Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meer Terrier-tuig - update pag 5 - herplaatst

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: meer Terrier-tuig - foto pag 3 van moeder&dochter

Ongelezen bericht door crutz »

Afbeelding

Bij t afleveren...
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat een mooi hondje!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Zag ze dat konijn niet op de achtergrond :mrgreen: ? In begrijp je besluit hoor, maar vond je het moeilijk om afscheid te nemen?
Je pup is echt om op te vreten, wat een heerlijk koppie! Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Flevo Bordertje schreef:Zag ze dat konijn niet op de achtergrond :mrgreen: ? In begrijp je besluit hoor, maar vond je het moeilijk om afscheid te nemen?
Je pup is echt om op te vreten, wat een heerlijk koppie! Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeit :ok:
Nee was niet moeilijk. De laatste weken hier had ze in de roedel vd pups van Lara gelopen en leefde daar zo op. Nu in Texas (goed aangekomen) loopt ze ook in de roedel en volop mee straks als ze gewend is op de jacht. Iets wat ik haar niet kan bieden (ook de enige reden dat Cayenne blijft en niet naar een jager gaat, omdat die door t bultje niet mee mag/kan op jacht omdat het een zwakke plek is)

Frank had niks met haar, mag in z'n nieuwe huis maar 2 honden hebben en neemt er al 3 mee en Lara wil alleen maar vechten met Lola (komt ook echt uit Lara) en jaagt sinds z'n show passie nog maar minimaal.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: meer Terrier-tuig - update pag 5 - herplaatst

Ongelezen bericht door Sas »

huh? Hier sta ik wel even van te kijken.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:huh? Hier sta ik wel even van te kijken.
eind vorig jaar al, ik kon haar gewoon naast de herders niet geven wat ze nodig had en in huis werd het voor Umi te druk en ja, dan gaat mijn oude dame toch echt voor
Sas
Zeer actief

oh.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Zo te horen zit ze op de goede plek nu dus goede beslissing :ok:
Afbeelding
Sas
Zeer actief

wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Roompie schreef:Zo te horen zit ze op de goede plek nu dus goede beslissing :ok:

daarom, daarom heeft ze ook nooit ter herplaatsing gestaan maar ben ik er van uit gegaan dat het juiste huisje vanzelf wel kwam.
Eind van het jaar speelde dit al, ook al in het topic vd nieuwjaarswandeling gemeld dat het niet zeker was of ze mee zou komen als ik kwam omdat ze mss bij een vriendin ging wonen

Minna heeft al eens gewerkt met een DJT die ze voor ons herplaatst had en was er eigenlijk zelf ook wel voor gevallen, alleen die dame had een gecoupeerde staart en dan mag je in de agility niet deelnemen, deze dame, inmiddels omgedoopt tot Dinges, is geheel intact en mag dat dus wel.

Umi is ook erg blij met de rust in huis en is omgedoopt tot kussenhangmuts ;-) (en zo af en toe stiekem op de bank aan de haren te zien) die helemaal niet meer weggesloten hoeft te worden, wat met deze dame in huis nog wel nodig was voor haar broodnodige rust.....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?

het pupje dat ik hield, moeders was al naar de USA dat was een afspraak die mijn ex met de reu eigenaar had voor de dekking
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

crutz schreef:
Roompie schreef:Zo te horen zit ze op de goede plek nu dus goede beslissing :ok:

daarom, daarom heeft ze ook nooit ter herplaatsing gestaan maar ben ik er van uit gegaan dat het juiste huisje vanzelf wel kwam.
Eind van het jaar speelde dit al, ook al in het topic vd nieuwjaarswandeling gemeld dat het niet zeker was of ze mee zou komen als ik kwam omdat ze mss bij een vriendin ging wonen

Minna heeft al eens gewerkt met een DJT die ze voor ons herplaatst had en was er eigenlijk zelf ook wel voor gevallen, alleen die dame had een gecoupeerde staart en dan mag je in de agility niet deelnemen, deze dame, inmiddels omgedoopt tot Dinges, is geheel intact en mag dat dus wel.

Umi is ook erg blij met de rust in huis en is omgedoopt tot kussenhangmuts ;-) (en zo af en toe stiekem op de bank aan de haren te zien) die helemaal niet meer weggesloten hoeft te worden, wat met deze dame in huis nog wel nodig was voor haar broodnodige rust.....
:I: Hebbie foto?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

en haar buik is nou geen probleem meer?
ik vind het allemaal wel een beetje raar hoor, maar het zal wel weer :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:en haar buik is nou geen probleem meer?
ik vind het allemaal wel een beetje raar hoor, maar het zal wel weer :scratch:

buikje belemmerde haar alleen voor jacht, gevecht/ruwigheid/ondergronds, voor normale zaken belemmerde haar buik haar totaal niet, ja, ze is niet fok geschikt

als ze straks uitgegroeid is zal ze op mijn kosten aan haar buik geopereerd worden bij mijn DA (matje er in zoals afgesproken) daar is niks aan veranderd en of ze gesteriliseerd wordt (ook op mijn kosten) laat ik van de huidige eigenaar afhangen, gefokt wordt er toch niet mee dus dat is het probleem niet
Sas
Zeer actief

crutz schreef:
Sas schreef:wacht even, ik ben denk ik in de war. Dit is moeders? of toch het pupje wat jij hield?

het pupje dat ik hield...
dan toch weer "oh"
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:
crutz schreef:

dan toch weer "oh"
Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...
renee-uk
Zeer actief

crutz schreef:
Sas schreef:
crutz schreef:

dan toch weer "oh"
Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...
ik snap sas wel, ik kan ook niks met dat geschuif met honden.
de een eruit, de ander erin en dan nog een volgende in de planning en als die niet uitpakken zoals gepland ook maar weer eruit.
niet mijn manier van honden houden zeg maar.
maar goed, niet iedereen is hetzelfde en, zoals ik hierboven ook al zei, 'het zal wel weer'
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Inge O schreef:daar heb je zo onderhand een excelformulier voor nodig om dat bij te houden :vaag: .
Hahaha, heeft Smoek vast voor ons ;)

Ik snap het ook niet. Maarja, ik hem m'n honden voor mezelf en niet omdat ze moeten presteren.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
crutz schreef:
Sas schreef:
crutz schreef:
dan toch weer "oh"
ik snap sas wel, ik kan ook niks met dat geschuif met honden.
de een eruit, de ander erin en dan nog een volgende in de planning en als die niet uitpakken zoals gepland ook maar weer eruit.
niet mijn manier van honden houden zeg maar.
maar goed, niet iedereen is hetzelfde en, zoals ik hierboven ook al zei, 'het zal wel weer'

Herders voor t werk blijven idd alleen indien geschikt, verder is er door de scheiding het afgelopen jaar het eea van eigenaar veranderd (lijkt me logisch, ik kon niet "zijn" honden ook permanent houden en hij mocht er maar 2 meenemen naar z'n nieuwe huis, dus zowel alle nog niet verkochte terriër pups als niet stamboom herders zijn met mij mee gegaan, maar niet om te blijven) en vertrekken afgerichte honden om het werk te gaan doen waar ik ze voor opleid (tenminste is de planning, is er pas 1 vertrokken naar een beveiliger)

Nogmaals Dinges (zoals ze nu heet) was niet gepland, wat had ik dan moeten doen, haar af laten spuiten voor een afwijking die niet levensbedreigend is????
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Laat het gewoon...
Ze zit super nu, dat is het allerbelangrijkste!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

meer Terrier-tuig - update pag 5 - herplaatst

nathalie schreef:Laat het gewoon...
Ze zit super nu, dat is het allerbelangrijkste!
DAT wilde ik ook laten zien
Ze is herplaatst omdat ze t beter kon krijgen, niet omdat ze weg moest
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef: Nogmaals Dinges (zoals ze nu heet) was niet gepland, wat had ik dan moeten doen, haar af laten spuiten voor een afwijking die niet levensbedreigend is????
hoezo, niet gepland, jullie hebben haar zelf gefokt toch? én haar moeder ingeruild voor haar?
Ex heeft haar gefokt ja en een nestkeuze aan de reu eigenaar beloofd. Nestkeuze was met 1 pup met dit probleem niet mogelijk en inmiddels gingen wij scheiden waardoor hij helemaal niets meer met de terriers ging doen qua fok of werk en zijn keuze was dus haar hierom in te laten slapen. DAT ging er bij mij niet in, daarom is ze in eerste instantie gebleven. Overigens heb ik ook voor de andere pups na de scheiding een plekje moeten zoeken, want deze waren voor de scheiding nog niet verkocht en hij kon ze niet meenemen. Deze zijn gelukkig allemaal uiteindelijk bij jagers terecht gekomen.
Sas
Zeer actief

crutz schreef: Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...
dat was je toch zelf? Maar goed, ik dacht dat je echt een enorme klik met dit hondje had en het verbaasd me gewoon dat ze al weer weg is. Joh, ik ben een echte huishonden muts, ik frons wel vaker mijn werkbrauwen bij honden die weg gaan ivm 'ongeschikt'. Ik bekijk dat egwoon heel anders.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:
crutz schreef: Want? Omdat ik een pupje dat ik geheel niet zou nemen toch meegenomen heb omdat de fokker haar anders in had laten slapen ivm niet werk en niet fokgeschikt uiteindelijk toch herplaatst heb...
dat was je toch zelf? Maar goed, ik dacht dat je echt een enorme klik met dit hondje had en het verbaasd me gewoon dat ze al weer weg is. Joh, ik ben een echte huishonden muts, ik frons wel vaker mijn werkbrauwen bij honden die weg gaan ivm 'ongeschikt'. Ik bekijk dat egwoon heel anders.

Zowel de kennelnaam vd terriers als de terriers zelf hebben nog nooit 1 dag op mijn naam gestaan zoals hierboven ook al staat. Ja Cheyenne omdat ze anders ingeslapen was
renee-uk
Zeer actief

gelukkig begint dit topic dan ook niet met 'wij' dit en 'wij ' dat.

het zal allemaal best hoor en ik geloof ook gerust dat de kennelnaam en de terriers nooit op jouw naam gestaan hebben, maar ik word toch wel een beetje ibbel van dat afschuiven richting ex.
je deed er zelf toen het nog wel allemaal rozengeur en maneschijn was ook enthousiast aan mee, kijk maar naar dit topic en de andere topics over de terriers.

maar je moet uiteraard helemaal zelf weten wat je met je honden doet, ik snap dat allemaal niet maar dat is niet zo belangrijk lijkt me, als je het zelf maar snapt.
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
renee-uk schreef:gelukkig begint dit topic dan ook niet met 'wij' dit en 'wij ' dat.

het zal allemaal best hoor en ik geloof ook gerust dat de kennelnaam en de terriers nooit op jouw naam gestaan hebben, maar ik word toch wel een beetje ibbel van dat afschuiven richting ex.
hier nog eentje. nu is het plots 'de fokker', alsof je er zelf niet net zo goed mee bezig was - of je hebt ons met je jachterriërtopics wel goed in het ootje genomen (wat ik uiteraard niet geloof).

Tuurlijk begint dit topic met wij. Toen waren we nog samen, de terriers vind ik best leuk, maar m'n hart ligt bij de KNPV en de herders, alleen ja, wel fok ervaring en hij niet dus hij voor de honden an sich, jagers te woord staan etc en ik voor t fok deel, geboorte en opfok.

Maar goed, ga er geen woorden meer aan vuil maken. T meisje zit nu super, moet idd nog geopereerd worden, dat gaat gebeuren en m'n oude dame hier in huis is ook blij met haar rust....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het apart dat je maanden nadat Cheyenne herplaatst is pas dit oude topic omhoog haalt en ineens out of the blue meldt dat ze niet meer bij jou woont. Zelf had ik dit een tijd terug al op FB gezien.
Persoonlijk begrijp ik niet goed dat je binnen korte tijd, want zo oud is ze nog niet, gaat van ze blijft lekker als huishondje bij mij wonen gegaan bent naar herplaatsen.
Ik kan hier met mijn kop niet bij, bij het schijnbare gemak waarmee er bij jou honden vertrekken en weer bij komen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat bij mij dieren in huis komen voor mijn plezier en als maatje, en niet omdat ik er een specifiek sport- of gebruiksdoel mee heb de hond wanneer die niet aan die verwachtingen voldoet niet meer gewenst is.
Ik kan me daar gewoon weinig tot niets bij voorstellen, zou het zelf niet kunnen.

Wel denk ik dat Cheyenne nu een heel fijn thuis heeft waar er lekker met haar gewerkt wordt. Ik vraag me wel af of de agility geen risico is voor haar buik en de bult op haar lijfje, aangezien je eerder geschreven hebt dat ze om die reden niet kon worden gebruikt in de jacht, omdat die plek altijd zwak zou blijven. Een flinke mispeer op een sprong of tegen een staander lijkt me dan ook best link.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik vind het apart dat je maanden nadat Cheyenne herplaatst is pas dit oude topic omhoog haalt en ineens out of the blue meldt dat ze niet meer bij jou woont. Zelf had ik dit een tijd terug al op FB gezien.
Persoonlijk begrijp ik niet goed dat je binnen korte tijd, want zo oud is ze nog niet, gaat van ze blijft lekker als huishondje bij mij wonen gegaan bent naar herplaatsen.
Ik kan hier met mijn kop niet bij, bij het schijnbare gemak waarmee er bij jou honden vertrekken en weer bij komen. Maar dat komt waarschijnlijk omdat bij mij dieren in huis komen voor mijn plezier en als maatje, en niet omdat ik er een specifiek sport- of gebruiksdoel mee heb de hond wanneer die niet aan die verwachtingen voldoet niet meer gewenst is.
Ik kan me daar gewoon weinig tot niets bij voorstellen, zou het zelf niet kunnen.

Wel denk ik dat Cheyenne nu een heel fijn thuis heeft waar er lekker met haar gewerkt wordt. Ik vraag me wel af of de agility geen risico is voor haar buik en de bult op haar lijfje, aangezien je eerder geschreven hebt dat ze om die reden niet kon worden gebruikt in de jacht, omdat die plek altijd zwak zou blijven. Een flinke mispeer op een sprong of tegen een staander lijkt me dan ook best link.

Maanden??? Ja de 27ste 2 maanden en kom er vandaag mee omdat iemand me vroeg hoe t met meisje ging en de nieuwe foto's vandaag op Facebook stonden.

Jacht is toch ff een andere belasting dan agility in mijn ogen en in overleg met de DA
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”