Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke regels zou jij voor hondenuitlaatservices willen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen
Aantal honden: 1

Re: Welke regels zou jij voor hondenuitlaatservices willen?

Ongelezen bericht door Mutt »

Ik lees hier echt dingen waar m'n mond van open valt :O: Geef je in goed vertrouwen je hond aan zo iemand mee :ugh:
Ik ben eigenlijk nog nooit HUS'en tegengekomen dus kan er niet echt over meepraten.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

mercedes2803 schreef:Yuki hier op het forum kan er wel een boek over schrijven met als dieptepunt
haar hond die verdween in de duinen tijdens haar vakantie
hij had ws een stroomband om en ging er daarom vandoor.
Hele vakantie naar de KLOTERIJ
Was ietsje anders Hil :wink: wel vacation in hell, yuki raakte er de eerste dag al kwijt, tweede dag weer en bleek zonder halsband door een uitgestrekt duin/strandgebied te zwerven. Mevr vond het niet nodig tuig of halsband met naamplaatje bij hem om te doen. Mijn moeder spoorde hem na 4 dagen op n.a.v. haar oproep op de lokale radio. Later kwam er nog heel veel meer over deze opvang / hus naar buiten. Een hond die thuiskwam met een stroomband om die niet vsn hem was en zonder overleg met bazin gebruikt. Een hond die onder haar toezicht verzoop , ook met zo'n band om.

Ik ben jarenlang met een bevriende andere hus meegelopen en heb hussen zien lopen die 2 of 3 groepen van 12 tot 14 deden per dag en waarvan de hus na 20 minuutjes met de honden het gebied weer verlieten , de honden zaten langer in de auto dan ze wandelden. En de meeste zijn toch vrij aan de prijs ....
Mijn huidige hond is niet geschikt om mee te gaan want onbetrouwbaar als haar zwerfinstincten opspelen. Ik heb ooit wel geinformeerd bij 1 hier uit de omgeving omdat ik missch ging verhuizen en dan niet in mijn pauze naar huis kon een uur. Maar die ken ik persoonlijk maar zij zat vol...
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik loop tegenwoordig nog maar zelden op plekken waar hussen komen maar kom je tussen 10 en 3 op het leesten dan is het bal! In die zin, er lopen vaak 3 hussen, waarvan ik de groepen veeel te groot vind, met als uit schieter 1 van de hussen die tussen 10 en 11u begint met een groep van 20!!!!! jawel u leest het goed! 20 honden.

Imo totaal onverantwoord als er iets gebeurd. En een van de redenen om tussen 10 en 3 het leesten te vermijden.
Soms kom ik er niet onderuit maar ik vind het verschrikkelijk met van die grote groepen honden.

Ik denk zelf eerder aan 6 tot 8 honden maximaal. Nog veel, maar ik snap ook dat er een boterham verdient moet worden.
Verder, papieren zeggen me niet zoveel. Wel is het fijn als de honden gemerkt zijn door bijv een bandana of label aan de halsband dat ze met een hus mee zijn.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna schreef:
Jokkebrok schreef:als je geen tijd/energie/capaciteit/mogelijkheid/etc hebt om de hond uit te laten, dan moet je misschien geen hond nemen.
Hier ben ik het mee eens.
Ik blijf het vreemd vinden dat je wèl een hond wilt maar geen tijd/zin hebt hebt om het beest uit te laten en dat dus overlaat aan betaalde krachten.
En jajajaja, bladiebla, ziek, zwak, misselijk, drachtig. Maar je maakt mij niet wijs dat die hussen drijven op incidentele hondjes. Als ik hier de hussen zo eens bezie lopen die dag in dag uit met dezelfde honden.
Ik schat dat als er geen hussen bestonden veel mensen ook geen hond zouden nemen. En ik denk dat dat nog niet eens zo'n slecht idee is.
Nou nogmaals dan maar: mijn hondje vindt het geweldig dat hij (1x per week, maar dus niet incidenteel) mee mag. Heerlijk met een roedel rennen.

Natuurlijk zijn er veel die eigenlijk geen tijd hebben/maken voor een hond en daarom een HUS inschakelen, maar dat is lang niet altijd het geval.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

lieke schreef:
Fafo schreef: :80:

Dat is wel heel erg... Dan begrijp ik wel dat je denkt 'toedeloe met die hus'

Heb ik wel ook meteen een vraag voor jullie:

Waar ligt de grens? Mag een hus fouten maken? Wat zou je kunnen vergeven, snappen, relativeren en wanneer is het meteen echt klaar?

Voor mij zou het gelijk over en klaar zijn als de HUS de hond vergeet, de hond laat weglopen, de hond gewond is en als andere mensen last van de groep honden heeft. Maar ook als je wordt beduveld in de zin van wel de betaling ontvangen maar niet uitlaten.
Kortom, ik eis professionele houding van een HUS. Net als in alle andere beroepen en net als ik ook heb in mijn werk. Je betaalt voor een vooraf afgesproken zakelijke dienstverlening. En als het fout gaat zijn er dieren de dupe.
Eigenlijk dezelfde voorwaarden die ik stelde toen ik mijn kind naar de kinderopvang bracht: veiligheid van mijn kind, kwalitatief goede zorg, en vooral gezond verstand bij de leidsters. Dat zou ik ook eisen bij opvang van mijn hond.
een gaatje in een hond kan natuurlijk altijd ontstaan, of heel veel verschillende manieren. zo heeft kopó van mij eens een winkelhaak opgelopen door 1 van onze andere honden, per ongeluk tijdens het spelen tegen elkaar opgebotst en hoektand in huid en beide gewoon door gelopen. piraat heeft met lomp rennen in het bos een wond opgelopen. overigens gaan mijn honden niet met hus mee omdat ze geen husmateriaal zijn. o en ik vergeet nog het wilde rennen van kopó waarbij hij zijn carpale kussen voor de helft af scheurde. dus 3 situaties waar niks aan veranderd had kunnen worden. dus dat zou voor mij geen reden zijn om mijn honden niet mee te geven. ( mijn honden zijn geen husmateriaal omdat als ze samen los zijn honden jagen, schapen jagen, enz als ze omste beurt los lopen is er niks aant handje)
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
Jokkebrok schreef:als je geen tijd/energie/capaciteit/mogelijkheid/etc hebt om de hond uit te laten, dan moet je misschien geen hond nemen.
Ik blijf het vreemd vinden dat je wèl een hond wilt maar geen tijd/zin hebt hebt om het beest uit te laten en dat dus overlaat aan betaalde krachten.
En jajajaja, bladiebla, ziek, zwak, misselijk, drachtig. Maar je maakt mij niet wijs dat die hussen drijven op incidentele hondjes. Als ik hier de hussen zo eens bezie lopen die dag in dag uit met dezelfde honden.
Ik schat dat als er geen hussen bestonden veel mensen ook geen hond zouden nemen. En ik denk dat dat nog niet eens zo'n slecht idee is.
Dat is echt zo kort door de bocht. Zo zwart/wit is echt echt niet. Ik heb honden die ik soms twee/drie keer per week meeneem, 1 mevrouw laat haar hond twee keer per weer mee gaan omdat ze gescheiden is en daarom nu 40 uur moet werken. Hij wilde de hond niet want had nog minder tijd en zij heeft de hond meegenomen. Ze loopt er zelf ook veel mee en ik neem haar op dinsdag en donderdag mee. Beest is 10. Had ze die dan maar in het asiel moeten stoppen?

Er zijn mensen die bijvoorbeeld 1 dag naar school gaan, op die dag gaat de hond standaard mee. Hadden ze de hond dan maar weg moeten doen omdat ze er 1 dag niet zijn?

Er zijn mensen die het gewoon leuk vinden als hun hond mee gaat in zo'n roedel, ze zijn zelf thuis als ik de hond ophaal, ook niet goed?

Mensen die élke dag met de hond een uur/twee uur wandelen en vinden dat de hond dat elke dag ook nodig heeft, dus als ze van 9 tot 3 werken gaat de hond mee. Die hadden ook geen hond moeten nemen?

Jouw opmerking slaat nergens op. Omdat jij toevallig de tijd hebt om hele dagen met je roedel te lopen betekent niet dat andere dat ook maar kunnen. En dat jij alleen het recht hebt om honden te houden. Sommige komen nou eenmaal in een vervelende situatie terecht, en willen het beste voor de hond. En ik heb er juist respect voor dat ze daar ook iets voor over hebben. Want je hond twee of drie keer per week mee laten gaan is echt niet goedkoop.

Overigens zijn er mensen die thuis zitten omdat ze niet kúnnen werken, betekent niet dat ze dan ook maar de hond niet uitlaten. Alleen elke dag een uur lopen is te zwaar. Maar geloof me, deze honden zitten dus nooit alleen, want de baas is er altijd.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Zoals Nanna het beschrijft is iid erg zwar/wit....
Ik werk 4 dagen per week en aangezien ik mijn eigen kostwinner ben, is minder dan dat geen optie. Al mijn vrije tijd gaat naar mijn hond, ook s avonds ben ik altijd met haar.
Ik woon 3 min van mijn werk en heb een regeling dat ik ruim een uur weg kan tussen de middag en dat doe ik 2 x per week. De andere 2 dagen is ze bij mijn moeder die met haar naar bos of duin gaat.
Vanwege de korte afstand naar mijn werk, zoek ik al jaren geen andere baan, een bewuste keuze dus. Of een hus voor 2 dagen per week, maar in mijn geval geen optie ....
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Hier kom ik ze nooit tegen, gelukkig
Veel HUSsen hier gaan naar een afgesloten (prive of openbaar) terrein. Waar ze best de ruimte hebben. Ze kunnen wat rondstruinen en spelen
Dat vind ik wel een goede oplossing. Risico op weglopen of problemen met onbekende honden is veel minder. Die Hussen posten ook dagelijks op facebook foto's van de uitjes, zo kun je ook zien dat je hond daadwerkelijk buiten was
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Nanna schreef:
dit vind ik nu de grootst mogelijke flauwekul. Om niet te zeggen stuitend misplaatst moralisme.

Alleen de ogenschijnlijk bescheiden formulering ' misschien ' geen hond nemen al ! Formulier nu liever eens precies waarom dan niet. Gaat het om het welzijn van de hond ? De weerzin tegen hussen ? Het morele tekort van de eigenaar ?

Ik ken mensen die van het begin tot het eind prima voor hun hond hebben gezorgd, waarbij ze gedurende het hele leven van de hond gebruikt hebben gemaakt van de ( onze ) uitlaatdienst. Ik ken ook mensen die alle tijd voor hun hond hadden, en hun hond een vervelend, saai en afgestompt leven hebben bezorgd.

Als ik het welzijn van de hond even als belangrijkst criterium neem, dan durf ik de stelling wel aan dat hussen een zegen zijn voor de honden van eigenaren die zich een hus kunnen permitteren als ze zelf, al dan niet ingecalculeerd, niet altijd voor hun hond kunnen zorgen.

Want vrijwel alle honden gaan namelijk ontzettend graag mee, en beleven een heleboel lol aan een uitlaatbeurt :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Nanna schreef:Ja, dat zou ik ook zeggen als ik een hus had ;-)

Maar het is gewoon maar een mening hoor. Als ik een pup wil en ik moet eerst eens om me heen gaan kijken welke hus het beste is voor mijn aanstaande schatje, dan begon ik er niet eens aan. :19:
Er zijn dingen die ik gewoon niet uitbesteed.
Wat een ander doet moet ie zelf weten.
ja, je kan het dak op ;) Eerst over anderen oordelen, en dan je terugtrekken op je eigen mening. En mijn argumentatie onderuit halen door te wijzen op een belang.

Goedkoper kan het niet :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
Zoie schreef: Als ik het welzijn van de hond even als belangrijkst criterium neem, dan durf ik de stelling wel aan dat hussen een zegen zijn voor de honden van eigenaren die zich een hus kunnen permitteren als ze zelf, al dan niet ingecalculeerd, niet altijd voor hun hond kunnen zorgen.

Want vrijwel alle honden gaan namelijk ontzettend graag mee, en beleven een heleboel lol aan een uitlaatbeurt :ok:
Ik geloof onmiddellijk dat ze het leuk vinden. Welke hond wil nou graag 9 uur thuis op het kleed liggen wachten tot de baas thuiskomt?
Ik vind het zelf echter helemaal niks. Moest ik 8 uur per dag werken, had ik geen hond. Heel jammer, maar het is dan niet anders. Niet al je wensen móeten immers vervuld worden.
Dat komt omdat er hier in de buurt maar één hus is die ik goed vind. De rest klootvioolt maar een end weg. Weglopende honden, honden die vanuit het versterkt roedelgevoel wel menen te kunnen aanvallen, rokende en kletsende wijven, noem maar op.
En ik heb het niet op groepen honden. 's Middags om een uur of vijf verzamelt zich ook altijd een hele groep uitlaters (van hun eigen hond) die dan gezamenlijk oplopen. Ik weet precies hoe laat dat gaat wandelen dus ik zorg dat ik daar dan niet loop.
Omdat je de klok er op gelijk kunt zetten dat dat ooit gruwelijk mis gaat lopen. En dat de meesten dan geen idee hebben hoe dat op te lossen.
Tja ik was er heel blij mee toen mijn relatie over ging dat ik mijn hond kon houden zonder dat ze 8 tot 10 uur alleen zat op een dag. Met nadruk op was want goed ging het niet :ugh:
Daarna heeft Gol dus wel een tijdje zolang alleen thuis gezeten, ik was al mijn vertrouwen verloren. Ik liep een uur met haar voordat ik naar mijn werk ging (soms dus van 5 tot 6) en liep gelijk weer met haar wanneer ik thuis kwam. Ik was heel blij toen ik een nieuwe relatie kreeg en Gol niet meer zolang alleen hoefde te zitten. En ik ben heel blij dat ik mijn hond niet heb weggedaan.

De naam weet ik trouwens niet meer Fafo, ik heb het geblokt denk ik :F: Het was (jaren terug, weet niet eens meer of ze nog bestaan) in Diemen in ieder geval. Overigens heb ik ook een onwijs leuke uitlaatservice gehad toen ik in Almere woonde, de mevrouw die met de honden liep was instructeur geweest bij Martin Gaus en stuurde leuke foto's en verhalen als Gol was meegeweest. Ik zou haar aan iedereen die in Almere woont aanraden, zo'n lieve vrouw. Dus het kan wel goed gaan hoor.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Nanna, je bent wel erg kort door de bocht telkens. Natuurlijk mag je een mening hebben, maar het hoeft niet zo veroordelend allemaal.

Niemand heeft het over de afweging HUS/9 uur op het kleed liggen. Het kan een heel leuke extra zijn (ja, of een noodoplossing, of gewoon lekker makkelijk). En uiteindelijk is het belangrijker dat de hond het naar zijn zin heeft (wat bij een HUS als het goed is zo is) dan dat het baasje de enige is die ermee loopt...
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

De discussie over wel geen hond aanschaffen als je werkt en al dan geen gebruik maken van een HUS, doet mij een beetje denken aan de discussie over kinderen en kinderopvang. Er zijn nog steeds mensen die vinden dat een vrouw thuis hoort te zitten als ze een kind heeft gekregen en haar kind niet mag 'dumpen' bij een opvang.
Godzijdank wordt die groep steeds kleiner. :mrgreen:

Ik ben op een gegeven moment ook alleen achtergebleven met vier honden. Heb er ernstig over gedacht om ze te herplaatsen maar was gelukkig niet nodig. Ik heb nooit gebruik gemaakt van een HUS omdat ik toen met een agressieve hond zat plus een gehandicapt teefje waar ook niemand op zat te wachten. Afgezien van de kosten dan. Ik had nooit vier honden naar een HUS kunnen bekostigen. Ik was dus dolblij dat mijn honden 6-7 uur alleen thuis kunnen blijven.
Maar ik vind het zulke ontzettende onzin om te zeggen 'je werkt, dus neem je maar geen hond'. Natuurlijk behoor je te zorgen dat het dier niet te lang alleen is of een HUS, buurvrouw, moeder of weet-ik-veel in te schakelen maar als je dat criterium hanteert kan 80% van Nederland geen hond nemen.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoie schreef: Als ik het welzijn van de hond even als belangrijkst criterium neem, dan durf ik de stelling wel aan dat hussen een zegen zijn voor de honden van eigenaren die zich een hus kunnen permitteren als ze zelf, al dan niet ingecalculeerd, niet altijd voor hun hond kunnen zorgen.

Ik geloof onmiddellijk dat ze het leuk vinden. Welke hond wil nou graag 9 uur thuis op het kleed liggen wachten tot de baas thuiskomt?
Ik vind het zelf echter helemaal niks. Moest ik 8 uur per dag werken, had ik geen hond. Heel jammer, maar het is dan niet anders. Niet al je wensen móeten immers vervuld worden.
Dat komt omdat er hier in de buurt maar één hus is die ik goed vind. De rest klootvioolt maar een end weg. Weglopende honden, honden die vanuit het versterkt roedelgevoel wel menen te kunnen aanvallen, rokende en kletsende wijven, noem maar op.
En ik heb het niet op groepen honden. 's Middags om een uur of vijf verzamelt zich ook altijd een hele groep uitlaters (van hun eigen hond) die dan gezamenlijk oplopen. Ik weet precies hoe laat dat gaat wandelen dus ik zorg dat ik daar dan niet loop.
Omdat je de klok er op gelijk kunt zetten dat dat ooit gruwelijk mis gaat lopen. En dat de meesten dan geen idee hebben hoe dat op te lossen.
Ik ga tegen dat het niet verantwoord kan, al zal ik onmiddellijk toe geven dat er wel het een en ander bij komt kijken. Ik zou om te beginnen als je van te voren weet dat je gebruik wilt maken van een uitlaatservice rekening houden met het type hond dat je kiest. Niet elke hond is geschikt voor een uitlaatservice.

Een goede uitlaatservice weet dit, en een goede uitlaatservice hanteert een heleboel criteria voor het verantwoord uitlaten van honden, die ik hier nu niet allemaal uiteen zal zetten. Als jij er persoonlijk niet aan wil, ik vind het prima. Waar ik over val is het veroordelen van mensen die hier anders over denken.

Overigens spreek ik wel van 'ons ' bedrijf, zelf laat ik, voor alle duidelijkheid, al geruime tijd geen honden beroepsmatig uit.
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:Ja, dat zou ik ook zeggen als ik een hus had ;-)

Maar het is gewoon maar een mening hoor. Als ik een pup wil en ik moet eerst eens om me heen gaan kijken welke hus het beste is voor mijn aanstaande schatje, dan begon ik er niet eens aan. :19:
Er zijn dingen die ik gewoon niet uitbesteed.
Wat een ander doet moet ie zelf weten.
Ohja nu heb je het opeens over een pup aanschaffen. Zo kun je altijd wel wat verzinnen natuurlijk om je eigen bekrompen mening door te drukken ;)

Kan je ook inhoudelijk ingaan op mijn geschreven stuk?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Hier ben ik het mee eens.
Dat is gewoon niet zo ,natuurlijk zijn het ook veel werkende mensen ,voornamelijk parttime dat dan weer wel, maar het zijn ook veranderde omstandigheden waardoor mensen een hus in de arm nemen.
Scheidingen ,een weduwnaar en ik heb twee honden in de groep van twee dames op hoge leeftijd die zelf geen langere wandeling meer aankunnen.
Hun kinderen doen de weekends en door de weeks gaan ze met de hus mee ,vijf dagen per week.
Beide dames willen graag een hond tot het eind van hun leven en hun kinderen steunen dat en zullen tzt ook de zorg voor de honden overnemen.
Het zijn geen piepjonge honden ,er is bewust voor wat oudere asielhondjes gekozen.
Die verder een prima leven hebben altijd iemand thuis en buiten de langere wandeling met de groep worden ze wel korter in de buurt uitgelaten.

En ik heb een hondje die wilde zelf mee ,en heeft daar zijn zin in doorgedrukt.
Een yorkje ,die tijdelijk mee ging toen zijn bazinnetje met een gebroken voet zat , maar toen dat hersteld was wilde ze het gewoon weer zelf gaan doen.
Maar aangezien ik de buurhond ophaal hoorde hij mijn auto langskomen en kwam onder het tuinhek door om vervolgens rondjes om mijn auto te gaan rennen,die daar geparkeerd stond terwijl ik de buurhond ophaalde.
Zijn bazinnetje kwam er uiteraard achteraan en toen ze hem te pakken had en optilde om mee te nemen liet hij duidelijk merken daar niet van gediend te zijn :mrgreen:
Hij gaat nu al weer jaren mee voor de leuk :lol1: :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Inderdaad, een HUS is een super uitkomst voor oudere mensen. Als ik als oud vrouwtje later niet zo ver meer kan zou ik echt gelukkig zijn dat mijn hond dan met een uitlaat mee kan en toch aan zijn beweging komt.

Verder is de gemiddelde werkdag van een Nederlander meer dan 4 uur. Volgens mij zijn HUS en en kinderdagverblijven een logisch gevolg van een veranderende samenleving. En de meeste honden en kinderen lijken er wel plezier te beleven. Daarbij hou ik van mijn hond maar ook van mijn werk waarmee ik ook nog eens nuttig bijdraag aan de samenleving. En kan dat ook in 4 uur per dag? Natuurlijk. Maar een HUS kan ook.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Zoie
Zeer actief

Tara schreef:Nou ja, helemaal hypothetisch is de vraag niet, aangezien er wel degelijk regelgeving op handen is.
Ik ben benieuwd hoe jullie dat zouden vormgeven. :wink:
ik zou niet teveel van regelgeving verwachten. Het kost me geen enkele moeite om een denkbeeldige groep van drie honden samen te stellen die je onder geen enkele omstandigheid onder welke begeleiding dan ook zou willen laten loslopen in het uitlaatbos, terwijl het me ook geen enkele moeite zou kosten om een veel grotere groep samen te stellen die redelijkerwijs niemand tot last zou hoeven zijn. De regel 'zoveel honden ' zegt me zo goed als niets.

Regulering is iets anders, zoals b.v. een bepaald gebied toegankelijk maken voor hussen, zoals hier b.v. in de groene weelde gebeurt ( als dat tenminste niet ontaardt in financiele uitzuigerij. )

Daarmee wordt erkend, door letterlijk ruimte te maken, dat er een maatschappelijke behoefte is aan een dergelijke dienstverlening, terwijl er tegelijkertijd op toegezien kan worden dat hussen er geen potje van maken.

Ik loop er graag, en tot nu toe zonder problemen, terwijl bazen als Nanna de keus hebben daar weg te blijven.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inne schreef:Inderdaad, een HUS is een super uitkomst voor oudere mensen. Als ik als oud vrouwtje later niet zo ver meer kan zou ik echt gelukkig zijn dat mijn hond dan met een uitlaat mee kan en toch aan zijn beweging komt.

Verder is de gemiddelde werkdag van een Nederlander meer dan 4 uur. Volgens mij zijn HUS en en kinderdagverblijven een logisch gevolg van een veranderende samenleving. En de meeste honden en kinderen lijken er wel plezier te beleven. Daarbij hou ik van mijn hond maar ook van mijn werk waarmee ik ook nog eens nuttig bijdraag aan de samenleving. En kan dat ook in 4 uur per dag? Natuurlijk. Maar een HUS kan ook.
Ja, werk meer dan 4 uur, maar denk er nog niet aan om de wandeling met mijn hond uit te besteden. Voor mij is het heerlijkste moment van de dag, de lange wandeling na mijn werkdag. Nu gelukkig niet meer zolang als voorheen, maar ook toen ik nog fulltime werkte, was het eerste wat ik deed als ik thuis kwam van mijn werk, een lange wandeling met de hond, voor mij om energie op te doen. Als ik een hond zou hebben en geen tijd hebben om met mijn hond te gaan wandelen, dan zou ik geen hond willen.

Maar ook, of een hus nu wel of niet goed is, ik zou veel meer problemen hebben om de sleutel van mijn huis aan een wild vreemde te geven. Want ook al heb je er een of meerdere gesprekken mee gehad, om dan maar even de sleutel van je huis te geven, nope.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Als ik de bus van HUS storm in de crimpenerwaert zie draai ik acuut om. 1 keer was ik al in het loetbos en had ineens een bruine lab en dalmatier erbij. Waren hun en deze 2 honden leken ze niet te missen. Had ze zo kunnen mee nemen.
Het wordt allemaal losgegooid en ze mogen doen en laten wat ze willen. Ze zijn nu wel met 2 personen maar denk dat het aantal toch tss 10 a 15 honden zit.
Ik heb niks tegen een HUS maar het is niet aan mij om te zien dat ze geen honden verliezen. In januarie nog een hondje kwijt in kralingse bos en dacht deze week dat het ergens dood is gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”