoor, maar het zal wel weer
dan toch weer "oh"crutz schreef:Sas schreef:wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?
het pupje dat ik hield...
Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...Sas schreef:dan toch weer "oh"crutz schreef:Sas schreef:wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?
ik snap sas wel, ik kan ook niks met dat geschuif met honden.crutz schreef:Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...Sas schreef:dan toch weer "oh"crutz schreef:Sas schreef:wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?
Hahaha, heeft Smoek vast voor onsInge O schreef:daar heb je zo onderhand een excelformulier voor nodig om dat bij te houden.
renee-uk schreef:ik snap sas wel, ik kan ook niks met dat geschuif met honden.crutz schreef:Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...Sas schreef:dan toch weer "oh"crutz schreef:
de een eruit, de ander erin en dan nog een volgende in de planning en als die niet uitpakken zoals gepland ook maar weer eruit.
niet mijn manier van honden houden zeg maar.
maar goed, niet iedereen is hetzelfde en, zoals ik hierboven ook al zei, 'het zal wel weer'
DAT wilde ik ook laten ziennathalie schreef:Laat het gewoon...
Ze zit super nu, dat is het allerbelangrijkste!
Ex heeft haar gefokt ja en een nestkeuze aan de reu eigenaar beloofd. Nestkeuze was met 1 pup met dit probleem niet mogelijk en inmiddels gingen wij scheiden waardoor hij helemaal niets meer met de terriers ging doen qua fok of werk en zijn keuze was dus haar hierom in te laten slapen. DAT ging er bij mij niet in, daarom is ze in eerste instantie gebleven. Overigens heb ik ook voor de andere pups na de scheiding een plekje moeten zoeken, want deze waren voor de scheiding nog niet verkocht en hij kon ze niet meenemen. Deze zijn gelukkig allemaal uiteindelijk bij jagers terecht gekomen.Inge O schreef:hoezo, niet gepland, jullie hebben haar zelf gefokt toch? én haar moeder ingeruild voor haar?crutz schreef: Nogmaals Dinges (zoals ze nu heet) was niet gepland, wat had ik dan moeten doen, haar af laten spuiten voor een afwijking die niet levensbedreigend is????
dat was je toch zelf? Maar goed, ik dacht dat je echt een enorme klik met dit hondje had en het verbaasd me gewoon dat ze al weer weg is. Joh, ik ben een echte huishonden muts, ik frons wel vaker mijn werkbrauwen bij honden die weg gaan ivm 'ongeschikt'. Ik bekijk dat egwoon heel anders.crutz schreef: Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...
Sas schreef:dat was je toch zelf? Maar goed, ik dacht dat je echt een enorme klik met dit hondje had en het verbaasd me gewoon dat ze al weer weg is. Joh, ik ben een echte huishonden muts, ik frons wel vaker mijn werkbrauwen bij honden die weg gaan ivm 'ongeschikt'. Ik bekijk dat egwoon heel anders.crutz schreef: Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...
Inge O schreef:hier nog eentje. nu is het plots 'de fokker', alsof je er zelf niet net zo goed mee bezig was - of je hebt ons met je jachterriërtopics wel goed in het ootje genomen (wat ik uiteraard niet geloof).renee-uk schreef:gelukkig begint dit topic dan ook niet met 'wij' dit en 'wij ' dat.
het zal allemaal best hoor en ik geloof ook gerust dat de kennelnaam en de terriers nooit op jouw naam gestaan hebben, maar ik word toch wel een beetje ibbel van dat afschuiven richting ex.
LongFields schreef:Ik vind het apart dat je maanden nadat Cheyenne herplaatst is pas dit oude topic omhoog haalt en ineens out of the blue meldt dat ze niet meer bij jou woont. Zelf had ik dit een tijd terug al op FB gezien.
Persoonlijk begrijp ik niet goed dat je binnen korte tijd, want zo oud is ze nog niet, gaat van ze blijft lekker als huishondje bij mij wonen gegaan bent naar herplaatsen.
Ik kan hier met mijn kop niet bij, bij het schijnbare gemak waarmee er bij jou honden vertrekken en weer bij komen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat bij mij dieren in huis komen voor mijn plezier en als maatje, en niet omdat ik er een specifiek sport- of gebruiksdoel mee heb de hond wanneer die niet aan die verwachtingen voldoet niet meer gewenst is.
Ik kan me daar gewoon weinig tot niets bij voorstellen, zou het zelf niet kunnen.
Wel denk ik dat Cheyenne nu een heel fijn thuis heeft waar er lekker met haar gewerkt wordt. Ik vraag me wel af of de agility geen risico is voor haar buik en de bult op haar lijfje, aangezien je eerder geschreven hebt dat ze om die reden niet kon worden gebruikt in de jacht, omdat die plek altijd zwak zou blijven. Een flinke mispeer op een sprong of tegen een staander lijkt me dan ook best link.