Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In hoeverre kun je nog vertrouwen op een dierenarts?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: In hoeverre kun je nog vertrouwen op een dierenarts?

Ongelezen bericht door tycha »

Tineke schreef:
Jokkebrok schreef:Het zou eigenlijk wel leuk zijn voor al die DA's waar mensen in dit topic lyrisch over zijn, om hun naam en praktijkplaats te vermelden. Toch. Nou eens niet name and shamen maar het omgekeerde.

.
Dit zijn onze dierenartsen,Christiaan Zuiderduin en Carolin van der Vijver beide van kliniek Oegstgeest noord.
Christiaan zien we daar het meest maar soms ook Carolin zijn vrouw.
Waarom had ik daar nu al een vermoeden van :mrgreen: :ok:
Ik zie ook meestal Chris, heel af en toe Carolin. Maar wat een fijne praktijk is dit :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

tycha schreef:Ik zie ook meestal Chris, heel af en toe Carolin. Maar wat een fijne praktijk is dit :ok:
Nou zeker :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

malinois schreef:
Inge O schreef:
cornelia schreef:Werkt hij voor zijn inkomsten of voor het dier en diens baasje, wat heeft prioriteit.
als dat eerste geen prioriteit is dan blijft het vrees ik hoe dan ook niet lang een goede da maar dat wil toch niet zeggen dat deze redenen niet kunnen samengaan?
Inderdaad die kunnen prima samengaan maar helaas kan het eerste ook erg overheersen... een vb. van de wereld van verschil die er kan zijn:

Toen ik net in A'doorn ging wonen zat mijn eigen DA op 15 km rijden. Dacht zo slim te zijn om dan ook een DA in de buurt te nemen. Toen ik hem met spoed nodig had, werd er eerst aan de telefoon gezegd dat ik wel contant en vooruit moest betalen :80: ik wist nog niet eens wat er met mijn hond was, wel dat het zeer grote spoed had en dat hij direct naar een DA moest. Hoe kan ik dan vooruit en contant betalen :U:

In september toen mijn hond ziek was en ik een second opinion heb gevraagd in België omdat ik nogal twijfelde over het oordeel van de da waar ik geweest was ben ik in België uitstekend geholpen. Was er geen vaste klant, ik werd 's avonds nog via de email gevraagd wat vragen te beantwoorden, filmpjes te sturen in de loop der weken, diverse malen telefonisch contact. Komen was niet nodig want dan gedraagt de hond zich anders dan hij in werkelijkheid is, laat me eerst maar wat filmpjes zien als ie ontspannen is en in zijn vertrouwde omgeving... Een paar weken geleden nog een mailtje gehad hoe het nu met hem ging... en geen cent er voor willen hebben.

2 uitersten, en natuurlijk als ik voor de 2e had moeten betalen had ik dat met alle liefde gedaan want hij was wel diegene die het bij het rechte eind had, wat ben ik blij dat ik mijn gevoel gevolgd ben hierin....
Je kan sneller terecht bij een DA buiten Apeldoorn dan bij een DA binnen Apeldoorn :Q: .
Ik rij liever 20 minuten naar mijn huidige DA, een dorp verderop. Ik weet dat ik daar meteen terecht kan als ik 's morgens om 8.30 uur bel voor een spoedgeval en niet om 11.30 of 13.30 uur zoals ik meemaakte met DA'en alhier.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik moet er ook een heel stuk voor rijden, een dikke 40 minuten, maar dat heb ik er graag voor over.
Heel vaak komt ie ook hier aan huis, ook voor een hond of kat.
Hij is vanwege het groot vee in de praktijk vaak op pad, en soms is het zelfs gemakkelijker dat ie hier langs komt dan ik bij hem op de praktijk.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

De ene dierenarts is de andere niet. Ik ken hele goede dierenartsen, maar ook dierenartsen die in mijn ogen een flinke fout hebben gemaakt. Ik ga voor m'n honden bijvoorbeeld nooit meer naar een bepaalde dierenarts omdat die een verkeerde diagnose heeft gesteld achteraf waardoor mijn Desi eerst een week heel benauwd is geweest en daarna is ingeslapen terwijl ze misschien nog met de goede medicijnen eventjes door had gekund.

Ik heb nu een dierenarts waarop ik met de honden heel erg vertrouw, en weet ook genoeg dierenartsen die heel konijnkundig zijn. Dat zijn de d.a.'s die ik nodig heb. We hebben nu sinds kort voor de konijnen in de opvang een nieuwe d.a. en die moet zich nog bewijzen :wink: maar heb er zelf genoeg verstand van om dat te kunnen beoordelen. Omdat ik al zoveel met konijnenziektes te maken heb weet ik (al klinkt dat heel arrogant) denk ik net zoveel van konijnen als een dierenarts. Alleen operaties uitvoeren kan ik niet dus daar heb ik ze voor nodig :wink:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Er is hier in de stad een DA waar ik niet kom, hij heeft een tumor aangezien voor een bloeduitstorting, een andere tumor over het hoofd gezien (ik zag het wel, maar hij zei dat het iets anders was), DCM niet herkend bij onze eerste Dober, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vertrouwen, neuh, totaal niet meer nee. Nooit echt gedaan ook. Leuke kerel, maar totaal geen idee van waar hij mee bezig is volgens mij. Heeft ook al een behoorlijk aantal keren verantwoording af mogen leggen bij de tuchtcommissie. Bij collega's is hij ook niet bepaald geliefd.
Mijn moeder vindt hem helemaal geweldig, en ik krijg het ondanks de vele voorbeelden niet aan haar verstand gepeuterd dat hij echt grove fouten gemaakt heeft.
Van mensen uit de buurt ook de nodige horrorverhalen gehoord.

De praktijk waar ik altijd kom ben ik erg tevreden over, fijne artsen, staan open voor jouw mening, en de meesten daar vertrouw ik wel.
De nieuwe arts waar ik de laatste paar keer ben geweest (nou ja, hij is hier geweest) denkt heel erg mee, is niet op geld uit, raadde me zelfs af om bepaalde dingen te onderzoeken omdat hij dacht dat het toch niks uit zou halen, en hij had gelijk. Ik was eigenwijs en wilde die dingen wel getest hebben, dus hij heeft het wel gedaan.
Tot nu toe ben ik daar heel erg tevreden over.
Wat ook scheelt in het vertrouwen, voor mij althans, is dat hij gewoon 24/7 bereikbaar is, ook in het weekend. Geen gedoe met 0900-nummers, spoedlijnen, spoedpraktijken waar je een half uur voor moet rijden, enz.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik lees hier nou al n paar keer Tannetje.Grappig..die was hier volgens mij ook een tijdje. Dat was een fijn mens, maar die ging weg helaas.. Daarna had ik een kille. Wel kundig, maar kil.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

http://www.dierenkliniekdekempen.nl/
Nadine Bolsius is degene die alles liet vallen toen ik met Marouck met zeer hoge koorts daar aan kwam om haar te koelen.
Katja Salg heeft destijds doorgepakt en foto's gemaakt van haar longen.
De oude dierenarts Hans Settels, waar ik een enorm vertrouwen in had, is helaas met pensioen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Tineke schreef:
Dit zijn onze dierenartsen,Christiaan Zuiderduin en Carolin van der Vijver beide van kliniek Oegstgeest noord.
Christiaan zien we daar het meest maar soms ook Carolin zijn vrouw.
En dit zijn ook de mijne, voornamelijk Chris maar de enkele keer dat ik Carolin heb gehad was ik net zo tevreden.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

We hebben een tijdje 3 dierenartsen gehad:
- een zeer lieve DA op loopafstand. Prima voor entingen, maar hij kwam qua kennis echt tekort. We hebben onderling informatie over fretten uitgewisseld, maar toen de beestjes ouder werden en ziek raakten zijn we toch een eind gaan rijden voor een échte fretten-DA.
- de fretten-DA, die inderdaad wonderen heeft weten te verrichten.
- een konijnen/knaagdier-DA, want daar wist nr 1 ook niet voldoende vanaf. De eerste DA had bijvoorbeeld niet door dat een konijn met chronische diarree juist verstopt bleek te zitten (kanker) en daar hebben we veel te lang mee aangetobt.

Die konijnenDA is nu mijn vaste DA. Van knagende dieren, katten en honden weten de 3 artsen in deze praktijk enorm veel en ze staan ook open voor bijscholing. Hun interessegebieden passen prima bij mijn veestapel: een DA voor vooral knagers en een DA die zich verdiept in ouder wordende katten. Ze zijn heel eerlijk over de kansen en mogelijkheden van diverse behandelingen en staan open voor mijn input aangezien ik het karakter van de dieren ken. Ook praten ze me wel eens bij over dingen die ze nu anders doen dan 10 jaar geleden, toen ik met een vergelijkbaar probleem bij ze kwam (cavia met doorgroeiende kiezen).

Het enige waar ze echt in tekort komen is vogelkennis. Voor mijn parkieten ga ik daarom rechtstreeks naar de Universiteitskliniek toe. Als iemand een meer betrokken DA daarvoor weet in de omgeving Utrecht-oost: graag!!!

@ Inge
Ik vind het ook belangrijk dat mijn DA altijd bereikbaar is. Gelukkig kunnen ze de spoed-06 onder 3 artsen verdelen.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Eén DA die 24/7 bereikbaar is, is voor ons natuurlijk enorm fijn. Maar ik denk dat ik liever 3 DA's heb die die bereikbaarheid verdelen, lijkt me beter voor de bereikbaarheid en houdbaarheid van de DA. Het lijkt me nogal een aanslag?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Inge O schreef:
moosje schreef: Wat ook scheelt in het vertrouwen, voor mij althans, is dat hij gewoon 24/7 bereikbaar is, ook in het weekend. Geen gedoe met 0900-nummers, spoedlijnen, spoedpraktijken waar je een half uur voor moet rijden, enz.
dat je dat fijn vindt kan ik begrijpen maar dat je dat echt zou willen van een da kan ik niet begrijpen - kan je je een béétje voorstellen wat dat doet met een mens om er nóóit even uit te kunnen, altijd te moeten klaarstaan, dag in, dag uit, nacht in, nacht uit, weekdag en weekend?
ja ik zat ook al. die gaat zeker zelf ook nooit of vakantie naar een concert of gezellig op visite bij vrienden. :denken:
Ik snap dit niet. En heb het nooit gesnapt. Een DA is ook een mens mijn ook behoefte aan vakantie en rust. Even geen werk.
Afbeelding
gevni havanezers
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Inge O schreef:
moosje schreef: Wat ook scheelt in het vertrouwen, voor mij althans, is dat hij gewoon 24/7 bereikbaar is, ook in het weekend. Geen gedoe met 0900-nummers, spoedlijnen, spoedpraktijken waar je een half uur voor moet rijden, enz.
dat je dat fijn vindt kan ik begrijpen maar dat je dat echt zou willen van een da kan ik niet begrijpen - kan je je een béétje voorstellen wat dat doet met een mens om er nóóit even uit te kunnen, altijd te moeten klaarstaan, dag in, dag uit, nacht in, nacht uit, weekdag en weekend?
ik heb het 06nummer van mijn dierenarts mag hem altijd bellen. maar ik voel me bezwaard als ik hem in zijn vrije tijd moet bellen. zoals met de bevalling van kaylee dat hij gewoon naar de praktijk kwam omdat het 1e pupje niet wilde komen. bernard thien, bent een toppertje wat mij betreft :E:
ellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inge O schreef:
:roll: Hier heb je het andere uiterste; een hond die letterlijk om de hoek (tijdens de normale uren) het huis niet meer uit kan en langzaam dood ligt te gaan niet komen inslapen. Iedere DA in Vlissingen afgebeld, maar niks...
Goden zij dank mocht ik hem van de DA verderop zo veel pijnstilling geven als ik nodig vond en heeft de DA uit middelburg haar praktijk gesloten om naar ons toe te komen.

In heerlen was het al lastig; toen reden we voor alles naar maastricht. Hier zou ik het echt niet weten :U:
Vervelend; Charlie moet gecastreerd worden. De DA die het dichtst bij is wordt al zenuwachtig en gaat raar doen zodra ze binnen komt.
Als er toch één hond is die door mensen alles laat doen en altijd even vrolijk is...
Bij de ander was m'n kater na de castratie opeens een halve hoektand kwijt :oeps: Hij kan ook thuis ergens tegenop zijn geknald, maar is een sufkut en na 7 jaar en op dezelfde dag zit me toch niet lekker.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

blacky schreef: ja ik zat ook al. die gaat zeker zelf ook nooit of vakantie naar een concert of gezellig op visite bij vrienden. :denken:
Ik snap dit niet. En heb het nooit gesnapt. Een DA is ook een mens mijn ook behoefte aan vakantie en rust. Even geen werk.

Hier nog een.
Ik snap best dat klanten het fijn vinden maar dierenartsen zijn ook maar mensen. Bij huisartsen is dat al heel lang geleden afgeschaft, dus waarom zou een da het wel doen?
Het jammere voor mij is dat mijn da het aan de stok heeft gekregen met zijn collega's waar hij eerst bij mee rouleerde en ik nu in het weekend enz. niet terecht kan bij een da hier in de stad tenzij ik niet zeg van welke da ik klant ben en waar de gegevens naartoe gestuurd moeten worden.
Als ik nu in het weekend naar de da moet moet ik hoogstwaarschijnlijk naar de grotere praktijk in Dieren. Het zij zo :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
malinois schreef: 2 uitersten, en natuurlijk als ik voor de 2e had moeten betalen had ik dat met alle liefde gedaan want hij was wel diegene die het bij het rechte eind had, wat ben ik blij dat ik mijn gevoel gevolgd ben hierin....
dat kan je wel zeggen, ja :80: . die 'goede' praktijk ken ik goed maar dat ze zó 'altruïstisch waren wist ik niet :wink: .
ja Tom is SUPER, vanuit Rdam is hij op een gegeven moment mijn "vaste" DA geworden, TOP vent

in mijn tijd in Lithoijen kwam ik in Berghem, redelijk te vreden maar helaas wel nadat ik een keer zelf erg duidelijk geweest was, helaas was dat nodig voor sommige van de DAsen daar in de praktijk (niet allen, uiteindelijk mochten er nog maar 2 "aan mijn honden komen")

verhuisd naar Elsendorp, praktijk op 4 km, altijd bereikbaar, no-nonsense praktijk, maar helaas niet optimaal qua kennis bleek later, veel "proberen" dat vond ik jammer

nu (sinds ik dat gevoel kreeg al) Best, den Heuvel, super praktijk, no-nonsense, zeggen gewoon waar het op staat en of een behandeling reeel is, kunnen veel zelf (echo, rontgen, MRI, CT) en betaalbaar, mede omdat ze geen overbodige handelingen verrichten.
nog meer voordelen, ook in het weekend "gewoon" spreekuur 3x per dag (15 euro toeslag) altijd iemand van de maatschap daar dus je weet met wie je te maken hebt en kan altijd naar dezelfde praktijk, nooit elders....
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ben heel blij met Plus dierenkliniek in Westerwatering en haar dierenartsen. Vooral Nicole Schuttevaer en Dorothea Pronk vind ik echt top, net zoals de assistentes.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Inge O schreef:
Dat is zijn eigen keus, hij heeft echt wel een privé leven, heeft 2 freelance dierenartsen die zijn werk overnemen als hij een dag vrij wil etc.
Het lijkt mij ook fijner als hij het kan verdelen onder meerdere artsen, maar hij vindt dit zelf het prettigst.
Het gaat mij er niet om dat er 1 arts bereikbaar is, maar als ze in een praktijk werken dat die praktijk dan bereikbaar is, en je niet eerst 0900-nummers moet bellen en vervolgens naar de dienstdoende arts hier in de wijde omgeving moet rijden, om dan vervolgens te horen te krijgen dat je naar Utrecht moet omdat hij/zij niks kan doen op dat moment. Dan is het wel fijn als de arts die je kent bereikbaar is. En of hij het nou alleen doet of met collega's, dat is mij om het even.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
bandolero
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Tegenwoordig vragen ze liever eerst aan 100en vreemden op een forum wat er met hun hond scheelt,
dan onmiddelijk naar een DA te gaan.
Triest hoor...
En natuurlijk weten de meeste hondeneigenaars al wat er met hun hond (of ander dier) scheelt, want internet legt het allemaal oh zo mooi uit...

Ik vraag me dan af waarom ik ondertussen al 5 jaar dag en nacht studeer, al mijn vrije tijd heb voor opgegeven (ja, ook de tijd die ik in mijn honden kan steken), in een poging om later andere mensen hun dieren te kunnen helpen. Maar als tegenwoordig iedereen die met google kan werken zich een dierenarts waant, en liever gelooft wat vreemden op een forum zeggen, dan hetgeen hun eigen DA denkt,
dan vraag ik me soms toch echt af waarom ik de moeite doe...
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Jaren geleden hadden we een dierenarts voor onze konijnenopvang, eigenlijk meer een veearts. Een oudere man, woonde op een grote boerderij met praktijk aan huis. Alles kon daar, ik hoefde maar te zeggen wat ik nodig had aan medicijnen en het werd geregeld. En hij verdiende praktisch niks aan ons. Hij had hart voor de dieren, heeft denk ik wel 1000 rammen voor ons gecastreerd en er is er maar 1 ooit overleden tijdens de operatie. En daar was hij zelf helemaal doodziek van. Maar hij was ook heel makkelijk.

Niks geen dure uitrusting, gewoon castreren waar een uur geleden nog spreekuur werd gehouden. Niks warmhoudvoorzieningen na de operatie. Gewoon op een fleecedekentje voor de verwarming. Met een paar meter verderop een jack russel aan een riem ergens aan vast geknoopt want die moest nog gecastreerd :mrgreen: En alles ging altijd goed. Geweldige man, helaas overleden nu.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bandolero schreef:Tegenwoordig vragen ze liever eerst aan 100en vreemden op een forum wat er met hun hond scheelt,
Triest hoor...
En natuurlijk weten de meeste hondeneigenaars al wat er met hun hond (of ander dier) scheelt, want internet legt het allemaal oh zo mooi uit...

Ik vraag me dan af waarom ik ondertussen al 5 jaar dag en nacht studeer, al mijn vrije tijd heb voor opgegeven (ja, ook de tijd die ik in mijn honden kan steken), in een poging om later andere mensen hun dieren te kunnen helpen. Maar als tegenwoordig iedereen die met google kan werken zich een dierenarts waant, en liever gelooft wat vreemden op een forum zeggen, dan hetgeen hun eigen DA denkt,
Grappig dat je de beroerde verhalen er wel uit haalt en de lovende woorden die er zeker in dit topic ook worden geschreven niet leest :wink:

Sinds Google weet iedereen wat hij zelf mankeert, wat zijn hond mankeert, wat zijn andere huisdieren mankeren enzovoort.
Daar kan je pissig om worden of je humor gebruiken als je die hebt.
Beetje lik op stuk geven als een patient al met de diagnose bij je komt en je bent maar zo een heel eind verder in het helpen van andere mensen en hun dieren. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bandolero
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

ranetje schreef:
bandolero schreef:Tegenwoordig vragen ze liever eerst aan 100en vreemden op een forum wat er met hun hond scheelt,
Triest hoor...

Grappig dat je de beroerde verhalen er wel uit haalt en de lovende woorden die er zeker in dit topic ook worden geschreven niet leest :wink:

Sinds Google weet iedereen wat hij zelf mankeert, wat zijn hond mankeert, wat zijn andere huisdieren mankeren enzovoort.
Daar kan je pissig om worden of je humor gebruiken als je die hebt.
Beetje lik op stuk geven als een patient al met de diagnose bij je komt en je bent maar zo een heel eind verder in het helpen van andere mensen en hun dieren. :ok:
oh, maar ik had het niet op specifieke topics van dit forum hoor. Lees de meeste zelfs niet eens hier ;-)
Maar zit nog op een aantal andere fora ook.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Ik kan alleen maar roepen over de DA die ik nu heb.
Over de vorige 2 was ik niet tevreden en ben ik weggegaan. Overigens wel na keurig uitgelegd te hebben waar om dan wel niet.

Eind 2012 bleek Storm een speelgoedbeestje opgegeten te hebben, na 1 dag antibraakspuiten en alleen maar zieker, handelde mijn DA correct en
doortastend. Na foto's gemaakt te hebben, was het duidelijk. Storm moest geopereerd worden.
En toen was ze helemaal eerlijk; hun konden de operatie ook, maar ze adviseerde me om toch naar Utrecht te gaan. Daar was meer kundigheid en zorg.
Als het haar eigen hond was, zou ze ook naar Utrecht gaan.
Achteraf alleen maar goed, Storm heeft het zwaar gehad.

Maar het stukje eerlijke advies en gewoon zeggen waar het op staat, heeft er wel voor gezorgd dat ik hun kan vertrouwen.
En dat vindt ik wel heel belangrijk!
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

bandolero schreef:En natuurlijk weten de meeste hondeneigenaars al wat er met hun hond (of ander dier) scheelt, want internet legt het allemaal oh zo mooi uit...
Ik denk niet dat mensen om die reden een dierenartsbezoek uitstellen.
Zich vooraf informeren en meedenken met je dierenarts betekent niet dat je geen professional meer nodig hebt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

-Saskia- schreef:
bandolero schreef:En natuurlijk weten de meeste hondeneigenaars al wat er met hun hond (of ander dier) scheelt, want internet legt het allemaal oh zo mooi uit...
Zich vooraf informeren en meedenken met je dierenarts betekent niet dat je geen professional meer nodig hebt.
Absoluut waar :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

bandolero schreef:Tegenwoordig
Ik vraag me dan af waarom ik ondertussen al 5 jaar dag en nacht studeer, al mijn vrije tijd heb voor opgegeven (ja, ook de tijd die ik in mijn honden kan steken), in een poging om later andere mensen hun dieren te kunnen helpen. ...
bedoel je nu te zeggen dat je niks doet dan studeren, of heb je naast je studie nog een baan ? Of zoiets ?
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

ranetje schreef:
-Saskia- schreef:
Absoluut waar :ok:
je zult er als (D)A hoe dan ook mee om moeten weten te gaan : mondige mensen die het een en ander weten , maar ook betweters die vatbaar zijn voor allerlei apekool.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Triest hoor...

Dan lijkt me dit forum juist een uitgelezen kans om te zien wat jouw klanten straks willen cq verwachten en kun je daar toch mooi op inspelen? De tijd dat iedereen blind voer op wat artsen zeiden is echt voorbij.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoie schreef:
bandolero schreef:Tegenwoordig
Ik vraag me dan af waarom ik ondertussen al 5 jaar dag en nacht studeer, al mijn vrije tijd heb voor opgegeven (ja, ook de tijd die ik in mijn honden kan steken), in een poging om later andere mensen hun dieren te kunnen helpen. ...
bedoel je nu te zeggen dat je niks doet dan studeren, of heb je naast je studie nog een baan ? Of zoiets ?
ik kan niet voor bandolero antwoorden maar ik had ook maar amper vrije tijd over tijdens mijn studie hoor - laat staan er nog een baan naast nemen :schrik: :oeps: .
ja, als gesjeesde student kan ik niet anders dan het grootst mogelijke respect opbrengen voor mensen die hun studie voltooid hebben en nog veel meer hebben gepresteerd. Ik zeg dat zonder ironie. Maar van die blauwe maandag die ik heb gestudeerd is mij weinig anders bijgebleven dan dat studeren iets is wat je tussen de overige bezigheden door doet. Zeker niet te vergelijken met een baan.

Maar goed, de ene studie zal de andere ook niet zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Saskia- schreef:
Inderdaad, en ik ben maar wat blij dat ik me hier heb laten informeren (mede door een officiële dierenarts), want anders had ik nog steeds een hond die van ellende amper op zijn poten kon staan met als voornaamste oorzaak de medicatie die gegeven was :roll: Het afbouwen daarvan heb ik dus, net als de second opinion, in samenwerking gedaan met een andere dierenarts dan die de pillen voorgeschreven had....NA advies hier op het forum...
Laatst gewijzigd door malinois op 25 feb 2014 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”